Suzuki je oduvek nudio vozila na koja se možete osloniti. Bilo da su stizali iz Japana ili ne, uvek ih je krasila pouzdanost i kvalitetet. Davne 1992. godine Suzuki otvara fabriku i u Mađarskoj. Sa proizvodnih traka u mestu Esztergom, silazilli su Swift, Wagon R+, Ignis, kao i mega popularni SX4. Danas nam iz fabrike u susedstvu stižu Vitara i S-Cross. Modeli koji su poznati kao racionalan izbor u SUV segmentu. Iako je već nekoliko godina na tržištu i imali smo priliku da se bolje upoznamo, prethodne nedelje smo proverili šta nudi S-Cross u izdanju za 2025. godinu.
Na test nam je stigao S-Cross u atraktivnoj Energetic Red Pearl boji i Elegance paketu opreme, koji spada u više pakete. Testirani primerak poseduje pogon na prednjim točkovima i manuelni menjač, dok je pogonski agregat dobro poznati 1.4 BoosterJet u mild Hybrid izdanju.
Prijatno smo iznenađeni da cena testiranog modela iznosi tek 25.850€ sa metalik bojom. Početna cena za S-Cross iznosi 23.350€, u nižem paketu opreme, dok su pogonski agregat i menjač isti. U ovom trenutku i dalje je aktuelan sajamski popust, do isteka zaliha, te treba požuriti ukoliko vam je kupovina u planu. U pitanju su modeli sa manuelnim menjačem, poput testiranog, dok je isporuka sa lagera. Povoljne cene uz isporuku odmah, više nego primamljiva ponuda.
Sigurno se pitate šta nudi S-Cross za taj novac i da li vredi toliko. Da bi odgovorili na to pitanje podelićemo naše utiske nakon višednevnog testa i oko 300km pređenih kilometara. Iako je dugačak tek 4,3 metra, ovo je najveći Suzukijev model koji se nudi na domaćem tržištu. Po dimenzijama konkurenti su mu modeli poput Captur, 500x, T-Roc i slični. Ipak, S-Cross je vodeći među konkurencijom po pitanju ponude prostora, kako u kabini tako i u prtljažniku. Odstojanje od tla iznosi 175mm, a dostupan je i sa pogonom na svim točkovima, uz doplatu od oko 2000 evra.
dužina/širina/visina (mm)
4300/1785/1580
Međuosovinsko rastojanje iznosi 2,600mm, što i nije podatak koji mnogo znači dok se sami ne uverite da prostora ima zaista dovoljno i za odrasle osobe, na bilo kojoj poziciji. Ne samo na prednjim sedištima već i pozadi. Fotografije služe za ilustraciju, ali verujemo da dovoljno prikazuju koliko je kabina komforna. Prtljažnik ima ukupnu zapreminu od 430 litara, a poseduje duplo dno i dodatni prostor u samom dnu, za odlaganje seta za krpljenje ili rezervnog točka.
Možemo reći da je spoljni izgled u potpunosti ispunio zahtev SUV forme.Bez suvišnih detalja, bez napadnog dizajna. Na prvi pogled, S-Cross odaje utisak robusnog vozila, što mu i pristaje. Utisak se ne menja ni u unutrašnjosti. Nema previše šminke, već dominira funkcionalnost, a mehanika je dobrim delom i dalje u prednosti ispred elektronike. Klasična ručna kočnica, šestostepeni manuelni menjač i pretežno analogna instrument tabla potvrđuju da je ovde akcenat na proverenim tehničkim rešenjima koja obećavaju pouzdanost i dugotrajnost.
Upravo dugotrajnost bi bila reč kojom se ukratko može opisati enterijer. Sve je složeno u jednu celinu koja odiše čvrstinom i deluje kao da je svaki segment napravljen da traje decenijama. I pored dosta elemenata presvučenih kožom, sedišta su delimično obložena. Iz prakse znamo da je ovako znatno prijatnije za korišćenje kada temperature porastu, a zimi su tu, srećom, grejači u prednjim sedišima. Naravno, tu je i automatska klima u dve zone.
Elegance paket donosi donosi i kameru sa prikazom vozila u 360°. Uz senzore za parkiranje napred i pozadi, S-Cross nudi kompletnu asistenciju i olakšava svakodnevne probleme prilikom parkiranja. Multimedijalni sistem koristi 9-inčni ekran koji je postavljen visoko na centralnoj konzoli, što omogućava dobru preglednost. Sistem je jednostavan za korišćenje, ima brz odziv i pregledan je. Bežično povezivanje putem Apple CarPlay i Android Auto aplikacija donosi dodatne mogućnosti. Ističemo izdvojene osnovne komande, koje jesu na dodir, ali olakšavaju upotrebu.
Na strani praktičnosti, zamerku možemo uputiti na samo jedan klasičan USB-A port, dok USB-C izostaje, što je danas gotovo standard i nedostaje kada više uređaja treba napajati. Dodatna 12V utičnica nalazi se ispod naslona za ruku gde se može ubosti adapter za punjenje. ali nije najpraktičnije rešenje. Sa druge strane, iz ugla vozača, naslon za ruke koji se pomera je odlično rešenje i omogućava da se desni lakat nasloni čak i kada su obe ruke na upravljaču.
Testirani model dolazi sa 1.4 BoosterJet turbo benzinskim motorom uparenim sa blagim hibridnim sistemom SVHS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki) i pogonom na prednje točkove. To je i jedini izbor po pitanju motorizacije, koji u potpunosti zadovoljava potrebe. Motor razvija 129 KS i 235 Nm, a električni sistem sa litijum-jonskom baterijom pomaže u ubrzanju i održavanju potrošnje niskom. Ako pogledamo fabrički deklarisane podatke, S-Cross u ovoj konfiguraciji ubrzva za 9.5 sekundi do 100km/h, dok je maksimalna brzina 195km/h. Subjektivan osećaj je da kreće smireno, a zatim se dolaskom u visoke obrtaje i buđenjem turbine, oslobađa puna snaga i sa lakoćom nosi karoseriju tešku oko 1300kg.
Tajna je u SVHS sistemu, koji se pokazao veoma korisnim. Posebno pri kretanju iz mesta i na blagim uzbrdicama, gde nema turbo rupe niti gušenja pri niskim obrtajima. Naime, Suzuki S-Cross koristi tzv. blagi hibridni sistem (MHEV – Mild Hybrid Electric Vehicle), koji kombinuje klasični benzinski motor sa malim elektromotorom (starter-generatorom) i litijum-jonskom baterijom.
Umesto klasičnog alternatora, tu je ISG (Integrated Starter Generator) – mali elektromotor koji:
- pomaže pri ubrzavanju: dodaje do 50 Nm obrtnog momenta u nižim obrtajima (tzv. „torque fill“)
- rekuperira energiju: pri usporavanju pretvara kinetičku energiju u električnu i puni malu 48V litijum-jonsku bateriju
Bitno je napomenuti da ISG ne dodaje direktnu snagu motoru, već asistira u obliku dodatnog obrtnog momenta u donjem opsegu obrtaja, gde generiše oko 50 Nm dodatnog obrtnog momenta. Rad ovog sistema je najviše primetan u rasponu od 1.000 do 2.000 obrtaja, što je najčešće u gradskim gužvama. Tokom našeg testa prešli smo 300 kilometara u različitim uslovima. Najveći deo je pređen na otvorenom putu gde se potrošnja kretala između 5 i 5.5 litara, dok je nešto veća na autoputu i u gradskoj vožnji. Na kraju je putni računar pokazao prosek od tačno 6 litara što je zaista dobar rezultat, s obzirom na težinu, dimenzije i sam segment kom pripada S-Cross.
U vožnji magistralom S-Cross se ponaša izuzetno sigurno na putnim brzinama koje su dozvoljene. Ističemo da lako izlazi na kraj sa neravninama, odnosno ne prenosi vibracije u kabinu i ne unosi nervozu. Na autoputu smo ga vozili oko 50km, isključivo na tempomatu pri brzini od 130km/h gd se ne primećuje nedostatak u vidu lošije zvučne izolacije. Iako nisam ljubitelj noćne vožnje, S-Cross se našao u prilici da mi pokaže koliko su njegova LED prednja svetla, sa projektorma, nadmoćna u odnosu na mnoge druge. S-Cross je još od osnovnog paketa kompletno opremljen sa LED svetlima u svim svetlosnim grupama, pa čak i za osvetljavanje registarskih tablica.
Šestostepeni manuelni menjač odlično sarađuje sa pogonskim agregatom što znači da je S-Cross vrlo elastičan i može se voziti u najvišem stepenu prenos i na niskim brzinama. U gradu je potrebno malo češće posegnuti za ručicom menjača ukoliko želite da ste uvek u optimalnom režimu, ali se neće buniti i ako obrtaji padnu previše nisko.
Suzuki S-Cross u ovoj konfiguraciji možda nije najatraktivnija kupovina kada je reč o vizuelnim detaljima. Ono što je sasvim jasno je da nudi dovoljno opreme, pouzdana tehnička rešenja, efikasan pogonski agregat i sve to po povoljnoj ceni. Čini se idealnim izborom za vozače kojima su važniji dugovečnost i upotrebljivost nego efekat zavisti kod komšija. Za one koji traže racionalan SUV model, sa svim bitnim bezbednosnim i praktičnim elementima, uz realnu cenu i niske troškove eksploatacije, S-Cross je više nego ozbiljan kandidat.
Skrećemo pažnju da kompanija Euro Sumar nudi i jedan broj, proverenih, malo korišćenih vozila.
O Suzuki Programu Polovnih vozila:
Na raspolaganju su proverena vozila u garantnom roku, do godinu dana starosti dostupna za ISPORUKU SA LAGERA!
U ponudi su S-Cross(23.990€) i Vitara( od 21.990€), sa AT menjačima, u Premium paketu opreme i prednjim pogonom.
Ovo je odlična opcija za kupce koji žele automatski menjač, da bez čekanja i po nižoj ceni obezbede vozilo.
Zašto odabrati naš program?
Kvalitet i bezbednost: Svako vozilo prolazi kroz detaljnu inspekciju kako bismo osigurali optimalne performanse.
Garancija: Sva vozila u ponudi dolaze s garantnim rokom, što vam pruža dodatnu sigurnost prilikom kupovine.
Mogućnost finansiranja za fizička i pravna lica.
Tekst i fotografije: Željko Jelisavac