Novi bodovi za Borkovića

Posle sudara koji je srpski as imao na stazi u Pekingu u kojem je njegov automobil pretrpeo velika oštećenja, mehaničari Campos tima nakon danonoćnog rada ipak su uspeli da osposobe Borkovićevog Chevroleta #98 za naredni trkački vikend u Šangaju i to se isplatilo.

Odmah posle trke u Pekingu Chevy je, mimo WTCC kolone ostalih automobila, specijalno transportovan do Šangaja gde ga je Campos neumorno popravljao u partnerskom kineskom timu. Trideset mehaničara je od utorka bez prestanka, po 15 u isto vreme, radilo na šasiji i motoru, a neophodni delovi su stigli iz Evrope.

fp0 3

„Na današnjem testu (FP0) nisam izvezao ni ceo krug. Prezadovoljan sam kako je moj tim odradio posao, iako je otkriven jedan veći kvar koji su odmah posle FP0 otklonili. Posle svakog sudara ima sitnih problema, pa je tako i sada. Još mora da se radi na pumpi servo volana iz koje je tokom testiranja curelo ulje, pa sam morao da prekinem vožnju. Tim je brzo uočio problem, ali nije bilo moguće da se otkloni tokom FP0, pa sam prekinuo testiranje. Na žalost nema više testova danas, ali moramo da iskoristimo maksimalno ovo što imamo. Zahvalan sam na prilici koju mi je Campos pružio svojim napornim radom i što će mi finansijski izadji u susret do daljnjeg, kako bi uspeo da završim ovu trku. Za dalje ćemo se moj NIS Petrol Racing team i ja boriti posle ove trke. Sada je fokus samo Shanghaj čija je staza tehnički zahtevna i brza. Potrudiću se da sutra nadomestim što danas nisam uspeo i da dobro ispitam stazu.“ – rekao je Borković posle testa.

fp0 1

Na kvalifikacijama u subotu, Borković je osvojio 12. poziciju, te je u nedelju, na obe trke startovao iz šestog reda, sa pozicije 12. Odlično je krenuo na prvoj trci i napredovao za dve pozicije. Na stazi je bolje savladavao prvi i treći sektor u odnosu na jučerašnje kvalifikacije.

Ipak, s nedovoljno dobrim pritiskom u pneumaticima i problemima sa spliterom koji je otpadao i upravljanjem prednjeg dela svog Chevrolet Cruze #98 automobila (understeer), vozač NIS Petrol by Campos Racing tima trpeo je oštećenja na stazi.

Iako mu je glavni inženjer ekipe Đoan Orus savetovao da se vrati u boks, Duca je izvezao celu trku do kraja, završivši je kao 12, s obzirom na to da je već posle četiri kruga znatno potrošio gume.

Uzrok oštećenja prilično je bizaran budući da je Holanđaninu Tomu Koronelu, koji je vozio ispred Borkovića, otpala kamera pod Ducin auto i pokidala mu prednji deo. Srećom članovi tima uspeli su da otklone nedostatke do početka druge trke.

trka 7

Borković je ponovio fantastičan start i domogao se devetog mesta, ali mu je problem sa upravljanjem zadavao velike muke. Borben kao lav, izdržao je jake bolove u rukama prilikom svakog skretanja udesno zbog poteškoća s volanom.

Pančevac je pritom morao da pazi da ne ošteti automobil, pa je bio prinuđen da tokom trke pusti neke rivale. Konačno, nakon dramatičnog finiša prošao je kroz startno-ciljni pravac tik iza klupskog kolege Valenta, a ispred Ladinog vozača Tompsona kao desetoplasirani.

„Posle niza neverovatnih okolnosti na stazi koje ne znam više ni kako da nazovem i moje ogromne želje da ipak izvezem obe trke, ovaj osvojeni bod mi je velik kao kuća. Ono što mogu da obećam je da ću se do kraja šampionata lavovski boriti kao i uvek. To sam i danas učinio, nisam želeo da odustanem, iako je auto bio neispravan. Sve je ovo jedno ogromno iskustvo za mene i jedva čekam trku u Japanu“-rekao je Borković posle trke.

trka 1

Pobednik prve trke bio je vozač Sitroena Hoze Marija Lopez, dok je Marokanac Mehdi Benani u Hondi bio najbrži u drugoj.

Po završteku trke, vozač Sitroena, Sebastijan Loeb je kaženjen, pa se poredak promenio, te su se svi vozači iza Loeba pomerili za jedno mesto. Tako se Borković plasirao na deveto mesto i dobio dva boda. Osvajanje novih bodaova u šampionatu fantastičan je uspeh s obzirom na malerozan prethodni vikend u Pekingu i nedostatak vremena za testiranje automobila. Mnogi bi u takvoj situaciji poklekli, ali se upornost i hrabrost srpskog automobiliste na kraju isplatila.

Dušan Borković je posle deset trkačkih vikenda u WTCC osvojio 19 bodova. Sledeća runda WTCC biće vožena na legendarnoj stazi Suzuka u Japanu 25. i 26. otkobra.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *