Garaža test – Toyota Highlander 2.5 VVT-i HSD Premium

5 metara, 7 sedišta, 2500 kubika i 2 elektro motora – ovo su osnovne odlike Toyote Highlander. Sasvim dovoljno da nas ovaj model zainteresuje i pre nego što smo ga ugledali a ovaj gorostas zaista izgleda odlično. I ne samo to, opremljen je luksuzno, a poseduje i sve moderne tehnologije. Nakon dvadeset godina i tri generacije Toyota je u „Gorštaku“ četvrte generacije pružila sve najbolje što može i ume.

Krenimo od hibridne tehnologije, odnosno Hybrid Synergy Drive – skraćeno HSD. Highlander pokreće hibridni sistem najnovije generacije koji čine novi 2.5-litarski benzinski motor, glavni elektro motor na prednjoj osovini, pomoćni elektro motor na zadnjoj osovini, baterije i naravno upravljačka jedinica. AWD-i sistem se automatski aktivira kada je to potrebno, a uz aktiviranje dodatnog električnog motora smeštenog pozadi, koji radi nezavisno od glavnog, na raspolaganju je dodatna snaga na zadnjim točkovima. Uz sprečavanje proklizavanja prednjih točkova dodatni pogon zadnjih točkova znatno utiče i na upravljanje.

Highlander i nije moguće dobiti u drugoj konfiguraciji osim ove, a pitamo se da li bi bilo koja druga mogla pružiti performanse i mogućnosti koje donosi hibridna verzija? Highlander neće razočarati ni po jednoj stavci, ali krenimo redom. Raspolaže sa 248KS te iako težina praznog vozila prelazi 2 tone, za sprint do stotke mu je potrebno tek 8.4 sekundi. Maksimalna brzina je ograničena na 180Km/h, ali složićete se da je i to sasvim dovoljno ukoliko se nađete na deonici gde je tu brzinu moguće ostvariti.  Pritom možete odabrati jedan od tri predefinisana režima vožnje: NORMAL, ECO i SPORT koji pružaju različite performanse no bez obzira koji režim odaberete, uživaćete u ubrzanju, snazi i odzivu, baš kao i u tihoj i udobnoj vožnji. Ukoliko su baterije dovoljno pune dostupan je i EV režim sa nultom emisijom izduvnih gasova. Napominjemo da poseduje i režim vožnje TRAIL koji je programiran za off road (simulira LSD – Limited Slip Differential).

Zavisno od inteziteta vožnje i kombinovanja režima vožnje potrošnja može biti mala i neverovatno mala. Za jedan automobil ovakvih karakteristika sve ispod 10 litara prosečne potrošnje je premija. Kada je Highlander u pitanju, uz malo sreće lako se postiže sedmica, a za očekivati je da potrošnja ne prelazi osam litara.

Highlander razvija maksimalnih 239Nm u rasponu od 4300-4500 obrtaja, što je sasvim dovoljno za vučni kapacitet od 2.000kg. Najveća dozvoljena masa vozila iznosi gotovo pet tona, odnosno 4720kg da budemo precizniji. Zato je potpuno svejedno koliko je odraslih, a koliko dece u automobilu i šta se sve nosi od prtljaga. Mi smo upravo radi testa napravili izlet sa pređenih preko 250km u konfiguraciji sa petoro odraslih i dvoje dece. Uz nešto malo prtljaga za jednodevni izlet. No Highlander nije ni štucnuo iako smo ga opteretili sa par stotina kilograma. Vozi se vrlo sigurno i ubedljivo kada je potrebno obaviti preticanje na magistrali. I kada se traži maksimum iz njega deluje da uvek ima snage u rezervi. Na autoputu je toliko čvrst i stabilan, a pritom tih, da vožnja deluje pomalo i dosadno. Posebno na nižim brzinama na koje smo morali da se naviknemo na našim autoputevima.

Ono čega mu definitivno ne nedostaje je prostor u kabini. Uz međosovinski razmak od čak 2850mm i za očekivati je prostranost u prostoru namenjenom za putnike. Zbog svoje širine i visine svakako ne nedostaje prostora ni u jednom pravcu čak i kada su tri odrasle osobe smeštene u drugom redu sedišta. Treći red, koji se vrlo jednostavno podiže iz prtljažnog prostora, pruža nešto manje prostora. No sasvim dovoljno da se smeste deca ili sitnije osobe.

dužina/širina/visina (mm)
4966/1930/1755

U tom slučaju ostaje 332 litara prtljažnog prostora što je više nego što pruža Toyota Aygo, ali mnogi predstavnici B segmenta nisu bolji. Pritom se sedišta mogu i delimično preklopiti ako je potrebno prevesti manje osoba, a više stvari. Pun kapacitet prtljažnika, u konfiguraciji sa pet sedišta iznosi impozantnih 838 litara.

Sve je spakovano i vreme je da se krene. Sa vozačke pozicije sve je na svom mestu. Sedišta su komforna i udobna. Ručica CVT menjača ne traži previše pažnje ali je odlično postavljena i leže pravo na ruku kad je potrebno promeniti režim. Naslon za ruku je dugačak i širok što prija, jer se lakat može osloniti dok su obe ruke na upravljaču. Multifunkcionalni upravljač je oblikovan ergonomski i držanje ne zamara čak i tokom duže vožnje. Središnji deo sadrži tastere sa svim neophodnim funkcijama na dohvat ruke, odnosno prsta.

U Highlanderu tastera ima svuda,što nam se dopada. Za razliku od velikog broja evropskih takmaca u kojima je većina tastera zamenjena senzorima na dodir, Toyota još uvek nudi provereno rešenje u vidu klasičnih tastera čija pouzdanost i trajnost nije upitna. Naravno, ekran multimedijalnog sistema je na dodir i to ne možemo izbeći, no i ovde imamo nekoliko tastera koji služe kao prečica do najbitnijih menija. Komande klima uređaja takođe su izdvojene i to je još jedan plus sa funkcionalne strane.

Instrument tabla nije u potpunosti digitalna,ali je središnji ekran dovoljno velik da pruža veliki broj informacija i sveukupno izgleda puno bolje nego na nekim drugim Toyotinim modelima. Kretanje kroz meni i odabir opcija bi mogli biti jednostavniji, no kada se naviknete ne predstavlja problem. Dodatno u Highlanderu se u najvišem paketu dobija i HUD koji se projektuje na vetrobranskom staklu i zaista pomaže za bolju koncentraciju i pregled tokom vožnje.

Uz ovakav automobil ništa drugo i nije za očekivati osim da poseduje mnoštvo opreme. Highlander se nudi u tri paketa opreme i u sva tri će vas dočekati kožna sedišta, ali uz određene razlike. Dok prva dva paketa nude grejana prednja sedišta, najviši paket nudi grejanje i u drugom redu sedišta, ali i hlađenje prednjih.

Automatska Bi-LED prednja svetla su deo svih paketa ali su u skupljim paketima dodati i projektori. Putovanje noću, sa Highlanderom,  dobija sasvim drugu dimenziju. Na bezbednosne sisteme i druga, napredna, tehnička rešenja, ne treba trošiti reči. Kao što smo rekli na početku, Toyota je u ovom automobilu ponudila sve najbolje što zna i može.  Sa druge strane obraćamo pažnju na izuzetno kvalitetne materijale u enterijeru, vrhunsku završnu obradu i jedan vrlo prijatan ambijent u kojem se sa zadovoljstvom provodi puno vremena na dužim putovanjima.

Tačno je i da sve ovo ima i očekivano visoku cenu. Pravo je pitanje da li je početna cena od 55.000 evra za Highlander zaista velika? Podsetimo da u svim paketima opreme dolazi u istoj konfiguraciji hibridnog pogona i sa istim karakteristikama. Do najskupljeg paketa je razlika od 10.000 evra zbog još bogatije opreme u vidu panoramskog krova, Head Up Display-a, 4 kamere koje omogućuju prikaz od 360 stepeni i mnogo toga još. Ono za šta se kod konkurencije najčešće masno doplaćuje.

No suština je da i u osnovnom paketu dolazi odlično opremljen, a vozi se isto kao i ovaj najskuplji, nudi isto mesta i troši istu količinu goriva. Te se paket opreme bira više prema željama nego prema potrebama, a razlika u ceni je ta koja jeste. Toyota je na našem tržištu odlučila da ublaži evidentan rast cena koji je prisutan na automobilskom tržištu. Trenutno, pri odabiru jedne od sedam metalik boja, nema doplate. Dok se za biserne boje, a ima ih tri u ponudi, doplaćuje 400 umesto 1200 evra. Pozdravljamo ovaj potez i nadamo se da će i u narednom periodu kupci imati uštedu pri kupovini.

Nakon višednevnog druženja sa Highlanderom zaključujemo, ne samo da nudi sjajne karakteristike i performanse, već poseduje i faktor X. Danas sve češće gledamo razne pokušaje da se napravi automobil koji će imati upravo to nešto, što ga izdvaja u moru drugih. Najčešće se igra na kartu vizuelnog identiteta ali često to nije dovoljno. Toyota je zasigurno uspela da napravi model koji se po mnogo čemu izdvaja. Sada je red na kupce da to prepoznaju i uživaju u svom primerku Highlandera.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.