Garaža test: Renault Talisman ICONIC Energy TCe 200 EDC

 

Od trenutka kada se pojavio Talisman ostavlja upečatljiv utisak. U krugovima automobilskih zaljubljenika već odavno se priča da je ovo jedan sjajan automobil. Prvi testovi cenjenih kolega su to i potvrdili. Renault je uspeo da napravi limuzinu D segmenta kojom može da parira čak i predstavnicima premium brendova, što nažalost nije bio slučaj sa modelima koji su mu prethodili. Zbog čega je Talisman toliko poseban? Možemo slobodno reći po svemu, no krenimo redom.

Dizajnerski tim Renaulta je napravio sjajan posao. Spoj blagih i oštrih linija čine ga istovremeno elegantnim i dinamičnim. Iako je u pitanju limuzina, zadnji deo više podseća na kupe, a posebno se izdvaja zadnja svetlosna grupa. Iako ima i negativnih komentara nama se zadnja svetla izuzetno dopadaju, pogotovo noću. Talisman neće sigurno ostati neprimećen čak i sa velike udaljenosti, kako noću tako i u uslovima lošije vidljivosti. Što osim sjajnog vizuelnog efekta ima uticaja i na bezbednost.

Velika maska hladnjaka sa hromiranim lajsnama i istaknutim Renaultovim znakom u sredini, na koju se nadovezuje prednja svetlosna grupa elegantnih linija, ostavlja snažan utisak.Uz niskoprofilne 18″ pneumatike na atraktivnim  “Grandtour“ felnama Talisman izgleda još upečatljivije i definitivno spada u najatraktivnije modele D segmenta.

LED Pure Vision prednja svetla koja rade automatski kao i LED dnevna svetla u obliku slova C, koja danas krase gotovo kompletnu gamu Renault modela, čine prednji kraj Talismana vrlo zanimljivim. U noćnoj vožnji LED tehnologija omogućava fantastičnu preglednost i sa oborenim svetlima, tako da duga svetla skoro da i nisu potrebna. Dodatno svetla za maglu osvetljavaju krivinu kada automobil skreće.

Upravo je skretanje i vožnja kroz krivine bio najzanimljiviji deo testa jer naše test vozilo poseduje varijabilnu suspenziju kao i jedinstveni sistem upravljanja svih točkova, nazvan 4Control. Ovaj nesvakidašnji sistem funkcioniše uz pomoć električnog motora na zadnjoj osovini. Do brzine od 50 do 80 km/h zavisno od odabranog režima, zadnji točkovi se zaokreću u suprotnom pravcu od prednjih do ugla od 3.5 stepeni, kako bi se smanjio prečnik okretanja i poboljšala pokretljivost. Ovo u praksi znači da je u gradskoj vožnji Talisman okretan poput nekog manjeg gradskog automobila. Pri većiim brzinama zadnji točkovi prate smer kretanja prednjih te je na otvorenom putu vožnja Talismana poseban doživljaj i pravo uživanje. Zbog niskog težišta izuzetno je stabilan i vrlo precizno prati zadatu putanju, a pritom ostaje izuzetno udoban za putnike. Zahvaljujući 4 Control sistemu vozna dinamika je svakako među najboljima u klasi. U jeftinijim paketima opreme ovaj sistem se doplaćuje, ali nakon višednevnog testa uvereni smo da vredi svaki evro doplate.

Da bi ugođaj bio još potpuniji tu je Multisense sistem koji zavisno od odabranog načina rada menja parametre i utiče na servo asistenciju, reakciju motora i menjača, amortizere, zvuk motora ali i na osvetljenje u automobilu, izgled instrument table i multimedijalnog uređaja.

Predviđeni režimi su: Sport, Comfort, Eco i Neutral ali postoji i Perso koji se u potpunosti se može prilagoditi tako da po svemu odgovara vozaču. Nakon pokretanja automobil bira način rada koji je bio aktivan prilikom posljednjeg zaustavljanja. Iako u Sport režimu Talisman najbolje zvuči i reaguje, u gradu smo najviše koristili Eco režim. Bojazan da će biti previše uspavan nije bila opravdana. EDC menjač sa dvostrukim kvačilom je i u ECO režimu bio dovoljno brz kada je to bilo potrebno, a 200KS ispod haube je hitro odreagovalo na snažan pritisak papučice gasa.

Na dužim putovanjima svakako bi bilo najbolje odabrati Comfort režim rada jer se sa njim uključuje i masaža vozačkog sedišta. Suvozač će odmah biti ljubomoran jer ta opcija nije predviđena i za njega, ali će zato vozač moći da odabere između čak tri vrste masaže i da dodatno podesi brzinu i intezitet. Za one koji provode svakodnevno više sati u automobilu ova opcija će svakako biti od velikog značaja. Vozač ima na raspolaganju i takozvani „head up“ displej koji se otvara kada se startuje automobil i prikazuje najbitnije informacije o brzini kretnja i ograničenju u visini očiju.

Još jedna opcija na ovom automobilu je sjajna, a to je automatsko zaključavanje i otključavanje. Renault kartica koja dolazi u boji vozila se drži u džepu i tu se sva priča završava. Čim se vozač dovoljno približi auto se otključa, a kada se udalji sam se i zaključa. Nema potrebe pritiskati taster na bravi vrata kao kod nekih drugih automobila. Od svih handsfree sistema sa kojima smo se susretali ovaj radi ubedljivo najbolje. Boravak u Talismanu je izuzetno prijatan iz bilo koje pozicije. Iako se svrstava u D segment po dimenzijama je bliži E segmentu. Dugačak je čitavih 4865mm i širok 1868mm bez retrovizora dok je međuosovnsko rastojanje 2809mm što garantuje dovoljno prostora u kabini za sve putnike, pa i za tri odrasle osobe na zadnjim sedištima.Prtljag će se lako spakovati u 515 dm3, mada ostaje još malo mesta i u dnu prtljažnika gde je smešten rezervni točak. Iconic paket opreme koji poseduje test vozilo pored brojnih sistema koji vožnju čine zanimljivom poseduje sedišta presvučena kožom u sivoj boji. Prednja sedišta su elektro podesiva, a pored toga što su ventilirana poseduju i grejače.

Već smo spomenuli da je 1.6 TCe motor sa respektabilnih 200 konjskih snaga i 260Nm, u kombinaciji sa EDC automatskim menjačem bio na visini zadatka u svakoj prilici. Obzirom da je u pitanju već poznat i proveren motor, koji se ugrađuje u različitim verzijama u nekoliko modela, nema razloga da se sumnja u isti. Iako relativno male zapremine, a velike snage koju dobija uz pomoć turbo punjača, sa lakoćom vuče tonu i po tešku limuzinu. Potrudili smo se da ga isprobamo u svim režimima vožnje, jedino nismo testirali maksimalnu brzinu. I pored svega potrošnja jedva da prelazi 9 litara mešovite vožnje što je izvanredno. Mada bi značilo da je rezervoar zapremine 51 litar bar malo veći.

Svakako treba istaći i vrlo povoljnu cenu koja u ovom trenutku sa popustom, u ovoj kombinaciji motora i opreme iznosi tačno 30.790€. Zanimljivo je da se od benzinskih motora nudi samo jedan, upravo ovaj 1.6 TCe 200. U dizel verziji može se birati između nekoliko dCi motora, od 110, 130 ili 160KS. Sa najslabijim motorom i najnižim paketom opreme Talisman košta 19.990€. Mora se priznati da je i na ovom polju Renault zadao težak udarac konkurenciji.

Dobar glas daleko se čuje pa se rastajemo od Talismana u uverenju da će se dobar glas o njemu i održati u narednim godinama te da neće doživeti sudbinu njegovih prethodnika.

 

Tekst: Željko Jelisavac
Fotografije: Petar Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *