Garaža test: Suzuki S-Cross 1.4 MT Premium

Suzuki S-Cross u svojoj drugoj, odnosno trećoj generaciji ukoliko računamo SX4 kao začetnika ovo modela, donosi osveženje u segment krosovera, sa unapređenim karakteristikama, boljom potrošnjom i atraktivnim dizajnom. Čak osam godina kasnije, nakon prve generacije ovog modela, testirali smo i novi model i to u Premium paketu opreme sa manuelnim menjačem i ovo su naši utisci.

Na prvi pogled, Suzuki S-Cross  zadržava prepoznatljiv izgled svog prethodnika, ali sada s modernijim detaljima i naglašenom robusnošću. Novi prednji deo s masivnom maskom i LED svetlosnim potpisom daje mu ozbiljan i dinamičan stav. Bočne linije su elegantno oblikovane, dok zadnji deo prati skladan dizajnerski jezik sa LED farovima koji naglašavaju širinu vozila.

Unutrašnjost vozila impresionira svojom prostranošću. Putnici na zadnjim sedištima imaju dovoljno prostora za noge, dok je prtljažnik kapaciteta 430 litara sasvim dovoljan za porodična putovanja. Kvalitet materijala je solidan, sa kombinacijom mekih i tvrdih plastika, koje se lako održavaju. Naslon za ruku sa pomičnim gornjim delom i dubokom ostavom je praktičan detalj koji nam se veoma svideo.

Instrument tabla kombinuje analogne pokazivače s manjim ekranom za informacije o vožnji. Iako možda deluje pomalo staromodno u odnosu na konkurente s potpuno digitalnim komandnim tablama, ovakav pristup pruža jasnoću i jednostavnost u vožnji. Centralni ekran multimedijalnog sistema je velik, pregledan i intuitivan za korišćenje. Navigacija, povezivanje putem Apple CarPlay i Android Auto sistema, kao i funkcije povezivanja putem Bluetooth-a, čine svakodnevno korišćenje praktičnim.

Jedna od zanimljivih funkcionalnosti je kamera od 360 stepeni. Iako kvalitet snimka nije na najvišem nivou, sama mogućnost ovakvog pregleda oko vozila je od velike koristi pri parkiranju. Klima uređaj je potpuno izdvojen iz multimedijalnog sistema, sa tasterima za brzo podešavanje temperature i ventilacije. Grejači prednjih sedišta, USB portovi i 12V utičnica dodatno podižu funkcionalnost unutrašnjosti.

Suzuki S-Cross sada dolazi sa blagim hibridnim pogonom koji kombinuje 1.4-litarski turbo benzinski motor i elektromotor. Benzinski motor razvija snagu od 129 KS i 235 Nm obrtnog momenta, dok elektromotor dodaje dodatnih 13,6 KS i 50 Nm obrtnog momenta. Sistem koristi litijum-jonsku bateriju kapaciteta 48V, koja omogućava elektromotoru da asistira benzinskom motoru prilikom ubrzanja i smanjenja potrošnje goriva.

Blagi hibrid funkcioniše tako što elektromotor preuzima deo opterećenja pri nižim brzinama i startovanju, čime se smanjuje potrošnja goriva i emisija štetnih gasova. Sistem regeneriše energiju prilikom kočenja i usporavanja, puneći bateriju, što doprinosi efikasnijem korišćenju goriva. Potrošnja u realnim uslovima vožnje varira između 6 i 7 litara na 100 kilometara, što je sjajan rezultat za vozilo ove veličine i težine. Performanse su zadovoljavajuće za svakodnevnu vožnju, uz dobar odziv motora i tišinu u kabini. Međutim, manuelni menjač zahteva odlučniji pokret pri promeni stepena prenosa, što može delovati manje uglađeno. Automatski menjač bi ovde bio poželjnija opcija za veću udobnost i jednostavnost u vožnji. Vožnja S-Crossa je prijatna i tečna, sa udobnim ogibljenjem koje efikasno apsorbuje neravnine. Upravljanje je lagano i precizno, a krosover ostavlja osećaj stabilnosti i sigurnosti, čak i pri višim brzinama.

Za cenu od 25.000 evra u Premium paketu opreme, Suzuki S-Cross nudi mnogo toga: pouzdan hibridni pogon, bogatu opremu, praktičnost i ekonomičnost. Iako možda ne privlači na prvi pogled kao neki konkurenti, ovaj krosover pruža solidne argumente za kupovinu, posebno u pogledu dugotrajnosti i nižih troškova održavanja. Ako tražite praktičan, dobro opremljen krosover sa pouzdanim motorom i povoljnom potrošnjom, Suzuki S-Cross bi svakako trebalo da se nađe na vašem spisku za test vožnju.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *