Garaža test: Honda Civic 5D 1.5T MT Sport

 

Aktuelna, deseta, generacija Honde Civic prisutna je duže od dve godine na tržištu, a mi smo već imali prilike da se upoznamo sa osnovnom verzijom. Nedavno smo dobili priliku da testiramo i snažniju verziju sa 182KS i manuelnim menjačem, u Sport paketu opreme. I opet nas je Civic oduševio, a evo i čime.

Spomenućemo prvo osnovni model, sa jednolitarskim turbo motorom od 129KS u Comfort paketu opreme, koji smo vozili nešto ranije. Osnovni paket dolazi isključivo u kombinaciji sa šestostepenim manuelnim menjačem koji smo i vozili,, dok se viši paketi opreme mogu poručiti i sa CVT automatskim menjačem.

Honda je dugo odolevala trendu turbo benzinca ali je upravo sa ovom generacijom Civica predstavljena i nova generacija benzinskih motora, potpomognutim turbo punjačem. Kao osnovni motor ponuđen je 1.0 i-VTEC malolitražni turbo benzinac sa tri cilindra, zapremine 988ccm koji raspolaže sa 129KS i 180Nm obrtnog momenta. Težak oko 1300kg nudi optimalnih 100KS po toni. Već posle kraće vožnje lako se zaključuje da ima dovoljno snage i za zahtevnije zadatke. U kombinaciji sa manuelnim menjačem stiže do 100km/h za manje od  11 sekundi, dok je maksimalna brzina deklarisana na 200km/h. Svakako performanse su bolje od očekivanih i dovoljne da zadovolje prosečnog vozača.

Snažniji 1.5-litarski turbo benzinac koji isporučuje 182KS i 240Nm oduševiće i zahtevnije vozače kojima je TypeR verzija nedostižna. Uz deklarisano ubrzanje od 8,2 sekundi do stotke i maksimalnih 220km/h neće se postideti ni pored jednog konkurenta u klasi. U vožnji deluje i ubedljivije nego na papiru jer raspolaže maksimalnim obrtnim momentom već od 1900 obrtaja, dok maksimalnu snagu isporučuje na 5500 obrtaja do kojih stiže vrlo lako i brzo. Pored odličnih performansi pruža i izuzetnu elastičnost, uz miran i tih rad.

No bez obzira koji motor se nalazio ispod haube, Civic odlikuje natprosečna udobnost i odlična zvučna izolacija tako da je vožnja vrlo prijatna. U gradskim uslovima je veoma okretan imajući u vidu dimenzije i nesvakidašnje je lako voziti ga. Što nikako ne znači da je Civic dosadan za vožnju jer pruža pravo vozačko zadovoljstvo sa vrlo preciznim upravljanjem i odličnom vozačkom pozicijom. Sve to začinjeno perfektnim manuelnim menjačem čini ga veoma privlačnim bez obzira što ga mnogi tako ne vide po pitanju dizajna, ali Civic je uvek bio drugačiji.

Iako mu bela i crvena savršeno pristaju, paleta boja sadrži još pet opcija. Testirani primerak stigao je u boji koja se definitivno izdvaja, nazvanom Sonic Grey. Iako nije preterano atraktivan, u ovoj boji je svakako upadljiv i zanimljiv, a u kompaniji Delta Automoto, koja je zastupnik Honde, kažu da se kupci često interesuju baš za ovu boju.

Civic je u odnosu na prethodnu generaciju osetno porastao i sada pripada C plus segmentu, da ga tako nazovemo. Dugačak je preko 4.5 metra i širok 1.8m, sa međuosovinskim rastojanjem od  2.7 metara. Obzirom da se Accord, koji pripada D segmentu, više ne prodaje u Evropi, ideja je da ga Civic delom zameni. To svakako više pristaje sedan verziji, mada se nama ipak više dopada hečbek odnosno petovratni model. Navikli smo da Civic nudi najviše prostora od direktnih konkurenata, ali sada je to još više. Bez problema može se smestiti i pet osoba uz dovoljno mesta na zadnjim sedištima, a vozač i suvozač svakako imaju mesta napretek. Pored obilnog prostora za putnike, tu je i prtljažnik veličine od 420, do čak 770 litara sa oborenim sedištima. Ne baš praktično rešenje za pokrivanje prtljažnika, u vidu roletne, zna biti iritirajuće.

Već u početnom Comfort paketu vrlo dobro je opremljen, posebno kada je u pitanju bezbednost, uz mnogobrojne sisteme za praćenje i prepoznavanje koji znatno olakšavaju vožnju i čine je sigurnijom. Tu je i automatski klima uređaj, multimedijalni uređaj sa ekranom veličine 5″ uz opcije radio uređaja, bluetooth i usb konekcije, kao i 8 zvučnika. Multifunkcionalni upravljač se podrazumeva. Za one koji žele više Honda nudi još šest paketa opreme, koji se biraju u zavisnosti od odabrane motorizacije, naravno uz mogućnost doplate za dodatnu opremu.

Sport paket opreme koji smo imali na testu upotpunjuje utisak da opreme ne manjka, a upotrebljeni materijali deluju kvalitetno, uz odličnu završnu obradu koja se kod Honde podrazumeva. Pored ostalog Sport paket se dodatno izdvaja po dvostrukom završetku auspuha, crnim lajsnama oko stakala koja su pozadi i zatamnjena, LED prednjim farovima sa prskalicama i 17-inčnim aluminijumskim felnama.

Zamerku možemo uputiti previše jednostavnoj digitalnoj instrument tabli koja doduše jasno pruža sve potrebne informacije, ali je na ovom polju napravljen ogroman napredak poslednjih godina te je za očekivati nešto više. Sa druge strane Honda CONNECT NAVI sistem sa Garmin navigacijom prijatno iznenađuje. Pruža mnoštvo opcija, može menjati izgled i lak je za rukovanje. Zanimljivo je da promena jezika ne donosi promenu samo na ekranu već se i zvučna obaveštenja izgovaraju na odabranom jeziku. Jedino bi ekran mogao biti veći. Takođe, naslon za ruku između sedišta je nešto kraći i uži što zna da zasmeta.

U svom poslednjem izdanju Civic definitivno pruža više nego ikada ranije. Pored svega što smo navikli, kao što su prostor, funkcionalnost i odlične vozne karakteristike, tu su sada moderni turbo motori kao i mnogi napredni sistemi. Ukratko, nudi sve što se od njega očekuje, a na kupcima je da odaberu kombinaciju motora i opreme koja im najviše odgovara.

Pogledom u cenovnik primećujemo da je cena ostala na istom nivou kao i kada je stigao na naše tržište, pre više od dve godine. Tada oštro kritikovana početna cena od 20.490 evra sada je sasvim očekivana. Isto kao i cena testiranog vozila, koja iznosi 24.990 evra. Svi konkurenti su takođe poskupeli jer su tehnološki napredniji nego ikada. No možemo slobodno reći da iako nije svež model, Civic itekako može da stane na crtu konkurenciji.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Nikola Vukelić, Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *