Legendarni Fiat-Abarth 850 TC izložen na sajmu Rétromobile u Parizu

Od 1. februara, Abarth će biti prisutan na Rétromobile sajmu u Parizu sa modelom Fiat-Abarth 850 TC; kako je ovo najstariji sajam klasičnih automobila u Evropi, suštinski deo ovog događaja moralo je da bude Stelantisovo odeljenje za očuvanje nasleđa, osnovano u Torinu 2015. godine.

Modelu Fiat-Abarth 850 TC – kojeg je odeljenje Heritage našao u vrlo zapuštenom stanju – tehničari odeljenja Officine Classiche vratili su stari sjaj pedantnim i mukotrpnim radom na restauraciji karoserije, mehanike, unutrašnjosti i instrumenata. Automobil će biti izložen dok su radovi u toku, kako bi svedočio o kvalitetu izrade tehničara.

Veoma redak primerak modela Fiat-Abarth 850 TC baziranog na FIAT-u 600, rezultat je dugih sati i napornog rada odeljenja za nasleđe Officine Classiche: sjajna farba na karoseriji, uključujući i putnički prostor, u kojem su sedišta i presvlake uklonjene baš s ciljem da se pruži uvid u restauratorske radove.

Ovaj model je pravi trkački automobil, zbog opsesivne pažnje koju je Karlo Abart posvetio potpunom redizajniranju svojih automobila u pogledu njihove mehanike i šasije; jedan primer je činjenica da je svaka klipnjača između četiri klipa ponovo izbalansirana umetanjem mikroskopskih titanijumskih tegova u metalno livenu komponentu i na svakom od njih su ugravirani inicijali majstora koji je završio posao.

Fiat-Abarth 850 TC je prvi Scorpion automobil sa oznakom „Turismo Competizione“, miran porodični automobil pretvoren u agilan, lagan i brz trkački automobil koji je osvojio brojna evropska takmičenja. Karlo Abart je kao svoju polaznu tačku uzeo Fiat 600 D, opremljen sa četvorocilindričnim motorom od 767 kubika, čiji je kapacitet povećan na 847 kubika, čime je snaga motora dostigla 52 ks pri 5800 o/min. Unapređeni automobil mogao je da dostigne 140 km/h, pa je bilo potrebno raditi na kočionom sistemu, gde su diskovi zamenili bubnjeve na prednjim točkovima. Abarth zasnovan na modelu 600 uskoro će dobiti i novi izgled: ispod – a zatim umesto – prednjeg branika došli su uljani radijatori; zatim da bi se sve snažniji motor dodatno ohladio, vrata prtljažnika se drže u podignutom položaju pomoću nosača, nagoveštavajući ono što će postati zadnji blatobran, još jedna tipična karakteristika energičnog Abarth-a.

Uspesi na stazi su ubrzo usledili, posebno u trkama izdržljivosti koje su istakle i performanse i pouzdanost 850 TC. Na kraju, primerak izložen na štandu ima svoju priču: automobil je zapravo pripadao vladinoj agenciji Guardia di Finanza (italijanska finansijska policija), koja ga je koristila da analizira svoje aktivnosti sprečavanja i suzbijanja krijumčarenja.

Misija Stelantisovog odeljenja za očuvanje nasleđa je da povrati, zaštiti i iskoristi istorijsko nasleđe brendova, kao i da promoviše i širi vrednosti koje još uvek neguju, kako učešćem u industrijskim događajima, tako i nudeći nove usluge i mogućnosti ljubiteljima klasičnih automobila. To uključuje posete Centru za nasleđe u Torinu, sertifikate o poreklu, potvrdu autentičnosti, restauraciju i drugo.

 

FCA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *