Garaža test – Renault Kadjar 1.3 TCe EDC Black Edition

Na tržištu je već gotovo sedam godina, a doživeo je i blagu restilizaciju nešto pre početka pandemije. No i dalje je zanimljiv, atraktivan i jedan od najpopularnijih modela među krosoverima. Može li osveženi Kadjar da pomrsi račune konkurenciji, pa i svom pobratimu, novom Qashqaiju, potrudili smo se da saznamo tokom sedmodnevnog testa.

Kadjar nam nije nepoznat jer smo ga već vozili krajem 2019. godine. Doduše sa potpuno drugom motorizacijom i manuelnim menjačem. I ostavio je dobar utisak, no najviši paket opreme Black Edition u najsnažnijoj benzinskoj verziji je pun pogodak.

Četvorocilndarski turbo benzinac zapremine 1333cm³ takođe nam je poznat od ranije, a i već je dovoljno dugo u prodaji da se zna mnogo o njemu. Podsećamo da je razvijen u saradnji sa Daimlerom i nudi se, ne samo u modelima Renault-Nissan alijanse, već i u Mercedes-Benz vozilima. Zavisno od modela predviđene su različite verzije sa nekoliko nivoa snage, a testirani model ispod haube krije najsnažniju verziju od 160KS i 260Nm.  Sedmostepeni automatski menjač sa dvostrukim kvačilom – EDC odlično se pokazao kao partner te Kadjar u ovoj konfiguraciji pruža i zavidne performanse. Težak je gotovo tonu i po, no do stotke stiže za manje do deset sekundi. Maksimalna brzina ograničena je na 205km/h što je i više nego dovoljno čak i ako se nađete na putu bez ograničenja. U praksi se svih 160KS zaista i osete, a Kadjar snažno povlači već na niskim obrtajima jer je maksimalni obrtni moment dostupan već na 1800 obrtaja. Potrošnja je umerena i kreće se oko 9 litara u pretežno gradskim uslovima.

U vožnji je čist francuz, udoban i mekan. Upravljivost nije sporna ali nema direktne informacije o dešavanjima ispod točkova. Iako evidentno ima snage ne ostavlja dovoljno snažan utisak sigurnosti pri bržoj vožnji krivudavim putevima. Dok je na autoputu i magistrali vrlo stabilan i ubedljiv čak i pri višim brzinama.

dužina/širina/visina (mm)
4449/2058/1613

Da je u pitanju pravi predstavnik krosover segmenta govori rastojanje od tla od 20cm što mu omogućava bezbrižan silazak sa asfalta i vožnju neravnim putevima. Doduše u ovako našminkanoj opremi sa hromiranim detaljima i tamnim aluminijumskim felnama više je lifestyle model nego terenac, ali dobro se snalazi u obe uloge.

Odlično izgleda i spolja, mada ga bela ne ističe toliko poput crvene ili plave. Paleta boja za ovaj model nudi izbor od osam boja. No Kadjar Black Edition potpuno oduševljava tek po ulasku u kabinu. Sedišta su presvučena alkantarom, dok je na obruču upravljača nappa koža. Crni visokosjajni paneli uz puno hromiranih detalja, kvalitetni materijali i efektan dizajn ostavljaju upečatljiv utisak.

Osim što su veoma udobna i anatomski profilisana, sedišta imaju i podešavanje dužine sedalnog dela, kao i grejanje. Uz međosovinsko rastojanje od 2646mm prostora ima sasvim dovoljno za prosečno visoke osobe. Vozačka pozicija je poput udobne fotelje iz koje gledate omiljeni film, posebno uz veliki naslon za ruku koji pruža dodatni komfor.

Ni putnici na zadnjim sedištima se neće žaliti jer ih takođe čekaju udobna sedišta sa dovoljno prostora u svim pravcima. Da je u pitanju visok paket opreme govori i odvojena ventilacija za treću zonu, odnosno putnike na zadnjoj klupi. Po potrebi naslon zadnje klupe može se automatski preklopiti u odnosu 1/3-2/3, recimo radi prevoza predmeta koji su duži od 2,50 m.Prtljažnik ima tkz. duplo dno, a nudi čak 472 litre prostora za sve što vam je potrebno. Svakako postoji još mesta za odlaganje ukupnog kapaciteta 31 l, koja su raspoređena po celoj unutrašnjosti.

Sa mesta vozača sve je pregledno i funkcionalno, mada imamo i poneku zamerku. Prekidač tempomata je smešten između vozača i suvozača, na šta smo već navikli kod Renaulta, ali krajnje je vreme da ga smeste na upravljač. Pored mnoštva standardne bezbednosne opreme, koju poseduje u najvišem paketu, Kadjar je opremljen i sa brojnim asistencijama. Kompleksan sistem objedinjuje dve kamere, čak dvanaest senzora i radar. Lako manevrisanje u gradu i prkiranje omogućava Easy Park Assist pomoću kojeg Kadjar sam obavlja potrebne manevre.

Iako je u najvišem paketu opreme Kadjar ne obuhvata Multisense sistem koji je često viđen kod ostalih modela. Osim promene režima vožnje Multisense menja i izgled instrument table kao i boju ambijentalnog osvetljenja, ali toga ovde nema. Tako da je moguće birati samo ECO režim vožnje, a instrument tabla se ne menja.

Novi multimedijalni sistem R-Link 2 povezan je sa 7″ ekranom osetljivim na dodir, a uz mnoštvo aplikacija nudi i povezivanje mobilnih telefona putem Car Play i Android Auto aplikacija. Naravno tu je i navigacija. Ugodan boravak omogućava i audio sistem Bose Energy Efficient Series. Za sve one koji uživaju u bogatoj opremi Black Edition paket je svakako pravi izbor iako je uvek moguće dodati i nešto sa spiska dodatne opreme. Ako ništa drugo ono makar zbog presonifikacije svog vozila. Pritom je kvalitet materijala kao i izrada na visokom nivou te je i nešto viša cena očekivana.

Gledajući Kadjar kao model rekli bi smo da je sada u najboljim godinama je je sazreo, unapređen je, a u ovom paketu opreme dodatno se ističe njegov elegantan stil. Upravo po tome se i razlikuje od brojnih konkurenata i sigurni smo da će mu upravo to doneti još veću popularnost kod kupaca. Ono što je posebno bitno za potencijalne kupce je činjenica da je Renault u Srbiji obezbedio dobar lager ovog modela kod svih svojih dilera te se tako za isporuku ovog modela čeka vrlo malo.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.