Istraživanja otkrivaju da su Tesla automobili najpodložniji oštećenjima

Iako moderni automobili dolaze sa mnogo prefinjenih sigurnosnih sistema i karakteristika, ponekad ipak završe u nesrećama. Prema carVertical-u, globalni udeo oštećenih vozila je 52,4% svih vozila, pa statistički svaki drugi automobil pretrpi štetu nakon izlaska iz fabrike. Ono što je još interesantnije – neke marke vozila su sklonije nezgodama od drugih.

carVertical je nedavno sproveo istraživanje kako bi otkrio koje marke automobila imaju najveći procenat oštećenih vozila i utvrdio prosečnu novčanu vrednost tih oštećenja.

Kako je ovo istraživanje sprovedeno?

Istraživanje je sprovedeno analizom podataka o šteti iz 2 miliona izveštaja o istoriji koje poseduje carVertical. carVertical prikuplja podatke iz pouzdanih baza podataka i institucija, obrađuje ih i pruža korisnicima izveštaje o istoriji, koji sadrže kilometražu, štetu, vlasništvo i druge bitne informacije.

Primarni cilj istraživanja bio je da se otkrije koliko su česte evidencije štete među različitim markama automobila. Stoga su stručnjaci za podatke kompanije carVertical analizirali stvarne izveštaje o istoriji automobila napravljene za korisnike platforme.

Prosečna novčana vrednost štete izračunata je sumiranjem svih nezgoda određene marke i pronalaženjem proseka. Rezultati odražavaju koliko su ozbiljno oštećeni automobili određenih marki i koliko popravke obično koštaju.

Drugi podatak otkriva prosečan broj nesreća po automobilu u okviru marke, koji je izračunat prebrojavanjem broja nesreća određene marke i deljenjem sa ukupnim brojem provera istorije za tu marku.

Skoro tri četvrtine Teslinih automobila je u nesreći

Tesla zauzima prvo mesto među najoštećenijim markama automobila – 74,3% proverenih izveštaja o istoriji Tesle imalo je evidenciju oštećenja, a slede Hiundai (69,1%) i Subaru (68,7%). Reno (40,8%), Alfa Romeo (40%) i Fijat (39,5%) su 3 najmanje oštećena brenda.

Razlog za takve razlike se često može objasniti prostom logikom. Reno i Fijat uglavnom nude pristupačne automobile male snage koji su ekonomični i odlično služe kao porodični prevoznici ili osnovni svakodnevni putnici.

Hiundai nudi pristupačne, ali „kul“ modele, što je savršen recept za mlade i neiskusne vozače. Subaru automobili su generalno bezbedni i pouzdani, ali vozači često ne znaju kako da rukuju vozilima sa pogonom na sva četiri točka u opasnim situacijama. U međuvremenu, Teslini modeli su skupi i puni sigurnosnih sistema, ali malo ko je naviknut na njihovo brzo, skoro trenutno ubrzanje.

„Postoji ovaj paradoks sa Teslom, koji istovremeno ima jedan od najnaprednijih sistema autonomne vožnje a u istu ruku i najviše nesreća. Toliki broj nesreća može sugerisati da vozači ili nisu navikli na Teslino brzo ubrzanje ili jednostavno ne obraćaju dovoljno pažnje na vožnju. „Nije tajna da se najveći deo oštećenih Tesli isporučuje iz SAD“, objašnjava Matas Buzelis, šef komunikacija u kompaniji carVertical.

Ferari i Lamborgini se hvale najskupljim štetama

Nije iznenađujuće da se najveća prosečna vrednost štete pripisuje Ferariju (94.149 evra) i Lamborginiju (64.608 evra), što je nekoliko puta više od ostalih brendova na ovoj listi. Tesla (14.320 evra), Dodž (9.522 evra) i Porše (8.588 evra) zaostaju za brendovima luksuznih automobila sa znatno nižim troškovima popravke.

Visoka prosečna vrednost oštećenja ukazuje na to da su popravke skupe ili da su oštećenja na određenim modelima ozbiljna. Dok se egzotični automobili mogu pohvaliti desetinama hiljada troškova, prosečna šteta za BMV automobile je 3.994 evra, Folksvagen – 3.539 evra i Tojota – 3.011 evra. Istraživanje je pokazalo i globalnu prosečnu vrednost štete, koja iznosi 3.574 evra. Ovo bi trebalo da pomogne da se uporedi da li su troškovi visoki ili niski.

„Što se tiče cene, nesreće sa superautomobilima su na drugom nivou. Čak i manja ogrebotina može doneti neke cifre koje suze oči, pa nije ni čudo zašto su Ferari i Lamborgini na vrhu liste“, – kaže M. Buzelis.

Porše ima najveći prosečan broj zabeleženih šteta

Kao što se može očekivati, postoji jaka korelacija između automobila koji imaju najmanje jedan zapis o šteti i onih koji imaju najviše slučajeva oštećenja po automobilu u proseku. Porše zauzima prvo mesto sa 1,71 slučajem štete u proseku po automobilu, a slede Tesla (1,58) i Hiundai (1,52).

Pežo (0,75), Reno (0,73) i Fijat (0,7) imaju najmanji udeo u evidenciji štete. Ovi proizvođači uglavnom proizvode jeftine i ekonomične automobile, pa njihovi vlasnici retko voze brzo ili agresivno.

„Postoji mala korelacija između najpopularnijih marki oštećenih automobila i najvećeg prosečnog broja evidentiranih šteta. Međutim, prosečna starost proverenih automobila na našoj platformi je oko 9,5 godina i, normalno, vozila nekih marki su oštećena dva puta tokom tog perioda“, – kaže M. Buzelis.

Istraživanje je takođe otkrilo nekoliko ekstremnih slučajeva, uključujući Mercedes-Benz sa 35 zapisa o šteti u CarVertical izveštaju o istoriji. Višestruka oštećenja automobila su uobičajena i stvaraju još veće rizike, jer takva vozila možda nisu bezbedna za vožnju.

 

CarVertical

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *