Suzuki Ignis nam nije nepoznat. Već punih devet godina se proizvodi druga generacija ovog modela, a 2020. godine je blago osvežen. No danas je aktuelan, više nego ikada ranije. Zašto je to tako otkrivamo u nastavku ovog teksta.
Vreme radi za Ignis. Dok ostali proizvođači gase male modele, na prste jedne ruke mogu se nabrojati preostali konkurenti koji dužinom ne prelaze 3.7 metara. Takmiči sa modelima poput Hyundai i10, Kia Picanto i Toyota Aygo X. Ono što Ignis izdvaja jeste kombinacija povišenog klirensa, urbanih dimenzija i velikog prostora za putnike. Čak i ako pogledamo, recimo AygoX, on ne nudi toliko prostora kao Ignis. Plus Suzukijev mališan nudi i praktičnu, deljivu. kliznu klupu, što omogućava brojne kombinacije prevoza putnika i prtljaga. Međuosovinsko rastojanje iznosi čak 2.435mm.
Zadnja sedišta su široka i udobna, a prostora ima dovoljno i za odrasle putnike. Odlična situacija je i na prednjim sedištima, gde se nisam osećao skučeno niti neudobno iako spadam u srednje tešku kategoriju.
Ako se pitate ima li uopšte mesta u prtljažniku, sledi iznenađenje. I tu je vodeći u klasi a čitavih 267 litara zapremine što je više nego kod konkurencije. Uz već pomenutu kliznu klupu, zaista može više nego što bi ste očekivali.
Suzuki Ignis uspeva da pomiri naizgled nespojivo: kompaktnost gradskog automobila, povišenu vozačku poziciju SUV-a i fleksibilnost enterijera koji prkosi dimenzijama. Kompaktne dimenzije omogućavaju da prečnik okretanja bude samo 9,4 m, dok odstojanje od tla iznosi 180mm što je iznad proseka za mnoge kompaktne krosovere današnjice. Ne zaboravimo i lakoću ulaska/izlaska.
Iako dizajn, u osnovi, datira od pre više od deset godina, a zategnut je u međuvremenu, uvereni smo da Ignis i dalje deluje simpatično i urbano. Njegov retro-dizajn sa kvadratnim linijama i visokim krovom ne samo da je moderan već i osigurava dobru preglednost .
Enterijer je praktičan i bez suvišnih elemenata. Prostrana polica ispred suvozača je dvodelna, što smatramo vrlo korisnim. Instrument tabla je većim delom analogna sa jednostavnim dizajnom, no sa dodatnim ekranom omogućava lak prikaz svih potrebnih informacija. Centralni ekran deluje manji, ali je veoma funkcionalan, sa podrškom za bluetooth, ali i povezivanje pametnih telefona za šta je neophodan kabl. Naravno, tu su neizbežni USB, i AUX priključci kao i 12V utičnica. Multimedijalni sistem u najvišem paketu opreme nudi i navigaciju sa mapama Evrope. Prostor za odlaganje telefona ispod komandi klima uređaja nije najpraktičniji jer je manjih dimenzija, obzirom da su telefoni sve veći i veći.
U opremi testiranog modela se takođe nalaze i automatska klima, kamera za vožnju unazad, tempomat i limitator brzine. Iako možda deluje oskudniji u poređenju sa nekim konkurentima po pitanju luksuza, Ignis nudi ono što je zaista najpotrebnije.Pritom dolazi sa velikim brojem sistema aktivne i pasivne bezbednosti, poput sistema za automatsko kočenje u nuždi i upozorenja na napuštanje saobraćajne trake. Tu su i brojne asistencije koje funkcionišu zaista dobro i ne deluju naporno tokom vožnje. Ono što nam se svidelo je što nema, sada obavezujući, sistem za čitanje znakova i upozorenje za prekoračenje brzine. Pritom na navigaciji uredno pokazuje ograničenje tako da taj podatak postoji ukoliko vam je potreban.
U svakodnevnoj vožnji, Ignis je okretan i lagan. Sa težinom praznog vozila manjom od 900kg, pogonski agregat sa 83KS i 120Nm, pokazao se efikasan u svim situacijama. Četvorocilindarski 1.2-litarski agregat ima svesrdnu pomoć SHVS sistema. Kompaktni i lagani SHVS sistem sastoji se od litijum-jonske baterije velikog kapaciteta od 10 Ah i integrisanog starter-generatora (ISG) sa funkcijom motora. Ova kombinacija pruža sasvim solidne performanse, sa maksimalnom brzinom od 165km/, dok je ubrzanje 12.7 sekudni do 100km/h. Svakako, za ovaj segment je bitnija informacija o potrošnji koja je skromna. Na našem uzorku od pređenih 160km, od toga 90% u gradu, ali u rasterećenom saobraćaju, prosečna brzina je iznosila 28km/h dok je potrošnja bila 6 litara. Sasvim izvesno u uslovima opterećenog saobraćaja, do izražaja dolazi SHVS sistem koji pomaže prilikom ubrzavanja i omogućava start-stop funkciju, što donosi dodatnju štednju.
Pogonski agregat je kombinovan sa 5-stepenim manuelnim menjačem. Prenosni odnosi su dobro odmereni, ali se u gradu ipak oseti češća potreba za promenom stepena prenosa. U tom smislu je idealno rešenje Ignis u kombinaciji sa CVT menjačem. No, mnogima će razlika u ceni od 2.000 evra biti prevelika.
Međutim, korisna informacija, da je u ovom trenutku ignis znatno povoljniji nego ranije. Naime još uvek važi sajamski popust od 1000 eur , za sve pakete, do isteka zaliha. No ono što je zaista interesatno je ponuda ograničenog kontigenta vozila sa datumom proizvodnje iz 2023.godine. Sa opremom Elegance, prednjim pogonom i CVT automatskim menjačem je snižen još dodatnih 800 eura. Cena iznosi 19.000 e, što je faktički redovna cena ovog modela sa manuelnim menjačem u istom ovom paketu opreme. Vozila su sa domaćeg lagera te je isporuka odmah. Imajući u vidu doskorašnje probleme kod svih proizvođača i višemesečna čekanja na isporuku, ovakva ponuda je zaista više nego povoljna. Suzuki nudi 3 godine ili 100.000 km garancije.
Za uslove gradske vožnje nema se šta zameriti kada je u pitaju udobnost. Nezavisno prednje vešanje – McPherson odlično upija neravnine, dok je pozadi polunezavisno – torziona osovina, što se da primetiti na neravninama, ali nije neprijatno. U tom smislu nije najbolji izbor za avanturiste koji vole više vožnju van asfalta, već je je idealan upravo za gradske sredine.
Suzuki Ignis 1.2 SHVS je idealan gradski automobil za vozače koji traže okretnost, preglednost i prostranost u malom pakovanju. Njegova najveća prednost je fleksibilan enterijer i efikasan motor. U poređenju sa konkurentima, Ignis nudi najbolji balans između kompaktnosti i prostranosti, čineći ga odličnim izborom za vozače koji traže svestran gradski automobil manjih dimenzija.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac