Garaža test – Volvo XC60 T8 Recharge AT8 R-Design

Odakle početi? Kada dobijete priliku da testirate jedan moćan automobil premijum segmenta teško je sakriti oduševljenje i biti potpuno objektivan. Te se nećemo ni truditi da vam XC60 T8 Recharge prikažemo na takav način.

Volvo XC60 T8 Recharge AT8 R-Design, koji smo vozili proteklog vikenda, nas je prosto oduvao. Pre svega brutalnim performansama, jer nema puno predstavnika ovog segmenta sa 390KS, koji do stotke stiže za 5.5 sekundi! No to je tek početak.

Volvo je za T8 verziju ovog modela pripremio dvolitarski benzinac, koji pomoću mehaničkog i turbo kompresora ostvaruje impozantnih 303KS i 400Nm. Obzirom da je u pitanju hibrid, snaga je dodatno povećana uz pomoć elektromotora, koji na zadnju osovinu isporučuje 87KS i 240Nm. Zbirno ovaj model poseduje 390KS i čak 640Nm, što obećava lepljenje za sedišta pri punom gasu, bilo da ste u Pure, Hybrid ili Power režimu vožnje. Mala začkoljica je u maksimalnoj brzini, koja iznosi svega 180km/h. Naravno, u pitanju je elektronsko ograničenje, ali i pored svih razumnih objašnjenja bilo bi lepo da je ta granica pomerena malo iznad. Obzirom da poseduje eAWD – pogon na svim točkovima, XC60 je izuzetno stabilan i sa lakoćom nosi karosreiju tešku 2.660kg i krstari i velikim brzinama. Za prenos je odabran osmostepeni Geartronic automatski menjač koji svoj posao obavlja izvanredno. Napravljen u saradnji sa japanskim proizvođačem Aisin predstavlja sam vrh moderne tehnologije kada su u pitanju automatici. No za odabir opcija D/N/R, ručica menjača se povlači ka sebi ili gura od sebe, tako da je ipak potreban rad ruke. Svakako postoji i mogućnost manuelne promene stepena prenosa pritiskom na papučice iza upravljača.

Dok čekamo potpuno električna vozila Volvo nudi Recharge modele, koji nisu klasični hibridi već PHEV, odnosno plug-in hibridi. Pored XC60 u ponudi su još Recharge modeli XC40 i XC90. Šta ovo konkretno znači? Za maksimalnu iskorišćenost ovog sistema potrebno je dopunjavati bateriju, pre svega, preko punjača. Baterija je skromnog kapaciteta, svega 11.6 kW, no to ne znači i brzo punjenje. Obzirom da XC60 prihvata maksimalnu snagu punjenja od 3.6kW punjenje traje 3-5 sati, zavisno od jačine izvora.  Zbog malog kapaciteta korišćenjem samo baterije domet je tek oko 30km. Za gradske potrebe i to može biti dovoljno, ali se Hybrid režim ipak najčešće koristi. Emisija CO2 iznosi tek 47g/km što je odličan rezultat.

U hibridnom režimu baterija se koristi samo kao ispomoć i na taj način omogućava da XC pruži zavidne performanse uz realnu potrošnju od oko 10 litara, uz zapreminu rezervoara od 70 litara. No izlaskom na otvoreni put, pogotovo na autoput, baterija se troši znatno više nego što se dopunjava te vrlo brzo može biti prazna. Volvo je i na to mislio pa je u meniju multimedijalnog uređaja, gde se nalaze i brojne druge opcije, postavio opciju Charge, koja predstavlja dopunjavanje baterije pomoću SUS motora. Kada su druge opcije u pitanju previše ih je za nabrojati. Iako ne poseduje najviši paket opreme, gotovo sve što možete da zamislite XC60 u ovom paketu poseduje. Bezbednost je, očekivano, na prvom mestu pa je spisak sistema bezbednosti i asistencija, najduži. Nove sisteme treba negde i ugraditi pa je tako radar ugrađen na mestu centralnog retrovizora, no ceo sklop zahteva i dosta prostora. Tako da je preglednost u tom delu smanjena što recimo može smetati na semaforu. Digitalna instument tabla dijagonale je čak 12,3” i zaista vrhunski izgleda. Svi podaci se lako očitavaju, a XC60 dodatno poseduje i HeadUpDisplay.

Ističemo četiri kamere visoke rezolucije koje pružaju ugao gledanja iz ptičje perspektive, tako da je parkiranje u bilo kom prostoru veoma olakšano. Volvo nudi i nesvakidašnju opciju u vidu CleanZone sistema za kvalitet vazduha sa naprednim prečistačem vazduha PM 2.5. Ljubitelje dobrog zvuka oduševiće vrhunski Bowers & Wilkins audio sistem, sa 4:15 digitalnim pojačalom, neverovatne snage od 1400 W i 19 pojedinačnih vrhunskih zvučnika – uključujući visokotonac na gornjem centralnom zvučniku.

Iako je na tržištu još od 2017. godine, druga generacija modela XC60 izgleda i dalje odlično.  Svakako ga krasi prepoznatljiv dizajn, te se ovaj, kao i drugi Volvo modeli, neće lako pomešati sa nekim drugim. Prepoznatljive svetlosne grupe napred i pozadi uočljive su i na velikoj razdaljini. Napominjemo da je XC60 doživeo restilizaciju u prvom kvartalu ove godine. Napravljene su minimalne izmene po pitanju spoljnog dizajna. Izmenjena maska hladnjaka i pojedini detalji na braniku je po kome će se najlakše prepoznati model za ovu godinu.

Volvo je najavio da će model za 2022. dobiti i novi multimedijalni sistem, koji je razvio u saradnji sa Google-om.  No nama se i fabrički Sensus infotainment system prilično dopao. Ekran dijagonale 9″ odlično je uklopljen u centralnu konzolu i uklapa se u elegantan dizajn enterijera. Sistemom se lako upravlja, funkcioniše kao tablet. Sve najbitnije funkcije su na srednjem ekranu, dok se dodatne opcije dobijaju pomeranjem ekrana levo ili desno. Odziv je trenutan, a sam sistem vrlo lak za korišćenje.

Iako znamo da je premijum model u pitanju odajemo priznanje Volvou po pitanju, ne samo kvaliteta materijala i izrade, već i po posvećenosti detaljima. Svaki segment je obrađen do perfekcije, a posebno su nam se dopale male švedske zastavice na obodu prednjih sedišta. Izbor materijala zavisi od paketa opreme, te je kupcima dato na izbor da li žele prirodniju atmosferu gde se više ističe drvo ili sportsku, gde do izražaja dolazi aluminijum. Ono što je sigurno je da u svakoj kombinaciji enterijer ovog modela izgleda fantastično i samo je pitanje ličnih afiniteta prilikom odabira.

XC60 po dimenzijama pripada SUV D segmentu, gde se među konkurencijom nalazi u zlatnoj sredini. Sa dužinom od gotovo 4.7 metara i međuosovinskim rastojanjem od 2.865mm pruža više nego dovoljno mesta u kabini, bilo da je potrebno smestiti 4 ili 5 osoba. Pritom nudi i prtljažnik sa više nego dovoljnih 598 litara, tako da lako može ispuniti gotovo zahteve. Za posebne prilike tu su i krovni nosači na koje se može montirati dodatna oprema u vidu putnog kofera. Naravno XC60 nudi i veliki prostor za odlaganje, a posebno su nam se dopale mrežice pored prednjih sedišta kao i na zadnjem delu naslona.  Sedišta su vrhunski konstruisana i prilagodljiva svakoj konstituciji. Plus prednja sedišta imaju i opciju masaže što je odlično prilikom dugih putovanja.

 

dužina/širina/visina (mm)
4688/2117/1658

 

Za udobno putovanje u, nimalo lakom, ali prilično brzom XC60 nisu zadužena samo odlična sedišta. Ovaj model poseduje i opciono adapativno vazdušno ogibljenje pa je vožnja pravo uživanje, bilo da se krstari autoputem ili da se zaputite krivudavim planinskim putevima. Upravljanje je precizno i direktno, ali sam automobil ni na trenutak ne pokazuje nervozu u vidu zanošenja ili ljuljanja već čvrsto i stabilno prati zadati smer baš onako kako se od njega to i očekuje.

Svakako da su od jednog premijum modela očekivanja visoka, pogotovo sa cenom od visokih 66.000€, koliko stoji testirani primerak. Za one koji traže samo najbolje to se mora ispratiti i cenom. Ističemo da zbog hibridnog pogona ovaj model potpada pod subvenciju u iznosu od 2.500€ te je i registracija niža zbog ukinutog poreza na hibridna vozila. Ipak treba napomenuti da se XC60 T8 Recharge može kupiti i za znatno manji iznos, uz nešto kraći spisak dodatne opreme. Dok se pritom ne gubi ono što ga čini zaista izuzetnim, a to su pogon, komfor i ekskluzivnost.

 

Tekst i fotohgrafije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *