Garaža test – Honda HR-V 1.5 VTEC Turbo Sport

0 0

U senci svog starijeg i većeg brata, modela CR-V, Hondin krosover HR-V slabije dolazi do izražaja. Imali smo priliku da se pobliže upoznamo sa restilizovnom verzijom druge generacije Honde HR-V i otkrijemo sve prednosti i mane ovog modela.

Slabo interesovanje za drugu generaciju ovog modela možemo pripisati oskudnoj ponudi motora, koja se svodila isključivo na atmosferski 1.5 i-VTEC od 130KS. Restilizacija, koja je usledila 2018. godine, obogatila je ponudu sa 1.5-litarskim turbo benzincem, koji smo već vozili u Hondi Civic.  Na našem tržištu obe verzije se nude u kombinaciji sa 6-stepenim manuelnim menjačem, uz mogućnost doplate za CVT – automatski menjač. Nažalost, hibridna i dizel verzija nisu dostupne na našem tržištu.

Hondin četvorocilindarski, turbo agreagat, zapremine 1498 cm3 nudi se u nekoliko modela. Nudi sjajne performanse obzirom da u ovom modelu raspolaže sa 182KS i 220Nm, te dostiže maksimalnu brzinu od 200km/h uz ubrzanje do 100 km/h za 8.6 sekundi. Testirali smo ga i u Civicu, uparenog sa manuelnim menjačem, dok je ovde kombinovan sa CVT menjačem. I ta kombinacija se jako dobro pokazala. Iako je po specifikacijama za nijansu sporiji od manuelnog, u vožnji ne ostavlja takav utisak. CVT momentalno reaguje i dopušta da se iskoristi sva raspoloživa snaga motora, prilikom ubrzanja. Takođe poseduje i Sport režim rada, koji će pored maksimalne snage motora omogućiti i brži odziv na gas, kao i poboljšano upravljanje. Mana je izražen zvuk CVT menjača prilikom ubrzavanja, na šta se treba navići. U gradskim uslovima i pri laganijem tempu vožnja je tečna, a rad menjača neprimetan. Prosečna potrošnja se kreće između 8 i 8.5 litara što je sasvim dobar rezultat. No za CVT se mora doplatiti čitavih 1300 evra, te uz sve prednosti automatskog menjača ovaj iznos može prevagnuti ka 6-stepenom manuelnom, koji je svakako izvanredan.

Očekivano, kao i drugi Hondini modeli, HR-V se vozi odlično. Precizno upravljanje, uz dobro odmerenu servo asistenciju, pružiće zadovoljstvo za upravljačem u svakoj prilici. Udobnu vožnju narušiće samo prelasci preko neravnina, što je izraženo prilikom vožnje na većim brzinama.  Na autoputu se primećuje i nešto lošija zvučna izolacija, ako se odvažite da prekoračite maksimalno dozvoljenu brzinu od 130km/h.

Najskuplji paket opreme, koji poseduje testirani model, sigurno neće nikoga ostaviti ravnodušnim. Kožni enterijer u bordo crvenoj boji daje posebnu notu enterijeru. Osim sedišta kožom su presvučeni i paneli na vratima, centralni tunel, kao i deo komandne table. I ostali upotrebljeni materijali su kvalitetni te enterijer ostavlja upečatljiv utisak. Sedišta su udobna, sa čvrstim bočnim osloncima na prednjim sedištima. Širok centralni tunel u sredini može da zasmeta pri prvoj vožnji, ali se vrlo brzo privikne na njega. Tu je smeštena ručica menjača, koja je odlično pozicionirana u odnosu na položaj vozača i naslon za ruku.

HR-V obiluje sa prostorom što ga posebno izdvaja u odnosu na konkurenciju. Iako je konstruisan na istoj platformi kao i Honda Jazz nudi daleko više prostora od Hondinog predstavnika B segmenta. Po dimenzijama je negde u sredini segmenta kome pripada, ali zato nudi čak 448 litara zapremine u prtljažniku što je rekord u klasi.  HR-V je svakako među vodećima i po pitanju praktičnosti, gde se posebno ističe Hondin specijalitet u vidu magičnih sedišta.

dužina/širina/visina (mm)
4,346/1,790/1,605

Iz ugla vozača sve je na svom mestu i podređeno. pre svega, užitku u vožnji. Instrument tabla je analognog izgleda i ne odvlači pažnju, a pruža sve najbitnije informacije vozaču. Digitalizacija nas je pomalo razmazila te danas očekujemo velike, šljašteće, ekrane sa mnoštvom opcija. No Honda još uvek odoleva tom trendu što nikako ne možemo zameriti.

U sredini komandne table postavljen je Honda Connect + Navi, multimedijalni uređaj, kojim se upravlja putem ekrana na dodir, veličine 7″. Da, za današnje standarde, ovaj ekran bi mogao biti veći. No glavna zamerka ne ide na račun veličine ekrana već na zastarelu android platformu, u verziji 4.  Sve opcije funkcionišu bez greške i pozdravljamo prevod na srpski jezik i to na ćirilićnom pismu, ali je za očekivati da se uređaj može ažurirati na neku noviju verziju. Ova verzija nema mogućnost povezivanja putem Android auto i Car play aplikacija već se može koristiti MirrorLink konekcija za mobilne telefone. Pohvaljujemo Garmin navigaciju (sve mape Evrope, uključujući i Srbiju) uz besplatno godišnje ažuriranje mapa tokom 4 godine.

Tradicionalno, kada je Honda u pitanju, poduži spisak opreme stiže već u najjeftinijem paketu. Tu su svi najbitniji aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, dok dodatni sistemi asistencije dolaze uz ADAS koji je deo viših paketa opreme.Naglašavamo da se 1.5-litarski turbo motor, koji smo i testirali, može kupiti samo u najvišem paketu opreme – Sport. Te je i cena ovog modela zbog toga osetno veća od osnovnog modela koji se nudi isključivo sa slabijim atmosfercem od 130KS. Naime, primerak poput testiranog, po trenutnom cenovniku, košta preko 30.000 evra. Dok se osnovni model može kupiti već za 21.990 što je znatno primamljivija cena.

Imajući u vidu sve što pruža, aktuelni HR-V je nepravedno zapostavljen među konkurentima, ali je jasno da je kamen spoticanja ograničena ponuda pogonskih agregata. Nadamo se da će se na našem tržištu naći i hibridna verzija koja bi dodatno upotpunila ponudu, a samim tim i povećala potražnju za ovim modelom.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *