Dacia Duster treće generacije zvanično kreće sa prodajom u Srbiji

„Najpotpuniji Duster do sada“. Ovo je početak novog poglavlja o čuvenom modelu koji postavlja standarde u automobilskoj industriji i odražava sve ono za što se Dacia zalaže: robustan je i stvoren za aktivnosti na otvorenom, jednostavno je opremljen, ekološki efikasan, a opet kul. Sada je novi Duster dostupan i u Srbiji, sa početnom cenom od 17,990 € za ECO-G model, sa pogonom na TNG, u osnovnom paketu opreme.

Duster je stigao na tržište 2010. godine, prvu obnovu doživeo je doživeo 2017. godine, a zatim se uspeo do vrha i odredio pravila oblikovanja SUV-a.

Duster uspešno piše svoju priču: u svojoj karijeri dugoj 13 godina nagrađivan je više od 40 puta, proizvodnja broji više od 2,4 miliona vozila i njegova stalno rastuća popularnost podigla ga je na sam vrh liste prodaje SUV vozila u Evropi u svim segmentima na maloprodajnom tržištu u 2022. godini. Oko 1.000 Duster silazi sa proizvodne linije u Dacia fabrici u Piteštiju, u Rumuniji, svakog dana – otprilike po jedan svakog minuta!

PLATFORMA CMF-B ZA JOŠ BOLJE PERFORMANSE

CMF-B platforma, na kojoj je baziran novi Duster, igra centralnu ulogu u Daciinoj industrijskoj strategiji. Ova platforma je prvo korišćena u novom Sanderu i Loganu, a zatim i u Joggeru. Važna je jer pruža svestranost bez koje brend ne može optimalno da sprovede svoj ambiciozni plan proizvodnje.

Potpredsednik odeljenja za performanse proizvoda, Patrice Lévy Bencheton, objašnjava: „Nova CMF-B platforma je ključna za razvoj naše trenutne i buduće ponude. Na Dusteru možemo videti sav njegov potencijal: omogućava ugradnju visokoefikasnih elektrifikovanih motora, značajno poboljšava performanse vozila i pomaže u očuvanju njegove čuvene privlačnosti i pristupačnosti.“

Zahvaljujući platformi CMF-B, novi Duster nudi više prostora za putnike i prtljag, dok je njegova dužina samo nešto duža. Napredna konstrukcija platforme zaslužna je za manji prodor vibracija i bolje prigušivanje buke, što značajno poboljšava udobnost vožnje. Pored toga, novi model se dobro snalazi na različitim vrstama puteva, pa je užitak u vožnji nemerljivo veći uz zadržavanje iste ukupne dužina vozila od 4,34m.

Razvojem novog Dastera značajno je unapredjena njegova dinamika optimizacijom ojačanja karoserije. Povećanjem krutosti njenih komponenti, vozilo postiže značajno smanjenje naginjanja karoserije (za 21% kod verzije 4×2), što se prevodi u veću stabilnost pri skretanju ili promeni pravca. Verzija 4×4 takođe ima koristi od ovog poboljšanja, sa 17% veće svestranosti. Povećana krutost zadnje osovine kompenzuje se tokom vožnje van puteva potpuno novim elektronskim upravljačkim sistemom (smanjenje naginjanja odgovara varijaciji nagiba za svaki m/s² poprečne akceleracije).

Postavke prigušenja, servo upravljača, kao i podešavanje guma, takođe su evoluirali. Poboljšani su kako bi se osigurala preciznija reakcija u različitim uslovima vožnje.

Bučnost pri kotrljanju poboljšana je za – 2dB u proseku, značajno smanjujući ukupni nivo buke unutar vozila i pružajući prijatnije iskustvo vožnje putnicima. (-3dB = 2 puta manje buke!)

Inženjerske zasluge se tu ne završavaju: platforma CMF-B omogućila je elektrifikaciju novog Dustera, odnosno ugradnju blagog i potpunog hibridnog motora.

SNAŽNIJI I ODVAŽNIJI IZGLED

Dacia je iz temelja promenila Dusterov izgled. Novi Duster zadržava odvažne karakteristike koje su proslavile prethodne generacije – posebno čvrst i robustan stav SUV-a, a sada ih obogaćuje upečatljivim novim dizajnom. Nova generacija sa ponosom nosi novo ruho!

David Durand, direktor Dacia dizajna kaže: „Pre nego što smo čak i započeli rad na stilu potpuno novog Dustera, izbrusili smo njegove proporcije, kako bismo pronašli snažan, uravnotežen stav. Kada dobijete proporcije u početnoj fazi, nisu vam potrebne veštine da biste kasnije podesili stil.“

„Samo najvažnije, bez nepotrebnih dodataka“. To je ukratko filozofija kojom se Dacia vodila prilikom dizajniranja nove generacije Dustera, ali i ostalih svojih modela.

Dizajneri su krenuli od jednostavnih oblika i površina kao što su putnički prostor, poklopac motora, blatobrani i drugo. Zatim su ih spojili u jasnu celinu i tako postigli savremeni izgled koji odaje utisak kvalitetne izrade i privlači ljude namerno zategnutim, smelim linijama.

Jednostavni oblici i površine naglašavaju snagu dizajna: između ostalog tu je i oštra, vertikalna prednja maska, blatobrani zabačeni unazad, veliki poklopac prtljažnika i bočni prozori koji se neprimetno protežu od prednjeg do zadnjeg kraja.

Nova generacija je u potpunosti obavijena elegantnom zaštitom: bočna zaštita šasije je povezana sa oznakama marke i lukovima blatobrana, koji su zauzvrat povezani sa prednjim i zadnjim branikom. Novi Duster nikada nije izgledao otpornije i spremnije za otvorene prostore!

Dosledan dizajn prilagođava se vremenu u kome živimo i daje terenskom i robusnom karakteru Dacia Duster-a održiviju dimenziju.

• Prednja i zadnja zaštita donjeg stroja su od obojene mase. Izbegavanje lakiranja je dobro za životnu sredinu, a kupci takođe imaju koristi od ove prakse: tragovi struganja i ogrebotina neće uticati na originalnu boju.

• Bočni štitnici donjeg dela karoserije, štitnici blatobrana, oznake brenda, trouglasti umetci na prednjem braniku i zadnja zaštita napravljeni su od izdržljivog Starkle® materijala, razvijenog u saradnji između Dacia inženjera i hemičara LiondellBasell-a. Ovaj materijal, predstavljen na konceptnom automobilu Manifesto, napravljen je od 20% recikliranog materijala. Prirodno je išaran belim česticama koje je Dačija, umesto da ga prefarba, odlučila da zadrži (detalji ispod).

David Durand dodaje, “Želeli smo da spoljašnji i unutrašnji dizajn budu zaista dosledni. Zategnut i čvrst izgled unutrašnjosti vam daje osećaj potpune sigurnosti“.

Nova, prostrana, podignuta i vertikalna instrument tabla i široka lajsna takođe doprinose osećaju sigurnosti. Konzistentnosti dizajna doprinose i otvori za vazduh, koji su oblikovani kao lukovi blatobrana.

Novi Duster je iznutra i spolja opremljen osnovnim dodacima koji zaista služe svrsi. Mnogo truda je uloženo u ergonomiju, uključujući centralni ekran od 10,1“ postavljen u vidno polje vozača i nagnut prema njemu za 10°. Novi automatski menjač, uparen sa hibridnim motorom od 140 KS, posebno je lak za korišćenje, dok ravan dizajn gornjih i donjih delova volana garantuje neverovatno udobno rukovanje.

Tu je i novi svetlosni potpis u obliku slova Y, poslednje karike koja povezuje dizajn eksterijera i enterijera novog Dustera:

• Ventilacioni otvori u unutrašnjosti imaju oblik slova Y (u Extreme verziji su izrađeni u boji bakra). Štaviše, nalazimo isti oblik oko naslona za ruke u oblogama vrata. Ime brenda u sredini volana je zamenio logo.

• Prednja i zadnja svetla, kao i aluminijumski točkovi, proizvedeni su bez upotrebe hroma (i posebno polirani da bi se postigao sjaj) i formiraju Y-oblik.

David Durand zaključuje: „Želeli smo da stvorimo najatraktivniju generaciju do sada, u kojoj je prepoznatljiv dizajn Dustera i brenda Dacia doveden do vrhunca, a koja pored svega toga čvrsto i ponosno potvrđuje naše vrednosti: robusnost i pogodnost za aktivnosti na otvorenom, ekološka efikasnost i cool izgled uprkos jednostavnoj opremi.“

ROBUSTAN I STVOREN ZA AKTIVNOSTI NA OTVORENOM: NOVI DUSTER ODVAŽNIJI JE NEGO IKADA PRE

Terenske mogućnosti novog Dustera prevazilaze ponudu na tržištu vozila sa pogonom 4×4 bez kratkih prenosnih odnosa, što znači da ljubitelji otvorenih prostora mogu opušteno da uživaju.

BOLJE TERENSKE SPOSOBNOSTI VERZIJE 4X4

Novi Duster je dostupan sa menjačem 4×4 Terrain Control, koji uključuje pet režima rada:

• AUTO: menjač automatski raspoređuje obrtni moment na prednje i zadnje točkove u skladu sa prianjanjem i brzinom.
• SNOW: optimizuje putanju na klizavim putevima uz pomoć posebnih podešavanja elektronskog sistema za kontrolu stabilnosti i sistema protiv klizanja.
• MUD/SAND: za vožnju po neravnom terenu.
• OFF-ROAD: vrhunske performanse na zahtevnim terenima. Ovaj režim rada se može uporediti sa 4×4 Lock režimom u aktuelnom Dusteru, a poseban je po tome što, u zavisnosti od prianjanja i brzine, automatski i optimalno deli obrtni moment između prednjih i zadnjih točkova.
• ECO: optimizuje potrošnju goriva regulacijom klima uređaja i performansi vozila. U zavisnosti od prijanjanja, ovaj način rada maksimizuje distribuciju obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova, čime se smanjuje potrošnja goriva.

Razmak od tla: 217 mm u verziji 4×4 (mereno između prednje i zadnje osovine).

Prilazni i dolazni uglovi vam pomažu da efikasnije izbegavate prepreke na verziji 4×4: do 31° napred i 36° pozadi i prelazni ugao do 24°.

Kontrola brzine na nizbrdici je posebno korisna na neravnim površinama i strmim padinama. Sistem aktivira kočnice da zadrži brzinu vozila pod kontrolom (u skladu sa uputstvima vozača), odnosno između 0 i 30 km/h. Aktivira se nezavisno od stepena prenosa (uključujući i hod unazad), tako da vozač može da zaboravi na gas i kočnice i da se fokusira samo na volan.

Novi informacioni sistem sa prikazom svih saobraćajnih informacija. Tokom vožnje van puta, centralni ekran od 10,1“ prikazuje mnogo korisnih informacija:
• bočni nagib
• ugao nagiba na uzbrdici i nizbrdici
• raspodelu obrtnog momenta između prednjih i zadnjih točkova (verzija 4×4).

IZUZETNO IZDRŽLJIVI ZAŠTITNI PREMAZI I MATERIJALI

– Spolja: cela karoserija je zaštićena od manjih udaraca i ogrebotina. Bočna zaštita povezuje štitnike blatobrana sa prednjim i zadnjim branikom, formirajući tako zaštitni pojas. Veliki zaštitni poklopci, postavljeni ispod branika, štite donji stroj vozila.
– Unutra: putnički prostor je takođe napravljen od izdržljivih materijala – posebno u verziji Extreme, koja uključuje perivu presvlaku od MicroCloud TEP materijala i gumene tepihe za prednju i zadnju klupu kao i prtljažnik. Tepisi su napravljeni od 20% recikliranog materijala.

IZDRŽLJIVI MATERIJALI

Prednja i zadnja zaštita donjeg stroja su obojene u masi. Drugim rečima, plastika je obojena pre oblikovanja i stoga se njena boja ne menja ni nakon oštećenja (u poređenju sa tradicionalnim farbanjem). Tragovi struganja i ogrebotina biće skoro nevidljivi, jer takva oštećenja neće uticati na boju zaštite donjeg stroja.

Zaštita oko vozila je napravljena od novog Starkle® materijala koji su razvili Dacijini inženjeri. To je neobojen materijal koji vešto skriva tragove struganja i ogrebotina.

Novi Duster prilagođen je za ugradnju dodatne opreme InNature
– Sleep Pack: nakon Joggera, prvog modela koji je prilagođen za ugradnju ovog paketa, došao je red na Duster. Paket se sastoji od jednostavne, lako rasklopive i pristupačne kutije 3 u 1 sa velikim krevetom (dužine 1,9 m i širine do 1,3 m) koji jedna osoba sastavlja za manje od dva minuta, stola i prostora za odlaganje.

– Novi krovni nosač izuzetno je praktičan za aktivnosti na otvorenom. Lako se pričvršćuje na modularni krovni nosač u poprečnom položaju ili na poprečne šipke koje se prodaju zasebno (maksimalna masa na krovu, pri vožnji je 80 kg).

EKOLOŠKI EFIKASAN I PAMETAN: DUSTER JE ODRŽIVIJI I PRISTUPAČNIJI NEGO IKADA

Oblikovan u skladu sa vrednostima brenda, opremljen novim hibridnim pogonima i proizveden od više recikliranih materijala, novi Duster nudi pristupačnu alternativu za održiviju vožnju.

NOVI HIBRIDNI POGONI

• Duster HIBRID 140. Ovo je motor koji je predstavljen u Joggeru početkom 2023. godine, a koji se sada našao i u Dusteru. Na osnovu dokazano efikasne tehnologije Grupe Renault, ovaj pogon se sastoji od 1,6-litarskog četvorocilindričnog benzinskog motora snage 94 ks, dva elektromotora (glavni elektromotor snage 49 ks i visokonaponski električni starter-generator) i automatskog menjača sa četiri zupčanika povezana sa benzinskim motorom i dva zupčanika povezana sa elektromotorom. Ova kombinacija različitih tehnologija je moguća zahvaljujući dizajnu motora bez kvačila.
Kombinacija regenerativnog kočenja, velikog kapaciteta baterije od 1,2 kWh (230 V) i efikasnog menjača garantuje do 80% gradske vožnje na 100% električni pogon, a time i uštedu goriva od 20% (mešoviti ciklus vožnje) do 40% (gradski ciklus vožnje). Štaviše, svaki put kada se motor pokrene, električni režim se automatski aktivira.

• Duster TCe 130. Ovo je prvi put da Dacia koristi TCe 130 u jednom od svojih vozila – motor koji omogućava početnu fazu elektrifikacije. U pitanju je kombinacija 1,2-litarskog trocilindričnog benzinskog turbo motora nove generacije koji koristi Millerov ciklus sagorevanja (manji gubici pumpe povećavaju efikasnost) i blagog hibridnog motora od 48 V. Pošto električni motor pomaže benzinskom motoru prilikom startovanja, prosečna potrošnja goriva i emisija CO2 je niža za oko 10%*. U poređenju sa aktuelnim TCe 130, novi motor omogućava dinamičnije ubrzanje i brzu i ugladjeniju vožnju, dok sistem regenerativnog kočenja skoro neprimetno puni bateriju od 0,8 kVh.
Motor TCe 130 je dostupan u kombinaciji sa 6-stepenim menjačem u verzijama 4×2 i 4×4.

• I Duster ECO-G 100. Dacia, vodeći brend u oblasti pogona na tečni naftni gas u Evropi, jedini je proizvođač koji nudi mogućnost ugradnje motora na dva goriva (benzin i TNG) sa oznakom ECO-G u sva svoja vozila na benzinski pogon. Novi Duster je takođe opremljen ovom isprobanom i testiranom tehnologijom koja garantuje sigurnost i pouzdanost.
Kada radi na TNG, novi Duster ECO-G 100 emituje u proseku 10% manje emisije CO2 od ekvivalentnog benzinskog motora. Zahvaljujući postojanju dva rezervoara ukupne zapremine od 100 l (rezervoar za benzin od 50 litara i rezervoar za tečni naftni gas od 50 litara, koji su ugrađeni ispod poda prtljažnika da bi se sačuvao kapacitet tereta), Duster sa ECO-G 100 motorom može da predje do 1.400 km**. Pored toga, prebacivanje između pogona se odvija u trenutku i gotovo neprimetno – jednostavnim pritiskom dugmeta na instrument tabli.

* u poređenju sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem sa ekvivalentnom snagom
** 1388 km**u skladu sa ispitnim postupkom WLTP

ODRŽIVIJI MATERIJALI

Dacia je dizajnirala Starkle®. Novi Duster je prvi serijski model koji koristi Starkle®, novi materijal koji su izumeli Dacia inženjeri. Sastoji se od 20% recikliranog polipropilena i potpuno je bez boje, što znači da je ugljenični otisak njegovog proizvodnog procesa manji. Bočni štitnici donjeg dela šasije, štitnici lukova točkova, zaštitni znakovi, trouglovi prednjeg branika, prednje i zadnje klizne ploče (dodatna oprema) i zadnji štitnici su napravljeni od čvrstog materijala, Starkle®. Izrada prednjih i zadnjih kliznih ploča od prethodno obojenog materijala takođe ograničava količinu boje koja se koristi u procesu.

– 20%* reciklirana plastika. Sve u svemu, otprilike 20% plastike u novom Dusteru se reciklira, što je znatno više od uobičajenog odnosa u segmentu i povećanje od 8 poena u odnosu na prethodnu generaciju.

– Bez ukrasnog hroma, bez kože životinjskog porekla. Dacia je odlučila da više ne koristi kožu i ukrasni hrom u svim svojim modelima, u oba slučaja iz ekoloških razloga.

– Uputstvo za upotrebu je sažetije, sa ciljem racionalnije eksploatacije papira. Proširena verzija je dostupna online.

* U kategoriji polimera kako je definisano u budućoj francuskoj regulativi o vozilima na kraju životnog veka (Vehicules Hors d’Usage/VHU)

ODNOS VREDNOSTI I ULOŽENOG NOVCA I DALJE BEZ PREMCA NA TRŽIŠTU

– Novi Duster će nastaviti da ispunjava obećanje koje je Dacia dala o dobijenoj vrednosti za uloženi novac. On će ukombinovati najpristupačnije cene u svom segmentu sa najvećim putničkim enterijerom do sad u najbolju pristupačnu ponudu na tržištu.

– Imaće više tehnologije, uključujući novu digitalnu kontrolnu tablu od 7 inča, novi centralni ekran osetljiv na dodir od 10,1 inča i novi „infotainment“ sistem.

– Novi Duster će biti i pametniji nego ikada: na primer, dolaziće sa modularnim krovnim nosačima i pametnim Dacia YouClip sistemom dodatne opreme (pogledajte niže).

ESENCIJALAN ALI KUL: VIŠE TEHNOLOGIJE I VIŠE PAMETNIH REŠENJA

Novi Duster ilustruje filozofiju tehnološkog napretka kompanije Dacia: mora da bude snažan, pametan, pristupačan i da olakša život korisnicima, odnosno da poboljša bezbednost i udobnost.

DIGITALNIJI I POVEZANIJI PUTNIČKI PROSTOR

Novi informativno-zabavni sistem sa centralnim ekranom osetljivim na dodir od 10,1 inča, koji je standardni element verzije Expression i viših pakete opreme i dostupan sa oba multimedijalna sistema kompanije Duster, odnosno Media Display i Media Nav Live:

– Media Display koji će biti fabrički ugrađen u potpuno nove modele Duster Expression i Extreme, uključuje četiri zvučnika i bežičnu Apple CarPlay™ i Android Auto™ vezu.

– Media Nav Live, koji će biti standardno dostupan u modelima Journey i biti dostupan kao opcija sa opremom Extreme, uključuje sve gore navedeno plus povezani navigacioni sistem koji pruža ažuriranja saobraćaja u realnom vremenu i Arkamys 3D zvučni sistem sa šest zvučnika. (Media Nav Live sistem nije dostupan na svim tržištima, a izmedju ostalog ni u Srbiji).

Media Control, u okviru Essential opreme, je kompletan infotainment sistem kojim možete kontrolisati sa volana. Prikazuje informacije u vezi sa medijima na ekranu od 3,5 inča pored analognih točkića na kontrolnoj tabli. Ima četiri zvučnika, Bluetooth vezu, USB port i postolje za pametni telefon ugrađeno u kontrolnu tablu. Kada ga povežete sa besplatnom aplikacijom Dacia Media Control, možete da kontrolišete radio, druge medije i nekoliko drugih funkcija sa ekrana pametnog telefona.

Izvorno povezivanje koje ispunjava nove evropske zahteve GSR2 i, u vozilima sa Media Display i Media Nav Live, još više povezanih usluga uključujući:

– FOTA (Firmver Over The Air) ažuriranja softvera, tako da ne morate biti povezani na mrežu da biste imali najnoviju verziju. (Ova opcija nije dostupan na svim tržištima, a izmedju ostalog ni u Srbiji).

– Povezano održavanje, koje možete proveriti u aplikaciji za pametne telefone MyDacia. (Ova opcija nije dostupan na svim tržištima, a izmedju ostalog ni u Srbiji).

Digitalna kontrolna tabla: Potpuno novi Duster je prvi koji ima 7-inčnu prilagodljivu digitalnu kontrolnu tablu u boji, gde vozač može da prikaže informacije koje smatra najkorisnijim u rasporedu koji preferira. Ova digitalna kontrolna tabla standardno dolazi sa verzijom Expression i višim paketima opreme.

Stalak za pametne telefone u svim verzijama. Verzije sa Media Display i Media Nav Live takođe uključuju dva USB-C porta napred i dva pozadi, za napajanje do četiri uređaja. Svi ovi portovi imaju pozadinsko osvetljenje.

Bežični punjač za pametne telefone u centralnoj komandi, na dohvat ruke za oba putnika napred, kao standard u novom Duster u verziji Journey i dostupan kao opcija sa Extreme opremom.

NOVI SISTEMI ZA POMOĆ VOZAČU

Tempomat je sada uključen kao standard počevši od Expression nivoa opreme. Automatsko prebacivanje između dugih i kratkih svetala je standardno podešavanje u novim modelima Duster Extreme i Journey. Automatska kratka svetla dostupna su u svim verzijama.
Novi sistemi za pomoć vozaču su dodati novom Dusteru kako bi ispunili najnovije bezbednosne zahteve, a medju njima su automatsko kočenje u slučaju nužde (u gradskim i prigradskim sredinama, uključujući detekciju drugih automobila, pešaka, bicikala i motocikala), prepoznavanje saobraćajnih znakova i upozorenje o prekoračenju brzine, pomoć pri parkiranju pozadi, signal za hitno zaustavljanje, upozorenje o napuštanju trake, pomoć pri zadržavanju trake, upozorenje na pažnju vozača i hitni pozivi (eCalls). I, da bi olakšala život svojim kupcima, Dacia dodaje pametno dugme, My Safety, da brzo konfiguriše njihove omiljene sisteme pomoći vozaču.

OPTIMIZOVANA UDOBNOST

Prostrana kabina. Novi Duster pruža najbolju vrednost za uloženi novac u svom segmentu. Prelazak na platformu CMF-B omogućio je više prostora unutra – posebno širinu napred i prostor za noge pozadi. Pod prtljažnika je niži, a otvor prtljažnika širi i viši. Sam prtljažnik je takođe širi i viši, pružajući do 15% dodatnog prostora (517 litra ispod police prtljažnika u novom Dusteru 4×2).

 

Potpuno nova oprema. S obzirom da udobnost kreće od vozača koji je potpuno bez stresa, novi Duster dolazi sa raznim sadržajima koji će vozačima olakšati život. Električna parking kočnica je uključena u Journey paket opreme (kao standard) i Extreme paket (kao opcija), a obe verzije, i Extreme i Journey standardno dolaze sa bočnim retrovizorima sa električnim mehanizmom za podešavanje i preklapanje. Pošto je spremniji nego ikada pre da se uhvati u koštac sa najtežim uslovima, novi Duster takođe može da se isporuči sa grejanjem upravljača i sistemom za odleđivanje na vetrobranskom staklu (u nekim zemljama).

YouClip, nova, pametna dodatna oprema sa Dacia dodirom Dacia inženjeri su izmislili YouClip, jednostavan i praktičan sistem za smeštanje nekoliko specifičnih dodataka u određenim delovima putničke kabine – za njihovo čvrsto držanje. Novi Duster dolazi sa četiri (u Essential paketu) ili šest YouClip ručki (jedna na instrument tabli, jedna pored konzole na strani suvozača, jedna iza centralne konzole, dve sa obe strane prtljažnika i jedna u prtljažniku vrata).

Mogu da drže postolje za tablet, torbicu za skladištenje, stalak za pametni telefon sa indukcionim punjačem ili „3 u 1“ (držač za čaše, kuka za torbu i pokretno svetlo). Ovaj genijalni 3-u-1 sistem je fabrički ugrađen u Duster od verzije Extreme, a sva dodatna oprema kompatibilna sa YouClip-om je dostupna kod Dacia ovlašćenih dilera.

JEDNOSTAVAN ASORTIMAN SA SVE ŠTO POŽELITE

Oko 70% kupaca Dustera se danas odlučuje za paket vrhunske opreme. Shodno tome, potpuno nova Duster linija sada ima tri nivoa: Essential, Expression i novi izbor između dve različite, ali komplementarne superiorne opreme: Duster Extreme za ljubitelje prirode i intenzivne vožnje, i Duster Journey, za one koji više vole skromnu eleganciju, udobnost i blagostanje. Poslednja dva biće dostpuna po sličnim cenama.

Glavna osnovna oprema

• Duster Essential: Kontrola medija, fiksni krovni nosači, 6 vazdušnih jastuka, zadnji parking senzor i još mnogo toga.

• Duster Expression: isto kao Essential + 17-inčni aluminijumski naplaci, 7-inčna digitalna kontrolna tabla, 10,1-inčni centralni ekran osetljiv na dodir sa medijskim ekranom za informacije i zabavu i Apple CarPlay™/Android Auto™ bežičnom replikacijom, kamerom za vožnju unazad i još mnogo toga.

• Duster Extreme: isto kao Expression + modularni krovni nosači, TEP MicroCloud presvlake koje se mogu prati, gumene patosnice i prostirke za prtljažnik, automatski klima uređaj, YouClip 3-u-1 sistem, bakarno braon dekorativni elementi iznutra i spolja i još mnogo toga

• Duster Journey: isto kao Expression + aluminijumski naplaci od 18 inča, svetla za maglu, automatska klima, hands-free ključ kartica, električna parking kočnica, bežični punjač za pametne telefone, Media Nav Live infotainment sistem sa povezanom navigacijom (nije dostupno u Srbiji), Arkamys 3D zvučni sistem sa 6 zvučnika, i još puno toga.

šampion pristupačne električne mobilnosti; i Jogger, višenamenski porodični automobil C segmenta. Prisutna u 44 zemlje, Dacia je prodala više od 8 miliona vozila od 2004. godine

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *