Nova ŠKODA KAROQ: upečatljiviji izgled sa boljom aerodinamikom

Uspešan model je unapređen: ŠKODA je koristila prefinjeniji dizajn, održive materijale, nove tehnologije i izbor efikasnih motora najnovije EVO generacije. Od lansiranja drugog SUV modela 2017. godine, proizvedeno je više od pola miliona modela KAROQ, čime je manji brat modela KODIAQ postao jedan od stubova u ponudi brenda ŠKODA. Kompaktni SUV je trenutno u prodaji u 60 zemalja.

Godine 2017. ŠKODA je predstavila KAROQ, drugi model u svojoj SUV liniji. Sa više od pola miliona prodatih jedinica do danas, to je kamen temeljac ŠKODA palete modela i bio je treći najprodavaniji model u 2021. posle naprodavanijih automobila OCTAVIA i KAMIQ. Trenutno se KAROQ prodaje na 60 tržišta širom sveta.

Martin Jan, član odbora kompanije ŠKODA AUTO za prodaju i marketing, kaže: „Kada smo lansirali KAROQ 2017. godine, još jednom smo ubrzali tempo naše SUV kampanje. Model je započeo priču o uspehu i značajno je doprineo činjenici da SUV modeli sada čine oko 50% ukupnih isporuka. Od tada smo još više razvili KAROQ, nudeći kupcima impresivan paket koji uključuje svež dizajn, poboljšanu aerodinamiku, nove održive materijale, najsavremenije sisteme pomoći i najnovije infotainment sisteme.“

Martin Jan, član odbora kompanije ŠKODA AUTO za prodaju i marketing

Oliver Stefani, direktor ŠKODA sektora za dizajn, kaže: „Zbog našeg unapređenog dizajnerskog jezika SUV modela, KAROQ deluje još emotivnije i samouverenije. Šira, šestougaona ŠKODA rešetka i novi prednji branik doprinose tome. Tanji LED farovi sa novim dizajnom grupe sa četiri svetla i tanjim zadnjim svetlima daju automobilu dinamičniji izgled.“

Novi KAROQ je dostupan u Active, Ambition i Style specifikacijama i kao SPORTLINE varijanti. SUV je dugačak 4.390 mm i širok 1.841 mm. Visina modela sa prednjim pogonom je 1.603 mm, a međuosovinsko rastojanje iznosi 2.638 mm, dok su KAROQ modeli sa pogonom na sve točkove visoki 1.608 mm i imaju međuosovinsko rastojanje od 2.630 mm. Kada su opremljena standardnim sedištima, kapacitet prtljažnika je 521 l, odnosno 1.630 l sa oborenim naslonima zadnjih sedišta. Sa opcionim VarioFlex sedištima, zapremina prtljažnika je 588 l, 1.605 l sa oborenim naslonima i 1.810l sa uklonjenim zadnjim sedištima.

Upečatljiviji prednji deo sa širom ŠKODA rešetkom
Restilizovani, preoblikovani branik u boji karoserije ispod šire i sada šestougaone ŠKODA rešetke stvara zadivljujući izgled. Odlikuje ga široki donji ulaz za vazduh sa kristalnim mrežastim dizajnom, robustan prednji spojler crne boje i vazdušne zavese u obliku slova L sa strane. One usmeravaju vazduh kroz bočne strane prednjeg branika, smanjujući vazdušne vrtloge i poboljšavajući protok vazduha u lukovima točkova. Po prvi put, KAROQ modeli sa pogonom na sve točkove imaju aerodinamički optimizovan donji deo rezervoara za gorivo koji takođe pokriva zadnju osovinu kako bi se smanjio otpor vazduha ispod automobila.

Tanji farovi sa opcionom full-LED Matrix tehnologijom
Tanji farovi se protežu do ŠKODA rešetke, a dnevna svetla su podeljena na dva dela. Ovo je prvi KAROQ koji može biti opremljen sa full-LED matrix farovima, u kojima su dva LED modula u svakom – za kratka i duga svetla – raspoređena jedan iznad drugog. Oni pružaju jasnu grupu sa četiri svetla, koja je posebno upečatljiva u režimu vožnje u mraku. Standardna varijanta dolazi sa LED modulima u gornjem delu farova za kratka i duga svetla sa posebnim svetlom za maglu u donjem kućištu. Zadnja svetla su još jasnija, formirajući karakterističnu svetlosnu grupu u obliku slova C i pokazujući kristalnu strukturu tipičnu za brend ŠKODA. Standardno dolaze sa full-LED

Duži zadnji spojler, aerodinamički točkovi i novi zadnji branik
Prošireni zadnji spojler u boji karoserije čini da vozilo izgleda duže kada se gleda sa strane. KAROQ sa Style specifikacijom i varijanta SPORTLINE dolaze sa bočnim rebrima, koji – zajedno sa spojlerom – smanjuju turbulenciju vazduha pozadi, poboljšavajući aerodinamiku automobila i smanjujući emisiju CO. Aerodinamika modela KAROQ je takođe poboljšana novim Scutus (standardni 17-inčni za Style paket) i Sagitarius (19-inčni) aluminijumskim felnama, koje su dostupne u metalik srebrnoj i poliranoj metalik antracit boji. Isto kao i 18-inčni Procyon točkovi, oni takođe imaju plastične Aero obloge koje smanjuju turbulenciju vazduha oko točkova. Aero obloge su dostupne u mat crnoj boji za Scutus točkove, dok boje obloga za ostale točkove takođe uključuju crnu i antracit. Polirani crni i aerodinamički optimizovani 18-inčni Miran točkovi su potpuno nova opcija. Restilizovan zadnji branik modela KAROQ je u boji karoserije ispod praga za utovar, dok
njegov čvrsti crni plastični zadnji difuzor ima izvajan oblik.

Nove opcije metalik boja Phoenix narandžasta i Graphite siva
ŠKODA nudi ukupno devet boja za KAROQ. Metalik Phoenix narandžasta i Graphite siva su nove boje u asortimanu. One dopunjuju metalik Brilliant srebrnu, Velvet crvenu, bisernu Moon belu, Lava plavu i bisernu Magic crnu, kao i standardne boje Energy plavu i Steel sivu.

Postoji veći izbor presvlaka za sedišta za unapređeni ŠKODA KAROQ. Kada se naruči sa opcionim Eco paketom, KAROQ sada dolazi sa održivo proizvedenim materijalima napravljenim od recikliranih PET boca. Postoji širi spektar boja i materijala kao izbor za nivoe opreme Ambition i Style, a sedište suvozača je sada dostupno sa memorijskom funkcijom i električnim podešavanjem. Opcioni trozonski Climatronic nudi povećanu udobnost, dok nova dekorativna obloga na instrument tabli i vratima, kao i dodatne boje za LED ambijentalno osvetljenje, stvaraju bolji vizuelni utisak.

Ažuriranje uključuje širi izbor boja i materijala za nivoe opreme Ambition i Style, a dolaze sa novom kontrolnom tablom i oblogama vrata. KAROQ Ambition, na primer, ima novu unikatnu hromiranu oblogu kontrolne table, a paneli na vratima sada imaju dizajn anodizovane poprečne linije. Pored crnih platnenih presvlaka sedišta (standard), sedišta mogu biti presvučena crnim Suedia mikrovlaknom ili crnom kožom. Ove dve opcije su takođe dostupne za KAROQ Style. Alternativno, standardne crne platnene presvlake sedišta u toj specifikaciji mogu se zameniti bež kožnim sedištima. Instrument tabla ima ukrasne trake Piano Black, dok ukrasi vrata imaju dizajn Linear Diamonds.

Opcioni Eco paket za Ambition i Style
Piano Black detalji na instrument tabli i centralnoj konzoli takođe su deo Eco paketa, koji je opcioni za nivoe opreme Ambition i Style. Nisha dekorativna obloga na panelima vrata stvara novi vizuelni vrhunac. Održive presvlake za sedišta u Eco paketu imaju svoj debi u modelu KAROQ. Napravljene su od recikliranih PET boca, između ostalog, i imaju kožne elemente. Delovi sedišta i naslona za ruke su tapacirani Suedia mikrovlaknom u nijansi Mocha braon specifičnoj za Eco paket. Unapređeno LED ambijentalno osvetljenje sada osvetljava panele prednjih i zadnjih vrata u jednoj od deset boja, a prostor za noge u beloj boji. Ovo je standardna funkcija uključena u Eco paket i opciona za sve ostale varijante.

Trozonski Climatronic i nove funkcije sedišta
Za još veći nivo udobnosti, ažurirani ŠKODA KAROQ sada može biti opremljen trozonskim Climatronic-om. Električno podesivo sedište suvozača, uključujući memorijsku funkciju, je još jedna opcija koja je debitovala u modelu KAROQ (dostupno od Style specifikacije naviše). Ovo je zgodna funkcija za čuvanje ličnih podešavanja i vraćanje istih u bilo kom trenutku pritiskom na dugme. Prednja sedišta su takođe dostupna sa opcijom za električno podešavanje lumbalnog dela. Ostale opcije uključuju VarioFlex zadnja sedišta. Ovaj sistem se sastoji od tri odvojena sedišta, podeljena u odnosu 40:20:40, koja se mogu pojedinačno podesiti ili potpuno ukloniti. Sa uklonjenim zadnjim
sedištima, KAROQ se može pohvaliti maksimalnim kapacitetom prtljažnika od 1.81ol. 

Motori dostupni za KAROQ uključuju pet naprednih i efikasnih pogonskih jedinica iz najnovije EVO generacije Volkswagen grupe. Izlazna snaga koju nude tri TSI benzinska motora i dva dizel motora kreću se od 81 kW (110 KS) do 140 kW (190 KS), pri čemu je vrhunski 2.0 TSI rezervisan isključivo za KAROQ SPORTLINE sa pogonom na sve točkove sa sedmostepenim DSG-om. Pogon na sva četiri točka sa elektronski kontrolisanom višelamelastom spojnicom i sedmostepenim DSG-om takođe su dostupni za snažniji od dva dizel motora.

Johanes Neft, član odbora za tehnički razvoj kompanije ŠKODA AUTO, kaže: „KAROQ motori su ekonomični i efikasni. Visoki pritisci ubrizgavanja i kućišta cilindara obložena plazmom, između ostalog, obezbeđuju nisku emisiju i potrošnju goriva kod TSI benzinskih motora. U dizel motorima koristimo dva SCR katalitička konvertora i dvostruku metodu doziranja za posebno efikasan tretman izduvnih gasova.“

Osnovni pogon za KAROQ je trocilindrični 1.0 TSI kombinovan sa šestostepenim manuelnim menjačem. Sa snagom od 81 kW (110 KS), ovaj EVO motor najnovije generacije je posebno efikasan. Niske emisije su obezbeđene pritiskom ubrizgavanja do 350 bara i inovativnim oblaganjem plazma slojem od 150 mm (0,15 mm) u kućištu cilindra koji zamenjuje obloge cilindara od livenog gvožđa. Ovo smanjuje unutrašnje trenje u cilindrima i rezultira boljom distribucijom toplote u komori za sagorevanje, što smanjuje toplotno opterećenje motora. Četvorocilindrični 1.5 TSI benzinski motor sa snagom od 110 kW (150 KS) takođe ima tehnologiju aktivnih cilindara (ACT), koja dodatno smanjuje potrošnju goriva automatskim gašenjem dva cilindra kada je opterećenje motora nisko.
KAROQ SPORTLINE sa motorom 2.0 TSI i pogonom na sve točkove kao standard

Najsnažniji motor sa 140 kW (190 KS) rezervisan je isključivo za KAROQ SPORTLINE verziju. 2.0 TSI prenosi svoju snagu na sva četiri točka preko sedmostepenog DSG kao standard. Sistem sa pogonom na sve točkove koristi šestu generaciju elektronski kontrolisane višelamelaste spojnice, koja je za oko 0,8 kg lakša od prethodne verzije i efikasnija. Integrisana kontrolna jedinica omogućava sistemu da brže reaguje, isključujući i ponovo aktivirajući pogon na svim točkovima po potrebi u delićima sekunde.

Ekonomični dizel motori sa dvostrukim doziranjem
Svaki od dva EVO dizela ima zapreminu od dva litra. Snažnija varijanta proizvodi 110 kW (150 KS). Obe jedinice dolaze sa šestostepenim manuelnim menjačem kao standard; DSG sa sedam brzina je opcioni. Ako je opremljen DSG-om, motor od 110 kW prenosi snagu na podlogu preko pogona na sve točkove. Motori EA288 EVO imaju SCR sistem sa tehnologijom dvostrukog doziranja za smanjenje emisije azotnih oksida. Ovde se AdBlue® ubrizgava u dva selektivna katalitička redukciona pretvarača koji su raspoređeni jedan za drugim. Jedan od pretvarača je instaliran bliže motoru u modulu za prečišćavanje izduvnih gasova, a drugi se nalazi dalje od motora u podu šasije.

Dinamička kontrola šasije i progresivno upravljanje su opcioni
Nivoi opreme Ambition i Style, kao i varijanta SPORTLINE, mogu biti opremljeni dinamičkom kontrolom šasije (DCC) i progresivnim upravljanjem kao opcijom. DCC kontinuirano procenjuje situaciju u vožnji i u skladu sa tim prilagođava prigušivanje i upravljanje. Osnovna podešavanja – Eco, Comfort, Normal i Sport – mogu se izabrati u režimu vožnje, dok se u individualnom režimu mogu fino podesiti. Progresivno upravljanje ima promenljivi odnos upravljanja. Ovo zavisi od ugla upravljanja i omogućava bolju upravljivost pri većim brzinama i veću agilnost u krivinama. U isto vreme, sile upravljanja su znatno manje pri većim uglovima, na primer pri skretanju u manjim brzinama u gradu ili prilikom parkiranja, što olakšava manevrisanje vozilo.

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.