EQ Power: Plug-in hibridi pružaju celodnevnu mobilnost

 

Mercedes-Benz privlači široku bazu kupaca sa sve većim brojem plug-in-hibridnih modela u svojoj ponudi. Ovaj trend daje važan doprinos na putu ka CO2 neutralnoj mobilnosti kojoj je Mercedes-Benz posvećen u okviru svoje strategije dekarbonizacije. Plug-in hibridna vozila nude mogućnost rada samo na struju i samim tim bez lokalnih emisija, posebno u urbanim sredinama. Modeli EQ Power su paralelni hibridi koji se mogu napuniti i iz spoljnih elektroenergetskih mreža (plug-in). Pogonski agregat se sastoji od električnog pogona i motora sa unutrašnjim sagorevanjem koji rade u tandemu i koji mogu da pokreću vozilo pojedinačno ili zajedno. Plug-in hibridi nude brz i jednostavan ulazak u električnu mobilnost – bez zavisnosti od infrastrukture za punjenje električnom energijom. Mercedes-Benz sistematski proširuje svoju plug-in-hibridnu liniju i do kraja godine nudiće više od 20 varijanti modela – od A-Klase do S-Klase, od GLA-a do GLE-a.

„Plug-in hibridi spajaju ono najbolje iz oba sveta. U gradu rade samo na struju; dok na većim rastojanjima oni imaju prednosti dometa motora za unutrašnjim sagorevanjem“, objašnjava dr Torsten Eder, glavni inženjer Mercedes-Benz pogonskih sklopova. „Vozilo je u celini efikasnije. Različite karakteristike pogona se međusobno dopunjuju. Elektromotor radi najefikasnije pri vožnji pri malim brzinama, dok motor sa unutrašnjim sagorevanjem deluje najefikasnije pri većim brzinama i opterećenjima.“

Šest različitih kompaktnih modela sa više od 70 kilometara električnog dometa

U kompaktnom segmentu Mercedes-Benz već nudi plug-in hibridnu varijantu u svim modelima – A-Klasi, A-Klasa Limuzini, B-Klasi, CLA, CLA Shooting Brake i GLA. Zajedničkim radom, 1,33-litarski četvorocilindrični benzinski motor od 118 kW (160 KS) i električni motor od 75 kW proizvode sistemsku snagu od 160 kW i ukupni maksimalni obrtni moment od 450 Nm. Ključna karakteristika elektromotora, trenutni obrtni moment, čini kompaktne plug-in hibride izuzetno fleksibilnim, što pokazuju i podaci o performansama. Na primer, A 250 e (potrošnja goriva kombinovano 1,6–1,4 l/100 km, emisija CO2 36–32 g/km, potrošnja energije 15,3–14,8 kWh/100 km) upotpunjuje klasični sprint od 0 do 100 km/h za samo 6.6 sekundi. Čak i samo na struju može dostići maksimalnu brzinu i do 140 km/h – više nego dovoljno vožnju na autoputu u granicama ograničenja brzine većine zemalja bez upotrebe motora sa unutrašnjim sagorevanjem.

A 250 e (Kraftstoffverbrauch kombiniert 1,6-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 36-32 g/km, Stromverbrauch kombiniert 15,3-14,8 kWh/100 km). Auf dem Weg in die rein elektrische Mobilität stellen Plug-in-Hybride vielleicht die wichtigste Brückentechnologie dar. In ihrer bereits dritten Generation präsentiert Mercedes-Benz mit seinen EQ Power-Modellen ein effizientes Antriebspaket und geht damit einen weiteren Schritt in Richtung CO₂-neutraler Mobilität.<br /> A 250 e (combined fuel consumption 1.6-1.4 l/100 km, combined CO2 emissions 36-32 g/km, combined electrical consumption 15.3-14.8 kWh/100 km). On the road to purely electric mobility, plug-in hybrids represent what is perhaps the key bridging technology. With its EQ Power models, Mercedes-Benz is presenting an efficient drivetrain package which is already in its third generation, marking a further step towards CO₂-neutral mobility.

Domet samo na električni pogon iznosi više od 70 kilometara (NEDC). Litijum-jonska baterija, ukupnog kapaciteta 15,6 kWh može se eksterno puniti ili naizmeničnom strujom (AC) ili jednosmernom strujom (DC). Kod Wallbox uređaja od 7,4 kW (AC) potrebno je oko 1 sat i 45 minuta da se napuni od 10 do 100% SoC (nivo napunjenosti baterije). Korišćenjem jednosmernog brzog punjenja sa maksimalnom snagom punjenja od 24 kW, potrebno je oko 25 minuta da baterija napuni od 10 do 80 posto SoC. Da bi se osigurala minimalna ograničenja u prtljažnom prostoru u poređenju sa nehibridnim modelima, izduvni sistem se nalazi na sredini ispod poda vozila, a zadnji auspuh smešten u središnjem tunelu. Integrisanje rezervoara za gorivo u prostor osovine stvara dodatni prostor ispod zadnje klupe, neophodan za visokonaponsku bateriju.

Im Verbrauchsvergleich mit dem GLE 350 de 4MATIC (Kraftstoffverbrauch kombiniert: 1,3-1,1 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 34-29 g/km; Stromverbrauch gewichtet 28,7-2 5,4 kWh/100 km) und dem GLE 350 d Kraftstoffverbrauch kombiniert: 7,4-6,7 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 195-177 g/km);Kraftstoffverbrauch kombiniert: 1,3-1,1 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 34-29 g/km; Stromverbrauch gewichtet 28,7-2 5,4 kWh/100 km) und dem GLE 350 d Kraftstoffverbrauch kombiniert: 7,4-6,7 l/100 km; CO₂-Emissionen kombiniert: 195-177 g/km*<br /> In a consumption comparison with the GLE 350 de 4MATIC (combined fuel consumption 1.3-1.1 l/100 km, combined CO₂ emissions 34-29 g/km, combined electrical consumption 28.7-25.4 kWh/100 km) and the GLE 350 d (combined fuel consumption 7.4-6.7 l/100 km, combined CO₂ emissions 195-177 g/km);Combined fuel consumption 1.3-1.1 l/100 km, combined CO₂ emissions 34-29 g/km, combined electrical consumption 28.7-25.4 kWh/100 km) and the GLE 350 d (combined fuel consumption 7.4-6.7 l/100 km, combined CO₂ emissions 195-177 g/km*


Raznovrsni spektar EQ snage od srednje veličine do luksuznog segmenta sa do 100 kilometara električnog dometa

Modeli EQ Power, koji kreću od C-Klase do S-Klase i od GLC-a do GLE-a, sada su već hibridi treće generacije. Najveća snaga od 90 kW i obrtni moment izvan mreže od 440 Nm pružaju zavidne performanse u svim režimima vožnje, uključujući i električni mod, dok je maksimalna brzina od 130 km/h. U slučaju GLE 350 de 4MATIC (potrošnja goriva kombinovana 1,3–1,1 l/100 km; emisija CO₂ 34–29 g/km; potrošnja energije energije 28,7–25,4 kWh/100 km) snaga iznosi čak 100 kW maksimalnom brzinom do 160 km/h. U novoj liniji modela E-Klase, Mercedes-Benz nudi sedam različitih Plug-in hibrida u verziji limuzine i karavana, sa benzinskim ili dizel motorom, sa zadnjim pogonom ili pogonom na sve točkove. Električni domet C-, E- i S-Klase je oko 50 kilometara (NEDC), dok GLE nudi više od 100 kilometara (NEDC). Presudno za porast električnog dometa je povećani kapacitet od 13,5 kWh. Baterija u GLE-u može da skladišti čak 31,2 kWh.

Es kommt aufs Laden an: Um die Vorteile eines Plug-In-Hybrids am effizientesten nutzen zu können, sollte man ihn regelmäßig an der Steckdose oder Wallbox laden.<br /> It all depends on the charging: To make the most efficient use of the advantages of a plug-in hybrid, you should charge it regularly at the domestic socket or wall box.

 

U na Wallbox uređaju sa naizmeničnom strujom (AC) prazna baterija može biti potpuno napunjena kod kuće, u približno 1,5 sata (GLE: 3 sata 15 minuta). Čak i ako koristite uobičajenu utičnicu za kućno napajanje, potpuno punjenje traje oko pet sati. GLE je opremljen COMBO utičnicom za punjenje sa naizmeničnom ili direktnom strujom. Na stanici za jednosmerno punjenje moguće je napuniti bateriju od 10 do 80 posto SoC-a za oko 20 minuta i 10 do 100% SoC za 30 minuta.

Inteligentno upravljanje  je na usluzi vozaču

Kako bi se osiguralo da je vreme između punjenja što duže i vreme punjenja što kraće, sistem elektronike vozila u modelima EQ Power pomaže vozaču da efikasno vozi sa pametnim planiranjem punjenja i vožnje prema zadatoj ruti. Identifikuje i preporučuje delove rute koji su najprikladniji za režim vožnje električnom energijom i uzimaju u obzir faktore kao što su navigacioni podaci, topografija, ograničenja brzine i uslovi saobraćaja za celokupnu planiranu rutu. ECO Assist sistem podržava vozača kao svojevrsni trenea i pomaže u uštedi električne energije i goriva. Vozači koji dosledno prate njegove savete mogu da smanje potrošnju do pet procenata u poređenju s normalnim profilom vožnje.

Die Hybrid-Technologie der dritten Generation unterstützt den Fahrer durch ein weiter verbessertes intelligentes Antriebsmanagement. So bezieht der ECO Assistent Verkehrssituationen in seine Fahrempfehlungen und reagiert zum Beispiel auf vorausfahrende Fahrzeuge.<br /> Third-generation hybrid technology supports the driver with further-improved, intelligent powertrain management. ECO Assist takes the traffic situations into account in its driving recommendations and reacts for example on the distance from vehicles travelling ahead.

Mercedes me Charge pojednostavljuje postupak punjenja

Vozači Mercedes-Benz EQC ili plug-in hibridnog modela s MBUX (Mercedes-Benz User Experience) sistemom imaju opcionalni pristup jednoj od najvećih svetskih mreža za punjenje sa više od 300 različitih operatera javnih stanica za punjenje u Evropi (gradovi, parkirališta, autoputevi, tržni centri itd.). Pogodan pristup punjačima je putem Mercedes me Charge kartice, Mercedes me aplikacije ili putem sopstvenog medijskog displeja u vozilu. Nema potrebe za nizom različitih ugovora – kao i direktna autentifikacija, kupci imaju koristi od integrisane funkcije plaćanja jednostavnim obračunom nakon jednokratnog unošenja načina plaćanja. Plaćanje se tada vrši automatski svaki put kada se vozilo napuni. Pojedinačne sesije punjenja razvrstane su u mesečnom pregledu. MBUX sistem razume običan govor, što olakšava pronalaženje stanica za punjenje u blizini ili duž odabrane rute. Sve to olakšava pronalaženje, naplatu i plaćanje lakše nego ikad ranije.

A 250 e (Kraftstoffverbrauch kombiniert 1,6-1,4 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 36-32 g/km, Stromverbrauch kombiniert 15,3-14,8 kWh/100 km). E 300 e (Kraftstoffverbrauch kombiniert 1,9-1,6 l/100 km, CO2-Emissionen kombiniert 44-42 g/km, Stromverbrauch kombiniert 18,5-16,1 kWh/100 km). Nicht nur am heimischen Stromnetz, z.B. an einer Mercedes-Benz Wallbox, sondern auch unterwegs ist das Laden komfortabel und unkompliziert möglich. Dank Mercedes me Charge erhalten Mercedes-Benz Plug-in-Hybrid-Kunden optional Zugang zu einem der weltweit größten Ladenetze.<br /> A 250 e (combined fuel consumption 1.6-1.4 l/100 km, combined CO₂ emissions 36-32 g/km, combined electrical consumption 15,3-14,8 kWh/100 km). E 300 e (combined fuel consumption 1.9-1.6 l/100 km, combined CO₂ emissions 44-42 g/km, combined electrical consumption 18.5-16.1 kWh/100 km). As well as using the domestic power supply, e.g. at a Mercedes-Benz Wallbox, convenient and uncomplicat ed charging is possible during the journey, too. Thanks to Mercedes me Charge, Mercedes-Benz plug-in hybrid customers have optional access to one of the world's most extensive charging networks.

Aplikacija EQ Ready određuje pojedinačne prednosti modela EQ Power

Besplatna aplikacija EK Ready analizira pojedinačne podatke o vožnji korisnika i upoređuje ih sa nizom parametara iz električnih i hibridnih vozila. Zatim određuje da li bi imalo smisla da korisnik da pređe na električni ili hibridni model. Rezultati se zasnivaju na individualnom profilu upotrebe, a celokupni prikaz se izvodi iz analize ne samo jednog pojedinačnog putovanja, već svakodnevnog profila vožnje. Ovde je ključno samoodređenje: personalizovani podaci se izvlače samo uz izričito prethodno odobrenje kupca.

Nova verzija aplikacije sada je dostupna u prodavnici aplikacija (https://eqready-app.mercedes-benz.com/appstore) i može se koristiti sa bilo kojom markom vozila. Aplikacija EQ Ready ne samo da proverava može li se destinacija korisnika postići i električnim pogonom, već također pruža dnevne informacije o potrebama za napajanjem i dostupnoj infrastrukturi za punjenje duž rute. Štaviše, korisnik može uporediti svoje trenutno vozilo sa alternativnim Mercedes-Benz motorom.

 

Mercedes Benz Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *