Potpuno novi električni Subaru Solterra osvojio je maksimalnu ocenu od pet zvezdica na Euro NCAP*1 testu bezbednosti za 2025. godinu

Subaru Europe, filijala kompanije Subaru Corporation, objavila je da je nova Solterra (za evropsko tržište) postigla maksimalnu ocenu od pet zvezdica na Euro NCAP testiranju bezbednosti za 2025. godinu. Solterra je zabeležila značajne rezultate u sve četiri kategorije procene (bezbednost odraslih putnika, bezbednost dece, zaštita ugroženih učesnika u saobraćaju, sistemi bezbednosne pomoći) koji ispunjavaju i premašuju sve zahteve postavljene od strane Euro NCAP-a.


Bezbednost odraslih putnika – zahvaljujući dobroj zaštiti kritičnih delova tela, nova Subaru Solterra postigla je izuzetne rezultate i maksimalan broj poena u testovima udara od pozadi, interakcije putnika i bočnog udara pokretnom barijerom.Testovi su pokazali da je putnički prostor ostao stabilan pri frontalnom udaru vozila u pokretu, a merenja na lutkama potvrdila su dobru zaštitu kolena i butnih kostiju i za vozača i za suvozača. Takođe, putnici različitih visina i položaja sedenja dobijaju podjednako visok nivo zaštite. Analiza je pokazala da Solterra prilikom čeonog sudara apsorbuje energiju i smanjuje sile koje deluju na oba vozila, čime se poboljšava zaštita i bezbednost svih putnika. Testovi prednjih sedišta i naslona za glavu pokazali su dobru zaštitu od povrede vrata pri udaru od pozadi, dok je konstrukcija zadnjih sedišta takođe ukazala na dobar nivo zaštite putnika na zadnjem sedištu. Analiza pomeranja tela kod udara sa suprotne strane ocenjena je kao adekvatna, uz pomoć Subaru sistema koji smanjuje interakciju između putnika. Centralni vazdušni jastuk pokazao je odlične rezultate, a podaci sa lutki ukazali su na dobru zaštitu i vozača i suvozača. Solterra je opremljena naprednim eCall sistemom koji obaveštava hitne službe u slučaju saobraćajne nezgode. Sofisticirani sistem kočenja nakon sudara pomaže u sprečavanju sekundarnih udara. Subaru je dodatno pokazao da su vrata i prozori u funkcionalnom stanju i nakon potapanja vozila, što omogućava brz i bezbedan izlaz putnika.

Bezbednost dece – u ovoj kategoriji Solterra je osvojila maksimalne poene u proveri ugradnje dečijih sedišta (CRS) i bočnom udaru, kao i maksimalne rezultate u frontalnom udaru za lutke starosti 6 i 10 godina. U bočnom udaru, svi kritični delovi tela bili su dobro zaštićeni kod obe lutke. Vazdušni jastuk na poziciji suvozača može da se deaktivira radi bezbedne upotrebe dečijeg sedišta okrenutog unazad, a Euro NCAP je pohvalio jasnu indikaciju koja vozaču pruža informaciju o statusu vazdušnog jastuka.Solterra je opremljena Rear Seat Reminder sistemom koji podseća vozača da proveri zadnja sedišta ukoliko su zadnja vrata bila otvorena pre polaska, kako bi se sprečilo da dete ili beba ostanu u vozilu. Svi tipovi dečijih auto sedišta predviđeni za Solterru mogu se pravilno postaviti i potpuno su kompatibilni sa vozilom.

Zaštita ugroženih učesnika u saobraćaju – Solterra je postigla maksimalne rezultate u kategorijama AEB Motorcyclists i Lane Support Motorcyclists, kao i skoro maksimalne rezultate u AEB Cyclist*3 i Cyclist Dooring Prevention*4. Autonomni sistem kočenja (AEB) reaguje na pešake, bicikliste i motocikliste. U scenarijima sa biciklistima sistem je pokazao odlične performanse, uključujući situacije kada se vrata vozila otvaraju u putanji bicikliste. Sistem je dobro reagovao na sustizanje motocikla prilikom iznenadnih zastoja u saobraćaju, kako prilikom prilaska, tako i na one koji koče ili dolaze u susret. U testovima detekcije pešaka, sistem je ocenjen kao adekvatan.

Zaštita pešaka i biciklista pri udaru bila je generalno dobra ili adekvatna. Analiza svih testova dala je uglavnom dobre rezultate kada je u pitanju zaštita karlice, kolena i potkolenice. Asistencija praćenja trake kojom se vozilo kreće je ocenjeno kao vrlo uspešno, pomažući u sprečavanju sudara sa motorciklom prilikom promene trake.

Sistemi pomoći vozaču – Solterra je osvojila maksimalne poene u kategorijama asistencije u traci i podsetnika na pojaseve, kao i skoro maksimalan rezultat u AEB Car-to-Car testu*5. Autonomni sistem kočenja (AEB) je pokazao dobre rezultate u reakciji na druga vozila, značajno doprinoseći izbegavanju sudara. Sistemi asistencije u traci (Lane Tracing Assist, Lane Departure Alert) blago koriguju putanju vozila u slučaju napuštanja trake, ali i intervenišu u kritičnijim situacijama (Proactive Driving Assist). Standardno je ugrađen podsetnik za pojaseve za prednja i zadnja sedišta, koji je dobio maksimalnu ocenu. Vozilo takođe ima sistem za praćenje pažnje vozača (Driver Monitoring System) koji kontinuirano prati ponašanje vozača i daje upozorenja ili preporuke po potrebi, poboljšavajući efikasnost sistema kao što su Pre-Collision Braking (PCS), Adaptive Cruise Control (ACC) i Emergency Driving Stop System (EDSS). Funkcija prepoznavanja saobraćajnih znakova (Road Sign Assist – RSA) prepoznaje znakove i prikazuje ih na instrument tabli, a omogućava i podešavanje ograničenja brzine u skladu sa čitanjem znakova.

*1: Nezavisna agencija koju čine evropske vlade, evropska automobilistička i potrošačka udruženja
*2: Rezultat Subaru Solterra testa sudara (frontalni udar) zasnovan na oceni za decu uzrasta 6 i 10 godina: 15,9/16 poena
*3: Rezultat Subaru Solterra AEB sistema za bicikliste: 7,8/8 poena
*4: Rezultat Subaru Solterra sistema za sprečavanje otvaranja vrata u putanji bicikliste: 0,8/1 poen
*5: Rezultat Subaru Solterra AEB sistema u reakciji na druga vozila: 8/9 poena

Subaru Srbija