Garaža test – Nissan Juke 1.0 DIG-T DCT N-Design

Views: 35
0 0

Nedavno nam je na test stigao i novi Nissan Juke. Druga generacija Nissanovog krosovera na B platformi stiže na tržište devet godina posle, vrlo uspešne, prve generacije. U svom novom izdanju Juke donosi mnoštvo noviteta i poboljšanja. Mada, iako su mu zamerali i osporavali dizajn, čini se da i novi model igra na kartu prepoznatljivog i drugačijeg dizajna.

Kada se tek pojavio, Juke je svojim izgledom napravio pravu pometnju. No vreme je pokazalo da se baš takav dizajn mnogima i svideo, pogotovo pripadnicama lepšeg pola. Stoga su u Nissanu odlučili da nastave tim putem. Okrugla svetla ispod glavnih, karakteristična za ovaj model, nalaze se i na novom modelu. No sada igraju drugu ulogu, u njima su smeštena glavna svetla dok su iznad postavljena dnevna svetla. I sa njima novi Juke podseća na „kosooke“, kao da izgledom želi da naglasi svoje poreklo. Jedini problem leži u činjenici da se sklapa u Velikoj Britaniji.

Testirani primerak stigao je u najvišem paketu opreme N-Design. Atraktivan i spolja i iznutra, nagoni na razmišljanje da li je neka besna mašina ispod haube. Ipak ne, u pitanju malolitražni benzinac, trocilindraš, zapremine 990cm³.  Hteli bi jači motor? Nećete ga dobiti jer ga prosto nema u ponudi. Hibrid, elektro? Ne, ništa osim jednolitarskog turbo benzinca koji, uz pomoć turbo punjača, pruža 114KS uz 200Nm obrtnog momenta.  No, iako na papiru možda deluje pomalo neubedljivo, ovaj motor prijatno iznenađuje, posebno imajući u vidu težinu vozila od čak 1300 kilograma. U kombinaciji sa DCT menjačem ubrzanje do stotke iznosi 11.8 sekundi, dok je sa 6-stepenim manuelnim menjačem čak brži za jednu sekundu. Maksimalna brzina od 180km/h sasvim je dovoljna mada se na autoputu već oseća nedostatak snage pri ubrzanjima.

Taster D-MODE, koji se nalazi tik ispod ručice menjača, omogućava promenu režima vožnje. Definisani su modovi: Standard, Eco i Sport, a utiču na odziv gasa, težinu upravljača i brzinu promena stepena prenosa kod DCT menjača. Nazivi govore dovoljno, sami po sebi, no moramo naglasiti da se i u Standard režimu vožnje pokazao odlično čak i pod opterećenjem, u vožnji uzbrdo.  Sport režim gotovo da nije potreban, osim kada se želi izvući apsolutni maksimum. Juke poseduje i polugice iza upravljača za manuelni režim promene stepena prenosa. Potrošnja se kreće, zavisno da li više vremena provodite u gradu ili na otvorenom, u proseku između 7 i 8 litara.

U enterijeru primećujemo da su se, za ovaj paket opreme, baš potrudili. Crno narandžasta kombinacija izgleda odlično, a pored sedišta i upravljača, kožom su presvučeni i mnogi drugi elementi. Veoma atraktivno, ali propust nalazimo na središnjem tunelu koji je obložen crnom, visokosjajnom plastikom. Gotovo pri svakom vezivanju pojasa dodiruje se baš ovaj deo i za očekivati je da će se brzo pojaviti ogrebotine. Osim ako ste posebno pažljivi. Problematično je i vezivanje pojeseva pozadi, ukoliko imate postavljeno dečije sedište. Konektori za sigurnosni pojas su suviše blizu Isofix držačima, a samim tim i sedalnom delu sedišta. Gotovo da upadnu ispod dečijeg sedišta pa je potrebno izveštiti se za vezivanje pojasa detetu.

Oduševila su nas odlična sedišta, koja fantastično izgledaju i pritom su vrlo udobna. Ergonomski oblikovana, u sportskom maniru, veoma dobro drže telo. Mada nije za očekivati da će Juke poslužiti za trkanje krivudavim putevima. Naslon za ruke dobro je postavljen, ali sa malom ostavom ispod naslona.

Juke je zadržao gotovo iste dimenzije, što mu svakako daje prednost u gradskim uslovima. Porastao je u dužinu tek 75mm, no međuosovinski razmak sada iznosi 2,636 što je za 106mm više nego ranije. Ukoliko nisu dvometraši u pitanju, četvoro odraslih će se bez problema udobno smestiti. Prijatno iznenađuje i povelik prtljažnik, koji sada u osnovi ima 422 litara zapremine, ali i duplo dno koje otkriva dodatne 42 litre.

dužina/širina/visina (mm)
4,210/1,983/1,595

 

 

Novi Juke stiže opremljen sa Nissan Connect sistemom, kojim se upravlja putem 8″ ekrana na dodir ili preko tastera koji su prečice za najbitninije funkcije. Multimedijalni sistem nudi mogućnost povezivanja telefona putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija. Dok određene aplikacije nude i mogućnost da kada ste napolju, uvek možete pogledati stanje vašeg Nissana Juke i zaključati/otključajti ga sa bilo kog mesta. Navigacija koristi Tom Tom mape što je garancija da nema iznenađenja kada odaberete rutu. Pohvaljujemo lepo rešenje za taster sa desne strane, pomoću kojeg je moguće kretanje kroz meni ili uvećavanje/smanjivanje mape u režimu navigacije. Preko njega se kontroliše i jačina zvuka. Ipak ne možemo da se otmemo utisku da je izgled ovog sistema pomalo zastareo i da bi mogao izgledati modernije.

Iako je unapređen po pitanju digitalizacije neke stvari se nisu puno promenile. Instrument tabla je i dalje, u osnovi, analogna, ali u sredini se nalazi ekran koji prikazuje razne informacije. Ima nekoliko načina prikaza, prikazuje trenutnu brzinu, potrošnju, navigaciju, audio kontrole, razna podešavanja, a naglašavamo sisteme asistencije. Novi Juke je, između ostalog, opremljen sa inteligentnim upozorenjem na izlazak iz saobraćajne trake, prepoznavanjem saobraćajnih znakova povezano sa tempomatom, a poseduje i automatsko upravljanje dugim svetlima.

Tu je i ProPILOT1 sa sledećim funkcionalnostima:

  • Lane Keep Assist – zadržavanje vozila u voznoj traci
  • Intelligent Cruise Control – adaptivni tempomat
  • Traffic Jam Pilot-automatsko zaustavljanje i pokretanje vozila u gužvi (samo uz DCT)
  • 360° Around View Monitor (sistem kamera za parkiranje) sa prednjim i zadnjim senzorima

Primetili smo pomalo čudno ponašanje Line Assist asistencije koja pomaže zadržavanju putanje kočenjem pojedinačnih točkova. Na nižim brzinama održava pravac odnosno vraća u traku, dok na višim brzinama, recimo na autoputu, koči ali istovremeno gazi liniju i izlazi iz trake uz upozorenje na instrument tabli i podrhtavanje upravljača.

Ako mrzite parkiranje, onda je novi Nissan JUKE stvoren za vas. Panoramski Around View Monitor daje vam pregled oko vašeg vozila 360 stepeni iz ptičije perspektive i nudi mogućnost povećanog prikaza sa prednje, zadnje i bočne strane vozila kako biste parkirali sigurno i sa više samopouzdanja. Imajući u vidu klirens od 172mm ovaj model može, sa lakoćom, preći preko mnogih prepreka te se i parkirati maltene bilo gde.

Novi Juke se nudi u pet paketa opreme, ali je najniži paket moguće kombinovati samo sa manuelnim menjačem  dok se ostali paketi nude i sa 7-stepenim DCT automatikom. Startna cena od 17.650e deluje vrlo primamljivo no, istini za volju, vrlo brzo preskače granicu od 20.000 evra. Testirani primerak košta 24,520 evra i to je najviša cena za ovaj model, bez dodatne opreme. Pohvaljujemo mogućnost produžene garancije koja daje opciju da garanciju proizvođača od 3 godine ili 100.000 kilometara produžite na duži vremenski period ili veću kilometražu. Servisni interval za novi Juke iznosi jednu godinu ili 20.000 km.

Može li novi Juke nastaviti utabanim stopama svog prethodnika? Svakako da može, jer nije izgubio svoj identitet, a „porastao“ je ne samo u dimenzijama već i po pitanju tehničkih rešenja i novih tehnologija koje donosi. Uslovno, slab izbor motora može ga dovesti u problem. No verujemo da će njegov šarm i druge karakteristike ipak prevagnuti u odluci da se potencijalni kupci odluče upravo za njega.

 

Tekst i fotografije: Željko jelisavac

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *