Kao što je najavljeno u strateškom planu Renaulution u januaru 2021. godine, Dacia kreće u osvajanje C-segmenta. Već vodeći brend u B-segmentu u Evropi, Dacia uiazi u C-SUV segment sa modelom Bigster – potpuno novim vozilom koje odražava vrednosti brenda Dacia: suštinsko, ali kul, ekološki pametno, robusno i namenjeno za vožnju u prirodi.
Bigster je prilagođen specifičnim zahtevima tržišta koje konstantno raste. Rast cena predstavlja izazov za mnoge kupce u C-SUV segmentu, koji žele da kupe novo vozilo bez kompromisa po pitanju udobnosti, performansi i prostora.
Denis Le Vot, izvršni direktor kompanije Dacia: ,,Od pokretanjo plana Renaulution 2021. godine, potpuno smo obnovili brend kroz novi vizuelni identitet: nove boje, novi logo, novo pozicioniranje i nove prodajne salone. Ostajući verni sebi, učinili smo brend Dacia privlačnijim i poželjnijim nego ikada ranije, a i dalje nudimo najbolji odnos cene i kvaliteta. Danas, sa modelom Bigster, Dacia više nego ikada ispunjava očekivanja kupaca za C-segment.“
DIZAJN: DACIA ISPUNJAVA OČEKIVANJA SA MODELOM BIGSTER
U januaru 2021. godine, Bigster Concept-jedan od ključnih modela Renaulution plana – predstavio je Dacijine ambicije da se vinejoš više, a posebno da osvoji C-SUV segment. Bigster Concept bio je obećanje koje je izazvalo velika očekivanja. Danas, Bigster ispunjava sve ono što je konceptni model najavio.
David Durand, potpredsednik Dacia dizajna: „Sa Bigsterom smo ostali verni idejama izraženim u konceptu Bigster. Bigster je krajnji izraz vrednosti brenda Dacia i sada predstavlja vodeći model naše ponude.“
Dacijine vrednosti savršeno se poklapaju sa zahtevima C-SUV segmenta. Dizajn Bigstera ističe njegov robustan karakter i sposobnost da prati kupce u poslu, slobodnim aktivnostima i porodičnim avanturama. Velikodušne dimenzije naglašene su zategnutim, geometrijskim oblicima i volumenima, sa jednostavnim Linijama koje idu pravo na suštinu. Veliki blatobrani iznad točkova, kao i pozicija prednjih i zadnjih svetala na samim krajevima vozila, dodatno ističu Bigsterov odlučan stav na putu.
Snažan nastup Bigstera i izražen osećaj robusnosti dodatno su naglašeni kompaktnim, uspravnim prednjim delom, karakterističnim za SUV vozila. Prednji deo verno prati Dacijin dizajnerski potpis, sa širokom, crnom maskom visokog sjaja i prepoznatljivim „Dacia Link“ logotipom u sredini. Oblikovana, horizontalna hauba dizajnirana je tako da vozaču obezbedi jasan pregled puta ispred vozila
Dizajn modela Bigster cilja pravo na suštinu, ne zaboravljajući pritom i one „cool“ detalje koji su deo vrednosti brenda, ali i očekivanja kupaca u C-SUV segmentu.
Ipak, Dacia pristupa ‘cool’ imidžu na svoj način. Grafički elementi na prednjem delu, vratima i iznad zadnje registarske tablice unose dozu ležerne elegancije. Umesto uobičajenog oslanjanja na sjajnu crnu boju, Dacijini dizajneri odabrali su kombinaciju sjajnih i mat crnih površina, čime je postignut robusniji i otporniji završni efekat.
Bigster: robustan, kul i ekološki pametan. Prednje i zadnje zaštitne ploče su obojene u masi, što ih čini trajnijim i otpornijim. Zaštitni elementi duž celog vozila – na bočnim stranama, oko blatobrana i na donjem delu branika – izrađeni su od materijala Starkle®. Dacia koristi ovaj materijal kako bi primenila održiviji pristup: razvijen od strane inženjera brenda, Starkie® sadrži reciklirane materijale i koristi se u sirovom, neobrađenom obliku (više informacija u nastavku).
Vrlo Dacia, a samim tim i vrlo funkcionalan, Bigster se prilagođava ukusu i navikama kupaca iz C-SUV segmenta. Bigster standardno doiazi sa aluminijumskim felnama od 17 ili 18 inča, dok su felne od 19 inča sa grafičkim dizajnom dostupne kao opcija u najvišem nivou opreme. Kod viših nivoa opreme, kupci mogu da se odluče za crni krov koji stvara dvobojni izgied i dodatno ističe linije vozila – što je prvi put da Dacia nudi ovu opciju.
Nova boja karoserije, Indigo plava, dostupna je ekskluzivno za Bigster. Ova metalik nijansa donosi dozu elegancije, naglašavajući ozbiijan, ali jednostavan karakter vozila.
David Durand dodaje: „Što se tiče unutrašnjeg dizajna, želeli smo da naglasimo jednu od najvećih prednosti Bigstera – izuzetno prostranu unutrašnjost. Odiučili smo se za jednostavnost, sa geometrijskim linijama koje prate spoljašnji dizajn, a istovremeno pružaju kvalitet koji kupci u C-SUV segmentu očekuju.“
Unutrašnjost Bigstera fokusirana je na ono najvažnije: prostor, ergonomiju i udobnost. Visoko postavljena, uspravna instrument tabla dodatno povećava prostor za putnike na prednjim sedištima.
U cilju jednostavnosti i efikasnosti, informacije vezane za vožnju objedinjene su na digitalnoj instrument tabli od 7 ili 10 inča (u zavisnosti od nivoa opreme), dok se podaci iz multimedijalnog sistema prikazuju na centralnom ekranu osetljivom na dodir od 10,1 inča (standardno na svim modelima Bigster). Elegantna zelena linija povezuje oba ekrana i vizuelno ih integriše sa instrument tablom.
U zavisnosti od nivoa opreme, Bigster dolazi sa tri tipa centralne konzole: niska, srednja ili – po prvi put u nekom Dacia modelu – visoka konzola sa naslonom za ruku (koji sadrži rashladni pretinac), indukcionim punjačem i velikim prostorom za odlaganje.
Posebna pažnja posvećena je presvlakama sedišta. U zavisnostiod nivoa opreme, akcenat jestavljen na jednostavnost i privlačnost (Bigster Essential i Expression), izdržljivost i lakom održavanju (Extreme) ili dodatnom komforu (Journey).
Na kraju, Dacijin prepoznatljivi Y potpis ističe povezanost spoljašnjeg i unutrašnjeg dizajna kod Bigstera:
– u unutrašnjosti, kroz Y-oblikovane otvore za ventilaciju (u nijansi Copper Brown kod paketa Extreme) i završnu obradu na ručicama vrata,
– spolja, kroz Y svetlosni potpis napred i LED svetla pozadi.
ESENCIJALAN ALI KUL: NAJBOLJI ODNOS CENE I KVALITETA U C-SUV SEGMENTU
Bigster je jedinstveno vozilo koje nudi sve što je neophodno kupcima u C-SUV segmentu, po Dacia ceni, odražavajući pozicioniranje brenda kao „najbolji odnos cene i kvaliteta“.
IZUZETNO PROSTRANA UNUTRAŠNJOST ZA PUTNIKE I PRTLJAG
Bigster je razvijen na CMF-B platformi, ključnom stubu Dacijine industrijske strategije, koja omogućava fleksibilnost i obezbeđuje izuzetno prostranu unutrašnjost.
Karakteristike vozila osmišljene su tako da odgovore na zahteve kupaca C-SUV segmenta kada su u pitanju akustika (akustično vetrobransko staklo, deblje staklene površine, dodatna zvučna izolacija motora), završna obrada (novi tepisi, Touch LED svetia) i udobnost sedišta (podešavanje Lumbaine potpore za suvozača, podesivo zadnje sedište), uz dvostruku zonu klimatizacije napred i otvore za ventilaciju pozadi.
,,So Bigsterom nudimo ključnu opremu koju kupci očekuju u ovom segmentu, a koja je često novitet u Dacia ponudi, kao što su panoramski krov koji se otvara i dvostruka zona klimatizacije. Ove funkcije, zajedno sa unapređenjima u akustici, prostoru u kabini, zapremini prtljažnika i udobnosti tokom vožnje, učiniće porodična putovanja jednostavnim
i prijatnim iskustvom.“ – Patrice Levy Bencheton – VP, Dacia, Product Performance
Bigster je jedno od najprostranijih vozila u C-SUV segmentu, čime zadovoljava osnovni zahtev kupaca ovogtržišta. U njemu petoro putnika sa prtljagom putuje u potpunoj udobnosti.
Prostor za glavu je najbolji u klasi, kako napred, tako i pozadi, što dodatno doprinosi osećaju prostranosti. Putnici na zadnjim sedištima uživaju u najboljem prostoru za noge u klasi, za izuzetnu udobnost na dugim putovanjima.
Bigster je takođe lider u segmentu po zapremini prtljažnika, sa čak do 702 litra ispod police prtljažnika – ključna prednost za porodične izlete. Dužina i visina tovarnog prostora postavljaju nove standarde na tržištu C-SUV vozila.
OPTIMIZOVAN ZA MODULARNU I FUNKCIONALNU UPOTREBU
Bigster dolazi sa brojnim praktičnim rešenjima i detaljima koji korisnicima omogućavaju da maksimalno iskoriste izuzetno prostranu unutrašnjost.
Zadnja klupa deljiva u odnosu 40/20/40 omogućava prevoz glomaznih predmeta bez ugrožavanja udobnosti putnika. Kada su na zadnjim sedištima samo dva putnika, centralni deo naslona može se preklopiti i pretvoriti u naslon za ruku sa integrisanim držačima za čaše i nosačem za telefon. Kada su svi nasloni preklopljeni, Bigster nudi potpuno ravan pod prtljažnika i impresivnu maksimalnu dužinu utovarnog prostora od 2,7 metara.
Funkcija Easy Fold omogućava lako preklapanje zadnjih naslona direktno iz prtljažnika, pomoću dve ručice postavljene levo i desno u prostoru za utovar.
Čvrsta, lako periva gumena prostirka za prtljažnik pruža idealnu zaštitu poda. Kada se ne koristi, prostirka se može jednostavno urolati i odložiti. Standardna je dostupna u extreme paketu opreme, a dostupna je kao dodatna oprema za sve verzije Bigster.
Funkcija organizatora prtljažnika (Boot Organizer) omogućava korisnicima da vizuelizuju kapacitet prtljažnika svakog modela i optimizuju organizaciju prostora pomoću integrisanog asistenta.
Bigster takođe uvodi YouClip, pametan i inovativan novi sistem dodataka brenda Dacia. Reč je o jednostavnom i domišljatom rešenju za pričvršćivanje širokog spektra dodataka na ključnim mestima u kabini – praktično i sigurno.
Bigster standardno dolazi sa pet YouClip tačaka: na instrument tabli, sa strane suvozačeve konzole, pozadi na centralnoj konzoli, u prtljažniku i na unutrašnjoj strani vrata prtljažnika. Kupci mogu dodatno proširiti mogućnosti sistema dodavanjem još dve tačke pomoću nosača za naslon za glavu.
YouClip tačke za pričvršćivanje mogu se koristiti za postavljanje različitih dodataka, kao što su držač za tablet, torbica za odlaganje, držač za telefon sa ili bez indukcionog punjača, ofinger ili domišljati ,,3-u-1″ dodatak koji kombinuje držač za čaše, kukicu za torbu i prenosivu lampu. Ovaj ,,3-u-1″ dodatak deo je standardne opreme u verziji Bigster Extreme. Svi dodaci kompatibilni sa YouClip sistemom dostupni su u Dacia ovlašćenoj prodajnoj mreži.
OPREMA KOJA OLAKŠAVA SVAKODNEVNICU
Bigster ispunjava ključne zahteve kupaca u C-SUV segmentu kada je reč o opremi, fokusirajući se na udobnost i praktičnost u svakodnevnoj upotrebi, uz širok izbor funkcionalnosti koje su dostupne serijski ili opciono, u zavisnosti od nivoa opreme.
Pristup Bigsteru olakšan je hands-free karticom i električnim otvaranjem prtljažnika. Električni prtljažnik, koji je standard u verziji journey, a opciono dostupan kod verzije extreme, može se aktivirati na tri načina: dugmetom pored svetla registarske tablice, dugmetom na instrumenttabli ili putem kartice.
Svi Bigster modeli serijski dolaze sa centralnim ekranom od 10,1 inča.
Bigster Essential i Expression opremljeni su Media Display multimedijalnim sistemom sa četiri zvučnika i bežičnim povezivanjem putem Apple CarPlay® i Android Auto™ sistema.
Bigster extreme i journey opremljeni su Media Nav Live multimedijalnim sistemom (dostupno u zavisnosti od tržišta), koji dodatno nudi povezanu navigaciju sa informacijama o saobraćaju u realnom vremenu i ažuriranjima mapa tokom osam godina. Media Nav Live dolazi uz 6-zvučnički Arkamys 3D Sound System.
Postavljajući visoke standarde kada je reč o užitku u vožnji, novi Bigster serijski dolazi sa 7-inčnim (Essential i Expression) ili 10-inčnim (extreme i journey) digitalnim instrument panelom. Vozači mogu prilagoditi prikaz i istaknuti informacije koje su im najvažnije.
Korisnici Bigstera će takođe ceniti dvostruku zonu klimatizacije sa posebnim ventilacionim otvorima za putnike na zadnjim sedištima, panoramski krov sa otvaranjem, bežični punjač za telefon i još mnogo toga. Oprema je dostupna serijski ili opciono, u zavisnosti od verzije, kako bi kupci imali maksimalnu slobodu izbora.
Ergonomija vozačke pozicije ključna je za bezbednost u vožnji. U verziji journey, Bigster standardno dolazi sa električnim podešavanjem visine i nagiba vozačevog sedišta, kao i ručno podesivom lumbalnom podrškom.
Verzije Bigster journey i extreme, u hibridnim varijantama, takođe serijski nude Adaptive Cruise Control (ACC), kako bi ispunile očekivanja privatnih i poslovnih korisnika na dužim putovanjima.
Bigster je u skladu sa GSR II standardom, najnovijim evropskim standardom bezbednosti. i standardno nudi čitav niz sistema za pomoć u vožnji na svim nivoima opreme: napredni sistem automatskog kočenja u nuždi (u gradskoj i vangradskoj vožnji, sa detekcijom vozila, pešaka, biciklista i motocikiista), prepoznavanje saobraćajnih znakova sa upozorenjem na prekoračenje brzine, pomoć pri parkiranju unazad, signal za naglo kočenje, upozorenje na promenu trake, pomoć za održavanje trake, upozorenje na umor vozača i sistem za hitne pozive, eCall.
Kako bi olakšala svakodnevicu korisnicima, Dacia je ove funkcije upotpunila domišljatom funkcijom My Safety, koja omogućava vozaču da odmah pri pokretanju vozila prebaci određene sisteme asistencije u prilagođeni režim, bez potrebe za pojedinačnim podešavanjem svakog sistema.
EKOLOŠKI OSVEŠĆEN: ELEKTRIFIKOVANI POGONI, ODRŽIVI MATERIJALI: BIGSTER U KORAKU SA VREMENOM
Bigster je prvo vozilo koje dolazi sa novim Dacia elektrifikovanim pogonima koji nude najbolju efikasnost u klasi. U skladu sa svojim vrednostima, Dacia je na Bigsteru dodatno povećala upotrebu održivih materijala.
NOVI ELEKTRIFIKOVANI POGONI
Bigster hybrid 155. Dacia Bigster je prvi modei Renault Grupe koji koristi potpuno novi hibridni pogon 155, koji kombinuje benzinski motor sa 4 cilindra snage 109 ks, dva elektromotora (jedan od 50 ks i starter/generator visokog napona), bateriju kapaciteta 1,4 kWh (230V) i automatski električni menjač. Menjač ima četiri stepena prenosa za SUS motor i dva za elektromotore, a ovakva kombinacija je omogućena zahvaljujući odsustvu kvačila.
Hibridni pogon 155 dopunjuje ponudu HYBRID 140 verzija dostupnih na modeiima Duster i Jogger. Donosi više snage (za 15 ks više), više obrtnog momenta (povećan za 20 Nm, na ukupno 170 Nm samo za SUS motor) i veću vučnu sposobnost (za 250 kg više, na oko jedne tone). Efikasnost je takođe unapređena zahvaljujući optimizaciji upravljanja obrtajima motora, što je dovelo do smanjenja potrošnje goriva i emisije za 6%.
