Nova Mercedes-Benz S-Class – Pregled najvažnijih inovacija

 

S-Klasa predstavlja fascinaciju brenda Mercedes-Benz: legendarna i tradicionalna inženjerska stručnost definiše luksuzni segment u automobilskoj industriji. Nova S-Klasa može se doživeti svim čulima – vidom, osećajem, sluhom i mirisom – nudeći brojne inovacije u oblastima pomoći pri vožnji, bezbednosti i interakcije. Mercedes-Benz oblikuje sledeću generaciju individualne mobilnosti za naše doba inovacijama koje fokus stavljaju na ljude. Nova S-Klasa koristi digitalizaciju kako bi automobil empatično odgovorio na potrebe i želje vozača i putnika.

Deset najvažnijih novih karakterstika:

Druga generacija MBUX sistema (Mercedes-Benz User Experience) debituje u novoj S-Klasi. Još jedna prekretnica je interfejs između vozača, putnika i vozila: sa do pet ekrana u vozilu, neki sa OLED tehnologijom. Pritiskom na dugme, novi 3D ekran upravljačkog programa po prvi put omogućava prostornu percepciju scene sa stvarnim 3D efektom. Slično impresivna karakteristika je veliki head-up displej sa sadržajem proširene stvarnosti (augmented reality). Na primer, prilikom kretanja, animirane strelice za isključenje (“riblje kosti”) se virtuelno i precizno projektuju na kolovoznu traku.

Koristeći kamere na gornjoj kontrolnoj tabli i algoritme za učenje, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa namere putnika. To čini tumačenjem pravaca glave, pokreta ruku i govora tela, a odgovara odgovarajućim funkcijama vozila. Na primer, ako vozač pogleda preko ramena prema zadnjem staklu, Interior Assist automatski otvara zavesu zadnjeg prozora (sinblind).

Aktivno ambijentalno osvetljenje (opciono dostupno) dopunjuje ambijentalno osvetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svetlosti. Sa oko 250 LED svetala, aktivno ambijentalno osvetljenje je intergisano u sistem pomoći pri vožnji, i može vizuelno da pojača njegova upozorenja. Dodatno, moguće su povrtane informacije kada se, na primer, koristi sistem za kontrolu klime ili ‘Hey Mercedes’ glasovni asistent.

Najnovija generacija paketa pomoći pri vožnji (Driving Assistance Package) ima nove i brojne unapređene funkcije. Jedan primer je pametno poštovanje ograničenja brzine. Novi prikaz pomoći na ekranu vozača jasno prikazuje preko celog ekrana princip rada sistema pomoći u vožnji.

Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji vazdušni jastuk (opciono dosupan za S-Klasu sa dužim među-osovinskim rastojanjem) može znatno smanjiti opterećenje koje deluje na područje glave i vrata putnika na zadnjim sedištima. Prednji vazdušni jastuk sa zadnje strane sedišta postavlja se posebeno nežno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cevastu strukturu.

Der Aktive Brems-Assistent mit Kreuzungsfunktion nutzt die im Fahrzeug installierten Sensoren, um zu registrieren, ob eine Kollisionsgefahr mit vorausfahrenden, kreuzenden oder entgegenkommenden Fahrzeugen besteht. Neu ist unter anderem die Erweiterung der Kreuzungsfunktion auf Überlandstrecken. // Active Brake Assist with cross-traffic function uses the on-board sensors to register whether there is a risk of collision with vehicles travelling ahead, crossing or oncoming. One of its new features is the extension of the cross-traffic function to cross-country routes.

Zahvaljujući upravljanju zadnjom osovinom (opciono), S-Klasa je upravljiva kao i kompaktni automobil u gradu. Ugao upravljanja na zadnjoj osovini je do deset stepeni. Krug zaokreta smanjen je do 2 metara.

Više od 50 elektronskih komponenata u novoj S-Klasi može se ažurirati novim softverom bezičnim putem (“over-the-air” OTA). Tu spada čitav infotejment sistem MBUX, displej vozača i MULTILED i DIGITAL LIGHT sistemi osvetljenja. Ova tehnologija štedi vreme kupaca, jer on/ona ne mora da poseti servis u tu svrhu. Pored toga, vozilo ostaje ažurirano i opremljeno najnovijim funkcijama tokom svog životonog veka. Eksplicitan pristanak kupaca je uvek preduslov za OTA ažuriranja.

Kada preti bočni udarac drugim vozilom, karoserija vozila se može podići zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu oslanjanja (opciono) u roku od nekoliko desetinki sekunde. Ovo je nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side: može da smanji opterećenja koja deluju na putnike jer umerava sile udara ka posebno otpornim konstrukcijama u donjem delu vozila.

Očekuje se da će od druge polovine 2021.godine, S-Klasa moće da se vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novom funkcijom DRIVE PILOT (opciono dostupna), u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili na odgovarajućim deonicama puta u Nemačkoj. Na taj način smanjuje se pritisak na vozača, a omogućava im se da se bave sekundarnim aktivnostima kao što su pretraživanje interneta ili proveranjanje emejlova, dobijajući tako dodatno vreme.

Revolucionalna tehnologija farova DIGITAL LIGHT (dostupno opciono) omogućava potpuno nove funkcije, kao što su projekcija simbola upozorenja na put ispred. U svakom faru, DIGITAL LIGHT ima svetlosni modul sa tri ekstremno moćne LED diode, sa svetlošću koja se prelama i usmerava do 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je, prema tome, veća od 2,6 miliona piksela po vozilu.

Zanimljive činjenice i brojke

Brojevi nekad govore više od hiljadu reči.

Krug skretanja je smanjen za do 2 metara zahvaljujući upravljaču zadnje osovine, u poređenju sa modelom bez njega.

Maksimalni ugao upravljanja je 10°.

27 jezika podržava „Hey Mercedes“ sa razumevanjem prirodnog jezika (NLU).

31 zvučnik uključeni su u vrhunski 4D surround Burmester® sistem.

Udobnost na prednjim sedištima pomaže do 19 motora (8 za podešavanje, 4 za masažu and 5 za ventilaciju, jedan za lumablni oslonac i jedan za pomeranje monitora unazad).

10 različitih programa masaže je dostupno u novoj S-Klasi.

Plug-in hibrid varijanta S-Klase imaće električni domet do 100 kilometara.

Područje prikaza head-up ekrana proširene stvarnosti odgovara monitoru dijagonale od 77 inča.

Kapacitet prtljažnika povećan je za 20 litara u poređenju sa prethodnim modelom.

Sa Cd vrednošću od 0.22,[1]  S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu. Njegov koeficijent otpora je niži nego ranije, usprkos većoj površini frontalnog dela 200 sq. cm.

U poređenju sa prethonim modelom, prostor za lakat za vozača povećan je za 38 millimetara i za 23 milimetara za putnike na zadnjem sedištu. Prostor za glavu pozadi se povećao za do 16 milimetara.

Rezolucija DIGITAL LIGHT po vozilu je preko 2.6 miliona piksela.

Računarska snaga MBUX-a (Mercedes-Benz User Experience) povećana je 50 procenata, u poređenju sa sistemom u prethodnom modelu. Propusni opseg memorije je 41,790 MB/s.

Kada zapreti bočni udar, karoserija vozila se može podići za do 8 centimetara zahvaljujući E-ACTIVE BODY CONTROL sistemu ogibljenja (opciono) u roku od nekoliko desetina sekunde. Ovo je nova funkicija PRE-SAFE® Impulse Side,

17 step motora kontroliše temperature i raspodelu vazduha u Thermotronic sistemu. Četvorozonska kontrola klime THERMOTRONIC Rear ima čak 20 ovakvih motora. Ovi električni motori upravljaju vazdušnim zaklopkama.

U aktivnom ambijentalnom sistemu osvetljenja, na svakih 1.6 centimetara nalaze se LED svetla u optičkom vlaknu. Ima ih ukupno oko 250.

Veličina novog OLED centralnog ekrana je 239.06 mm x 218.8 mm, i ima aktivnu dijagonalu ekrana od 12.8 inča. Površina ekrana je za 64 procenata veća nego u prethodnom molelu. Veličina vozačevog ekrana je 291.6 mm x 109.4 mm i ima dijagonalu od 12.3 inča.

Cevasta struktura inovativnog zadnjeg vazdušnog jastuka je oko 16 litara, dok ukupna zapremina raspoređene vreće inosi do 70 litara.

Kontrolne jedinice sistema E-ACTIVE BODY CONTROL analiziraju situaciju u vožnji i podešavaju ogibljenje 1000 puta u sekundi.

Oznaka „S-Klasa“ zvanično je predstavljena sa modelom serije 116 u 1972. godini.

Više od 98 kg komponenti napravljenih od materijala koji štede resurse, korišćeno je u S-Klasi.  Broj komponenata koje sadrže reciklate je sada 120 – više nego duplo u odnosu na prethodni model. Dodatnih 40 kg je napravljeno od obnovljivnih sirovina.

223 je interna oznaka nove serije modela.

Novi alat koji se koristi za mirko perforiranje sedišta radi sa 16,000 igla.

Stopa lojalonosti za S-Klasu je posebeno visoka. Otprilike 80 procenata kupaca S-Klase u Zapadnoj Evropi za drugo vozilo obabere isto Mercedes-Benz. U SAD, to čini više od 70 procenata.

Više od jedne trećine poslednje generacije S-Klase (model serije 222, debi 2013.godine) otišlo je u Kinu. Kupci S-Klase u Kini su najmlađi sa prosečnom starošču od 40 godina. Širom sveta, S-Klasa limuzina se uglavnom prodaje u verziji sa dužim međuosovinskim rastojanjem: oko 9 od 10 kupaca odlučuje se za dugu verziju S-Klase limuzine. Sve u svemu, od lansiranja generacije koja je sada u fazi isticanja, prodato je više od 500,000 S-Klasa limuzina.

Kraća verzija: sveukupni koncept vozila

Iskusiti automobilski luksuz na potpuno nov način

„S-Klasa je najprodavanija luksuzna limuzina na svetu. Sa najnovijom generacijom, želimo da našim kupcima ponudimo inovaciju, bezbednost, komfor i kvalitet kao nikad do sada,“ kaže Ola Källenius, predsednik kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG. „Nova S-Klasa potkrepljuje našu tvrdnju da proizvodimo najbolji automobil na svetu „, navodi Markus Schäfer, član Upravnog odbora kompanija Daimler AG i Mercedes-Benz AG; odgovoran za Daimler Group Research i Mercedes-Benz Cars COO.  „Ovde luksuz ispunjava najveću moguću sigurnost i najviši nivo komfora. Nova S-Klasa može se naručiti u Nemačkoj od sredine septembra 2020. godine, i očekuje se u dilerstvima u decembru 2020. godine.

Moderni luksuz dostiže novi nivo u enterijeru S-Klase. Dizajneri su stvorili ugodan ambijent sa “lounge” karakterom koji je obeležen elegancijom, visokim kvalitetom i lakoćom. Kontrolna tabla sa novom arhitekturom, modernim dizajnom površine i ergonomskim rasporedom ekrana predstavlja poseban naglasak. Ali dobar osećaj ide još dublje: sa unapređenim kvalitetom vožnje i niskim nivoom buke, kao i velikom ponudom ENERGIZING Comfort programa, S-Klasa brine o dobrobiti svojih putnika. Oni takođe ostaju u formi zahvaljujući efikasnom sistemu za filtriranje vazduha, koji novostečenu sposbnosti signalizira novim imenom, ENERGIZING Air Control.

Mercedes-Benz S-Klasse, 2020, Outdoor, Interieur: Leder Nappa Sienabraun // Mercedes-Benz S-Class, 2020, outdoor, interior: leather siena brown

Nova Mercedes-Benz S-Klasa postala je pametnija u mnogim oblastima i iskustvo u vožnji je na novom nivou. Digitalnim inovacijama kao što su MBUX (Mercedes-Benz User Experience) pridružuju se i inovacije koje povećavaju uživanje u vožnji, a vožnju čine još sigurnijom: među njima su upravljanje zadnjom osovinom sa velikim uglom upravljanja i bezbednosne inovacije kao što je vazdušni jastuk za zadnje sedište. Kao nova funkcija PRE-SAFE® Impulse Side, E-ACTIVE BODY CONTROL ogibljenje može podići karoseriju vozila (na obe strane) neposredno pred bočni udar. Nakon sistemskog daljeg razvoja, sistemi pomoći u vožnji su dalji korak ka autonomnoj vožnji. Zahvaljujući ekološkim senzorima, parking sistemi pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevrisanja pri malim brzinama. Integracija u MBUX system znači da je nivo vizuelizacije sada ušao u potpuno novu dimenziju.

Preko 100 godina: luksuzna klasa kao oličenje brenda Mercedes-benz

S-Klasa je centralni deo brenda, i predstavlja fascinaciju Mercedes-Benz-a: legendarna inženjerska stručnost i nasleđe zanatske izrade susreću se sa progresivnim digitalnim inovacijama. S-Klasa kombinuje veštačku inteligenciju sa iskustvom stečenim tokom 135 godina automobilskog inženjerstva. Pre otpirlike 70 godina, Mercedes-Benz je postavio temenje ovoj seriji modela sa modelom 220. Od lansiranja na tržište 1951. godine, više od 4 miliona S-Klasa limuzina je isporučeno kupcima širom sveta. Oznaka „S-Klasa“ zvanično je predstavljena sa serijom modela 116, 1972. godine. U poslednjih 10 godina, S-Klasa limuzina bila je posbeno popularna u Kini, SAD, Južnoj Koreji i Nemačkoj. Sve u svemu, od lansiranja generacije koja je sada u izlazećoj fazi, više od 500,000 S-Klasa limuzina je prodato.

Stopa lojalnosti za ovu seriju modela je posebno visoka. Na primer, oko 80% kupaca u Zapadnoj Evropi koji su prethodno vozili S-Klasu, ponovo se opredelilo za model brenda Mercedes-Benz. U SAD, više od 70%. Širom sveta, S-Klasa limuzina se uglavnom prodaje u verziji sa dugim međuosovinskim rastojanjem: oko 9 do 10 kupca se odlučuje za ovu verziju.

MBUX: nova dimezija u personalizaciji i interakciji

Nijedna druga inovacija poslednjih godina nije tako radikalno promenila rad Mercedes-Benz modela kao što je to učinio MBUX (Mercedes-Benz User Experience). Druga generacija ovog sistema, sposobnog za učenje, debitovala je sada u S-Klasi. Unutrašnjost vozila je sada još inteligentnija uz fokus na digitalno okruženje, jer su i hardver i softver dostigli veliki napredak: sjajni displeji na čak do pet velikih ekrana, delom sa OLED tehnologijom, još više olakšavaju kontrolu nad vozilom i pojednostavljuju komfor. Mogućnosti personalizacije i intuitivnog upravljanja postale su mnogo veće. Ovo se odnosi i na sedišta pozadi, ali i na vozača: na primer, novi 3D ekran dozvoljava prostorni prikaz po prvi put pritiskom na dugme. Pravi trodimenzionalni efekat postiže se bez nošenja 3D naočara.

Dva različita head-up displeja (HUDs) su dostupna na zahtev. Veći HUD pruža sadržaj proširene stvarnosti (AR). Na primer, tokom navigacije, animirane strelice za kretanje (“riblje kosti”) praktično se projektuju na putu ispred vozača. Uključene su i funkcije asistencije, na primer informacija sa Active Distrance Assist sistema. Slika se pojavljuje praktično na udaljenosti od 10 metara. Površina ekrana odgovara monitoru dijagonale od 77-inča.

Mercedes-Benz S-Klasse, My MBUX (Mercedes-Benz User Experience) // Mercedes-Benz S-Class, My MBUX (Mercedes-Benz User Experience)

Glasovni asistent „Hey Mercedes“ sada je sposoban za još više dijaloga i više učenja aktiviranjem online usluga u Mercedes me aplikaciji. Štaviše, pojedine akcije se mogu izvoditi i bez ključne reči „Hey Mercedes“. Na primer, prihvatanje telefonskog poziva ili prikaz mape za navigaciju. „Hey Mercedes“ sada može da objasni gde se nalazi set za prvi pomoć ili kako konektovati pametni telefon preko Bluetooth konekcije. U S-Klasi glasovim asistentom s emoće upravljati i sa zadnjih sedišta.

Koristeći kamere u prostoru iznad glave putnika i učeće algoritme, MBUX Interior Assist prepoznaje i predviđa želje i namere putnika. To čini tumačeći smer glave, pokrete rukom i govor tema, na koje odgovara određenim funkcijama na vozilu. Pored toga što poboljšava udobnost,  MBUX Interior Assits poboljšava i bezbednost. Proverava se, na primer, da li je dečije sedište na suvozačevom sedištu pravilno postavljeno.

Sa funkcijom MBUX Smart Home function, S-Klasa sada postaje kontrolni centra I za dom, jer su I domovi mnogih ljudi sve pametniji: mobilna inteligencija osgurava maskimalnu pogodnost upravljanja iz daljine. WLAN I senzori čine dom sposbobnim za komunikaciju: temperature I osvetljenje, roletne I električni uređaji mogu se daljinski nadgledati I kontorlisati. Detektori pokreta na prozorima informišu korisnika o dobrodošlim ili nepoželjnim posetiocima.

Dimenzijski koncept i dizajn enterijera: izdašan ambijent sa prirodom nalik dnevnom boravku

Dimenzijski koncept i dizajn enterijera: izdašan ambijent sa prirodom nalik dnevnom boravku The S-Class has always been a place for comfortable travel and relaxed working. With the new generation, the interior has fully evolved into a „third place“, a refuge between the home and workplace. Nearly all comfort-related dimensions of both variants, the S-Class with short and long wheelbase, have been improved in the front as well as on the rear seats. The sense of space is accordingly generous.

Dimenzijski koncept i dizajn enterijera: izdašan ambijent sa prirodom nalik dnevnom boravku. S-klasa je uvek bila mesto za udobno putovanje i opušten rad. Sa novom generacijom, enterijer je u potpunosti evoluirao u „treće mesto“, utočište između kuće i radnog mesta. Gotovo sve dimenzije povezane sa udobnošću obe varijante, S-Klase sa kratkim i dugim međuosovinskim rastojanjem, poboljšane su kako na prednjim, tako i na zadnjim sedištima. Osećaj prostora je prema tome velikodušan.

Ovo su najvažnije dimenzije:

S-Klasa sa … Prethodni model Prethodni model Razlika … međuosovinski razmakom Prethodni model Razlika
Spoljne dimenzije (mm)
Dužina 5179 5125 +54 5289 5255 +34
Sirina 1954/1921[2] 1899 +55/+221 1954/19211 1899 +55/+221
Sa uključenim spoljnim retrovizorima 2109 2130 -21 2109 2130 -21
Visina 1503 1493 +10 1503 1491 +12
Međuosoviniki razmak 3106 3035 +71 3216 3165 +51
Track, napred 1660 1624 +36 1660 1624 +36
Track, pozadi 1688 1637 +51 1688 1637 +51
Unitrašnje dimenzije (mm)
Masimalni prostor za glavu,

ispred

1070 1069 +1 1070 1069 +1
Prostor za glavu, pozadi[3] 974/1003 958/995 +16/+8 974/1003 958/995 +16/+8
Proctor za noge, napared 1051 1051 0 1051 1051 0
Mesto za noge, pozadi 1004 963 +41 1115 1091 +24
Prostor za laktova, napred 1592 1554 +38 1592 1554 +38
Prostor za laktove, pozadi 1583 1560 +23 1572 1561 +11
Shoulder room, front 1516 1516 0 1516 1516 0
Shoulder room, rear 1469 1499 -30 1469 1501 -32
Boot capacity[4] VDA (l) 550 530 +20 550 530 +20

Željena harmonija između digitalnog i analognog luksuza rezultira revolucionarnim dizajnom enterijera, uključujući asocijacije na unutrašnju arhitekturu i elemente dizajna jahti. Izgleda da izvajani izgled kontrolne table, središnje konzole i naslona za ruke lebdi iznad prostranog unutrašnjeg pejzaža. Sistematsko smanjenje broja kontrola podvlači minimalistički izgled enterijera. Fina podela između gornjeg dela kontrolne table i velikog elementa obloge strukturira površinu i stvara horizontalnu širinu.

Pored pet ekrana, istaknuti elementi uključuju velike površine ukrasa na instrument tabli i pozadi (u varijanti Comfort Seat). Oni se kreću oko putnika i sistematski su dalji razvoj efekta obavijanja. Jedna posebno atraktivna verzija obloge je drveni furnir otvorenog poreza, probijen umetcima od pravog aluminijuma koji prate konture. Novi elementi dizajna uključuju ravne, četverokutne središnje otvore sa vodoravnim nocelima. Dva tanka, vertikalna bočna ventilaciona otvora sa svake strane zaokružuju krajeve kontrolne table.

Ekran vozača i medijski displej nude sveobuhvatno estetsko iskustvo. Izgled ekrana može se individualizovati izborom između četiri stila prikaza (diskretan, sportski, ekskluzivan, klasičan) i tri načina (navigacija, pomoć, servis)

Sedišta: Obilje visoke tehnologije za izvanrednu udobnost na dugačkim udaljenostima

Sedišta doslovno pozivaju putnike da sednu i opuste se. Tekuća, trodimenzionalna tema dizajna slojeva daje utisak lakoće. Različita završna obrada daje sedištima različite karaktere. Na primer, uzdužni cevovodi od Lugano kože daju im plemenit, avantgardni izgled, dok je progresivni dijamantski uzorak nappa kože i ekskluzivne nappa kože klasičniji i presitžniji.

Do 19 motora na prednjim sedištima omogućava udobno sedenje – broj koji ukazuje na složenost tehnologije ugrađene u sedišta. Ipak, udobnost nije dovoljna: sedišta takođe igraju glavnu ulogu u pogledu bezbednosti. I naravno kada je u pitanju luksuzno blagostanje: sva sedišta dostupna za S-klasu nose pečat odobrenja kampanje Healthy Seating[5].

Deset različitih programa masaže dostupno je u novoj S-Klasi. Oni koriste vibracione motore i mogu pojačati efekat opuštajuće masaže toplinom po principu vrućeg kamena. U tom cilju grejanje sedišta kombinuje se sa vazdušnim komorama na naduvavanje u aktivnim višekonturnim sedištima. Vazdušne komore su sada bliže površini sedišta, pa ih je još lakše kontrolisati i osećati.

Pet različitih varijanti zadnjih sedišta omogućava da se zadnji deo S-Klase konfiguriše kao prostor za rad ili odmor. Jedna nova karakteristika je dodatni jastuk za grejanje za naslon za glavu, koji je dostupan za “dva električno podesiva zadnja sedišta. Poboljšani su i opseg podešavanja i ugao suvozačevog sedišta u konfiguraciji „chauffeur“.

ENERGIZING Comfort programi: Udobno putovanje dok ostajete u formi

Pritiskom na dugme ili glasovnom komandom, holistički „Fit & Healthy“ pristup ENERGIZING COMFORT pruža opipljivo iskustvo različitih sistema komfora u S-Klasi i sadrži programe koji ih spajaju u svetske doživljaje. Istovremeno, sistem stvara odgovarajuću atmosferu u unutrašnjosti – na primer, okrepljujuće u slučaju monotonih deonica puta ili opuštajući u slučaju povišenog nivoa stresa. ENERGIZING COACH čak predlaže odgovarajući program za vitalnost ili wellness na osnovu podataka o vozilu i putovanju. Takođe uključuje podatke o kvalitetu spavanja i nivou stresa u svoj inteligentni algoritam, ako ukoliko vozač ima odgovarajući sat.

Mercedes-Benz je suštinski poboljšao ENERGISING control comfort u novoj S-Klasi. Inovacije poput masaže zasnovane na vibracionim motorima u jastuku sedišta i rezonantnom prenosu od strane Burmester® vrhunske opreme. Integrisani su 4D sistem surround zvuka. Ovo čini bas tonove osjetljivim. Direktna reprodukcija zvučne rezonancije na sedištima dodaje još jedan nivo trodimenzionalnom iskustvu slušanja – 4D zvuk inspirisan akustičnom masažom. Osetljivi intenzitet zvuka može se individualno prilagoditi za svako sedište. Muzika postaje još emotivnija zahvaljujući ovoj osećajnoj komponenti. U ovu svrhu u naslon svakog sedišta integrisana su dva pobuđivača.

Automatizovani sistemi za vožnju i pomoć u vožnji: još veća podrška za vozača

Kućna kancelarija će uskoro biti mobilna – uključujući i ljude za volanom. Barem ako upravljaju vozilom sa trokrakom zvezdom: jer Mercedes-Benz želi da postigne tehničku realizaciju i bezbedan rad vožnje S-Klasom u uslovno automatizovanom režimu i da ispuni stroge zakonske zahteve za ono što je poznato kao sistem nivoa 3. Očekuje se da će od druge polovine 2021. godine S-klasa moći da vozi u uslovno automatizovanom režimu sa novim DRIVE PILOT-om, u situacijama kada je gustina saobraćaja velika ili u nazad, na odgovarajućim deonicama autoputa u Nemačkoj. Skidanjem pritiska sa vozača, ovo im omogućava da preduzimaju sekundarne aktivnosti kao što su pregledanje Interneta ili bavljenje e-poštom u kancelariji u automobilu, i tako osvajaju dodatno vreme.

U novoj S-Klasi, Mercedes-Benz dolazi još jedan veliki korak bliže svojoj viziji vožnje bez nesreća. Vozača podržavaju brojni novi ili prošireni sistemi pomoći u vožnji. Time on/ona ima smanjeno radno opterećenje u svakodnevnim situacijama i sposoban/sposobna je da vozi udobno i sigurno. Kada opasnost preti, sistemi pomoći su u stanju da odgovore na predstojeće kolizije kako situacija zahteva. Princip rada sistema postaje vidljiv novim konceptom prikaza na displeju ispred vozača.

Zahvaljujući poboljšanim ekološkim senzorima, parkirni sistemi pružaju vozaču još bolju podršku prilikom manevrisanja pri maloj brzini. Rad je brži i intuitivniji zahvaljujući integraciji u MBUX. Opcionalno upravljanje zadnjom osovinom integrisano je u pomoćnike za parkiranje, uz izračunavanje putanja u skladu s tim. Funkcije kočenja u nuždi služe i za zaštitu ostalih učesnika u saobraćaju.

Vozač može parkirati i odvesti automobil putem pametnog telefona uz pomoć daljinskog parkiranja. Rad je znatno pojednostavljen. Ako je navedeno sa predinstalacijom za INTELIGENTNI PARK PILOT, S-Klasa je pripremljena za automatsko parkiranje vozila (AVP, SAE nivo 4). Zajedno sa potrebnom opcionalnom opremom i odgovarajućom uslugom Connect (u zavisnosti od države), nova S-Klasa poseduje ugrađenu tehnologiju za ulazak i izlazak sa višespratnih parkirališta opremljenih AVP infrastrukturom u visoko automatizovanom režimu i bez vozača, pod uslovom da nacionalno zakonodavstvo dozvoljava takav rad.

Sistemi oslanjanja: upravljiviji i dinamičniji sa upravljanjem zadnjom osovinom

Inovativni sistemi vešanja osiguravaju impresivno iskustvo za punike u novoj S-Klasi. Upravljanje zadnjom osovinom (opciono) sa uglom upravljanja do 10°, poboljšava upravljivost u urbanim sredinama do nivoa upravljivosti kompaktnog automobila. Krug okretanja smanjen je do dva metra.

Opcionalno, potpuno aktivno vešanje E-ACTIVE BODI CONTROL na 48V nudi jedinstvenu sintezu udobnosti i okretnosti, plus dodatnu zaštitu u slučaju bočnog sudara. Vazdušno vešanje AIRMATIC sa kontinualno podesivim prigušivanjem ADS + je standardna oprema. Blisko povezivanje svih sistema ogibljenja i upravljanja osigurava maksimalnu stabilnost i sigurnost. Mercedes-Benz je svojim merama u fazi pre nezgode dodao novu funkciju PRE-SAFE® impulsne strane: Kada preči bočni udar, E-ACTIVE BODI CONTROL (KONTROLA TELA) može da podigne karoseriju do 80 milimetara suspenzija u roku od nekoliko desetina sekunde. Ovo smanjuje opterećenje na konstrukcijama vrata, jer prag vrata može da apsorbuje više energije zahvaljujući svom višem položaju. Kao rezultat, deformacija putničke ćelije i opterećenja koja deluju na putnike mogu se smanjiti. Radarski senzori se koriste za prepoznavanje potencijalnog bočnog sudara.

Dizajn eksterijera: savršene proporcije za klasičan izgled

Sa kratkim prednjim vešanjem, dugim međuosovinskim rastojanjem i uravnoteženim zadnjim višenjem, S-Klasa je zamišljena kao klasični salon sa savršenim proporcijama. Široki koloseci i u ravni montirani točkovi sa modernim dizajnom daju vozilu mišićav izgled. Takozvane linije znakova znatno su smanjene duž bokova. Pametno oblikovane površine sa izvajanim izgledom stvaraju posebne svetlosne efekte. Prednji deo impresionira visokom statusom maske hladnjaka.

Prednja svetla karakterišu prednji deo automobila. Imaju potpis u dnevnim svetlima za vožnju u tri tačke koji je tipičan za S-Klasu, ali ovaj je u ravniji i nešto manji u celini. Kvake vrata postavljene u ravni (opcionalno) su potpuno novorazvijene. Električno se produžavaju kada se vozač približi ili kada se priđe spoljnoj površini kvake na vratima. Pristup bez ključa pruža KEYLESS-GO.

Dinamičan izgled automobila nastavlja se pozadi. Zahvaljujući precizno dizajniranim, vrlo detaljnim unutrašnjim karakteristikama i određenim animiranim funkcijama, zadnja svetla doprinose utisku visokog kvaliteta. Čine novu S Klasu nepogrešivom i u dnevnom i u noćnom dizajnu.

Mercedes-Benz S-Klasse, 2020, Outdoor, Fahraufnahme, Exterieur: Diamantweiß // Mercedes-Benz S-Class, 2020, outdoor, driving shot, exterior: diamond white

Svetla: sa inovativnom digitalnom tehnologijom, spolja i iznutra

Opcioni sistem DIGITAL LIGHT prvi put ulazi u serijsku proizvodnju u Mercedes-Benz-u. Ovo omogućava potpuno nove funkcije pomoći[6]:

  • Upozorenje na prepoznate radove na putu projektovanjem simbola bagera na površinu puta
  • Usmeravanje reflektora na pešake otkrivene na putu kao upozorenje
  • Semafori, znakovi za zaustavljanje ili znakovi zabrane ulaska ističu se projektovanjem simbola upozorenja na površinu puta
  • Pomoć na uskim kolovoznim trakama (izvođenje radova na putu) projektovanjem smernica na površinu puta.

U svakom faru DIGITAL LIGHT ima svetlosni modul sa tri izuzetno moćne LED diode sa svetlošću koja se prelama i usmerava od 1,3 miliona mikro ogledala. Rezolucija je prema tome veća od 2,6 miliona piksela po vozilu. Ovo omogućava visoko preciznu raspodelu svetlosti. Omogućava Highbeam Assist-u da pruži preko 100 puta precizniju svetlost od 84 piksela kada isključuje dolazeći saobraćaj ili putokaze iz svetlosnog snopa. Gradacije svetlosti/senke i raspodela svetlosti svih ostalih prilagodljivih svetlosnih funkcija takođe se ostvaruju sa znatno više preciznosti, optimizujući osvetljenje npr. svetla za maglu, svetla za autoputeve ili gradska svetla.

Zahvaljujući LED tehnologiji, nova S-Klasa je takođe napravila iskorak u svom unutrašnjem osvetljenju: Mercedes-Benz je sada prvi put realizovao interaktivno unutrašnje osvetljenje. Aktivno ambijentalno osvetljenje (opciono) dopunjuje ambijentalno osvetljenje (standardna oprema) dodatnim slojem svetlosti. Integrisan je u sisteme za pomoć u vožnji i sposoban je da vizuelno pojača upozorenja. Ovo takođe omogućava odgovarajuće povratne informacije za sisteme komfora. Ovo se odnosi na sistem upravljanja klimom ili glasovni asistent „Hey Mercedes“.

Aerodinamika: opsežne simulacije protoka vazduha u ranoj fazi razvoja

Sa Cd u isnosu od 0,22, S-Klasa je jedan od najaerodinamičnijih automobila na svetu, posebno u segmentu luksuznih limuzina. Iako se frontalna površina (A) nove S-klase neznatno povećala na 2,5 kvadratnih metara, koeficijent otpora je još više smanjen u poređenju sa prethodnim modelom. Proizvod Cd i A je 0,56 kvadratnih metara, što je 200 kvadratnih cm manje u odnosu na prethodni model. Aerodinamičke mere koje utiču na telo, donji deo i odvojive delove omogućavaju dobro pokazivanje u aerotunelu i u stvarnom radu. Opsežne simulacije protoka vazduha već su izvedene pomoću računarskih klastera visokih performansi tokom rane faze razvoja.

S-Klasa je takođe postigla dalja poboljšanja u aeroakustici. Prethodna generacija se već istakla veoma visokim nivoom udobnosti i smanjenja buke u unutrašnjosti. Novi model je još tiši. Visoka krutost karoserije pruža osnovu za izvanrednu udobnost uz smanjenje buke i vibracija, a to je poboljšano finim podešavanjem. Na primer, otvori za kablovske uvodnice u zaštitnom zidu imaju dvostruke zaptivke. Da bi se postigao zvuk motora koji se u unutrašnjosti doživljava prefinjeno i nenametljivo, izolacija zaštitnog zida proširena je na bočna područja A-stubova i na pod. Mercedes-Benz takođe prvi put koristi akustičnu penu u određenim delovima karoserije.

Motori: više elektrifikacije, veća efikasnost

Šestocilindrični redni benzinski i dizel motori u različitim izlaznim klasama su prve varijante motora za novu S-Klasu. V8 motor sa integrisanim pokretačkim generatorom (ISG) i ugrađenim električnim sistemom od 48 volti biće dostupan uskoro. Plug-in hibrid sa potpuno električnim dometom od oko 100 kilometara sledi 2021. godine.

Paleta dostupnih modela prilikom lansiranja S-Klase 3

S 450 4MATIC S 500 4MATIC S 350 d S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC
Prenos automatski 9G-TRONIC
Motor (serija, broj cilindara, raspored) M 256, 6 redni OM 656, 6 redni
Zapremina zapremina 2999 2999 2925 2925 2925
Snaga kW/KS 270/367 320/435 210/286 210/286 243/330
na obrtaja 5500-6100 5900-6100 3400-4600 3400-4600 3600-4200
Dodatna snaga sa EQ Boost kW/KS 16/22 16/22
Maksimalni obrtni moment Nm 500 520 600 600 700
na obrtaja 1600-4500 1800-5.500 1200-3200 1200-3200 1200-3200
Dodatni obrtni moment sa EQ Boost Nm 250 250
Kombinovana potrošnja goriva[7] NEDC l/100 km 8.4-7.8

(8.3-7.8)

8.4-7.8

(8.4-7.8)

6.7-6.2

(6.7-6.2)

6,9-6,4

(6,8-6,3)

7.0-6.5

6.9-6.4)

Kombinovana CO2 emisija1 NEDC g/km 191-178

(191-178)

192-179

(192-178)

176-163

(176-163)

183-168

(180-166)

186-171

(183-169)

Ubrzanje 0-100 km/h s 5.1 4.9 6.4 6.2 5.4
Maksimalna brzina km/h 250 250 250 250 250

Vrednosti potrošnje u skladu sa WLTP[8][9]

    S 450 4MATIC S 500 4MATIC S 350 d S 350 d 4MATIC S 400 d 4MATIC
Kombinovana potrošnja goriva [10] WLTP l/100 km 9.5-7.8 (9.4-7.8) 9.5-8.0 (9.4-8.0) 7.7-6.4 (7.7-6.4) 8.0-6.6 (7.9-6.5) 8.0-6.7 (7.9-6.7)
Kombinovana CO2 emisija4 WLTP g/km 215-178 (213-177) 216-181 (214-181) 204-169 (201-168) 211-172 (209-171) 211-175 (209-175)

Karoserija i prevencija nezgoda: novi vazdušni jastuci za putnike sa zadnjoj klupi

Inteligentni dizajn karoserije i inovacije u sistemima za zadržavanje potvrđuju vodeću ulogu S-Klase kada je u pitanju pasivna sigurnost. Nova aluminijumska hibridna karoserija sa sadržajem aluminijuma većim od 50 procenata ispunjava brojne zahteve: Visok nivo zaštite od sudara, manja težina i izuzetno kruta karoserija obezbeđuju izvanredne karakteristike upravljanja praćene izvrsnom udobnošću i smanjenjem buke i vibracija.

U 2019. godini, u eksperimentalnom bezbednosnom vozilu ESF 2019, Mercedes-Benz je predstavio ideje na kojima rade specijalisti kompanije za bezbednost. Među više od 20 inovacija bili su skoro serijska rešenja poput zadnjeg vazdušnog jastuka, koji je sada dostupan kao opciona oprema u S-Klasi. Prednji vazdušni jastuk za zadnje sedište postavlja se posebno nežno zahvaljujući svojoj inovativnoj konstrukciji koja koristi cevastu strukturu. Tokom jakih frontalnih sudara, zadnji vazdušni jastuk može znatno smanjiti opterećenje, koje deluje na glavu i vrat, od strane sigurnosnih pojaseva koji nose putnici na sedištima pozadi.

Tokom jakog bočnog udara, u zavisnosti od smera udara, jačine udarca i zauzetosti prednjeg sedišta, novi centralni vazdušni jastuk postavlja se između vozača i suvozačevog sedišta, smanjujući rizik od kontakta glave putnika. Integrisan je u naslon vozačevog sedišta u sredini vozila.

Održivost: ekološki kompatibilan razvoj

U S-Klasi se koristi više od 98 kg komponenata napravljenih od materijala koji štede resurse. Broj komponenata koje sadrže reciklirani materijal sada je 120 – više nego dvostruko više u odnosu na prethodni model. Još oko 40 kg napravljeno je od obnovljivih sirovina. Proces ekološki kompatibilnog razvoja sa određenim ciljevima čvrsto je ugrađen u ukupni proces razvoja. Ekološki aspekti su već uzeti u obzir u konceptualnoj fazi.

Nova, reciklirana nit se sada koristi za podne obloge. Ova nit – pod nazivom ECONIL® – sastoji se od regeneriranog najlona. Proizvodi se recikliranjem najlonskog otpada namenjenog za deponiju, na primer starih ribljih mreža i ostataka tkanina iz mlinova i tepiha. Oni se sakupljaju i transformišu u novu nit koja ima ista svojstva kao i najlon iz novih sirovina. Procesom reciklaže koji se koristi za proizvodnju konca štedi se CO2 u poređenju sa novom proizvodnjom. Takođe omogućava brendu Mercedes-Benz da zadrži materijale u upotrebi.

Istorija: višedecenijsko postavljanje standarda u luksuznuoj klasi

Mercedes-Benz S-Klasa sledi dugu tradiciju koja se proteže sve do začetka Mercedes brenda, početkom 20. veka. Svaki model je presudno uticao na automobilski inženjering svoje ere. Mnogo pre zvanične oznake S-Klase, modeli u poslovnoj i luksuznoj klasi bili su glavni element portfolija kompanije sa sedištem u Štutgartu i uvek su bili sinonim za luksuz, udobnost, sigurnost i moderan način života. Kontinuirano poreklo S-Klase započinje modelom 220 (V 187) iz 1951. Oznaka „S-Klasa“ zvanično je uvedena sa serijom 116, 1972. godine.

[1] Najbolje performance u SPORT+ režimu vožnje

[2] With grip door handles/with flush door handles

[3] With/without panoramic glass roof

[4] The boot capacity is reduced by optional equipment (e.g. refrigerator box, reclining seat) and in the plug-in hybrid.

[5] https://www.agr-ev.de/en/about-us/agr

[6] Owing to road traffic regulations, the availability and functions of these new assistance functions may be restricted on a market-specific basis.

[7] The stated figures are the measured „NEDC CO2 figures“ in accordance with Article 2 No. 1 Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated based on these figures. A higher figure may apply as the basis for calculating the motor vehicle tax. Further information about the vehicles offered, including the WLTP figures, can be found for each country at www.mercedes-benz.com

[8] The following WLTP details on the stated vehicles are based on the consumption and CO2 figures valid in the German market and are to be understood as indicative information. Depending on the chosen equipment, the specific vehicle can lie between the „WLTP Minimum CO₂/Consumption Value“ and the „WLTP Maximum CO₂/Consumption Value“. A higher figure may apply as the basis for calculating the motor vehicle tax.

[9] Values for the saloon with long wheelbase (V 223). Values for the model with short wheelbase (W 223), in brackets if different

[10] The stated figures were determined in accordance with the prescribed measuring method. They are „WLTP CO₂ figures“ as per Article 2 No. 3 Implementing Regulation (EU) 2017/1153. The fuel consumption figures were calculated based on these figures.

 

Mercedes Benz Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *