Garaža test – Land Rover Defender 110 D240 HSE

1 0

 

Predstavljen krajem 2019. godine, novi Land Rover Defender, izazvao je nezapamćeno interesovanje po dolasku na tržište. Stoga smo oberučke prihvatili prvi slobodan termin, kada su nas pozvali iz kompanije British Motors, ekskluzivnog prodajno-servisnog centra za Jaguar i Land Rover vozila za Srbiju. Imali smo to zadovoljstvo da se, tokom jednodnevnog testa, pobliže upoznamo sa novim Defenderom. Odabrali smo urbanu, gradsku sredinu, jer ne sumnjamo u njegove terenske sposobnosti, koje su mnogi novinari i testirali.

No vratimo se, za trenutak, u daleku prošlost. Po završetku drugog svetskog rata, kompanija Rover, konstruiše vozilo po ugledu na Willys Jeep, sposobno terensko vozilo vojske SAD. Već 1948. predstavljen je Land Rover 80, koji se kasnije, kroz više verzija i nekoliko serija proizvodio čak do 1985. godine. No za ovu priču presudna je 1983. godina kada je, nakon tri godine razvoja, predstavljen prvi Defender. Model pod kodnom oznakom L316 proizvodio se pune 33 godine, sve do 29. januara 2016. godine. Više od dva miliona vozila prodato je širom sveta.

Krajem 2019. godine, na sajmu u Frankfurtu, javnosti je predstavljen potpuno novi Defender, kodne oznake L663. Mi smo ga pratili dve godine i iščekivali dan kada će biti predstavljen. Prvi utisci su bili više nego pozitivni, a evo i danas, više od godinu dana nakon premijere, čuju se pozitivni komentari. Defender je već osvojio 28 međunarodnih nagrada, a i mnoge novinarske ekipe su ga stavile na test.

Naravno, najveća očekivanja su po pitanju terenskih sposobnosti. Obzirom da je prethodna verzija bila nadaleko poznata o izvanrednim terenskim sposobnostima, od naslednika se očekuje da bude na visini zadatka. Brojni testovi dokazali su da se novi Defender izvanredno snalazi na nepristupačnom terenu. Čak i neiskusni vozači lakše će se odvažiti za silazak sa asfalta kada vide koje sve opcije je moguće podesiti u okviru Terrain Response sistema, kojim je opremljen. Naravno, tu je i automatska regulacija, te sistem sam konfiguriše vozilo u skladu sa uslovima. Ekran multimedije, dijagonale 12.3″ prikazuje mnoštvo opcija u visokoj rezoluciji, dobro organizovano i pregledno. Posebno ističemo prikaz vozila iz svih uglova, obzirom da je Defender opremljen sa nekoliko kamera.

Ispred vozača, pored čvrstog upravljača, sa robusnim tasterima za upravljanje audio uređajem i tempomatom, nalazi se digitalna instrument tabla. Ne previše šarena i bez nepotrebnih podataka. U fokusu vozača su samo najpotrebnije informacije za vožnju. Ono što je odmah primetno, bez daljeg zagledanja po enterijeru je izuzetno kvalitetna izrada, ne samo u vidu materijala već i preciznosti, ali i izuzetne čvrstoće. Sve deluje čvrsto, robusno, jednostavno napravljeno da traje. Jedino su držači za piće pokazali znakove habanja iako je ceo taj deo gumiran.

Očekivano, upotrebljeni su visokokvalitetni materijali, od kože, drveta, aluminijuma, čime Defender dobija na eleganciji. Sam dizajn je veoma jednostavan, čak pomalo deluje i spartanski. Prepoznaje se britanski stil te se i po tome Defender razlikuje od luksuznih SUV modela, drugih proizvođača.

Ipak, glavni utisak ostavlja njegova veličina, odnosno, prvenstveno visina od gotovo dva metra i rastojanje od tla od najmanje 216mm, koje se može dodatno povećati čak do 291mm. Uz jedan uslov, da automobil bude opremljen vazdušnim ogibljenjem. Samim tim, u Defender ne ulazite već se penjete. Uz dodatno podizanje sedišta, radi bolje preglednosti, vozačka pozicija je veoma visoko, te mnogobrojni SUV/Crossover modeli izgledaju mali. Iako je to uočljivo i spolja, iznutra Defender dodatno pojačava utisak nadmoćnosti naspram svih putničkih vozila. Dodatna prednost ovako visokog vozila je mogućnost prolaska kroz vodu visine čak 90cm. Naravno, usisnik za vazduh je postavljen tik ispod haube, tako da je i bez posebnog usisa naslonjenog na A stub, novi Defender spreman za plivanje.

dužina/širina/visina (mm)
 5,018/2,105/1,967

Uz dužinu od preko pet metara, jasno je da mesta u enterijeru ne nedostaje. Napred je, pored velikih sedišta, upečatljiva i široka srednja konzola. Tako da između vozača i suvozača ima poprilično mesta. No, na mestu vozača primećujemo nelagodnost u predelu butina, što možemo pripisati jedino prelazu gde su opšivena sedišta. Te se na to verovatno treba navići. Pozadi se komotno mogu smestiti tri odrasle osobe, bez bojazni da će nekome nedostajati mesta. Uz to novi Defender poseduje i prtljažnik zapremine 857 litara, po VDA standardu. Bitno je napomenuti da se Defender nudi i u verziji sa dva dodatna sedišta.

Naravno, mora se spomenuti i težina od 2,248kg u verziji sa 5 sedišta, dok je maksimalna dozvoljena nosivost 850kg. Ukoliko je potrebno, novi Defender može vući prikolicu težine do 3.500kg. Ovo faktički znači da se pogonski agregat treba izboriti sa preko 3 tone teškim vozilom, kada je opterećno, pa čak i povući još više od toga. U našem slučaju nismo bili u prilici da ga opteretimo u toj meri, tako da je dvolitarski turbo dizel, sa 240KS i 430Nm, pokazao samo deo svojih mogućnosti. Uparen sa osomostepenim automatskim menjačem, pruža i iznenađujuće dobre performanse, jer Defender stiže do 100 km/h za devet sekundi, dok je maksimalna brzina 188km/h. Uz sve to, potrošnja se, u proseku, kreće oko 10 litra, pri prosečnoj brzini od 30km/h. Za ovakavog snagatora ovo je odličan rezultat. U ponudi su još jedan, slabiji dizel agregat od 200KS, kao i 2.0 benzinac sa 300KS, dok je vrh ponude 3.0 benzinska mild hybrid verzija sa 400KS. Svi poseduju automatski menjač i AWD pogon.

Bez obzira na visinu i težinu Defender se iznenađujuće lako vozi. Nema osećaja ljuljanja, mada nije baš predviđen za trkanje po krivudavim putevima. Na otvorenom putu veoma je stabilan i udoban za vožnju, poput neke limuzine visoke klase. U gradskim uslovima lako se vozi, a otežavajuća okolnost su, naizgled, dimenzije. Tu u pomoć pristižu kamere, kao i senzori, te se prilično lako manevriše po parkingu. Kočenje se lako dozira, ali sa diskovima od 349mm napred i 325m pozadi, koči silovito kada je potrebno.

Defender je odlično opremljen, u svakom pogledu. Pored brojnih ostava izdvajamo onu u sredini, ispod naslona za ruku, koja ima i hlađenje. Na više mesta primetni su priključci za mobilne uređaje. Bukvalno u svakom delu vozila imate napajanje za telefon ili tablet. Jasno je da je reč o veoma modernom automobilu. U ponudi je čak šest paketa opreme, dok paleta boja sadrži sedam zanimljivih i inspirativnih boja. Uz mnoštvo dodatne opreme lako se može personalizovati tako da bude drugačiji od drugih. Tu je takođe izbor od 12 različitih setova felni u dimenzijama od 18″ do 22″, uključujući bele 18-inčne čelične felne. Očekivano, rezervni točak punih dimenzija nalazi se na zadnjim vratima. Nije samo komfor i zadovoljstvo putnika bitno, već i njihova sigurnost. Novi Defender dobio je maksimalnu ocenu od pet zvezdica u EURO NCAP testiranju.

Proizvodi se u novoj Land Rover fabrici u Slovačkoj, u gradu Nitra, odakle se distribuira širom sveta. Imajući u vidu ogromno interesovanje za ovaj model, ali i odlične ocene koje dobija sa svih strana, očekujemo da će Defender prevazići očekivanja po pitanju prodaje. Svakako, u tome će pomoći odluka da se pored Evrope, novi Defender nađe na tržištu SAD i Kine, gde prethodna generacija zvanično nije bila prisutna. I na našem tržištu svakako ima interesovanja iako je za očekivati visoku cenu ovog vozila, u skladu sa njegovim pedigreom, ali i svime što nudi. Za sva pitanja u vezi kupovine možete se obratiti putem elektronske pošte: prodaja@britishmotors.rs ili na telefon: 011 413 4440.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *