Amazon i Stellantis sklopili saradnju

Amazon (NASDAQ: AMZN) i Stellantis N.V. (NYSE/MTA/Euronext Paris: STLA), vodeći globalni proizvođač automobila i pružalac usluga mobilnosti, najavljuje seriju globalnih, višegodišnjih sporazuma koji će transformisati iskustvo u unutrašnjosti vozila za milione Stellantis-ovih kupaca i unaprediti tranziciju industrije mobilnosti ka održivoj budućnost definisanoj softverima.

Stellantis će ubrzati svoj prelazak na tehnološku kompaniju za održivu mobilnost kroz ovaj odnos, koji uključuje Amazon Devices, Amazon Web Services (AVS) i Amazon Last Mile. Stellantis i Amazon će sarađivati kako bi primenili Amazonovu tehnologiju i softversku ekspertizu širom organizacije Stellantis, uključujući razvoj vozila, izgradnju povezanih iskustava u vozilima i obuku sledeće generacije automobilskih softverskih inženjera. Zajedno, dve kompanije će kreirati paket proizvoda i usluga zasnovanih na softveru koji se neprimetno integrišu sa digitalnim životima kupaca i dodaju vrednost tokom vremena kroz redovna bežična (OTA) ažuriranja softvera.

„Tokom protekle dve decenije, Amazon je izgradio tehnologiju, stručnost i kulturu inovacija što mu je omogućilo da postane svetski lider u klaud računarstvu, veštačkoj inteligenciji i učenju uz pomoć mašina. Koristili smo ove mogućnosti da učinimo život boljim za klijente širom sveta kroz proizvode i usluge kao što su Alexa, Kindle i Fire TV, a sa AWS-om smo pomogli hiljadama kompanija da transformišu sebe i svoje industrije. Uzbuđeni smo što sarađujemo sa Stellantis-om u transformaciji automobilske industrije i osmišljanju novog iskustva u vozilu“, rekao je Endi Jasi (Andy Jassy), izvršni direktor Amazona. „Mi smišljamo rešenja koja će omogućiti Stellantis-u da ubrza povezana i personalizovana iskustva u vozilu, tako da svaki trenutak u pokretu može biti pametan, bezbedan i prilagođen svakom putniku. Zajedno, stvorićemo osnovu Stellantis-ove transformacije iz tradicionalnog proizvođača automobila u globalnog lidera u razvoju i inženjeringu zasnovanom na softveru.“

„Zajednički rad sa Amazonom je sastavni deo našeg plana izgradnje razvojnih sposobnosti zasnovanih na razvoju internih kompetencija i odlučnoj saradnji sa tehnološkim liderima što će doneti značajnu ekspertizu jednoj od naših ključnih tehnoloških platformi, STLA SmartCockpit“, rekao je Karlos Tavares, izvršni direktor Stellantisa. „Upotrebom veštačke inteligencije i klaud rešenja, transformisaćemo naša vozila u personalizovane životne prostore i poboljšati celokupno korisničko iskustvo, čineći naša vozila najtraženijim i najzanimljivijim mestom, čak i van vožnje.“

Saradnja objedinjuje Amazonovo liderstvo i inovacije u digitalnim iskustvima, klaud računarstvu, veštačkoj inteligenciji (AI) i mašinskom učenju sa Stellantis-ovim automobilskim inženjeringom i portfoliom od 14 kultnih brendova vozila. Stellantis je predstavio svoju softversku strategiju tokom svog programa Dana softvera u decembru 2021. godine.

Saradnja će se fokusirati na nekoliko oblasti.

 

STLA SmartCockpit platforma

Amazon i Stellantis će sarađivati na isporuci softvera za STLA SmartCockpit platformu, koja će funkcionisati u milionima Stellantis vozila širom sveta počevši od 2024. godine. Softverski definisana platforma će se neprimetno integrisati sa digitalnim životima kupaca kako bi kreirala personalizovana, intuitivna iskustva u vozilu putem aplikacija za zabavu poboljšanih veštačkom inteligencijom, aplikacija za glasovnu pomoć sa podrškom za Alexa Sistema za navigaciju, održavanje vozila, e-trgovine i usluge plaćanja.

STLA SmartCockpit platforma će koristiti Amazon proizvode i rešenja koja su namenski napravljena za vozila, a Stellantis će imati fleksibilnost da kreira prilagođene mogućnosti, specifične za brend i vozilo. Softver će ponuditi odabrane usluge i iskustva kroz prodavnicu aplikacija—u kojoj će sve biti prikazano kroz inteligentni, prilagodljiv dizajn korisničkog interfejsa sa pravovremenim, relevantnim informacija i funkcija prilagođenim individualnim potrebama i preferencijama svakog korisnika.

STLA SmartCockpit će se prilagoditi ponašanju i interesovanjima kupaca, gde god da ih strast odvedu – od početka putovanja kod kuće, na putu ili van njega. Na primer, vozila Chrysler Pacifica mogu ponuditi planer porodičnog putovanja koji preporučuje medijski sadržaj, interesantna mesta, restorane i druga zabavna mesta duž rute. Vozila marke Jeep® bi mogla da se isporuče sa digitalnim terenskim „instruktorom“ koji bi pomogao kupcima da kalibriraju vozilo i optimizuju performanse pre nego što se suoče sa teškim terenom.

Integracija sa Amazonovim vodećim uslugama pametnih kuća i bezbednosnim uslugama će omogućiti korisnicima da proaktivno nadgledaju i upravljaju svojim domovima dok su na putu. Stellantis-ovi klijenti će takođe moći da upravljaju svojim vozilima sa svojih uređaja koji podržavaju Alexa sistem kod kuće ili Alexa aplikacije za pametne telefone, uključujući korišćenje prilagođenih Alexa veština za podešavanje temperature u kabini pre nego što uđu u svoje vozilo, zakazuju servis ili naruče dodatnu opremu.

Rad na razvoju STLA SmartCockpita će iskoristiti Mobile Drive, zajedničko preduzeće koje su osnovali Stellantis i Foxconn 2021. godine, za razvoj revolucionarnih digitalnih kokpita i personalizovanih usluga povezivanja.

 

Kolaborativno inženjesrtvo i inovacije

Kao deo ovog višegodišnjeg angažmana, Stellantis je odabrao AWS kao svog preferiranog klaud dobavljača za platforme vozila. Zajedno, Stellantis i Amazon planiraju da izgrade sledeću generaciju infrastrukture za platforme vozila sa omogućenim klaudom, uključujući STLA SmartCockpit.

Stellantis planira da migrira svoj trenutni cevovod podataka o vozilima širom svojih brendova i geografskih područja u mrežu podataka zasnovanu na klaud tehnologiji, koristeći napredne mogućnosti AWS-a za skalabilan i izdržljiv prenos podataka u realnom vremenu. Prelaskom na mrežu podataka koju pokreće AWS, inženjeri Stellantis-a mogu da koriste alate i interfejs koji najbolje odgovaraju svakom projektu. Stellantis takođe ima za cilj da ubrza vreme izlaska na tržište za nove digitalne proizvode koji koriste AWS mašinsko učenje kako bi pružili veću personalizaciju i preciznije prediktivno održavanje.

Obe kompanije kreiraju okruženje za razvoj proizvoda zasnovano na klaudu pod nazivom Virtual Engineering Workbench, koje obezbeđuje automatizovane tokove rada za upravljanje razvojem i testiranjem softvera, simulacije visokih performansi, obuku modela mašinskog učenja i prikupljanje i analizu podataka.

 

Inovacioni centri i novi plan i program učenja „Agile-Auto Software and Data Academy“ 

Stellantis je nedavno najavio pokretanje Softverske akademije za usavršavanje i prekvalifikaciju postojećih i novih zaposlenih. Kao deo toga, Stellantis i AWS takođe planiraju da pokrenu novi globalni plan i program učenja, nazvan Agile-Auto Software and Data Academy, koji će pokrivati softver, podatke i klaud tehnologiju. Stellantis će takođe obučiti više od 5.000 programera i inženjera do 2024. godine za klaud tehnologije u vezi sa AWS-om kako bi ubrzao svoju transformaciju u klaud kompaniju zasnovanu na podacima.

Da bi još ubrzali razvojne aktivnosti i skratili vreme za izlazak na tržište za nove mogućnosti, Stellantis i AWS će pokrenuti globalnu mrežu Inovacionih centara sa AWS-om gde će stručnjaci iz obe kompanije inovirati koristeći obim i značaj AWS klaud usluga.

 

Proširenje Amazonove mreže održive dostave

Stellantis je obezbedio desetine hiljada lakih komercijalnih vozila (LCV) Amazonu od 2018. godine kako bi podržao operacije „poslednje milje“ u Severnoj Americi i Evropi sa LCV vozilima uključujući Ram ProMaster, Fiat Ducato i Peugeot i Citroen.

Kao podrška Klimatskom zalogu i svojoj posvećenosti da do 2040. godine ne generiše nimalo ugljenika u atmosferi, Amazon transformiše svoje operacije „poslednje milje“ novim održivim rešenjima. Kao deo posebnog ugovora sa Stellantis-om, Amazon će biti prvi komercijalni kupac za Stellantis-ovo novo vozilo na električne baterije (BEV) Ram ProMaster koje će biti lansirano 2023. godine. Stellantis je, uz pomoć Amazona, dizajnirao vozilo sa jedinstvenim karakteristikama isporuke „poslednje milje“ i sa Amazonom će rasporediti vozila na rutama širom Sjedinjenih Država. Nadovezujući se na trenutni odnos i kao deo dugoročnog sporazuma, Stellantis i Amazon će svake godine lansirati hiljade BEV ProMaster vozila na put.

 

Izgradnja na jakim temeljima

Ova najava proširuje postojeće oblasti saradnje između Stellantis-a i Amazona. Stellantis je bio prvi proizvođač automobila koji je integrisao iskustvo Amazon Fire TV-a sa lansiranjem potpuno novih Wagoneer i Grand Wagoneer vozila za 2022. godinu i koji će implementirati isto iskustvo zabave u vozilu u modelima Jeep Grand Cherokee i Chrysler Pacifica. Stellantis je takođe bio prvi automobilski OEM koji je najavio planove za implementaciju Alexa Custom Assistant rešenja koje omogućava kreiranje prilagođenih iskustava potpomognutih veštačkom tehnologijom i glasovnim iskustvima zasnovanih na Alexa tehnologiji. Danas, Stellantis takođe nudi ugrađeno Alexa glasovno iskustvo u svojim vozilima širom sveta, što olakšava navigaciju, puštanje muzike, slušanje podkasta i audio knjiga, upućivanje poziva, upravljanje kalendarima, slušanje vesti, proveru vremena, pametno upravljanje kućnim uređajima i još mnogo toga—samo tako što ćete pitati Alexu.

 

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *