Kia XCeed je već poznato ime u segmentu urbanih crossovera, a restilizovani model iz 2023. godine donosi osvežen dizajn i unapređenu tehnologiju. Testirali smo verziju sa 1.5 T-GDi benzinskim motorom od 160 KS i manuelnim menjačem, u paketu opreme EX Beat.
Restilizacija XCeeda donosi suptilne, ali efektne promene. Prednja maska i svetlosne grupe su osvežene, a LED tehnologija sada dolazi kao standard već od najnižeg paketa. Dopada nam se kako su izvedena dnevna svetla, drugačije i efektno. XCeed deluje modernije, a u ovoj prelepoj boji je primećen gde god da se nalazi.

Unutrašnjost je modernizovana digitalnom instrument tablom i poboljšanim multimedijalnim sistemom. Sedišta su polukožna, udobna i prilagođena i višim osobama, sa grejačima i za sedišta i za volan. Položaj za volanom je dobar, a centralna konzola nudi praktičan prostor za odlaganje na više pozicija, uključujući i prostor za telefon sa neklizajućom površinom.

Najveća promena su, neizostavni, ekrani. Šta imamo ispred sebe? 12,3‑inčni, potpuno digitalnim TFT ekran, visoke rezolucije 1920×720 pixel, je sada na mestu instrument table. Primećujemo da, tokom korišćenja, ima jako brz odziv. Nudi se Izbor četiri grafička stila, dok odabir nekog od režima Eco/Normal/Sportmenja prikaz grafikona. Po završetku vožnje i isključivanju, tabla prikazuje kratak grafički pregled pređene distance: vreme, distanca, prosek potrošnje i preostali domet .
Centralno postavljen nlazi se 10,25‑inčni ekran na dodir, smešten visoko na armaturi i prati liniju upravljača, što olakšava korišćenje dok vozite. Sistem koristi Kia Connect platformu sa sopstvenom eSIM karticom: pruža real‑time informacije o saobraćaju, vremenskoj prognozi, parkingu i POI objektima. Tu su integracije Apple CarPlay i Android Auto – čak dva uređaja mogu biti istovremeno spojena putem Bluetooth‑a . Ugrađen je TomTom navigacioni sistem sa sedam godina ažuriranja mapa – idealno za naše evropske uslove. Sistem je brz i jednostavan.

dužina/širina/visina (mm)
4395/1826/1495
XCeed nudi dovoljno prostora za četiri odrasle osobe, dok je peti putnik kompromis. Prtljažnik je 426 litara, nešto plići, ali i dalje funkcionalan, sa dodatkom rezervnog točka. Pozadi se nalaze ISOFIX priključci sa preklopnim poklopcima, što olakšava postavljanje dečijih sedišta. Putnici na zadnjim sedištima imaju na raspolaganju ventilacione otvore, što doprinosi udobnosti.

Motor 1.5 T-GDi sa 160 KS pruža solidne performanse, sa ubrzanjem od 0 do 100 km/h za oko 9 sekundi. Prosečna potrošnja tokom testa bila je oko 7 l/100 km, sa 5-6 l/100 km na otvorenom putu i do 10 l/100 km u gradskoj vožnji. Međutim, manuelni 6-stepeni menjač nije se pokazao kao najprecizniji, a elastičnost motora u višim stepenima prenosa je ograničena, što zahteva češće promene stepena prenosa. Automatski menjač bi mogao biti bolji izbor za one koji traže veću udobnost u vožnji.


Kia XCeed 1.5 T-GDi EX Beat predstavlja atraktivan izbor za one koji traže moderan, praktičan i štedljiv crossover. Iako ima svojih nedostataka, ukupni paket nudi dobar balans između performansi, udobnosti i funkcionalnosti. Za one koji žele dodatnu udobnost, preporučuje se verzija sa automatskim menjačem.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac




