Garaža test – Škoda Octavia 2.0 TDI DSG Style

Iako je predstavljena krajem 2019. godine, nova Octavia na tržište stiže sa malim zakašnjenjem zbog pandemije. Ipak, najprodavaniji Škodin model, nastavlja sa odličnim prodajnim rezultatima. To nas svakako ne čudi jer Octavia, u svom četvrtom izdanju, je još bolja; prostranija, bezbednija i funkcionalnija. Imali smo priliku da se detaljno upoznamo sa modelom iz samog vrha ponude, sa savremenim TDI agregatom, uparenim sa DSG automatskim menjačem, u najskupljem paketu opreme.

Dvolitarski dizel nudi se i u verzijama sa 115KS i 200KS, dok je testirana verzija od 150KS optimalan izbor.  Što se tiče benzinskih motora u ponudi su 1.5 TSI sa 150KS i osnovni 1.0TSI sa 110KS. Novitet u ponudi je GTEC verzija, sa pogonom na CNG, koja dolazi takođe sa 1.5TSI motorom sa 130KS. Sve verzije mogu se kombinovati sa šestostepenim manuelnim ili sa DSG menjačem, osim najsnažnijih verzija od 190 KS i 200KS koje dolaze isključivo uz DSG. Dodatno ove verzije nude i pogon na svim točkovima.

Sa svojih 150KS uz maksimalni obrtni moment od 360Nm, dostupan već od 1600 obrtaja, testirani primerak pruža više nego zadovoljavajuće performanse. Maksimalna brzina iznosi 227km/h, dok je za sprint do stotke potrebno manje od devet sekundi, tačnije 8,7.  Pruža i mogućnost odabira režima vožnje, te zavisno od želje i raspoloženja vozač može odabrati drive ili sport režim vožnje. Uz sve to zadovoljiće se sa potrošnjom od oko šest litara euro dizela u proseku, tako da  je ovom agregatu zaista teško dati primedbu. Može se kombinovati sa 6-stepenim manuelnim menjačem ili automatskim DSG, kao u slučaju testiranog primerka. Naš izbor bi svakako bio DSG jer radi bez greške, a uvek je moguće odabrati i manuelni režim, ukoliko vozač želi.

Nakon koketiranja sa dizajnom prilikom restilizacije prethodne generacije, sada se išlo na siguran pogodak. Bez dileme dizajneri su ovaj put pogodli pravo u centar. Nova Octavia oštrim linijama prati nove dizajnerske trendove. Uz paletu od čak trinaest dostupnih boja karoserije, može biti više ili manje atraktivna i upadljiva, zavisno od želje vlasnika. Aluminijumske felne se podrazumevaju, osim u najjeftinijem paketu, a moguće je birati između čak devet modela felni. Svakako, nova Octavia ne prolazi nezapaženo na našim ulicama.

Enterijer donosi više elegantniji izgled, sa dosta hromiranih detalja i nezaobilaznom crnom plastikom visokog sjaja. Uz kvalitetne materijale i očekivano, odličnu završnu obradu, ostavlja utisak da pripada višoj cenovnoj klasi. U Škodi su se potrudili da se i ekran multimedije uklopi, te je i on elegantnog izgleda, iako štrči iznad komandne table. Vozač će verovatno prvo primetiti lepo oblikovan upravljač, presvučen kožom, koji odlično leži u rukama. Naravno, upravljač je multifunkcionalan i pruža mogućnost upravljanja mnogim sistemima. Iza upravljača je smešten tempomat, na zasebnoj ručici, a tu su i papučice za promenu stepena prenosa, u manuelnom modu.

Digitalna instrument tabla poslednje generacije donosi sliku visoke rezolucije i mogućnost različitih prikaza informacija. Veliki ekran multimedijalnog sistema omogućava prikaz velikog broja funkcija. Bez preteranih komplikcija, sve funkcije su uočljive i lake za snalaženje. Vrhunski Columbus infotainment sa 3D navigacionim sistemom radi zaista odlično. Pored kontrole dodira ili pokreta, uređajem može se upravljati i glasovnim komandama, kada u pomoć pristiže Laura, digitalni asistent.

Crna, tekstilna sedišta, oivičena kožom, zaista odlično izgledaju. Bitnije od toga je da su odlično oblikovana, vrlo udobna i široka, tako da i krupnije osobe neće imati zamerku. Dodatni komfor u vožnji pruža i veliki naslon za ruku koji se može pomerati napred-nazad, ali je ostava ispod naslona relativno mala. Udobno će se smestiti i putnici na zadnjim sedištima, gde ima mesta i za treću osobu, mada će zbog središnjeg tunela možda biti problem da se smeste noge. Uz međuosovinsko rastojanje od čak 2,686mm prostora ima više nego dovoljno, upravo kao što se to od Octavie i očekuje. Bogat paket opreme primećuje se i pozadi, gde su na prozorima postavljene mrežice, kao i treća zona klima uređaja, koju putnici pozadi mogu sami podešavati. Sve u svemu, vožnja na zadnjem sedištu nove Octavie ostavlja utisak da je u pitanju model više klase. Prtljažnik koji nudi maksimalnih 600 litara zapremine zasigurno omogućava da se smesti sve što je potrebno za duži put ili prevoz gabaritnih predmeta.

dužina/širina/visina (mm)
4,689/1,829/1,469

 

Vožnja van grada je svakako teren gde će nova Octavia pokazati sve svoje vrline, no odlično se snalazi i u gradskim uslovima. Automatski menjač uveliko olakšava vožnju kroz zakrčene ulice, a motor radi uglađeno bilo da čekate na semaforu ili krstarite nekim bulevarom. Ono što takođe krasi novu Octaviu je dugačak spisak opreme i to već u najnižem paketu opreme. Da je tu sva standardna bezbednosna oprema nje potrebno dodatno naglasiti. Prednja i zadnja svetla u LED tehnologiji stižu i uz najjeftiniji paket opreme, dok Style paket donosi Matrix farove. Ističemo da su sistemi asistencije poput Front assist i Lane assist sadržani već u osnovnom paketu. U višim paketima tu su i dodatni sistemi asistencije što se kod nekih proizvođača dodatno naplaćuje. Sa te strane pozitivna ocena za ovaj model.

Kada smo kod cena prijatno iznenađuje da se nova Octavia, po trenutnom cenovniku, može kupiti već za 17.208 evra. U pitanju je 1.0TSI agregat, sa manulenim menjačem u osnovnom paketu opreme. Dok dizel kreće od 21.768 evra, u verziji sa 115KS i manuelnim menjačem, u srednjem paketu opreme. Cene idu i preko 30.000evra ukoliko se želi 4×4 model, sa najsnažnijim motorom od 200KS i najskupljim paketom opreme. Škoda nudi veliki izbor te smo sigurni da svaki kupac može odabrati model skrojen baš po njegovoj meri. Dolaskom PHEV modela, sa oznakom IV, Škoda će ponuditi i hibridnu verziju ovog modela, što će dodatno proširiti ponudu. Nakon detaljnog upoznavanja sa novom Octaviom možemo slobodno reći da je pred ovim modelom siguran put uspeha.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *