Novi GTS: prvi Taycan sa dometom od preko 500 km, na osnovu WLTP kriterijuma

GTS predstavlja skraćenicu od Gran Turismo Sport. Još od pojave modela Porsche 904 Carrera GTS 1963. godine, ova tri slova imaju poseban značaj za ljubitelje marke Porsche. Danas ova legendarna oznaka postoji kao derivat u svakoj seriji Porsche modela. U okviru predstojećeg sajma automobila, koji će se održati u Los Anđelesu (LA Auto Show) od 19. do 28. novembra ove godine, Porsche će predstaviti novu verziju svog sportskog električnog automobila, koji nosi oznaku GTS. Sa dometom od 504km, na osnovu WLTP kriterijuma ovo je ujedno i prvi sportski model koji probija granicu od 500km.

Treća verzija karoserije prve potpuno električne Porsche serije modela, će takođe debitovati na LA sajmu automobila u formi Taycan GTS Sport Turismo. Ovaj novi model deli svoju sportsku siluetu i zadnju spuštajuću liniju krova sa verzijom Taycan Cross Turismo.

„Serija Taycan modela je  stalno rasla od svoje svetske premijere 2019. godine. “Tri verzije karoserije sa pet varijanti motora nude ponešto za svakoga”, kaže Kevin Giek, zamenik predsednika linije modela Taycan. “Posebno mi je drago što sada imamo i  Taycan sa legendarnim GTS imenom. On je pozicioniran iznad modela Taycan 4S  i ispod  Taycan Turbo verzija, tako da predstavlja pravu poslasticu u Taycan porodici.”

Taycan GTS i Taycan GTS Sport Turismo će se kretati u cenovnom opsegu između 131,834 i 132,786 EUR (ovo važi za Nemačku i uključuje  19% poreza i specifičnu opremu za lokalno tržište). Obe varijante modela će biti dostupne u prodajnim salonima od proleća 2022. Slede i dodatne verzije motora za Sport Turismo.

 

Taycan GTS: sportska poslastica serije Taycan modela

Taycan GTS je najuniverzalniji sportski model u ponudi. Raspolaže sa impresivnih 440 kW (598 PS) overboost snage uz aktivni Launch Control. Ubrzanje od nula do 100 km/h je kod obe varijante 3.7 sekundi, a maksimalna brzina  250 km/h.

Kao predstavnik poslednje Taycan generacije, GTS ima posebno efikasan koncept   vozne strategije. Ostale Taycan verzije su takođe prošle kroz ovo ažuriranje za novu modelnu godinu. Praktično rečeno, u pitanju je povećanje operativnog dometa vozila.

Adaptivno vazdušno oslanjanje, uključujući Porsche Active Suspension Management (PASM), je posebno adaptirano za GTS, kako bi se poboljšala bočna dinamika. Podešenost opcionalnog upravljanja zadnjom osovinom je naglašeno sportskog karaktera. Bogatiji zvučni koncept Porsche Electric Sport Sound sistema naglašava karakter novog GTS modela.

Spoljašnjost i unutrašnjost vozila su prepoznatljivi.  Postoje brojni crni ili tamni detalji u spoljašnjem konceptu dizajna automobila, kao što su usisnik vazduha, kućište retrovizora i okviri bočnih prozora – što je tradicionalno za sve GTS modele. Brojni Black Race – Tex detalji u unutrašnjosti naglašavaju elegantan  i dinamičan ambijent. Ovome doprinose i standardni paket enterijera u brušenom aluminijumu sa crnom eloksiranom završnom obradom.

 

Taycan Sport Turismo: najbolje od oba Taycan koncepta

Taycan Sport Turismo znači da sada modelna familija ima tri varijante karoserije. Nova verzija da sada familija modela ima tri varijante karoserije. Nova verzija je namenjena onima koji žele sličan nivo svakodnevne praktičnosti koji nudi Taycan Cross Turismo, ali koji ne žele da izgube na performanse koje na putu pruža Taycan sport sedan.

Taycan Sport Turismo deli sportsku siluetu, zadnju spuštajuću liniju krova i funkcionalni dizajn sa modelom Taycan Cross Turismo. Prostor za glavu u zadnjem delu kabine viši za 45 mm u odnosu na Taycan Sport sedan, dok je zapremina prtljažnog prostora više od 1200 litara. Taycan Sport Turismo, međutim nema off- road dizajn detalje.

 

 

Panoramski krov sa kontrolom osunčanosti: transparentan ili mat na dodir prsta  

Panoramski krov sa kontrolom osunčanosti je dostupan kao novi poseban opcional za Taycan GTS. Električno promenljivi film sa tečnim kristalima može promeniti krovni prozor iz prozirnog u mat. Ovo štiti putnike od odsjaja, bez zamračenja unutrašnjosti kabine.

Krov je podeljen u devet segmenata koji se mogu uključivati nezavisno – prvi put u svetu automobilske industrije. Pored podešavanja Clear i Matt, mogu se izabrati i opcije Semi i Bold. U pitanju su predefinisani paterni sa uskim ili širokim segmentima.

 

Porsche Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.