Kombinujući rekuperativno kočenje, visoku sposobnost baterije za povrat energije i efikasnost automatskog menjača, Bigster može da vozi u potpuno električnom režimu do 80% vremena u gradskoj vožnji. Takođe, vozilo uvek startuje u eiektričnom režimu.
Bigster mild hybrid 140. Po prvi put u Dacia ponudi u ovom nivou snage, ovaj pogonski sklop zasniva se na motoru TCe 130 poznatom sa modela Duster. Ovaj prvi nivo elektrifikacije kombinuje benzinski trociiindarski turbo motor zapremine 1,2 litra nove generacije, zasnovan na Milerovom ciklusu (optimizovana efikasnost i smanjeni gubici usled pumpanja), sa 48V blagim hibridnim sistemom i šestostepenim manuelnim menjačem.
Hibridni sistem podržava motor sa unutrašnjim sagorevanjem prilikom pokretanja i ubrzanja, poboljšavajući uživanje u vožnji i smanjujući prosečnu potrošnju goriva (5,6 1/100 km) i emisiju CO2 (129 g/km) za oko 10% u poređenju sa SUS motorom iste snage. Reaktivno kočenje puni bateriju kapaciteta 0,8 kWh, a ceo proces odvija se potpuno neprimetno za vozača.
Bigster mild hybrid-G 140. Dacia je neprikosnoveni Lider u segmentu vozila na TNG u Evropi i jedini proizvođač koji nudi opciju dvojnog pogona benzin/TNG na svim svojim modelima sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, pod oznakom mild hybrid-G. Sa modelom Bigster, Dacia pomera granice, predstavljajući pogonski sklop koji kombinuje dvogorivni sistem sa 48V blagim hibridnim sistemom. Blagi hibridni sistem podržava trocilindarski turbo motorzapremine 1,2 litra, bilo da koristi benzin ili TNG, tokom startovanja i faza ubrzanja, za poboljšano uživanje u vožnji i veću efikasnost. Reaktivno kočenje puni bateriju kapaciteta 0,8 kWh, a ceo proces odvija se potpuno neprimetno za vozača.
Prilikom vožnje na TNG, Bigster mild hybrid-G 140 emituje u proseku 10% manje CO2 nego ekvivalentni ne-hibridni benzinski motor. Zahvaljujući dva rezervoara ukupnog kapaciteta 99 litara (50 litara benzina i 49 litara TNG-a), Bigster nudi autonomiju do 1.450 km. Rezervoar za TNG postavljen je ispod poda prtljažnika, bez uticaja na zapreminu prtljažnog prostora. Prekidač na instrument tabli omogućava brzo i neprimetno prebacivanje sa jednog goriva na drugo.
Bigster mild hybrid 130 4×4. Bigster je osmišljen da bez problema savlada i vanasfaltne terene, zahvaljujući pogonu na sve točkove uparenim sa šestostepenim manueinim menjačem i 48V blagim hibridnim sistemom za maksimalnu efikasnost. Blagi hibridni sistem podržava trocilindarski turbo motor zapremine 1,2 litra tokom startovanja i faza ubrzanja, smanjujući potrošnju goriva i emisiju CO2, dok istovremeno pruža poboljšano uživanje u vožnji. Reaktivno kočenje puni bateriju kapaciteta 0,8 kWh, a ceo proces odvija se potpuno neprimetno za vozača.
ODRŽIVI MATERIJALI
U okviru svog Eco Smart pristupa, Dacia s ponosom ističe veću upotrebu održivih materijala na modelu Bigster. Ukupno, Bigster sadrži skoro 20% reciklirane plastike, što je viši procenat od proseka u automobilskoj industriji.
Bigster koristi Starkle®, materijal koji su osmislili Dacia inženjeri i koji je prvi put primenjen na modelu Duster. Starkle® sadrži do 20% recikliranog polipropilena. Budući da se koristi u sirovom, nefarbanom obliku, ima manji karbonski otisak tokom proizvodnje. Obloge donjeg dela karoserije i lukova točkova, kao i delovi prednjeg i zadnjeg branika, izrađeni su od materijala Starkle®, prepoznatljivog po svojoj prošaranoj teksturi.
Prednje i zadnje zaštitne ploče Bigstera bojene su u masi, tehnikom koja koristi manje boje, a pritom osigurava dugotrajan estetski izgLed delova.
U okviru pristupa zaštiti životne sredine, Dacia je odlučila da u potpunosti eliminiše upotrebu kože i hromiranih detalja na svim svojim modelima, kao i da smanji upotrebu papira. Kao rezultat toga, korisničko uputstvo u vozilu je manjeg formata, dok je kompletna, interaktivna digitalna verzija dostupna na zvaničnoj Dacia veb stranici.
ROBUSTAN I SPREMAN ZA PRIRODU: SUV C-SEGMENTA U „DACIA STILU”
OPREMA I DODACI ZA BEKSTVO IZ GRADA
Dacijine genijalne modularne krovne šine deo su standardne opreme na Bigster extreme verziji. Krovne šine su u standardnoj postavci postavljene uzdužno, ali se brzo mogu prebaciti u poprečni položaj. Zahvaljujući tome, kupcima nisu potrebne klasične krovne šine koje se moraju stalno montirati i demontirati. Na svim ostalim verzijama Bigstera standardno dolaze fiksne uzdužne krovne šine.
Uživajte na otvorenom i iz kabine zahvaljujući panoramskom krovnom prozoru – po prvi put u Dacijinoj ponudi. Dacijin prvi panoramski otvarajući krovni prozordužineje 120cm, sa mogućnošću otvaranja do 57 cm ifunkcijom nagiba i klizanja. Standardan je na verziji extreme, a dostupan kao opcija na verziji journey, omogućavajući obilje svetlosti u kabini.
Dacia InNature dodaci
– Sleep Pack: jednostavan, prenosiv i pristupačan, Sleep Pack se uklapa u prtljažnik modela Bigster. Sastoji se od tri glavna dela: bračnog kreveta (dužine 1,90 m i širine do 1,30 m) koji se može postaviti za manje od dva minuta, radne ploče i prostora za odlaganje. Sleep Pack je posebno dizajniran prema unutrašnjim dimenzijama modela Bigster
– Krovni nosač: idealan za aktivnosti na otvorenom, jednostavno se montira na modularne krovne šine u poprečnoj poziciji ili na poprečne krovne šine dostupne kao dodatna oprema (maksimalna dinamička nosivost na krovu vozila: 80 kg).
– Šator: dizajniran da savršeno prianja uz zadnji deo modela Bigster, pruža posebno prostran smeštaj tokom putovanja.
Bigster nudi čitav niz jedinstvenih dodataka.
– Nomadski naslon za ruke u sredini druge klupe pretvara se u ranac i odmah može da prati putnika na sledečoj etapi putovanja kada izađe izvozila Bigster.
– Organizator pretvara naslon prednjeg sedišta u ergonomski prostor za odlaganje za putnike pozadi.
– Cargo Box se kači na kuku za vuču modela Bigster i obezbeđuje dodatni prostor za prtljag bez narušavanja visine vozila.
UVEK SPREMAN ZA AVANTURU
Bigster je idealan saputnik za porodične avanture na otvorenom, sposoban da savlada staze koje zahtevaju pogon na sva četiri točka.
Dobro zaštićena karoserija i putnički prostor
– Bigster se ne plaši ogrebotina i manjih udaraca koji su neizbežni tokom avantura u prirodi. Sveobuhvatna zaštita karoserijeje izdašna, robusna i izdržljiva. Napravljena jeod reciktiranog, nefarbanogmaterijata Starkle®, koji se koristi za blatobrane, bočne zaštite i delove branika, razvijenogtako da odoleva udarcima i oštećenjima u terenskim uslovima. Takođe, udarci su gotovo neprimetni na prednjim i zadnjim štitnicima boje u masi.
– U kabini, Bigster koristi izuzetno otporne materijale i tkanine. Na verziji extreme standardno dolazi periva Microcloud sintetička TEP presvlaka i gumene patosnice napred, pozadi i u prtljažniku. Gumene patosnice sadrže 20% recikliranih materijala.
Efikasan 4×4 pogon
Bigster mild hybrid 130 4×4 opremljen je Terrain Control 4×4 pogonom sa pet režima vožnje:
– AUTO: prenos automatski raspodeljuje obrtni moment između prednje i zadnje osovine u zavisnosti od prijanjanja i brzine.
– SNOW: optimizuje prijanjanje na klizavim podlogama zahvaljujući specifičnim podešavanjima sistema za elektronsku kontrolu stabilnosti (ESC) i kontrole proklizavanja.
– MUD/SAND: za vožnju po rastresitim podlogama kao što su blatnjavi ili peščani putevi.
– OFF-ROAD: pruža najbolje terenske sposobnosti na zahtevnim terenima i stazama. Ovaj režim automatski i efikasno raspodeljuje obrtni moment između prednjih i zadnjih točkova u zavisnosti od prijanjanja i brzine.
– ECO: optimizuje potrošnju goriva podešavanjem rada klima-uređaja i performansi vozila. Precizno reguliše raspodelu obrtnog momenta između prednje i zadnje osovine kako bi se smanjila potrošnja goriva, uz prilagođavanje uslovima prijanjanja.
Sistem za pomoć pri spuštanju niz strme nizbrdice standardan je na Bigster extreme verziji. Ovaj sistem je posebno koristan pri vožnji van asfalta ili na strmim nizbrdicama pri malim brzinama. Kontinuirano reguliše kočenje kako bi obezbedio kontroLisano spuštanje odgovarajućom brzinom (u zavisnosti od unosa vozača) između 0 i 30 km/h. Sistem funkcioniše u svim stepenima prenosa, uključujući i u rikverc. Vozač ne mora da brine o gasu i kočnici, već samo o upravljanju volanom.
JEDNOSTAVNA PONUDA PRILAGOĐENA POTREBAMA KUPACA C-SUV SEGMENTA
Bigster odražava Dacijinu ambiciju da razvija jednostavne i pregledne ponude koje odgovaraju potrebama svih kupaca. Bigster je dostupan u tri nivoa opreme: Essential, Expression i dva najopremljenija paketa po istoj ceni, Bigster extreme, namenjen ljubiteljima prirode, sa panoramskim krovom na otvaranje, modularnim krovnim nosačima, sistemom za pomoć pri spuštanju niz strme nizbrdice, gumenim patosnicama i praktičnim 3-u-1 YouClip sistemom, i Bigster journey, za kupce koji žele da putuju sa stilom, sa dvobojnom karoserijom (crni krov opciono), električnim pokLopcem prtljažnika i vozačevim sedištem sa električnim podešavanjem.
Glavna standardna oprema
Bigster Essential: 17-inčne aluminijumske felne, fiksni krovni nosači, Media Display sistem sa 10,1-inčnim centralnim ekranom na dodir, 7-inčna digitalna instrument tabla, manuelni klima uređaj, zadnji parkingsenzori i kamera, električni podizači prednjih i zadnjih prozora
Bigster Expression: sve sa paketa Essential, uz dodatak: dvozonski automatski klima uređaj, električna parkirna kočnica, senzori za kišu, električno sklopivi retrovizori, zadnja modularna klupa u odnosu 40/20/40 sa Easy FoLd funkcijom.
Bigster extreme: sve sa paketa Expression, pLus: 18-inčne aluminijumske felne, modularni krovni nosači, detalji u boji Copper Brown spolja i unutra, panoramski krov na otvaranje, sistem za otključavanje bez ključa, periva Microcloud sintetička TEP sedišta, gumene patosnice u kabini i prtljažniku, 10-inčna digitalna instrument tabla, Media Nav Live sistem sa 10,1-inčnim ekranom i povezanim navigacionim sistemom, 6 zvučnika Arkamys 3D Sound audio sistema, sistem za pomoć pri spuštanju niz strme nizbrdice.
Bigster journey: sve sa paketa Expression, plus: 18-inčne aluminijumske felne, električni poklopac prtljažnika, sistem za otključavanje bez ključa, visoka centralna konzola sa naslonom za ruku, vozačevo sedište sa električnim podešavanjem, 10-inčna digitalna instrument tabla, novi Media Nav Live sistem sa 10,1-inčnim ekranom i povezanim navigacionim sistemom, 6 zvučnika Arkamys 3D Sound audio sistema, bežični punjač za telefon, adaptivni tempomat.
DIMENZIJE
Dacia Srbija