carVertical otkriva automobile na kojima je najviše vršena manipulacija kilometražom

 

Kada je reč o kupovini polovnog automobila, to je obično komplikovan process. Većina vozača traži najbolju pogodbu. Idealan automobil je onaj koji ima povoljnu cenu, i koji je nov onoliko koliko je to moguće. Opšte stanje automobila se obično procenjuje po kilometraži. Ali se to često zaboravi, ili zanemari. Ako je kilometražom manipulisano, to može dovesti do toga da kupac troši mnogo više novca od stvarne vrednosti samog automobila.

Zašto je važno da proverite kilometražu pre kupovine automobila?
Svaki proizvedeni automobil ima ugrađen brojač kilometara koji pokazuje milje ili kilometre koje je određeni automobil ukupno prešao. Očitavanje brojača odražava istrošenost svakog automobila. Ipak, kilometražom se često manipuliše, što dovodi do nepredviđenih troškova. U samo nekoliko sekundi, vaš automobil se od sjajne pogodbe može pretvoriti u finansijsku katastrofu. Na primer, automobil kome je vraćeno 100 000 milja na brojaču, se može ponašati nepredviđeno i biti preskup za održavanje. Takav automobil je nepoželjan i teško bi ga bilo ponovo prodati.

Metodologija istraživanja
carVertical, kompanija koja proverava istoriju automobila pomoću broja šasije (VIN), je sprovela istraživanje sa ciljem da sazna kojim automobilima se najčešće vraća kilometraža. Podaci su prikupljeni iz carVertikalove sopstvene obimne baze podataka. Lista je pokazala procenat po modelima svih analiziranih modela automobila nad kojima je vršena manipulacija sa kilometražom..

U poslednjih 12 meseci (oktobar 2019./ Oktobar 2020.), analizirano je više od pola miliona izveštaja. CarVertical je prikupljao podatke sa različitih tržišta širom sveta, uključujući: Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Letoniju, Bugarsku, Ukrajinu, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju I Sjedinjene Američke Države.

TOP 15 modela automobila kojima je vraćana kilometraža
Ovo je lista modela automobila kojima je najčešće vraćana kilometraža. Kupci polovnih automobile treba da provere kilometražu onlajn pre nego što izvrše transakciju.

Sledeći rezultati nam govore da se nemački automobili nalaze među vozilima kojima se najčešće vrši manipulacija sa kilometražom. Još jedno zanimljivo zapažanje se odnosi na klasifikaciju automobila. Automobilima iz Premium klase se mnogo češće vraća kilometraža u odnosu na automobile iz ekonomske klase. Luksuzni BMW automobili iz serije 7 i X5 su oni koji su najpodložniji manipulaciji kilometražom od strane beskrupuloznih dilera. Kupci luksuznih automobila mogu biti pogođeni velikim finansijskim problemima ukoliko je automobil koji su kupili bio žrtva prevare sa kilometražom.

Komparativni prikaz po godini proizvodnje modela automobila kojima je vraćana kilometraža
Jedan od ključnih faktora koji se odnosi na kilometražu automobila, su godine. Vraćanje kilometraže se ćešće vrši na starijim automobilima. Studija je pokazala da su Premium vozila kojima je najviše vraćana kilometraža stariji od automobila iz ekonomske klase.

Kao što podaci pokazuju, stariji automobili iz Premium klase su najpodložniji prevari sa kilometražom. Najpopularnijim BMW automobilima se kilometraža vraća kada su stari između 10 i 15 godina. Modeli Mercedes-Benz E klase iz 2002-2004 godine se često suočavaju sa vraćanjem brojača kilometraže. To je stari izbor za prevarante koji se bave prodajom automobila.

Automobili iz ekonomske klase kojima se vraća kilometraža su neznatno mlađi. Podaci za Volkswagen Pasat, Škodu Superb i Škodu Oktaviju pokazuju da se ovim modelima kilometraža vraća najčešće tokom prve decenije na putu.
Komparativni prikaz modela automobila kojima je vraćana kilometraža po vrsti goriva

Dizel vozila su dizajnirana da mogu da pređu velike udaljenosti, što vodi većoj razmeri manipulacije kilometražom. Veoma je uobičajeno videti vozilo koje je uvezeno iz Zapadne Evrope nakon što pređe 300 000 milja/kilometara. Kada se brojač kilometraže podesi na manju cifru, vrednost ovih automobila se drastično poveća.

Podaci koji prikazuju manipulaciju kilometražom po vrsti goriva odražavaju specifičnu selekciju automobila iz Centralne i Istočne Evrope. Vozači iz zapadnih zemalja prodaju vozila sa velikom kilometražom i skupim održavanjem. Automobili sa lažnom kilometražom na brojaču obično završavaju u zemljama na istoku Evrope.

Neki automobili, kao što su Audi A6, Volkswagen Touareg i Mercedes-Benz E klasa su skoro svi dizelaši. Postoji samo mali procenat modela koji su benzinci. Ogromna razlika u vrstama goriva znači da automobili sa motorom na benzin imaju manji rizik od manipulacije kilometražom.

Komparativni prikaz slučajeva po zemljama
Prevare sa kilometražom se najčešće dešavaju u Centralnoj i Istočnoj Evropi. Zemlje koje su više na zapadu, imaju manje problema sa lažnim brojkama na brojaču kilometraže.

Najveći problemi sa vidljivom manipulacijom na brojaču se mogu videti na tržištima gde se uvoze polovni automobili iz Zapadne Evrope. Svaki deseti automobil u Rumuniji I Letoniji se verovatno susreo sa vraćanjem kilometraže.

Zaključak
Prevare sa kilometražom nepovoljno utiču na tržište automobila, jer stotine hiljada automobila svake godine ima previsoku cenu. To znači da su kupci polovnih vozila prevareni tako da potroše previše novca na automobile koje kupuju, a novac obično završi na crnom tržištu.

 

CarVertical

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *