EQS sa jedinstvenim MBUX Hyperscreen-om: veliki bioskop u automobilu

 

Vizuelno impresivan, radikalno jednostavan za rukovanje i izuzetno željan učenja: MBUX Hyperscreen je jedan od najvažnijih elemenata u EQS-u. Predstavlja emocionalnu inteligenciju potpuno električnog modela više klase: Veliki zakrivljeni ekran proteže se gotovo celom širinom od levog do desnog A-stuba. Pored izuzetne veličine, visokokvalitetni dizajn fokusiran je na detalje i „vau“efekat. Ovaj estetski visokotehnološki izgled emocionalna je dimenzija Hyperscreen-a MBUX sistema. Ovome je dodata i veštačka inteligencija (AI): Sa softverom sposobnim za učenje, koncept ekrana i rada se u potpunosti prilagođava svom korisniku i daje personalizovane predloge za brojne infotainment opcije, opcije komfora i funkcije vozila. Zahvaljujući takozvanom nultom sloju, korisnik ne mora da se kreće kroz podmenije ili da daje glasovne komande. Najvažnije aplikacije se uvek prikazuju u odnosu na kontekst i potrebe korisnika putem kontekstualnog načina na najvišem nivou. Na ovaj način se vozaču EQS-a smanjuju neophodne radnje pri komandovanju. Pored toga: MBUX Hyperscreen je takođe pažljiv pomoćnik suvozaču koji dobija svoj ekran i radni prostor.

MBUX (Mercedes-Benz User Experience) je radikalno pojednostavio komandovanje Mercedes-Benz-om. Predstavljen 2018. godine u aktuelnoj A-Klasi, na putevima širom sveta ovim sistemom je opremljeno više od 1,8 miliona Mercedes-Benz putničkih automobila. Van divizija se takođe oslanja na MBUX. Pre nekoliko meseci druga generacija ovog sistema sposobnog za učenje debitovala je u novoj S-Klasi. Sledeći veliki korak sada sledi u obliku novog EQS-a i opcionalno dostupnog MBUX Hyperscreen-a.

„Sa našim MBUX Hyperscreen-om, vizija dizajna postaje stvarnost“, kaže Gorden Vagener, glavni direktor dizajna Daimler Group. „Tehnologiju i dizajn spajamo na fascinantan način koji kupcu nudi neviđenu jednostavnost upotrebe. Volimo jednostavnost, tako da smo sada dostigli smo novi nivo MBUX-a. “

„MBUX Hyperscreen je i mozak i nervni sistem automobila“, kaže Sajjad Khan, član upravnog odbora Mercedes-Benz AG i CTO. „MBUX Hyperscreen kontinuirano bolje upoznaje korisnika i pruža prilagođenu, personalizovanu informativno-zabavnu i operativnu ponudu čak i pre nego što putnik uopšte mora da klikne ili ulazi u meni sistema.“

Elektrifikujući izgled sa emocionalnom vizuelizacijom

MBUX Hyperscreen je primer fuzije digitalnog i analognog dizajna: izgleda kao da se nekoliko ekrana stapa jedan u drugi bez ivica, što rezultira impresivnim, izgledom zakrivljene trake ekrana. Analogni otvori za vazduh integrisani su u ovu veliku digitalnu površinu kako bi povezali digitalni i fizički svet.

MBUX Hyperscreen je okružen kontinuiranim plastičnim prednjim okvirom. Njegov vidljivi deo je oslikan složenim troslojnim postupkom u boji “Silver shadow”. Ovaj sistem premaza postiže posebno kvalitetan izgled površine zahvaljujući izuzetno tankim međuslojevima. Integrisano ambijentalno osvetljenje instalirano u donjem delu MBUX Hyperscreen-a čini da ekran izgleda kao da pluta na instrument tabli.

Suvozač takođe ima svoj deo ekrana kao i radni prostor, što putovanje čini prijatnijim i zabavnijim. Sa do sedam profila moguće je prilagoditi sadržaj. Međutim, zabavne funkcije ekrana za putnike dostupne su tokom putovanja samo u okviru zakonskih propisa specifičnih za pojednačne države. Ako suvozačko sedište nije zauzeto, ekran postaje digitalni ukrasni deo. U ovom slučaju se prikazuju animirane zvezde, tj. Mercedes-Benz obrazac.

Za posebno sjajnu sliku, OLED tehnologija se koristi na centralnom i putničkom displeju. Kod OLED-a pojedinačni pikseli slike samostalno proizvode osvetljenje; dok nekontrolisani pikseli slike ostaju isključeni, što znači da izgledaju tamno crno. Aktivni OLED pikseli, s druge strane, zrače visokim sjajem boja, što rezultira visokim vrednostima kontrasta, bez obzira na ugao gledanja i uslove osvetljenja.

Ovaj izazovni izgled displeja ide uporedo sa emocionalno privlačnom vizualizacijom. Sve grafike su u celosti oblikovane u novu šemu plavo/narandžaste boje. Klasični prikaz kokpita sa dva kružna instrumenta reinterpretiran je digitalnim laserskim mačem u staklenom ekranu.

Zahvaljujući svom jasnom dizajnu ekrana sa sidrenim tačkama, MBUX Hyperscreen je intuitivan i lak za rukovanje. Primer za to je EV režim u stilu prikaza. Važne funkcije električnog pogona, poput pojačanja ili rekuperacije, vizualizuju se na nov način, sa prostorno pokretnom kopčom, i na taj način postaju opipljive. Predmet u obliku sočiva kreće se između ovih spojnica. Prati gravitaciju i na taj način prikazuje G-Force snagu impresivno i emocionalno.

Personalizovani predlozi uz pomoć veštačke inteligencije

Infotainment sistemi nude brojne i sveobuhvatne funkcije. Za njihovo upravljanje često je potrebno nekoliko operativnih koraka. Da bi dalje smanjio ove korake interakcije, Mercedes-Benz je razvio korisnički interfejs sa kontekstualno-osetljivom svešću uz pomoć veštačke inteligencije.

MBUX sistem proaktivno prikazuje prave funkcije u pravo vreme za korisnika, podržane veštačkom inteligencijom (primere pogledajte niže u tekstu). Kontekstualno osetljiva svesnost se stalno optimizuje i prilagođava promenama u okruženju i ponašanju korisnika. Takozvani nulti sloj pruža korisniku na najvišem nivou informacione arhitekture MBUX dinamički, objedinjeni sadržaj iz celog sistema MBUX i srodnih usluga.

Mercedes-Benz je istraživao ponašanje korisnika prve generacije MBUX uređaja. U najvećem broju slučajeva upotrebljavaju se kategorije Navigacija, Radio/Mediji i Telefonija, zato je aplikacija za navigaciju uvek u središtu jedinice ekrana i poseduje punu funkcionalnost.

Preko 20 dodatnih funkcija – od aktivnog programa masaže preko podsetnika za rođendan, do predloga za spisak obaveza – automatski se nudi uz pomoć veštačke inteligencije kada su relevantne za korisnika. „Čarobni moduli“je interno ime koje su programeri dali ovim modulima za predloge, koji su prikazani na nultom sloju.

Evo četiri slučaja upotrebe. Korisnik može prihvatiti ili odbiti odgovarajući predlog samo jednim klikom:

  • Ako uvek pozovete određenog prijatelja na putu kući u utorak uveče, biće Vam predloženo da uputite odgovarajući poziv tog dana u nedelji i u to doba dana. Pojaviće se vizitkarta tog prijatelja sa kontakt podacima i – ako je sačuvana – pojaviće se i njegova/njena slika. Svi predlozi MBUX-a su povezani sa korisničkim profilom. Ako neko drugi vozi EQS u utorak uveče, ova preporuka se ne daje – ili postoji druga, u zavisnosti od preferencija drugog korisnika.
  • Ako EQS vozač zimi redovno koristi funkciju masaže prema principu vrućeg kamena, sistem uči i automatski predlaže ovu komfornu funkciju na niskim temperaturama.
  • Ako korisnik, na primer, redovno uključuje grejanje upravljača i drugih površina za grejanje sedišta, to mu se predlaže čim pritisne grejanje sedišta.
  • Šasija EQS-a se može podići kako bi se obezbedio veći razmak od tla. Korisna funkcija za strme ulaze u garažu ili “ležeće policajce”. MBUX pamti GPS položaj na kojem je korisnik koristio funkciju „Podizanje vozila“. Ako se vozilo ponovo približi GPS položaju, MBUX samostalno predlaže da se podigne EQS.

 

Zanimljive činjenice

Sa MBUX Hyperscreen-om čini se da se nekoliko ekrana neprimetno spaja, što rezultira impresivnom

širinom zakrivljenog ekrana širine 141 centimetar. Površina koju putnici mogu koristiti iznosi 2.432,11 cm2.

Veliki stakleni poklopac ekrana je u procesu oblikovanja zakrivljen trodimenzionalno na temperaturama od približno 650° C. Ovaj postupak izrade omogućava prikaz jedinice displeja bez izobličenja po celoj širini vozila, bez obzira na radijus poklopca ekrana.

Da bi došao do najvažnijih aplikacija, korisnik mora da se kreće kroz 0 nivoa menija. Zato Mercedes-Benz ovaj princip naziva nultim slojem.

Ispod ekrana na dodir nalazi se ukupno 12 pokretača za haptične povratne informacije tokom rada. Ako prst dodirne određene tačke oni pokreću opipljive vibracije na poklopcu.

Dva premaza poklopca ekrana smanjuju refleksije i olakšavaju čišćenje. Zakrivljeno staklo sadrži aluminijumski silikat koji je otporan na ogrebotine.

Sigurnosne mere uključuju unapred određene tačke preloma uz bočne otvore, kao i pet držača koji ciljano popuštaju pri udaru zahvaljujući svojoj strukturi saća.

8 CPU jezgara, RAM od 24 gigabajta i propusnost RAM memorije od 46,4 GB po sekundi neke su od tehničkih specifikacija MBUX-a.

Sa mernim podacima 1 višenamenske kamere i takođe 1 senzora svetlosti, osvetljenost ekrana se prilagođava ambijentalnim uslovima.

Sa do sedam profila, prikazni deo se može individualizovati za suvozača.

 

„MBUX Hyperscreen je i mozak i nervni sistem automobila“

Dvostruki intervju o MBUX-u (Mercedes-Benz User Experience)

Gorden Vagener, glavni direktor dizajna Daimler Group, i Sajjad Khan, član upravnog odbora Mercedes-Benz AG i CTO, o novoj generaciji MBUX.

Gospodine Vagener, gospodine Khan, nova generacija MBUX može više, zna više, govori više: Kada ste poslednji put koristili „Hej Mercedes!“? A ako nije previše diskretno, koje su bile vaše želje ili pitanja glasovnom asistentu?

Vagener: Pre manje od 15 minuta na putu do kancelarije. Kada koristim MBUX, intuitivno, ne moram da razmišljam da li i kako. Ovo je zapravo razmišljanje generacije mojih roditelja: da li želim da koristim tehnologiju? Danas je potpuno drugačije, spoj tehnologije i dizajna to čini tako lako: želim da koristim ovu tehnologiju. Ako tehnologija može mnogo toga, moram da prilagodim upotrebu, da uvek ostajem na distanci. Naš uspeh se zasniva na ideji da mora da radi jednako vrhunski kao što i izgleda.

Khan: Za mene je to bilo slično Gordenu, na putu do kancelarije. Nisam bio siguran da li sam kod kuće ugasio svetlo u dnevnoj sobi. I tako, zahvaljujući funkciji MBUX Smart Home preko Hej Mercedes-a, kod kuće sam kratko proverio da li je svetlo uključeno ili isključeno. I u tome je stvar inovativne i intuitivne tehnologije – ona ​​me podržava, olakšava mi život i štedi vreme.

U januaru 2018. godine predstavili ste prvu MBUX generaciju na CES u Las Vegasu. Kako je bilo predstaviti automobilsku kabinu budućnosti kao proizvođač automobila na sajmu potrošačke elektronike-CES?

Khan: Dani oko svetske premijere MBUX-a u Las Vegasu bili su veoma uzbudljivo vreme za moj tim i mene. Da li ćemo moći da izvršimo obimno programiranje na vreme? Da li demonstracija uživo radi u specijalizovanim kutijama za sedenje? I da li će novinari shvatiti potencijal MBUX-a? Ali imali smo sreće i to smo izveli: Sve je funkcionisalo predivno, a predstavnici medija i publika su bili oduševljeni. Samo četiri meseca kasnije, nova A-Klasa je predstavljena kao prvi model sa MBUX-om. U međuvremenu je na putu više od 1,8 miliona automobila Mercedes-Benz, a sektor venova se takođe oslanja na MBUX. Novi Mercedes bez MBUX-a već je nezamisliv. Sada gradimo na apsolutnoj priči o uspehu sa drugom generacijom MBUX-a.

Vagener: Sajam u Las Vegasu bio je pravo mesto za svetsku premijeru MBUX-a: Skraćenica CES znači Consumer Electronics Show, ali CES je postao važan tehnološki sajam. Ovo odražava sve veću digitalizaciju i umrežavanje svih oblasti života. Kao i seizmografi širom sveta, moje kolege u dizajnu iz naša četiri međunarodna dizajnerska studija osećaju upravo ove trendove i inspirisani su novim idejama sa drugih kontinenata i kultura, njihovo polje rada je budućnost. Poseta CES-u uvek je bila veoma inspirativna, posebno kada su u pitanju teme poput korisničkog iskustva ili trendovi poput „Fit & healthy“.

Sa 3D ekranom vozača sa efektom stvarne dubine, velikim head-up displejom sa sadržajem proširene stvarnosti kao što su animirane strelice za skretanje i biometrijska autentifikacija, MBUX je sada napravio još jedan veliki korak ka digitalizaciji i veštačkoj inteligenciji. A ako želite, možete reći da je sa MBUX Hyperscreen-om čak i gigantski televizor sada našao svoje mesto u automobilu. Koji su najvažniji detalji nove generacije MBUX za vas?

Khan: Naravno, imam lične favorite, a ovo nužno uključuje i ogromni MBUX Hyperscreen u EQS-u. Sa svojom jedinstvenom elektro-estetikom i visokom lakoćom korišćenja, predstavlja celokupan karakter EQS-a – avangardan, hladan, ličan i koristan – nemačka reč „praktičan“ se jednostavno ne podudara sa njim kao sa engleskim terminom. Ali veoma mi je važno ne samo da govorim o pojedinačnim hardverskim komponentama MBUX-a. Pametno umrežavanje svih sistema i inteligentni softver koji uči takođe su presudni. Naša MBUX filozofija je da našim kupcima ponudimo maksimalan komfor, personalizaciju i pogodnosti. Sistem koji ide u još detalje, promišljeniji je i individualniji nego ikad ranije. Prednost za naše kupce: Zahvaljujući optimizovanoj jednostavnosti za upotrebu, oni štede vreme i dobijaju visoku dodatnu vrednost. MBUX postaje okosnica ili čak centralni mozak vozila.

Vagener: Sa MBUX-om, cilj nam je bio stvoriti najpoželjniji automobilski infotainment sistem. Bipolarnost naše dizajnerske filozofije Sensual Purity preneli smo na MBUX – to je s jedne strane senzualna lepota, a s druge strane „vau efekat“ jedinstveno intuitivnog rada. A na EQS-u kao predstavniku progresivnog luksuza mogli smo da budemo malo moderniji, smeliji i polariziraniji. Uzgred i u spoljašnjosti, ali samo usput. Vidim ga kao Sajjad, takođe mi je apsolutni favorit u unutrašnjosti MBUX Hyperscreen. Tako smo izmislili novi interfejs koji spaja dizajn i tehnologiju. Rođen je MBUX Hyperscreen: digitalno umetničko delo, futuristička, luksuzna skulptura i takođe ogroman tehnološki izazov.

Ali digitalna lepota je samo jedan aspekt MBUX-a, zar ne? Kako je naglašena upotrebljivost MBUX-a dalje poboljšana?

Vagener: Tehnologiju postavljamo kroz dizajn na istovremeno zabavan i lep način. I pre svega, intuitivan je za upotrebu. Pored hladnog hardvera, sadržaj i rukovanje su takođe presudni, tj. Ono što prikazujemo na ekranu i kako ga korisnik može koristiti. Imamo visok optički standard sa super fino razrađenim detaljima. A naš takozvani nulti sloj je još jedna jednostavnost rada. Najvažnije i najčešće korišćene interakcije mogu se upravljati na jednom najvišem nivou. Retko morate zaroniti u podmenije čime se smanjuje vreme interakcije. Ovo je nastavak intuitivnog rada i deo je ’emocionalne inteligencije’ našeg brenda Mercedes-EQ.

Khan: Da, Hyperscreen MBUX istovremeno je mozak i nervni sistem automobila, povezan je sa svim komponentama vozila i komunicira sa njima. Ovo omogućava novi oblik interaktivnosti i individualnosti. To je zato što je korisnik u središtu razvoja. Analizirali smo povratne informacije korisnika prve generacije MBUX i zapitali se: „Šta ljudima treba i kako komuniciraju u automobilu? Naročito u električnom automobilu?” Cilj je bio koncept bez ometanja vozača ili komplikovanih operacija. A moralo je da bude u stanju da uči zahvaljujući veštačkoj inteligenciji: MBUX Hyperscreen sve bolje upoznaje korisnika, pružajući prilagođenu, personalizovanu okmbinaciju informacija i zabavnih sadržaja i operativnu ponudu pre nego što putnik mora bilo šta da klikne. Nismo želeli da napravimo najveći ekran ikada u automobilu. Umesto toga, razvili smo specijalne ekrane sa savršenim odnosom veličine i funkcionalnosti za maksimalnu jednostavnost korišćenja. Ovo je orijentacija na korisnika i digitalno razmišljanje 2021!

O sagovornicima

Gorden Vagener (52) pridružio se kompaniji 1997. godine i na čelu je globalne divizije Daimler AG od sredine 2008. godine. Pod njegovim rukovodstvom je 2009. godine dizajnirana nova strategija dizajna za Mercedes-Benz, koja se neprestano dalje razvija. Od 1. novembra 2016. godine, izvršni odbor Daimler AG imenovao je Vagenera za glavnog direktora za dizajn. Vagener je studirao industrijski dizajn na Univerzitetu u Esenu pre nego što se specijalizovao za transportni dizajn na Kraljevskom koledžu umetnosti u Londonu.

Sajjad Khan, 47, član je odbora Mercedes-Benz AG. On je odgovoran za razvoj povezivanja, autonomnog, zajedničkog i uslužnog i električnog. Po završetku magistarske studije iz oblasti informacionih i komunikacionih tehnologija sa fokusom na razvoj proizvoda i prvih međunarodnih projekata u industriji, pridružio se tadašnjem DaimlerChrisler AG 2001. godine. Tamo je radio na raznim projektima u oblasti infotainment uređaja.

 

Mercedes-Benz Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *