Lancia slavi svoju 115. godišnjicu

U Kvirinalskoj palati, brend Lancia je proslavio svoju 115-godišnju istoriju i 60. godišnjicu automobila Lancia Flaminia italijanskog predsednika. „Sutra je poseban dan za ovaj brend i za ovu zemlju. Ova dvostruka proslava nas ispunjava ponosom,” rekao je Luka Napolitano, izvršni direktor brenda Lancia. „Kvirinalska palata nam je pružila priliku da kombinujemo 115. godišnjicu brenda sa 60. godišnjicom predsedničke Flaminije. Ovo su dve veoma značajne proslave za brend Lancia i njegove divne automobile, rezultat kreativne genijalnosti tolikog broja inženjera i dizajnera. Njihov bezvremeni stil učinio ih je pravim simbolima Italije širom sveta. I koristeći ovu slavnu istoriju, spremni smo da se pozabavimo našim 10-godišnjim planom ka sve održivijoj mobilnosti.“

Lancia – 115 godina bezvremene italijanske elegancije

Brend Lancia osnovali su u Torinu 27. novembra 1906. Vinćenco Lansija i Klaudio Fogolin, obojica zaposleni u FIAT-u, i ljubitelji automobila.

Vinćenco je već bio poznat u automobilskom svetu, pošto je za volanom FIAT-ovih automobila odneo razne sportske pobede.

Prvi automobil proizveden 1908. bio je model Lancia sa 12 KS, izrazito nekonvencionalan automobil za svoje vreme. Njegova šasija je bila niska i lagana, opremljena pogonskom osovinom, a ne lancima, i postala je prava priča o uspehu za svoje vreme sa prodajom od preko 100 primeraka. Slava brenda Lancia je rasla i brend je prošao kroz Prvi svetski rat, nakon čega su usledili drugi visokokvalitetni modeli, uključujući modele Lambda, Augusta i Aprilia.

Nakon Drugog svetskog rata, Lancia je 1950. godine predstavila model Aurelia, prvi automobil na svetu sa V6 motorom. Model je nakon toga pobedio na raznim takmičenja, što je ubedilo Đanija Lansiju – sina Vinćenca – da osnuje trkačko odeljenje koje će se usredsrediti na takmičenja. Ono je nazvano Scuderia Lancia.

Godine 1956. brend je prešao na dva vrhunska automobila: simboli 60-ih bili su Flaminia i Flavia, a Flavia je bila prvi italijanski automobil sa motorom ispod haube i pogonom na prednjim točkovima.

Početkom 1970-ih oživljeno je sportsko odeljenje, koje je zatim dominiralo svetom relija više od 20 godina, s modelima Stratos, 037 i kasnije Deltom. Lancia se potom popela na planinu Olimp moto-sporta: petnaest Svetskih reli šampionata, tri Constructor i Endurance svetskih šampionata, jedna 1000 Miglia titula, dve Targa Florio, jedna Carrera Panamericana.

Izvan polja sporta, 1985. je kompaktni Y10 debitovao na Sajmu automobila u Ženevi. Ovaj model je kasnije napravio revoluciju koncepta gradskog automobila. „Ipsilon“ je uskoro postala vrlo uspešna linija: više od 35 specijalnih serija, 4 generacije, lider svog segmenta u Italiji. „Ipsilon“ je najduže aktuelni i najprodavaniji Lancia model ikada, sa više od 3 miliona prodatih primeraka.

 

Predsednička Lancia Flaminia – ambasador Italije u svetu

Lancia Flaminia je predstavljena 1957. godine na Sajmu automobila u Ženevi: vrhunska perjanica od vozila, opremljena 2,5-litarskim V6 motorom sa luksuznim enterijerima i detaljima.

Lancia Flamina je brzo unapređena kroz posebnu seriju proizvođača, a potom je 1961. Pinin Farina proizveo predsednički kabriolet sa dugim međuosovinskim rastojanjem, poznat kao 335, što je ukazivalo na njegovo međuosovinsko rastojanje u centimetrima. Ovaj automobil je prvi put koristio predsednik Đovani Gronči tokom posete kraljice Elizabete II Italiji. Za četiri meseca, napravljeno je četiri modela. Kako bi se nastavila tradicija, imenovani su po čistokrvnim konjima iz bivše papske ergele, Scuderie del Quirinale: Belfiore, Belmonte, Belvedere i Belsito.

Belfiore, Belmonte i Belvedere imali su kabrioletsku formu sa čvrstim platnenim krovom koji se može sklopiti, dok je Belsito bio opremljen mekim platnenim krovom koji se ne otvara u delu iznad sedišta vozača.

Obojeni su u klasičnu ponoćnu plavu, a svi modeli imali su crne presvlake od Connolly kože, interkom sistem za komunikaciju s vozačem, sa prostorom za 5 putnika na velikom zadnjem sedištu, sa dva dodatna sedišta koja se mogu spustiti.

Prethodno je korišćen tokom važnih poseta državnika, kao što su Džon F. Kenedi, Šarl de Gol i za stotu godišnjicu ujedinjenja Italije, automobili su pažljivo obnovljeni 2001.  Dva nova modela se sada nalaze u Scuderie del Quirinale: Belfiore i Belvedere ostaju automobili koje koriste italijanski predsednik i visoki zvaničnici u važnim prilikama. Belsito se može videti u Istorijskom muzeju vojnih vozila u Rimu, dok je Belmonte prikazan u Nacionalnom muzeju automobila u Torinu od 2001.

 

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *