Korporacija Kia nedavno je predstavila ambiciozan plan za budućnost mobilnosti, otkrivajući svoje ažurirane srednjoročne i dugoročne poslovne strategije i finansijske ciljeve na događaju CEO Investor Dai 2025. u Seulu, Južna Koreja.
U središtu Kijine vizije je njena razvijena Plan S strategija, sveobuhvatan plan dizajniran da pozicionira kompaniju kao globalnog lidera u održivoj mobilnosti. Do 2030. Kia ima za cilj da postigne globalnu prodaju vozila od 4,19 miliona vozila, od kojih su 2,33 miliona elektrifikovana vozila – hrabar potez kojim bi električna vozila i hibridi činili 56 posto ukupne prodaje.
Povećanje tržišnog udela sa elektrifikacijom
Kijina buduća strategija je fokusirana na podsticanje rasta u ključnim regionima. Kompanija planira da proda 1,11 miliona vozila u Severnoj Americi, 774.000 u Evropi, 580.000 u Koreji i 400.000 u Indiji. Električna vozila, koja se sastoje od 1,26 miliona potpuno električnih vozila (EV) i 1,07 miliona hibridnih električnih vozila (kHEV), igraće ključnu ulogu u Kijinoj globalnoj ekspanziji.
Očekuje se da će do 2030. elektrifikovani modeli predstavljati:
– 86% prodaje u Evropi
– 70% u Severnoj Americi
– 73% u Koreji
– 43% u Indiji
Da bi rasla, Kia planira da poveća svoj globalni proizvodni kapacitet za 17 odsto – sa 3,63 miliona vozila u 2025. na 4,25 miliona do 2030. godine.
Jačanje ponude novim segmentima i inovacijama
Kia je svesna rastuće potražnje za hibridnim vozilima i proširiće svoju ponudu hibridnih vozila na sve segmente vozila – od kompaktnih automobila do velikih SUV-ova. Kompanija ima za cilj da udvostruči prodaju hibridnih vozila sa 490.000 u 2025. na skoro milion vozila do 2030. godine.
Kia takođe ubrzano predstavlja svoju novu generaciju električnih vozila. Zajedno sa modelima EV3, EV4 i EV5, oni će predstaviti EV2, novi model čiji je cilj da podstakne masovno usvajanje električnih vozila.
Ove godine će takođe proširiti svoju liniju električnih komercijalnih vozila PBV (Platform Beiond Vehicle) modelom PV5 i ući u segment električnih pikapa, dodatno proširujući svoj portfolia i jačajući svoju konkurentsku prednost.
Razvoj i inovacija proizvoda spremnih za budućnost
Kijina proizvodna strategija je dizajnirana da zadovolji promenljive potrebe kupaca širom sveta.
- Autonomna vozila: Kao deo svog kretanja ka softverski definisanim vozilima (SDV),
Kia će poboljšati sopstveni softver za autonomnu vožnju i njegovu integraciju, dok će
takođe sarađivati sa spoljnim partnerima na podacima o vozilima, infrastrukturi i
industrijskim standardima. - Performanse: Kia razvija hibridni pogon nove generacije i sistem električnih vozila
proširenog dometa (EREV) koji kombinuje prednosti električnih motora i motora sa
unutrašnjim sagorevanjem. Nadograđena tehnologija baterija će povećati gustinu
energije i performanse u hladnom vremenu, dok će napredak u energetskoj
elektronici poboljšati brzinu punjenja, sigurnost i izdržljivost. - Dizajn: Marka nastavlja razvijati svoju prepoznatljivu filozofiju dizajna Opposites
United, koja će oblikovati buduće modele električnih vozila masovne proizvodnje kao
što je EV2.
Vizija za održivu i vremenski efikasnu mobilnost
„Od lansiranja Kijine strategije transformacije 2021. godine, Kia je kontinuirano evoluirala u
dobavljača rešenja za održivu mobilnost koja prevazilaze konvencionalne načine prevoza“,
rekao je Ho Sung Song, predsednik i izvršni direktor kompanije Kia. „Nastavićemo da
jačamo brend primenom naše dugoročne strategije i održavanjem fleksibilnosti u
automobilskoj industriji koja se brzo menja.
Kijina strategija koja je okrenuta budućnosti ne odnosi se samo na vozila, već i na
redefinisanje načina na koji će se ljudi kretati, živeti i doživljavati mobilnost u godinama koje
dolaze.
Kia Corporation