Garaža test – Toyota Corolla Touring Sports 1.2 Sport

 

Nova Toyota Corolla prisutna je na našem tržištu više od godinu dana. Već smo upoznali hatchbacksedan izvedbu, a sada je vreme da vam prenesemo utiske i nakon test vožnje karavanske verzije. Osim razlike u karoseriji, značajna razlika je i ispod haube. Ovog puta, umesto hibrida, Corollu pokreće malolitražni turbo benzinski motor, zapremine 1197ccm sa 116KS.

TS, skraćeno od Touring Sports, oznaka je za karavansku verziju Corolle. Iako su karavani potisnuti pod najezdom SUV modela, ipak postoje i dalje u ponudi. Iskreno, drago nam je što Toyota nije odustala od karavana jer TS zaista ima šta da ponudi, a konkurencija u C segmentu i nije nešto velika. Za ljubitelje karavana, TS je sigurno i najlepša verzija Corolle.

dužina/širina/visina (mm)
4650/1790/1435

 

Iako možda tako ne izgleda, samo 20mm je duži i 10mm viši od Corolle sedan, dok je širina ista. U testu Corolle sedan smo napomenuli da ima osetno više mesta od hatchback verzije, tako da isto važi i za TS. Sa međuosovinskim razmakom od 2700mm mesta u kabini neće zafaliti, a prtljažnik zapremine 596 litara ispunjava očekivanja.

U Sport paketu, kojim je opremljen testirani primerak, enterijer je vrlo prijatan. Iako bi po imenu paketa očekivali detalje u sportskom maniru, nema ih puno. Uz određene delove enterijera presvučene kožom, kao i pažljivo odabrane detalje koji su naglašeni, enterijer izgleda više elegantno nego sportski. Uz snažnije, hibridne verzije ovog modela, moguće je birati paket GR Sport u okviru kog su sportski detalji izraženiji.

Sedišta su široka, dobro profilisana i svakako udobna. Ergonomija je na visokom nivou, sve je dobro organizovano i pregledno, iz vozačkog ugla. Zasmetao nam je nešto kraći naslon za ruke između sedišta, kao i mehanizam štitnika za sunce koji je previše jak. Štitnik se mora zadržati rukom, prilikom podizanja, da ne bi udario u krov.

Preglednost je vrlo dobra u svim pravcima, mada u pomoć stiže i najmodernija tehnlogija, ukoliko je potrebno. Naravno, Corolla je odlično opremljena kada su u pitanju najnovija tehnološka dostignuća. Već od početnog paketa opreme tu su mnogi sistemi bezbednosti, u okviru Toyota safety sense. U odnosu na niže pakete opreme, ovde izdvajamo LED prednja svetla sa projektorima, smart entry sistem i ambijentalno osvetljenje.

Ovaj model poseduje digitalnu instrument tablu i Toyota Touch 2 multimedijalni uređaj sa 8″ ekranom. Sve informacije su lako dostupne i pregledne. Multimedijalni uređaj sadrži i navigaciju, a pored toga nudi i mogućnost povezivanja telefona preko Apple CarPlay ili Android auto aplikacije.

Četvorocilindarski motor, oznake 8NR-FTS, prijatno nas je iznenadio. Radi vrlo mirno i tiho, čemu doprinosi i odlična zvučna izolacija. Sa svojih 116KS motor ne puca od snage ali je ima dovoljno ukoliko vozilo nije previše opterećeno. Maksimalnih 185Nm dostupno je već od 1500 obrtaja što se najviše oseti u laganijoj vožnji. Specifikacije kažu da do stotke stiže za 10.5 sekundi dok je maksimalna brzina 195 km/h, što su sasvim pristojne performanse. Za snažniju verziju mora se odabrati hibridna verzija, što se svakako odražava na cenu, ali donosi mnoge povoljnosti.

Menjač je manuelni 6-stepeni i odlikuje ga preciznost i lagan hod. Moguće je birati i između tri, već predviđena, režima vožnje: sport – normal – eco. Nazivi već dovoljno govore, a da ima razlike u vožnji, svakako ima. Iz našeg ugla „normal“ režim je svakako najupotrebljiviji za svakodnevnu vožnju. osim ako želite da učestvujete u takmičenju za najnižu potrošnju. Onda je eco režim najbolji izbor. Kada govorimo o potrošnji, ona se u proseku kreće između 7 i 8 litara što je svakako dobar rezultat.

Pred sam kraj zaključujemo da nam se, od sve tri verzije, nova Corolla najviše dopala baš u ovoj. Ako ne uzimamo cenu kao presudan faktor, svakako bi bilo bolje odabrati snažniju verziju sa hibridnim pogonom. No i ovaj mali turbo benzinac sasvim je dorastao zadatku.

Prema aktuelnom cenovniku, primerak poput ovog koji smo testirali može se kupiti za 26.400 evra, dok je početna cena za TS sa ovim motorom 24.300 evra. Kao što smo već naveli, na početku, malo je ovakvih modela u C segmentu. Kada na to dodamo da je Corolla sjajno opremljena već od početnog nivoa opreme te ne treba brinuti o kvalitetu i pouzdanosti, možemo prognozirati lepu budućnost ovom modelu.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *