Nakon dve duge godine, konačno smo u Beogradu imali priliku da na jednom mestu, uživo vidimo celokupnu ponudu automobila i motocikala, za tržište Srbije. Više od 400 izlagača potrudilo se da prikaže šta sve nudi automobilska industrija danas, a kao i uvek, u centru pažnje su bili najnoviji modeli automobila. Čak 51. model je premijerno prikazan što je svakako podatak vredan pažnje imajući u vidu vrlo teško stanje u kojem se nalazi auto industrija globalno, a posebno na našem tržištu. Nažalost, izostalo je nekoliko premijera sa salona u Ženevi, koji je završen nedelju dana ranije. Međutim, većina tih modela će se naći na našem tržištu tek krajem ove godine, pa se nadamo da će biti predstavljeni na manifestaciji „BG Car Show“ koja se tradicionalno održava između dva međunarodna salona automobila (održava se na svake dve godine).
Pored noviteta, od najjeftinijih do najskupljih, na ovogodišnjem Salonu automobila imali smo priliku da vidimo i nekoliko zaista skupih, ekskluzivnih modela. Tu se pre svega izdvajaju Mercedes SLS AMG Black Series i McLaren MP4-12C, ali i drugi modeli prestižnih proizvođača automobila, koji imaju svoja predstavništva u Srbiji. Ovde smo izdvojili nekoliko zanimljivih fotografija.
Pored ovih zaista eksluzivnih automobila videli smo još puno premijera, ali i gotovo sve ostale modele koji su u ponudi na našem tržištu.
Alfa Romeo je pored Giulette predstavio i MiTo, a Audi je pored svih ostalih modela premijerno predstavio A3 Sportback.
Glavni konkurent Audiju, BMW je imao takođe premijeru u novom segmentu sa oznakom GT, a u pitanju je GT serije 3. Takođe, predstavljeni su i drugi modeli ovog renomiranog nemačkog proizvođača.
Na štandu Chevroleta smo pored premijerno predstavljenog modela Trax videli i legendarni Camaro, koji je privukao veliku pažnju posetilaca štanda.
Citroen je na centralno mesto postavio DS5 koji je zaista blistao među ostalim modelima, ali je to jedino što je vredelo videti na ovom štandu.
Dacia je predstavila celokupnu gamu, a najviše pažnje je privukao atraktivni Sandero Stepway, a tu se našao i dvojac Lodgy i Dokker.
Na štandu Fiata ubedljivo najveća gužva. Veliki broj posetilaca je došao da vidi 500L, novi model koji se proizvodi u Kragujevcu. Ostali modeli nisu bili posebno interesatni, ali je nama interesantan Fiat Freemont.
Ford je predstavio veliki broj vozila, a među njima su se izdvojili modeli Fiesta i Focus, dva najtraženija modela na našem tržištu, koja imaju već svoje tradicionalne kupce.
Hyundai je izložio novi i30CW tj. karavan verziju svog najpopularnijeg modela, a tu se našao i novi Santa Fe.
Iako ne baš opravdano, manje popularan kod nas, Infiniti se nudi na našem tržištu i njihov uvoznik je predstavio nekoliko modela.
Svima dobro poznata kompanija Jeep predstavila je modele najinteresatnije za naše tržište.
Lexus je poređao svoje modele vojnički, ili kao za start neke trke.
Na štandu Mazde su nas dočekale nasmejane i vrlo dobro raspoložene hostese, pa smo odlučili da tu dobru atmosferu i zabeležimo, a svakako da smo obratili pažnju i na Mazdine modele, a posebno na MX-5.
Mercedes je tradicionalno zakupio celu halu za svoje modele i imao sigurno najatraktvniju predstavu prilikom predstavljanja za novinare. Imali su šta i da pokažu.
Mini se „naslonio“ na svog gazdu tj. BMW, što je i za očekivati.
Mitsubishi nije imao premijeru, ali je ASX i dalje vrlo atraktivan.
Nissan se ovaj put predstavio sa dve zanimljive verzije modela Juke. Obe verzije su bile u centru pažnje.
Jedan od najzanimljivih štandova imao je OPEL. U centru pažnje su bili novi modeli Mokka i Adam, a i ostali modeli su prošli zapaženo od strane publike.
Na štandu Peugeota videli smo mnogo interesatnih i atraktivnih modela. Na posebnom postolju se nalazio 2008, ali je tu bilo još premijera i modela koji se retko viđaju, kao što su RCZ i 308 CC.
Land Roverov štand je privukao veliku pažnju, posebno modelom Evoque koji je bio otvoren i svi zainteresovani su mogli da ga detaljno pogledaju i iznutra.
Renault je premijerno predstavio model Captur, njihov adut u segmentu „krosover“ koji je vrlo popularan, posebno kod mlađih kupaca. Međutim videli smo i Clio GrandTour, kao i mnoge druge modele, pa i Megane RS.
Zvezda Seatovog štanda je svakako bio model Leon. Veoma atraktivan, ali za naše tržište i dalje ne baš pristupačan po cenama, te je, nažalost, slabo viđen na našim ulicama.
Škoda je pored nove Octavie i Rapida predstavila i ostale modele, ali su ova dva modela privukla najveću pažnju posetilaca i potencijalnih kupaca.
Subaru je na svom štandu izdvojio modele Outback i XV, novitet iz „kuhinje“ ovog japanskog proizvođača.
Suzuki je predstavio već poznate modele, a dugo očekivani SX4 S-Cross biće predstavljen na nekom od narednih sajmova.
Toyotin model Auris, iako premijerno predstavljen, nije privukao veliku pažnju. Razlog za to je GT86, atraktivni sportski kupe koji je uz prelepu hostesu krasio štand Toyote. Tradicionalno, RAV4 i Land Cruiser su uvek atraktivni posetiocima.
Volvo je predstavio V40 u dva izdanja, a nama se mnogo više svideo u „terenskom“ izdanju, pod nazivom „Cross Country“.
Kompanija Volkswagen predstavljena je sa puno modela, među kojima su se našli i atraktivni Passat CC i Touareg, ali je posetioce najviše privukao Golf i najmanji model pod imenom up!
Svakako, ne možemo zaboraviti na oldtimere, koji uvek privlače pažnju istinskih ljubitelja automobila.
I „moto show“ je imao svoje mesto, tako da smo imali priliku na jednom mestu videti i bogatu ponudu dvotočkaša, ali i drugih interesantnih vozila koji ne spadaju u automobile.
I na kraju, pozdrav za čitaoce Garaža bloga i foruma od hostesa sa 51. Međunarodnog salona automobila u Beogradu.
Sve fotografije možete pogledati u galeriji, u kojoj smo samo za Vas, postavili preko 250 fotografija sa ovogodišnjeg Salona automobila.
Na kraju, želimo da istaknemo vrlo dobru organizaciju ove manifestacije. I pored svih poteškoća, organizatori su, uz pomoć izlagača, uspeli u nameri da ovogodišnji Salon automobila zaista bude najveći i najposećeniji u regionu, kao što tradicija i nalaže.
Ostaće upamćen i po zajedničkoj odluci FAS (Fiat Atomobili Srbija) i Vlade Srbije, da se odobri popust u vrednosti od 3.000e za model 500L, na našem tržištu. To je ipak neka druga tema, kojoj ćemo se posvetiti drugom prilikom.