Garaža test – Toyota C-HR 2.0 Hybrid C-HIC

 

Prošle godine u ovo vreme, na evropsko tržište je stigao restilizovani C-HR, koji se od prethodnika razlikuje po nešto izmenjenom dizajnu, novim bojama i određenim poboljšanjima. Ovde pre svega mislimo na novi dvolitarski motor, koji u hibridnoj verziji raspolaže sa zavidnih 184KS. Nešto blaže promene po pitanju dizajna govore da je C-HR i ranije bio vrlo atraktivan i zanimljiv što potvrđuju i odlični prodajni rezultati.

Kako smo već imali prilike da se kratko upoznamo sa ovim modelom, na prezentaciji modela Supra i C-HR u centru NAVAK, željno smo iščekivali termin za višednevni test ovog mišićavog kupe krosovera.

I stigao je, u atraktivnoj hidro plavoj boji i sa obaveznim crnim krovom. U ponudi za novi model je paleta od šest metalik boja, kao i dodatne dve biserne boje. Krov može biti crn ili siv, zavisno od boje karoserije. Na prvi pogled neznatno drugačiji od prethodnika, no detalji ga otkrivaju. Sa prednje strane najuočljivija promena je oblik i položaj svetala za maglu, koja su sada podignuta višlje. Prednja i zadnja svetla unapređena su LED tehnologijom, pri čemu su dnevna svetla i pokazivači smera deo istog sklopa u vidu tanke linije iznad glavnih svetala. Zadnji deo razlikuje se po crnom spojleru koji povezuje zadnje svetlosne grupe. Sve u svemu, diskretne promene spoljašnosti nisu značajno uticale na izgled. Obzirom da mu je upravo izgled jedan od glavnih aduta u borbi sa konkurentima, složićemo se da ga i ne treba puno menjati.

Upravo zbog dizajna kupea naizgled je manji od konkurenata poput Nissan Qashqai-ja ili Mazde CX-30, između kojih se razlika u dimenzijama ogleda bukvalno u par milimetara. Iako je spolja duži za 30mm plus dodatnih 5mm u 2.0 Hybrid verziji, u unutrašnjosti nema promena. Međosovinsko rastojanje od 2.640mm je ostalo isto, uz odgovarajuću ponudu prostora u odnosu na dimenzije. Nažalost, u svojoj najsnažnijoj verziji C-HR je uskraćen za 19l manju zapreminu prtljažnika, dok je u ostalim verzijama prtljažnik ostao nepromenjen i zapremina iznosi 377 litara. Uglavnom dovoljno, ali ipak manje od konkurenata. Opravdano jer je neophodno smestiti elektromotor u dno prtljažnika, a u ovoj verziji ih ima čak dva te otuda i potreba da se dno prtljažnika dodatno izdigne.

dužina/širina/visina (mm)
4395/1795/1555

Mesta na prednjim sedištima ima sasvim dovoljno, a ni pozadi se putnici neće žaliti ukoliko nisu višlji od 180cm. Uz malo pomeranje prednjih sedišta lako je povećati prostor za noge, ali nedostatak mesta za glavu zbog krova koji se spušta teže je nadomestiti. Prednja sedišta izgledaju odlično, sa snažnom i dubokom bočnom potporom. Krupnije osobe će se požaliti na uži sedalni deo, ali ako nemate problema sa viškom kilograma onda je sve taman kako treba. Širok centralni tunel između sedišta nimalo ne smeta, a nudi i vrlo koristan prostor za odlaganje ispod naslona za ruke. Tu je i utičnica 12V dok su napred USB portovi te je sve pripremljeno za duže korišćenje mobilnih i drugih uređaja, tokom putovanja.

Velikih promena nema ni u enterijeru, dovoljno je modernog dizajna da prati aktuelne trendove. Zavisno od paketa opreme, nudi se pet različitih verzija, od sedišta presvučenih štofom do perforirane kože ili kombinacije materijala, kao u našem test vozilu. Iako preovladava plastika određeni segmenti su presvučeni kožom što enterijer čini prijatnijim i lepšim. Naravno, tehnologije ne manjka, pa je tako u središtu komandne table smešten 8″ touchscreen ekran u boji, koji pokreće novi multimedijalni sistem Toyota Touch 2. Novost je da, između ostalog, uključuje integraciju pametnih telefona putem Apple Carplay i Android Auto aplikacija.

 

Instrument tabla je ostala nepromenjena, analogna, sa pokazivačima brzine i potrošnje odnosno štednje energije koja se akumulira u baterijama. Dodatne informacije pružaju se na 4.2″ ekranu u sredini. gde je sve dovoljno pregledno, ali ponekad je zamorno i traži više pomeranja kroz meni da bi se došlo do potrebne informacije.

Od serijske opreme izdvajamo da C-HR pored svih bitnih sistema bezbednosti poseduje napredni paket aktivnih sistema – TOYOTA SAFETY SENSE. Dodatno, već i osnovna verzija poseduje Bi-LED prednja svetla, kameru za vožnju unazad, sistem automatskog otključavanja i pokretanja vozila pritiskom na dugme, kao i brojnu drugu opremu. Stoga zaključujemo da C-HR nudi zaista mnogo po pitanju opreme, a za one koji žele više tu su skuplji paketi kao i mogućnost doplate za određenu opremu.

Konačno stižemo i do najbitnije novine kod restilizacije ovog modela, a to je novi, snažniji i efikasniji hibridni sistem. U srcu sistema je novi dvolitarski motor sa unutrašnjim sagorevanjem. Svaka komponenta je dizajnirana da bude što manja i lakša, bez narušavanja kvaliteta. Na primer, spoljni zid bloka cilindara je debeo samo 2,3 mm, dok su klipni delovi kao što su radilica, klipnjače i bregaste osovine izrađeni od specijalnih legura radi smanjenja unutrašnjih gubitaka. Neto rezultat je motor težak samo 113kg – gotovo 20% manje od prethodnog 2.0-litarskog motora, a ipak proizvodi 148 konjskih snaga.

Sa druge strane, umesto jednog tu su čak dva elektromotora / generatora (MG1 i MG2). Prvi se prvenstveno koristi kao generator i pretvara sav višak energije iz benzinskog motora u električnu energiju koja se zatim skladišti u hibridnoj bateriji, ali takođe služi kao pokretački motor. Veći MG2 je motor sa električnim pogonom, ali se takođe okreće unazad kako bi regenerirao snagu u režimu kočenja. Poboljšana snaga ova dva elektromotora daje mogućnost kretanja automobila samo na alektro pogon brzinom do 120km/h.

Ukupna snaga hibridnog sistema koja se isporučuje na prednje točkove iznosi 184KS što omogućava odlične performanse. Stoga C-HR do 100km/h stiže za 8,2 sekunde, dok je maksimalna brzina 180km/h. Pritom prosečna potrošnja tokom testa se kretala oko 5.5 litara što je izvanredno. C-HR poseduje i mogućnost biranja između sport, normal i eco režima vožnje. Te tako u zavisnosti od raspoloženja i uslova za vožnju C-HR može menjati ćud. Pored nove motorizacije urađene su promene i na sistemu oslanjanja koje su donele poboljšanu udobnost u vožnji. Takođe, smanjena buka i vibracije doprinele su da komfor u kabini bude dodatno poboljšan.

Ono što nas svakako raduje je činjenica da restilizovani model nije doneo i više cene. Pogledom u aktuelni cenovnik vidimo da se osnovni model sa 1.2 turbo benzinskim motorom može kupiti povoljnije nego pre dve godine. Pritom je trenutno na snazi akcijska cena od 20.900€ što je zaista odlična ponuda. 2.0 Hybrid Dynamic Force nudi se u dva paketa opreme i može se kupiti po akcijskoj ceni, uz subvenciju za hibride, već za 27.500€. Imajući u vidu redovnu cenu od preko 30.000€ jasno je da su subvencije i dodatni popusti od strane Toyote učinili hibridne modele mnogo pristupačnijim. Stoga iskreno verujemo da ćemo u narednom periodu sve češće viđati C-HR, kao i druge Toyotine modele na ulicama.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.