Garaža uporedni test: Nissan Qashqai 1.3 DIG-T DCT 160 vs Škoda Karoq 1.5 TSI DSG7 150

 

Već 13 godina Nissan Qashqai je lider u krosover segmentu, koji je već duže vreme najprodavaniji segment na svetskom tržištu. No danas gotovo da nema proizvođača koji nema svog predstavnika, pa je naprodavanijem Nissanovom modelu teško da se zadrži na visokoj poziciji. Jedan od najsvežnijih modela iz ovog segmenta je Škoda Karoq, te smo iskoristili priliku da ih uporedimo.

Qashqai je predstavljen još 2013. godine, a u pitanju je druga generacija ovog modela. Pretrpeo je dve restilizacije, kako vizuelne, tako i po pitanju motorizacije. Karoq je potpuno nov model, koji je predstavljen 2017. godine. Konstruisan je na VW MQB platformi i bratski je model sa Volkswagen Tiguanom i Seat Atecom.

Dizajnerski, ova dva modela se u svemu razlikuju. Qashqai deluje snažnije i grublje, dok je Karoq elegantnijeg izgleda. Šta se kome više dopada, subjektivna je stvar. Svakako to ne možemo ocenjivati, te izbor pobednika po pitanju dizajna prepuštamo vama.

 

Oba modela na našem testu pokreću četvorocilindarski turbo benzinski motori, najnovije generacije. U pitanju su motori zapremine 1332cm kod Qashqaija, odnosno 1498cm ispod haube Karoqa, koji isporučuju 160KS odnosno 150KS. Nissanov 1.3 DIG-T (Direct Injection Gasoline Turbo-charged) razvijen je od strane Renault Nissan alijanse i Daimlera, a imali smo već više puta priliku da ga isprobamo. U Škodi se naravno nalazi, dobro poznati, Volkswagenov 1.5 TSI (Turbocharged Stratified Injection). Za prenos su zaduženi sedmostepeni automatski menjači, oba sa dvostrukim kvačilom.

Na papiru, performanse ova dva modela su približne, mada je Karoq u blagoj prednosti. U praksi Qasqhai je ravnopravan, posebno kada su u pitanju međuubrzanja. DSG je brži u odnosu na DCT, no fantastičan Nissanov motor osetno bolje ubrzava te poništava zaostatak menjača. Qashqai u vožnji deluje za nijansu ubedljivije, makar u ovoj verziji od 160KS. Nudi se i slabija verzija, istog motora, sa 140KS. No treba imati na umu da je Karoq nekih 60kg teži, što takođe ima uticaja. U svakom slučaju, ovi motori neće razočarati po pitanju performansi čak ni one zahtevnije vozače. Po fabričkim specifikacijama, u mešovitoj vožnji, Nissan troši 5.7 litara, dok Škoda troši 5.6 litara na 100km. Ističemo i da je Qashqai udobniji za vožnju.

Kako pripadaju istom segmentu, po dimenzijama su tu negde, ali razlike svakako postoje i to se bolje vidi u direktnom poređenju nego na papiru.

   Škoda Karoq      Nissan Qashqai
dužina/širina/visina (mm)
4382/1841/1603     4394/1806/1590

Na primeru svih Škodinih modela, već smo naučili da je ponuda prostora uvek ispred konkurencije. I ovde imamo isti slučaj. Već na prvi pogled primećuje se da Karoq nudi više prostora u unutrašnjosti iako je međosovinsko rastojanje gotovo identično (Karoq 2638mm/Qashqai 2636mm). Svakako da se ni putnici u Qashqaiju neće požaliti, ali Karoq nudi za nijansu više. Dodatno, sa zapreminom prtljažnika od čak 521 litrom, u odnosu na 430 litara, koliko nudi Qashqai, jasno je da Škodin model odnosi ubedljivu pobedu po pitanju prostora.

Osim prostora, u enterijeru upoređujemo i izgled. Škoda nudi moderniji izgled, posebno u višim paketima opreme. Pažnju pre svega privlači lepo upakovan 8″ ekran multimedijalnog uređaja, kao i potpuno digitalna instrument tabla. Uz vrlo moderan dizajn i puno digitalne tehnologije, Karoq izgleda znatno zanimljivije.

Qashqai ovde kaska, jer tokom restilizacije ove stavke nisu značajno unapređene. Možemo reći da je NissanConnect, multimedijalni sistem kod Nissana, vrlo dobro optimizovan, lak za upotrebu i ima brz odziv na komande. Takođe moguće je prikazati informacije sa vašeg pametnog telefona preko aplikacija CarPlay® i Android Auto®. Mada bi 7″ ekran mogao biti barem malo veći. Instrument tabla je pregledna, sa dovoljno informacija na 5″ ekranu u sredini. No što se tiče samog izgleda, Karoq svakako izgleda modernije, a takođe je sve pregledno i pruža još više informacija.

Kod testiranih vozila svakako veliki uticaj na izgled ima i odabir opreme, odnosno materijala i boja u enterijeru. Ovde vidimo da Karoqu odlično leži ovaj dvobojni enterijer, gde su i sedišta svetle boje. Qashqai sa druge strane ima taman enterijer, sa kožnim sedištima, što ima svoje prednosti. Svakako, stvar ukusa. Kod Qashqaija ističemo bolje oblikovana prednja sedišta, sa širom bočnom potporom. Ergonomija je kod oba modela na visokom nivou. Obzirom da su vozila u višim paketima opreme primećuje se da su upotrebljeni kvalitetni materijali, a završna obrada je na visokom nivou.

Qashqai poseduje N-Connecta Sun paket, dok Karoq ima Style plus paket uz dodatnu opremu. Razlike svakako postoje, pa je na kupcima da procene šta im više odgvara, u zavisnosti od potreba i afiniteta. Svakako najbitnije, oba vozila imaju veliki broj aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti. Od ostale opreme izdvajamo da Karoq između ostalog nudi telefoniranje pomoću wireless konekcije, wireless punjenje i WLAN. Dok Qashqai poseduje AVM (Around View Monitor) sistem – 4 kamere koje omogućuju pogled od 360 stepeni oko vozila. U osnovnim paketima opreme Qashqai je u blagoj prednosti, jer nudi između ostalog i tempomat sa limiterom brzine što se kod Škode dodatno naplaćuje ili dolazi u srednjem paketu opreme.

Pre nego se pozabavimo cenama napominjemo da je kod Nissana garancija 3 godine ili 100.000km koju je moguće, pre isteka, produžiti do 5 godina ili 160.000km. Škoda nudi 4 godine ili 120.000km, a produžena garancija od 5 godina ili 150.000km moguća je samo doplatom prilikom kupovine vozila.

Nissan Qashqai se, u verziji 1.3 DIG-T DCT 160KS, nudi po početnoj ceni od 22.220 evra. Dok je cena testiranog modela, bez dodatne opreme, 26.050 evra. Škoda Karoq u verziji 1,5 TSI DSG7 150KS startuje sa cenom od 23.232 evra, a u testiranom paketu, bez dodatne opreme, košta 27.828 evra. Navedene cene su po trenutno važećim cenovnicima. Razlika u ceni nije beznačajna, te uzimajući sve u obzir teško je biti objektivan i dati prednost jednom ili drugom modelu.

Ono što svakako možemo da zaključimo je da je Škodin model moderniji, napredniji po pitanju digitalne tehnologije i nudi više prostora. Qashqai sa druge strane izdvaja bolji odnos uloženo – dobijeno, posebno onima koji nisu poklonici najnovijih trendova i tehologija. Pritom nema istaknutih mana i već je odavno dokazan model.

 

Tekst i fotografije: Željko Jelisavac

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *