AMG Experience 2025

U organizaciji kompanije Star Import d.o.o., generalnog distributera kompanije Mercedes-Benz AG, staza NAVAK u Subotištu 12. maja postala je centar vrhunskih performansi i visokog adrenalina. AMG Driving Experience je ekskluzivni događaj koji pruža jedinstvenu priliku da se isprobaju najsnažniji modeli iz AMG game, u kontrolisanim uslovima, pod vođstvom iskusnih instruktora.

Ovo nije bio običan dan u NAVAK trening centru. Ovo je bio trenutak kada staza postaje sportska arena, a AMG modeli najbolji svetski sportisti, koji su nam dali najuzbudljivije vozačke trenutke. Za moju malenkost, koja je tokom godina prošla više nivoa treninga bezbedne vožnje i različite edukacije na NAVAK-u, uključujući i nezaboravno iskustvo suvozača u trkačkoj Vektri gospodina Komnenovića – AMG Driving Experience je podigao lestvicu.

Ovaj događaj bio je prilika da iskusim najbržu i najintenzivniju sportsku vožnju do sada u kontrolisanim uslovima. Zahvalnost dugujem i kolegi iz AutoMagazina – Vladanu Petroviću, višestrukom osvajaču domaćeg reli šampionata, koji mi je bio partner i dao mi je par dobrih saveta.

Na raspolaganju smo imali širok spektar AMG modela dostupnih i na domaćem tržištu – podeljenih u dve grupe:

Modeli A 35, GLE 53 i GLC 43  su demonstrirali snažno ubrzanje, na kratkom rastojanju, a zatim smo mogli da vidimo i osetimo ponašanje prilikom paničnog kočenja do potpunog zaustavljanja. Nakon toga smo imali mogućnost i da osetimo kako se ova vozila ponašaju prilikom manevra izbegavanja iznenadne prepreke, pri brzini od 100km/h, bez kočenja. Svi testirani modeli su pokazali su ne samo odlične performanse pri ubrzanju, već i vrhunsku stabilnost, precizno kočenje i agilnost na testu izbegavanja prepreka. No ipak, ima i određenih razlika.

AMG A 35 se istakao kao “najmanji” AMG u ponudi, ali nimalo skroman. Izuzetno zabavan, direktan i sa upečatljivim zvukom, pruža sirov, realan osećaj za volanom. Dvolitarski benzinski agregat, potpomognut twin-scroll turbo punjačem, isporučuje 306KS i čak 400Nm, što sasvim sigurno obećava sjajne performanse. Da bi ceo užitak bio kompletan zadužen je AMG SPEEDSHIFT DCT 7G – sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom. AMG A 35 idealan je izbor za vozače koji žele prvi korak u svet performansi AMG-a, ali bez odlaska u ekstremnu zonu snage i cene.

Iza njega na red dolazi sušta suprotnost, veliki i težak SUV, ali u svom AMG izdanju sa oznakom GLE 53. Pokreće ga redni šestak, zapremine 3 litre, koji koristi dva turbopunjača i dodatni električni kompresor. Ovaj motor razvija 435 konjskih snaga i obezbeđuje maksimalni obrtni moment od 520 Nm. Dodatno, tu je i EQ Boost starter-generator, koji kratkotrajno pruža dodatnih 16 kW snage (oko 22 KS) i 250 Nm obrtnog momenta. Pored toga, ovaj sistem napaja i 48-voltnu električnu mrežu vozila, što omogućava brže reagovanje sistema i dodatne funkcije poput regeneracije energije prilikom usporavanja. Moramo priznati da se ovakva konfiguracija definitvno oseti jer ovaj automobil ubrzava neočekivano snažno.

Ni prilikom paničnog kočenja ne pokazuje slabost, dok je pri manevru naglog izbgavanja prepeke bilo potrebno malo više pažnje kako bi ostali u okviru predviđenog okrfuženja za testiranje.

Na red dolazi i premijerno viđen GLC 43. Nismo imali previše vremena da se posvetimo ovom novitetu. već smo svu pažnju usmerili na predviđene zadatke. Ono što je ovaj sportski crossover pokazao je da se sjajno snalazi u svim zadacima. Njegov agregat je nabildovani dvolitraš, koji isporučuje čak 421KS i 500Nm, ali takođe koristi EQ Boost starter-generator koji mu dodnosi dodatnih 14KS i 150Nm obrtnog momenta.

I pored svojih dimenzija i gabarita, pokazao je vrhunsku okretnost i upravljanje prilikom izbegavanja prepreka. Obzirom da poseduje i 4Matic (pogon na sva četiri točka), apsolutno je blistao i na vlažnoj podlozi u trenucima kada je oblak kiše naišao iznad staze.

Na red dolazi i najzanimljiviji deo dana, a to je vožnja modela GT 63, CLE 53 i SL 53. Da, svesni smo da su u pitanju ozbiljne mašine, ali snaga nije ništa bez kontrole. Zadatak da nas bezbedno, ali i voma brzo vodi na stazi, imao je Mladen Alvirović. Sigurno da bolji izbor od njega ne postoji. No pratiti Mladena na stazi koju on poznaje bolje od bilo koga, definitivno nije bio lak zadatak, bez obzira što su naši automobili bili snažniji od njegovog.

AMG GT 63 je, sasvim sigurno. priča za sebe. 4.0 litre zapremine, 585KS i 800NM obrtnog momenta, ispaljuju ovaj automobil do stotke za samo 3.2 sekundi. No brutalna snaga nije dovoljna da bi ste bili brzi na stazi. Uz malo više vozačkog znanja i iskustva, ali definitivno i samopouzdanja, svaki krug postaje sve brži.

Jedinstveno zadovoljstvo pruža i SL 55 koji donosi spoj luksuza i performansi. Vožnja pod otvorenim nebom, uz zvuk V8 motora sigurno je nezaboravno iskustvo. No ovog puta, fokus je bio na performansama, a ne na uživanju u vožnji sa otvorenim krovom, tako da je platneni krov ostao zatvoren. Naravno, kod ovog modela je i zvuk 4.0-litarskog agregata više prisutan u kabini. Agregat isporučuje 476KS i 700NM, ali snažno ubrzanje nije jedini adut ovog modela. Odlično se ponaša i u uslovima brze vožnje, uspešno s ekontroliše i precizno sluša komande upravljača. Napomenimo i da su kod AMG modela dostupni AMG DYNAMIC SELECT – definisani programi za vožnju, što omogućav ada svaki od ovih moela prilagodite trenutnim uslovima na putu, kao i spostvenim željama.

Na kraju imali smo priliku da vozimo i AMG CLE 53, luksuzni sportski kupe, koji se ne stidi ni pred najluksuznijim limuzinama, kao ni pred trkačkim čudovištima. Šest cilindara i agregat zapremine 3 litre, omogućavaju 446KS što u prevodu znači nešto malo iznad 4 sekunde do 100km/h, a maksimalna brzina je naravno ograničena. Njegova aerodinamika je na fantastičnom nivou što se oseti pri svakom brzom prolasku kroz krivine gde čvrsto drži zadatu putanju, a preciznost je izvnredna. Tu su i ubedljive kočnice. Za automobil težak čitave dve tone, zaista je impresivno kako se vozi u ovim uslovima.

AMG Driving Experience na NAVAK-u nije bila samo višesatna test vožnja. Data nam je prilika da s dublje upoznamo sa AMG filozofijom. Sirova snaga, vrhunski inženjering i vozački užitak sastavni su deo svakog od ovih modela. Jasno je da AMG modeli koštaju, ali za one koji žele čistu sportsku emociju i performanse bez kompromisa vredni su svakog dinara.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Star Import

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *