Menu
0 Comments

Garaža test – Renault Talisman S-EDITION Blue dCi 200 EDC

 

Kada smo pre dve godine imali priliku da prvi put provozamo ovu francusku limuzinu, utisci su bili više nego pozitivni. U međuvremenu Talisman je osvežen kroz restilizaciju, koja je donela osetne promene. I ovaj put se na testu našla verzija sa 200KS ispod haube i EDC automatskim menjačem. Ali uz veliku razliku jer je pogonski agregat sada dizel, za razliku od prethodno testiranog, 1.6 TCe.

Da, restilizovani model dobio je nove motore, što je svakako jedna od najznačajnijih promena. Zanimljivo, u eri benzinaca i hibrida, Talisman se nudi u četiri dizel verzije i samo dve benzinske. Dizeli se nude u verzijama od 120 i 150 KS iz slabijeg 1.7 Blue dCi motora, dok snažniji 2.0 Blue dCi nudi verzije od 160 i 200 KS. Bio je i red da Talisman dobije snažniji dizel agregat, koliko god dizeli bili nepopularni. Sa druge strane dolaze turbo benzinci 1.3 TCe sa 160KS, kao i najsnažnija verzija sa čak 225KS koliko proizvodi novi 1.8 TCe agregat.

Elegantan izgled prednjeg dela začinjen je svetlosnim potpisom u obliku slova C, prepoznatljivim obeležjem svih Renaultovih modela. Sve verzije novog Talismana su opremljene Full LED svetlima. Adaptivna prednja svetla su opremljena tehnologijom LED MATRIX i dinamičkim pokazivačima smera. Restilizacijom Talisman svakako nije izgubio na eleganciji, ali je dodatno dobio na atraktivnosti. Pritom, testirani primerak stiže u paketu opreme S-Edition koji se spolja ističe po 18” aluminijumskim naplatcima “Grandtour”, dok ga u unutrašnjosti krase sedišta presvučena Nappa kožom.

U svojoj unutrašnjosti Talisman nudi obilje prostora kako i priliči limuzini D segmenta, a poseban pečat ostavljaju široka kožna sportska sedišta. Uz dovoljno prostora za komotnu i udobnu vožnju bez obzira na broj putnika, Talisman nudi i preko 600 litara zapremine u prtljažniku za odlaganje stvari. Ipak, u ovom segmentu peta vrata nisu očekivana te se mora prilagoditi kratkim vratima prtljažnika i uskom otvoru.


dužina/širina/visina (mm)
4849/1868/1463

S-EDITION paket opreme izdvaja se i po tamnom enterijeru gde je čak i takozvano nebo tamne boje. Digitalna tabla je prisutna u Talismanu već odavno, kao i kod nekih drugih Renaultovih modela. Nije obuhvaćena restilizacijom te je ista kao i ranije, ali i dalje dovoljno zanimljiva i prilagodljiva po želji. Sistem MULTI-SENSE daje mogućnost odabira jednog od četiri predefinisana režima vožnje, a time se menja izgled kao i boja kompletne multimedije i ambijentalnog osvetljenja. Vrlo zanimljiv detalj posebno kada se prvi put susretnete sa tim.

Nije nam se dopao manji ekran multimedijalnog sistema R-Link 2, dijagonale 7″, a pritom je i horizontalno postavljen. Pregledniji i lakši za rukovanje je veći ekran od 8,7″ postavljen vertikalno. Bez obzira na položaj i veličinu ekrana multimedijalni uređaj nudi mnoštvo opcija i radi bez greške i to na srpskom jeziku. Podrška za Android Auto i Apple CarPlay aplikacije se podrazumeva.

 

Bose surround sistem posebno dizajniran za Renault Talisman ispunjava očekivanja po pitanju visokog kvaliteta zvuka. U višim paketima opreme za ovo je zaduženo čak 13 zvučnika. Naravno tu je i navigacija sa kartom cele Evrope koja nas je nepogrešivo odvela do tražene adrese gde god smo poželeli.

Već pomenuti sistem MULTI-SENSE nije novost kada je Renault u pitanju, a i drugi proizvođači nude slična rešenja. Ipak, dopada nam se kako je Renault to sve upakovao jer osim ponašanja vozila u vožnji menjaju se i druge stvari te je doživljaj potpuniji. Sa režimima  Comfort / Sport / Eco / Neutral automobil prilagođava podešavanja vozila u skladu sa trenutnim željama vozača. Usklađuju se sve tehnologije koje utiču na osećaje tokom vožnje, fleksibilnost varijabilnog vešanja, okretnost sistema 4CONTROL, odziv menjača EDC, odziv pri pritisku na papučicu gasa, tvrdoća upravljanja, ali pored toga menja se i ambijentalno osvetljenje, izgled instrument table, zvuk motora i pa čak i masažna podešavanja sedišta. Naravno, uz peti režim Perso moguće je napraviti i poseban režim po sopstvenom izboru koji će se najčešće i koristiti.

Da je Talisman zaista dobro opremljen nije potrebno posebno naglasiti. Već u osnovnoj opemi dobijaju se svi aktivni i pasivni sistemi bezbednosti, ali i brojna druga oprema čiji je spisak prilično dugačak. Sve potrebne informacije lako i brzo se mogu pronaći na sajtu Renault Srbija.

Novi Blue dCi motor, koji iz 1997ccm isporučuje 200KS radi mirno i prilično tiho za jednog dizela, te je jasno da je reč o najsavremenijem agregatu. Uparen sa šestobrzinskim EDC automatikom pruža više nego solidne performanse, mada ni slabija verzija od 160KS nije značajno lošija. Preko 1600kg težak, Talisman do stotke stiže za manje od 9 sekundi, a maksimalna brzina iznosi 230km/h. EDC menjač je unapređen i perfektno obavlja svoj posao. Naravno poseduje i manuelni režim, mada je automatski veoma dobro podešen za sve uslove vožnje.

Renault TALISMAN opremljen jedinstvenim sistemom 4CONTROL, što je slučaj sa testiranim primerkom, uživanje je voziti u svim uslovima. Naime, ovaj sistem upravlja sa sva četiri točka i varijabilnim vešanjem. U zavisnosti od brzine kretanja sistem se prilagođava zadatim parametrima i smanjuje radijus okretanja u gradu. Dok na otvorenom putu, a posebno u krivinama, pruža izuzetno precizno upravljanje i mogućnost da se bezbedno vozi daleko brže od očekivanja. Šasija se prilagođava u odnosu na prijanjanje vozila na putu, kao i izabrani režim vožnje, te je SPORT režim obavezan za one koji vole oštriju vožnju. Sa ovim opcijama užitak je zagarantovan.

Talisman svakako neće razočarati ni u jednom segmentu, koliko god od njega očekivali. Prosto, pruža za svakoga dovoljno zadovoljstva, a u kompletu je jedan potpun automobil, barem što se tiče ovako dobro opremljenog primerka sa snažnim motorom. To sve svakako ima i svoju cenu, ali gledajući trenutni cenovnik više je nego prihvatljiva. Za primerak poput testiranog potrebno je izdvojiti 33.490€, što svakako nije puno uzimajući u obzir šta sve nudi, ali i cene konkuretnih modela.

Iz našeg ugla Talisman je podmlađen dovoljno da može bez problema ukrstiti koplja i sa znatno skupljim konkurentima i u toj borbi izvojevati često i pobedu. Dobio je ono što mu je najviše nedostajalo, a to su najsavremeniji motori u rasponu od 120KS do 225KS. Sve ostalo je unapređeno tako da Talisman može bezbrižno čekati naslednika.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Oznake: , , , , , ,

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *