Garaža test – Renault Clio TCe 100 LPG Intens

Views: 44
0 0

Sredinom prošle godine Renault je ponudio novi Clio sa pogonom na tečni naftni gas ili drugim rečima, plin. Nedavno smo imali priliku i da se bolje upoznamo sa ovom verzijom Clia, te vam prenosimo utiske. U pitanju je model oznake TCe 100 LPG pogonjen trocilindarskim, turbo benzinskim motorom, a naše test vozilo opremljeno je najvišim paketom opreme.

Sa ovim pogonskim agregatom, u čisto benzinskom izdanju, smo se već upoznali pre godinu dana. U pitanju je malolitarski turbo benzinac, zapremine 999ccm, koji isporučuje 100KS i 160Nm. Specifikacije kažu da može dostići maksimalnu brzinu od 188 km/h dok je za ubrzanje do 100km/h potrebno 11.8 sekundi. Ovi podaci govore da nije reč o performantnom agregatu, ali ispunjava većinu očekivanja. Lako i brzo dostiže visoke obrtaje, te uz rezak zvuk iz auspuha ostavlja utisak da se radi o snažnijem agregatu ispod haube. Zahvaljujući fabrički ugrađenom LPG sistemu ovaj agregat se odlikuje štedljivošću i emisijama CO2 nižim za 8% u odnosu na čisto benzinsku verziju. Menjač je manuelni petobrzinski i deluje kao optimalan izbor za ovaj agegat. U LPG verziji ne nudi se sa automatskim menjačem.

Clio TCe 100 LPG proizvodi se u fabrici Revoz u Novom mestu, od januara prošle godine. Ugradnja plinskog pogona u automobil se obavlja direktno u fabrici. Benzinski motor je od početka konstruisan tako da omogući pogon na plin. Dodatni rezervoar za plin je izrađen od čvrstog čelika i ugrađen na mesto rezervnog točka kako ne bi dolazio u kontakt sa rezervoarom za benzin. Umesto rezervnog točka dobija se set za reparaciju.

Upotreba je jednostavna za vozača. Prebacivanje sa benzinskog na plinski pogon i obrnuto se postiže na dva načina: ručno, pritiskom tastera smeštenog u donjem delu komandne table, levo od upravljača ili automatski, kada se rezervoar plina isprazni. Promena pogonskog derivata je trenutna i neprimetna u toku vožnje. Poseban pokazivač prikazuje nivo napunjenosti rezervoara plina. Punjenje rezervoara plina (32 l na novom Cliju) takođe je brzo i jednostavno. Dobro osmišljena, ova izvanredna integracija omogućava zadržavanje postojeće zapremine prtljažnika od čitavih 391 litara. Svakako najveća prednost ove verzije, pored nižih troškova eksploatacije, je i domet od preko 1000km sa oba puna rezervoara.

Iz ugla vozača novi Clio je vrlo dobro organizovan, a dolazi sa najnovijim digitalnim izdanjem instrument table i multimedijalnog sistema. Multimedijalni sistem sa 7″ ekranom, pored brojnih funkcija, omogućava i povezivanje sa aplikacijama Android Auto™ i Apple CarPlay. Instrument tabla sastoji se od analognih pokazivača sa strane i ekrana u boji, koji je smešten u sredini. Brzo i lako se dolazi do svih potrebnih informacija, a u zavisnosti od odabranog Multi-Sense režima, menja se i izgled. Dodatno, pruža se i mogućnost prilagođavanja prema sopstvenom izboru u okviru režima My Sense. Posebno nam se dopada kako je rešeno ambijentalno osvetljenje, koje se nudi u više boja. Za vožnju je naravno jako bitan upravljač, koji je u novom Cliu oblikovan upravo kako treba, te je pravo zadovoljstvo držati ga u rukama.

Dopala su nam se odlična sedišta koja, osim što su udobna, zaista lepo izgledaju u kombinaciji imitacije crne kože i tamno sivog tekstila. Zamerku upućujemo za proširenje u gornjem delu centralnog grebena, između vozača i suvozača. Ništa od naslanjanja desne noge na središnji greben tokom vožnje jer ovo ispupčenje stvara neugodnost. Primetili smo i kratak naslon za ruku koji se ne može pomerati napred nazad, dok se ispod nalazi duboka ali mala pregrada, Sa druge strane vrlo lepo je rešen prostor za odlaganje mobilnog telefona, ispred ručice menjača, gde se nalazi i AUX priključak, kao i dva USB porta. U okviru opcionih paketa nudi se i indukcioni punjač za bežično punjenje pametnog telefona. Ostaje enigma zašto je od osam prekidača ispod ekrana multimedije iskorišćena samo polovina.

2583mm međuosovinskog rastojanja je za nekoliko mm kraće od prethodne verzije ovog modela. Logično jer je novi Clio za 12mm kraći od svog prethodnika. Nova CMF-B modularna platforma, na kojoj je konstruisan, omogućila je ne samo smanjene dimenzije već i manju kilažu. Uz bolju organzaciju prostora Clio nudi dovoljno prostora na prednjim sedištima i za višlje osobe. Ni pozadi nije katastrofalna situacija, ali je za smeštaj odraslih osoba ponekad potrebno malo kompromisa. Za decu svakako ima dovoljno prostora, no ako koriste auto sedišta potencijalni problem je vezivanje pojaseva. Konektori su nepristupačni, a dodatno otežava što  pozadi nema osvetljenja u plafonu te se noću ništa ne vidi. Koristan prtljažnik ima veliku zapreminu za ovaj segment, ali ide u dubinu, te tako treba i organizovati pakovanje stvari.

dužina/širina/visina (mm)
4050/1988/1440

 

Kada je LPG verzija u pitanju, Clio se nudi u dva paketa opreme, srednjem i najvišem. Kako smo već navikli kod Renaulta, paketi nisu skromni te se zaista dobija sve najbitnije. I to već od 14.890€, koliko košta LPG verzija u Limited paketu opreme, dok je Intens paket skuplji za 1300€.  Pomalo neočekivano je da se u okviru najskupljeg paketa ne dobija kamera za vožnju unazad već samo senzori sa prikazom odstojanja od prepreke na ekranu multimedije. Po već oprobanom receptu, Renault nudi opcionalne pakete dodatne opreme. Te se tako, uz doplatu može dobiti sistem za pomoć pri parkiranju napred i pozadi, kao i kamera 360°. Takođe je i Multi-Sense sistem deo opcionog paketa koji je potrebno doplatiti.

Renault je sa LPG verzijom Clia upotpunio ponudu i zasigurno će privući nove kupce. Nas je uverio da osim nedostajućeg rezervnog točka nema funkcionalne razlike u odnosu na druge pogonske agregate, a donosi brojne prednosti. Dovoljno da se nađe u užem izboru prilikom kupovine automobila ovog segmenta.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Happy
Happy
0 %
Sad
Sad
0 %
Excited
Excited
0 %
Sleepy
Sleepy
0 %
Angry
Angry
0 %
Surprise
Surprise
0 %

Average Rating

5 Star
0%
4 Star
0%
3 Star
0%
2 Star
0%
1 Star
0%

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *