Garaža test – Renault Captur 1.5 Blue dCi EDC Edition One

1 0

 

Iako je globalna pandemija zasigurno uticala, Renault vredno radi na ostvarenju svojih planova i osveženju game. Dve godine nakon što smo testirali restilizovani Captur prve generacije na test je stigao i potpuno novi Renault Captur. Odmah nam se svideo obučen u Atacama narandžastu boju, sa crnim krovom i hromiranim detaljima. Atraktivniji od svog prethodnika doneo je brojne promene i poboljšanja. Tu je i novi dizel motor, u dve verzije, a mi smo testirali snažniju od 115KS, u kombinaciji sa EDC automatskim menjačem.

I bez pogleda u tehničke podatke jasno je da je konstruisan na istoj platformi na kojoj leže novi Clio i novi Nissan Juke. U pitanju je CMF-B platforma koju koriste i drugi modeli Renault Nissan alijanse poput novog Logana i Sandera koji stižu uskoro. Najsličniji je naravno novi Clio, koji smo već testirali, ali naš prvi utisak govori da je Captur napredovao više u odnosu na prethodni model nego što je to slučaj sa Cliom.

Captur je sada porastao što se primećuje i golim okom jer nije u pitanju tek par mm, kako to obično biva. Rastom više od 10cm u dužinu i međuosovinski razmak je porastao za gotovo 3cm te sada iznosi 2.630 mm. Definitivno najprimetnije je povećanje prtljažnika čija zapremina je porasla sa 377 na 406 litara i to nije sve. Zadnja klupa se pomera, te ukoliko je potrebno zadnja sedišta se mogu pomeriti ka napred kada prtljažnik raste na preko 500 litara bez obaranja sedišta, što je u samom vrhu ovog segmenta.

Svakako da se više prostora primećuje i u kabini, gde ima sasvim dovoljno mesta da se udobno smesti četiri odrasle osobe. Sedišta su sasvim dobro dimenzionisana tako da se ni krupnije osobe neće žaliti, a udobnost istih nema potrebe posebno naglašavati. Zamerku upućujemo iz jednog drugog ugla, roditelja sa malom decom. Naime, konektori za pojas na zadnjem sedištu su previše blizu delu za kačenje isofix sedišta te kada se postavi sedište vrlo je teško vezati pojas.

dužina/širina/visina (mm)
4227/1797/1567

No vratimo se za vozačku poziciju, gde nam je već mnogo toga poznato, ali opet novo i zanimljivo. Odmah primećujemo ručicu menjača atraktivnog dizajna, koja je dobro pozicionirana i sasvim lepo leži u ruci. Odmah pored je smešten i prekidač elektronske parkirne kočnice. Dok je ispred predviđeno mesto za držanje mobilnog telefona. Iznad su komande klima uređaja, kao i tasteri koji nas brzo vode do željene funkcije. Ekran dijagonale 9,3″ postavljen je na sredini komandne table što smo već videli u Cliu. U prvi mah, pogotovo na fotografijama, deluje neskladno. No vrlo brzo smo uvideli da mu je pozicija ustvari odlična i da je funkcionalnost ovde bitnija od stila. Zamerku upućujemo širokom centralnom grebenu koji ima zadebljanje u gornjem delu koje stvara nelagodnost prilikom oslanjanja noge.

Na mestu instrument table nalazi se 10″ ekran u boji smešten između merača za gorivo i temperaturu. Zavisno od odabira opreme može biti i manje veličine. Osim što je u boji, može se birati više opcija prikaza i podešavati po želji tako da uvek ispred sebe imate bitne podatke. Slika je visoke rezolucije i sve je čitko i pregledno. Jedna od posebnih zanilmljivosti je prikaz odstojanja u sekundama između našeg i vozila ispred.

Za dodatne informacije stara se novi Renault EASY LINK multimedijalni sistem koji sada pruža više nego ranije. Vrlo je lak za korišćenje i može se personalizovati tako da na glavnom ekranu budu meniji koji se najčešće koriste. Pored svih osnovnih sada su dostupne i opcije povezivanja android i apple telefona. Dodatno Capturov multimedijalni sistem sada koristi i Renault EASY CONNECT servise što uključuje mnoštvo dodatnih opcija. Najbitnije za domaće kupce je informacija da se može koristiti na srpskom jeziku. Navigacija radi bez greške, barem na području Srbije, a i ostale aplikacije su jednostavne za korišćenje. Dodatno, mogu se postaviti i korisnički profili za svakog vozača, tako da je nakon prvog podešavanja u skladu sa željama vozača, svaki naredni put potrebno samo odabrati odgovarajući profil i sve je na svom mestu.

Iako je Captur prvenstveno gradski krosover iznenađujuće dobro se pokazao van grada. Na autoputu vrlo sigurno krstari i većim putnim brzinama, uz natprosečnu udobnost i odličnu zvučnu izolaciju. Najubedljiviji je na magistralnim putevima gde sa lakoćom guta kilometre te je pravo uživanje voziti ga. Uz Multi Sense sistem, koji poseduje u okviru Edition One opreme, jednim pritiskom na taster pored menjača vozač može birati između sport, eco i perso režima vožnje. Nakon više dana vožnje zaključili smo da je najbolja opcija personalizovan režim jer se od svih ponuđenih opcija bira ono što najviše odgovara vozaču.

Stari znalac, Renaultov 1.5 dCi sada je opremljen SCR tehnologijom i nosi oznaku Blue dCi jer koristi AdBlue kako bi ispunio zahtevne ekološke norme. U ovom modelu nudi se u verzijama od 95KS i 115KS. Obzirom na masu vozila od preko 1400kg jasno je da obe dizel verzije i pored 260Nm u jačoj verziji, ne pružaju zavidne performanse. Ipak, jača verzija u kombinaciji sa sedmostepenim EDC menjačem neće razočarati ukoliko se odabere sport režim. Uz bolji odziv na papučicu gasa i trenutnu promenu stepena prenosa Captur stiže do stotke za 11 sekundi, dok je maksimalna brzina 186km/h.

Sa druge strane, u eco režimu izražena je zadrška prilikom promene brzine i ubrzanja, na šta treba obratiti pažnju. No ističemo prednost korišćenja manuelnog moda menjača preko papučica koje se nalaze iza upravljača. Vrlo brzo i jednostavno može se odabrati niži stepen prenosa i podizanjem motora u visoke obrtaje dobiti bolji odziv ukoliko je potrebno. Svakako, obradovala nas je potrošnja koja u proseku ne prelazi 6 litara. Za one koji žele bolje performanse u ovom vozilu tu je snažnija verzija odličnog tCe motora od 130KS, koji je ujedno i najsnažniji motor koji je u ponudi.

Novi Captur nudi se u četiri paketa opreme, od kojih najviše donosi paket Edition One. Bitno je napomenuti da i osnovna oprema već donosi mnogo toga što smo navikli u skupljim paketima. Izdvajamo full LED prednja svetla, kao i dnevna i zadnja svetla u LED tehnologiji. Naravno, tu su i svi najbitniji sistemi bezbednosti.

Edition One, između ostalog, dodatno nudi multimedijalni sistem sa 9,3″ ekranom, kameru za vožnju unazad kao i sistem za pomoć pri parkiranju napred i pozadi. Renault, kao i do sada, nudi razne pakete dodatne opreme po povoljnim cenama.

Kada govorimo o cenama, budimo iskreni, teško je ostati objektivan. Cene automobila već godinama unazad idu neuzastavljivo ka gore. Dok sa druge strane imamo krizu koja je već nastupila kao posledica pandemije i očekivanja su da će doći do pada cena, što se u nekim oblastima već i desilo. Ipak, po podacima koji nam redovno stižu, automobilsko tržište ne jenjava već beleži odlične rezultate. Verujemo da je Renault dobro procenio vrednost novog Captura na našem tržištu jer ovaj model zaista nudi puno više u odnosnu na prethodnu generaciju. Te je početna cena od 14.290€ za osnovni Life TCe 100 model više nego primamljiva. Za testirani model potrebno je izdvojiti dodatnih 10.000€, ali nudi znatno više opreme, automatski menjač, plus dizel motor boljih performansi i sa nižom potrošnjom.

Sagledavši ga kao celinu, novi Captur potpuno je spreman da se uhvati u koštac sa brojnim konkurentima. U toj borbi zasigurno ima mnoge prednosti, te mu predviđamo da će i dalje biti u samom vrhu prodaje u svom segmentu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *