Novi KIA Sportage predstavljen u Beogradu

U petak smo sa velikim zadovoljstvom, na poziv KIA Motors Srbija, prisustvovali premijernom predstavljanju nove generacije dva Kijina modela, Sportage i Optima. Vrlo zanimljiva i sadržajna prezentacija, održana u Radisson Blu Old Mill Hotelu, otkrila nam je mnoštvo detalja o ova dva modela, a potrudićemo se da najbitnije i najzanimljivije prenesemo i vama. U ovom predstavljanju pažnju posvećujemo KIA Sportage dok ćemo Optimu detaljnije predstaviti kasnije.

Potpuno novi Kia Sportage četvrte generacije Kijin je globalno popularan kompaktni SUV, s atraktivnim, potpuno novim dizajnom enterijera i eksterijera, mnoštvom naprednih tehnologija i povećanim kvalitetom. Nakon globalne premijere na salonu automobila u Frankfurtu u septembru 2015. potpuno novi Sportage krenuo je s prodajom širom Evrope.

2T3A1533

Sportage u svojoj četvrtoj generaciji gradi svoj uspeh na uspehu prethodnog modela, sada nudeći još inovativnije i sofisticiranije pakete kupcima u sve konkurentnijoj klasi. Novi enterijer ispunjen je materijalima visokog kvaliteta i celovitim dizajnom, kao i nizom tehnologija koje omogućuju veću udobnost, praktičnost, povezanost i sigurnost. Niz novih i obnovljenih motora i menjača rezultovao je poboljšanom efikasnošću i performansama, a dodatno su poboljšani i vozne karakteristike, upravljivost i prefinjenost.

Kia Sportage proizvodi se u Kijinom proizvodnom pogonu u Žilini u Slovačkoj i s više od 105.000 prodanih primeraka u 2015. godini je najprodavaniji Kijin model u Evropi odnosno predstavlja 27,4% Kijine ukupne prodaje.

CH9Q3955

Odvažan novi dizajn Kije Sportage

Četvrta generacija Sportaga ima odvažan novi izgled postignut dizajnerskim detaljima koji pršti od sportske, moćne energije iz svakog ugla. Dizajnom novog Sportage upravljao je Kijin evropski dizajnerski studio u Frankfurtu, uz doprinose dizajnerskih centara u Namyangu (J. Koreja), i Irvineu (Kalifornija, SAD). Potpuno novi Sportage stvara vizuelni sklad iz napetosti i kontrasta između odvažnih linija i glatkih podloga.

Atraktivno ‘lice’ novog Sportagea je najveća promena u dizajnu ovog automobila. Najupečatljivije karakteristike novog modela su: Kijin zaštitni znak – rešetka motora u obliku „tigrovog nosa“ i naglašena prednja svetla. Prednja svetla sada su uzdignuta i nastavljaju se na spoljne ivice poklopca motora. Rešetka motora je niža i šira kako bi bolje pokrila veći hladnjak motora i vizuelno pojačava voluminoznost donje polovine Sportageovog lica. Rezultat svega je impozantniji izgled automobila s još stabilnijim stavom, iako je novi model zadržao istu širinu (1.855 mm) kao i njegov prethodnik. GT Line verzija dodatno pojačava spoljni izgled modela novim LED svetlima za maglu u obliku ‘kockica leda’ i aluminijumskim papučicama, inspirisanih onim na cee’d GT varijanti.

Potpuno novi Sportage zadržao je svoj prepoznatljiv profil, ali ga sada odlikuje 30 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2.670 mm), 40 mm veća ukupna dužina vozila (do 4.480 mm) i duži, aerodinamičniji zadnji spojler kojim se postiže zavaljeniji oblik automobila. Od najviše tačke krova, (visina 1.635 mm – nepromenjeno u odnosu na prethodni model), Sportageova silueta lagano se spušta prema zadnjem delu automobila, a čvršći izgled blatobrana, oštrije linije i glađe površine Sportagea čine vizuelno dinamičnijim. Sveukupni izgled inspirisan je muskulaturom sprintera. Duži prednji prepust (do 20 mm) i kraći zadnji prepust (smanjen za 10 mm), dodatno osnažuju profil vozila.

2T3A1595

Zadnji deo novog Sportagea sadrži više horizontalnih oblika i jasno definisanih linija s glatkom karoserijom na vratima prtljažnika koja dodatno naglašava širinu automobila i donosi stabilniji izgled ovom kompaktnom SUV-u. Njegov dizajn inspirisan je konceptom Kia Provo, koji je predstavljen 2013. godine. Zadnja svetla su horizontalna, paralelna i međusobno spojena trakom koja se proteže duž zadnjeg dela. Migavci i svetla za vožnju unazad odvojeni su smešteni su nešto niže kako bi ojačali vizuelnu težinu donje polovine automobila. Kia Sportage GT Line ima još i dvostruke izduvne cevi i metalni difuzor pozadi da se postigne još sportskiji izgled.

2T3A1571

Atraktivan novi dizajn stvorio je najaerodinamičnijeg Sportage do sada, s koeficijentom otpora od 0,35 do 0,33 Cd – rezultat postignut boljom zaštitom podvozja i redizajniranim branikom. Novi Sportage dostupan je sa 16-inčnim, 17-inčnim ili 19-inčnim aluminijumskim felnama, a GT Line verzija u standardnoj opremi donosi unikatne 19-inčne pneumatike.

Moderan izgled i veća rafiniranost nove, još kvalitetnije kabine

Sportage ima potpuno novi enterijer koji predstavlja jedan od najznačajnijih poboljšanja u odnosu na treću generaciju automobila. Fokus dizajnerskog tima kod dizajniranja nove unutrašnjosti bio je na stvaranju kabine koja nudi široku i vozački orijentisanu ploču jednostavnog, modernog dizajna. Enterijer čini kombinacija metalnih delova, materijala mekanih na dodir i jasno definisanih horizontalnih linija, sve napravljeno s visokim stepenom mehaničke preciznosti.

Dok je kabina poslednje generacije Sportaga fokusirana na jasno definisanu centralnu konzolu vertikalnog dizajna, novog Sportaga karakterizuju vodoravne linije koje efikasnije naglašavaju širinu njegove unutrašnjosti i generišu dojam prostranosti i sportskog karaktera.

2T3A1902

Odlučan bočni dizajn nkontrolne ploče je podeljen na dva dela – ‘ekran’ i ‘kontrole’. Ekran je usmeren na jednostavno pružanje informacija putnicima preko vozačeve kobtrolne ploče i opcioni novi 7-inčni ili 8-inčni HMI (human-machine interface) sistem u središtu armaturne ploče.

Ispod uočljive horizontalne linije koja ide duž kontrolne ploče nalazi se ‘kontrolni’ deo sa centralnom konzolom kaskadno usmerenom prema dole i nagnutom 7,2 stepeni prema vozaču. Uz mnoge funkcionalnosti koje se nalaze na opcionom multimedijskom ekranu osetljivom na dodir i navigacionom sistemu, nova kontrolna ploča vozačima nudi ergonomski izgled s „kontrolnim funkcijama“ dizajniranim da budu jasno uočljive.

2T3A1958

Podela unutrašnjosti na dva dela postignuta je i zahvaljujući jednobojnim ili dvobojnim kombinacijama. Kupcima su na raspolaganju jednobojne (crna) ili dvobojne (tamno siva-svetlo siva ili crna bež) kabine. Konzola je, bez obzira na odabranu boju enterijera, uvek crne boje zbog elegantnijeg izgleda. Kupci modela s novom GT Line specifikacijom mogu uživati u enterijeru sportskijeg izgleda, postignutim kožnim volanom D-oblika, visoko kvalitetnim crnim komandama i aluminijumskim papučicama.

Veći prostor i poboljšanje udobnosti putnika

Razvojni timovi uspešno su postigli veću prostranost i udobnost za sve putnike, a Sportage model četvrte generacije je zahvaljujući povećanju spoljnih i unutrašnjih dimenzija dizajniran da bude najpraktičniji model do sada,.

Najznačajnija promena u dimenzijama Sportagea je 30 mm duže međuosovinsko rastojanje (sada 2.670 mm), čime se postigla veća prostranost kabine. Vozilo duže je 40 mm (sada 4.480 mm), prednji prepust se proširio na 910 mm (+ 20 mm), a zadnji prepust se smanjio na nešto manje od 900 mm (-10 mm). Najnoviji model ostao je jednake visine (1.635 mm) i širine (1.855 mm) kao svoj prethodnik.

Putnički prostor je generalno povećan. Visina prostora za glavu iznosi 997 mm (+5 mm) za putnike napred i 993 mm (+16 mm) za putnike pozadi, a maksimalni prostor za noge proširen je na 1.129 mm (+ 19 mm) za putnike napred i 970 mm (+7 mm) za putnike pozadi.

S postizanjem dodatnog prostora za putnike, razvojni timovi ispunili su svoje obećanje da će poboljšati udobnost Sportagea.

2T3A2251

Putnici na prednjim sedištima, uz dodatan prostor za noge, sada uživaju i u poboljšanim sedištima. Sportage se može naručiti s opcijama grejanja sedišta (tri nivoa), čak deset nivoa podešavanja vozačkog sedišta i osam nivoa podešavanja suvozačevog sedišta. Smanjen nivo vibracija postignut je tvrđim okvirima sedišta i većom primenom visoko rastezivog čelika i redizajniranim oprugama i jastučićima svih sedišta, a pritom se težina sedišta smanjila za 2,5 kg i povećavala se njihova izdržljivost.

U zadnjem delu postigao se 40 mm niži pod enterijera, koji nikako ne utiče na udaljenost vozila od tla – i 30 mm viša klupa u predelu bokova znači da putnici na zadnjim sedištima mogu sediti u prirodnijem i udobnijem položaju, a imaju i bolju potporu sedišta u predelu bedara.

2T3A2270

Zadnja sedišta sada nude čak 7 nivoa podešavanja (od 23 do 37 stepeni). Ručica za podešavanje sedišta je premeštena s gornje strane naslona na donju stranu, kako bi se postigla zavidna udobnost putnika. Putnici na zadnjim sedištima takođe mogu birati dva stepena grejanja sedišta – grejanje jastuka i naslona – funkcija kao stvorena za hladna zimska jutra.

Svim modelima vidljivost je poboljšana i sprijeda i straga. Prednja vidljivost postignuta je spuštanjem A-stuba, koji je postao i tanji. Retrovizori su sada smešteni nešto niže na vratima, ali se pogled prema natrag nije narušio. To se postiglo novim, tanjim C-stubovima (sada 62 mm tanjim) i višim stražnjim staklom (30 mm). Ove promene ne samo da poboljšavaju vidljivost, već dodaju i snažniji osjećaj prozračnosti i prostranosti kabine. Sve to može biti pojačano opcionim, sada 104 mm dužim jednodelnim panoramskim staklenim krovnim otvorom (sada 1.208 mm).

Povećane dimenzije novog Sportagea donose i veći teretni prostor koji je sada povećan s 465 litara na 503 litara (VDA) te je postao praktičniji zbog prtljažnog poda u dva nivoa. Ova funkcionalnost omogućuje višim predmetima da stanu u prtljažnik, a da i dalje ostanu sakriveni ispod prtljažne pregrade. Sportage nudi i novi prostor za skladištenje koji se nalazi ispod poda, što ga činim jedinstvenim u klasi. Bez obzira na činjenicu da novi Sportage nije širi od prethodnog modela, prepravkama na zadnjem delu karoserije prtljažni prostor sada je postao 35 mm širi. Donji rub otvorenog prtljažnika spušten je te je sada visina podizanja potrebna za utovar teških predmeta samo 732 mm (smanjena za 47 mm).

2T3A2312

Potpuno novi Sportage ima veći kapacitet rezervoara goriva od modela treće generacije. Uz povećanje reezrvoara goriva s 58 litara na 62, vlasnicima novih automobila osigurano je smanjenje poseta pumpama tokom celog životnog veka automobila (ova funkcionalnost naročito je primetna u kombinaciji s poboljšanjima smanjenja potrošnje goriva).

Buka i vibracije: od unapređenja do prefinjenosti

Udobnost putnika u novom Sportageu je zasluga Kijinih inženjera i njihovih nastojanja da smanje buku i vibracije unutar vozila. Značajne promene u odnosu na prethodnika Sportage čine jednim od najprefinjenijih automobila u svojoj klasi, sada on ima mnogo manju buku u kabini od većine drugih konkurenata u segmentu C-SUV.

U praznom hodu, novi Sportage beleži samo 37 decibela, kada je opremljen benzinskim motorom (1 dB manje nego prethodni model) i 44 decibela, kada je opremljen dizel motorom (manje od 46 dB). Poboljšanje buke i vibracija motora je rezultat opsežne izolacije komandne table, kao i novih akustičnih štitova, postavljenih na motorima, koji nude bolje prigušenje buke i vibracija.

Buka sa kolovoza dodatno je smanjena novim čaurama na zadnjoj osovini čime se buka s asfalta izoluje na samom izvoru. Korišćeno je i više zvukovno apsorbirajućih materijala duž blatobrana. Buka od vetra je takođe smanjena debljim prednjim bočnim staklima, novom dvostrukim semeringom panoramskog staklenog krova i dodatnom zvučnom izolacijom na vratima.

CH9Q4451

Brojna poboljšanja modela četvrte generacije smanjuju vibracije i čine kabinu Sportagea jednom od najprefinjenijih i najprijatnijih u svojoj klasi. Takav uspeh je postignut sveukupnim poboljšanjima krutosti karoserije, pogotovo poda, poboljšanim dizajnom sedišta i uvođenjem većih, više upijajućih nosača transmisije. Tvrđe aluminijumske felne takođe pomažu kod smanjenja stepena vibracija u unutrašnjosti.

Najsigurniji Sportage do sad – snažnija karoserija i mnoštvo aktivnih sigurnosnih sistema
Sigurnost je kao i uvek jedan od Kijinih prioriteta, a potpuno novi Kia Sportage jača ugled Kia brenda kao pružaoca najviših standarda putničke i pešačke sigurnosti u slučaju sudara. Četvrta generacija Kijinog bestselera projektovana je da zadovolji najstrože i najzahtevnije sigurnosne testove sudara, zahvaljujući svojoj sada još jačoj karoseriji, širokoj lepezi pasivnih sigurnosnih oprema i najnovijim aktivno-sigurnosnim i autonomnim tehnologijama izbegavanja opasnosti.

Novi Sportage osvojio je maksimalnih 5 zvezdica u Euro NCAP bezbednosnim testovima.

Struktura novog Sportage znatno je ojačana, u velikoj meri zahvaljujući opsežnom korišćenju čelika visoke čvrstoće (AHSS) kako bi se poboljšala krutost zglobova i učinkovitije prenosio sudar po karoserije. Jačanjem centralne strukture novog Sportaga, torziona krutost povećana je za 39% u odnosu na prošlu generaciju.

Treća generacija Sportaga je bila sastavljena od 18% AHSS, u odnosu na 51% AHSS kod novog modela. Povećana upotreba ovog naprednog čelika dodatno poboljšava tvrdoću karoserije. Pojačan čelik posebno se koristio kako bi se pojačali A, B i C nosači, bočni pragovi, krovne konstrukcije i blatobrani.

CH9Q4099

Sportage je standardno opremljen velikim brojem vazdušnih jastuka, a napravljena su i dodatna poboljšanja u vidu pasivne sigurnosti. Sportage je standardno opremljen sa šest vazdušnih jastuka i zavesa i ISOFIX dečjim sidrištima na zadnjim sedištima, kako bi se zaštitili najmlađi putnici.

Sigurnost pešaka je dodatno povećana spuštenim rubom poklopca motora i većim apsorpcijskim područjem, većom upotrebom visoko apsorbirajućih sigurnosnih pena i sintetičke gume koja dodatno pomaže kod zaštite pešaka u slučaju sudara. Sportage je dostupan i s nizom aktivnih sigurnosnih sistema za ublažavanje mogućnosti sudara s pešacima (vidi dole).

Novi Sportage odlično se iskazao u Euro NCAP Safety Assistant kategoriji koja analizira najnovije tehnologije vozačke asistencije i njihovu učinkovitost izbegavanja nesreća i ublažavanja povreda. Kijin pomoćni sistem stabilnosti (VSM), koji je deo standardne opreme, pomaže osigurati stabilnost kod kočenja i skretanja zahvaljujući sistemu stabilnosti (ESC) sistemu upravljanja i električnom servo upravljaču. Oba sistema dolaze do izražaja u trenutku kada brojni Sportagevi senzori detektuju gubitak prianjanja. Sistemi se uključuju i pomažu vozaču kontrolisati vozilo.

Kupci novog Sportaga moći će birati niz najmodernijih aktivnih tehnologija za izbegavanje sudara da su njihovi putnici uvek bili sigurni. Raspoloživi sistemi su:

• Sistem autonomnog kočenja u nuždi (AEB)* koristi kameru i senzore ugrađene u vozilo kako bi detektovao potencijalni sudar s pešacima ili drugim vozilom i tako izbegao ili umanjio nesreću.
• Sistem upozorenja kod promene trake (LDWS) upozorava signalom u slučaju da vozač započne menjati svoju voznu traku bez aktiviranja migavca.
• Sistem zadržavanja vozila unutar vozne trake (LKAS) detektuje poziciju Sportaga u odnosu na linije vozne trake i automatski koriguje upravljač kada detektuje da vozilo krene prelaziti preko linija bez prethodne indikacije.
• High Beam Assist sistem (HBA) automatski prilagođava duga i kratka svetla trenutnim uslovima na cesti.
• Sistem upozorenja ograničenja brzine (SLIF) na instrument tabli prikazuje ograničenje brzine i ostala saobraćajna upozorenja koje zabeleži kamera smeštena u vetrobranskom staklu.
• Sistem detekcije mrtvog ugla (BSD) i sistem asistencije kod promene vozne trake (LCA) detektuju vozila u paralelnoj traci, do 70m udaljena od Vas, i upozoravaju Vas na njihovo približavanje.
• Sistem upozoravanja kod uključivanja u saobraćaj kod vožnje unazad (RCTA) upozorava na saobraćaj koji se odvija prilikom Vašeg uključivanja u saobraćajvožnjom unazad.

*Sistem autonomnog kočenja u slučaju opasnosti (AEBS) je pomoć Vašoj vožnji i ne oslobađa vozača odgovornosti za sigurno upravljanje vozilom u bilo kom trenutku. Vozač i dalje mora prilagoditi svoju vožnju svojim vozačkim sposobnostima, lokalnim saobraćajnim pravilima i vremenskim uslovima na putu. AEBS nije napravljen da autonomno upravlja vozilom. Za dodatne informacije, pogledajte priručnik za vozače.
Uglađenija, preciznija vožnja i bolja upravljivost

Kroz program razvijanja potpuno novog Sportaga su inženjeri nastojali poboljšati udobnost u vožnji, stabilnost i upravljivost. Novi model postigao je napredak u svim tim područjima i ima najbolju upravljivost do sad.

Potpuno nezavisno prednje oslanjanje je isto kao kod prethodnika, ali ima i niz modifikacija kako bi se na najbolji mogući način iskoristila nova karoserija. Ostvaren je veliki iskorak u kvalitetu vožnje, a istovremeno je omogućeno bolje upravljanje. Promene uključuju nove pozicije čahura za postizanje veće stabilnosti i prirodnijih odgovora na promene na putevima, kao i tvrđe ležajeve točkova i čaure. Sve je to rezultovalo direktnijim upravljanjem i većom stabilnošću u svim uslovima. Upravljački mehanizam je postavljen na na osovini čime je postignuto bolje upravljanje.

CH9Q4146

Zadnje oslanjanje – takođe nezavisno, s dvostrukim multilinkom – dobilo je tvrđe gumene čaure, koje smanjuju prodor buke i vibracija od puta u kabinu. Novi Sportage ima jaču poprečnu gredu koja pomaže smanjenju buke i vibracija sa puta. Posebno podešeni amortizeri dolaze s dužim odskočnim hodom kako bi uklonili što više vibracija s loših površina. Zadnje vešanje je sada montirano na čahurama zbog dodatnog smanjenja buke i vibracija. Male promene na geometriji vešanja, kao i čvršći ležajevi točkova i bočne čahure smanjuju podupravljanje i omogućuju direktniju upravljivost.

Nadogradnje vešanja u kombinaciji s većim međuosovinskim razmakom (+40 mm) čine novi model Sportaga daleko superiornijim u smanjivanju uticaja loših voznih površina, a vozačima nudi veći užitak vožnje kroz poboljšanje upravljivosti i smanjenje podupravljanja.

Četvrta generacija Sportaga je opremljena novim inovativnim električno pojačanim servo upravljačem (R-MDPS), dostupnim u standardnoj opremi na svim modelima Sportaga, koji su namenjeni evropskom tržištu. Novi R-MDPS, postavljen direktno na letvi upravljača, pruža bolje upravljanje i brži odziv na vozačeve inpute. Ova nadogradnja u upravljanju osigurava novom Sportagu da bude na glasu kao jedan od najokretnijih automobila u C-SUV segmentu, bez kompromitovanja udobnosti i stabilnosti vožnje na koju su navikli kupci ovog tipa vozila.

Potpuno novi Sportage odlikuju i bolje performanse kočenja u odnosu na model treće generacije. S redizajniranim čeljustima i novim oprugama kočionih obloga, smanjuje se otpor kočenja. U kombinaciji s većim kočionim diskovima Sportage sada nudi puno bolju zaustavnu moć nego pre.

CH9Q4531

Sportage i dalje nudi na izbor prednji pogon i pogon na sva četiri kotača, s dodatnim promenama na vešanju i upravljaču, kao i najnovijim elektroničkim upravljačkim programima, koji pružaju stabilnije upravljanje i visok nivo prijanjanja, u svim uslovima vožnje.

Navigacioni sistem s Kia uslugama povezivanja i bežičnim punjenjem mobitela
Potpuno novi Sportage debituje s nizom novih, naprednih tehnologija za poboljšano iskustvo posedovanja. Nova pomagala Sportaga čine najmodernijim, najinovativnijim i visokotehnološkim automobilom u svojoj klasi.

Kijin najnoviji sistem audio-vizualne navigacije (AVN) doprineo je modernijem izgledu komandne table. Kupci mogu birati između 7,0-inčnih ili 8,0-inčnih ekrana osetljivih na dodir, s multimedijalnim sistemom i sistemom satelitske navigacije, koji podržavaju digitalni radio (DAB).

2T3A1982

Kijine usluge povezivanja, koje su novi dodatak navigacionom sistemu, nude širok raspon ažuriranih informacija. Tehnologije kompanije TomTom® pružaju nove mogućnosti povezivanja i uključuju stanje na putevima*, sistem detekcije kamera za merenje brzine i upozorenje*, lokalno pretraživanje i vremensku prognozu. U Evropi će sistem biti besplatno dostupan kupcima Sportaga čak sedam godina nakon kupovine automobila. Kia Sportage je jedan od prvih modela evropskih kompaktnih SUV-ova s ovom naprednom tehnologijom.

*Na nekim evropskim tržištima postoje lokalne zakonske zabrane ovih usluga

7,0-inčni ekran osetljiv na dodir s multimedijalnim sistemom dolazi u paru sa 160W audio sistemom sa šest zvučnika. Zaljubljenici u muziku mogu odabrati i moćniji 320W JBL® audio sistem sa 8,0-inčnim ekranom osetljivim na dodir, osam zvučnika, spoljnim pojačalom i Clari-FiTM tehnologijom obnove zvuka sa nenadmašnim kvalitetom zvuka.

Novi Sportage će kao prvi u C-SUV segmentu biti dostupan s novim bežičnim punjačem za mobilne uređaje. To je deo Kijinog nastojanja da zadovolji sve veću potražnju kupaca za novim praktičnim tehnologijama. Bežični punjač omogućuje korisnicima punjenje njihovih telefona bez korišćenja kabla. ‘5W sistem prepoznavanja stranog objekta’ aktivira se kada se kompatibilan uređaj stavi na predviđenu ploču i upozorava vlasnika ako slučajno ostavi svoj telefon na punjaču prilikom napuštanja vozila. Sistem na tabli sa instrumentima prikazuje stanje baterije telefona, a ima i sigurnosni sistem za sprečavanje pregrevanja. Sportage je dostupan i sa dva USB priključka, jedan u prednjem i drugi (opcija) u zadnjem delu vozila, kako bi se svim putnicima omogućilo punjenje mobilnih uređaja za vreme vožnje.

2T3A2423

Novi 1,6-litarski T-GDI I značajno unapređen 2,0-litarski turbodizel motor
Pri razvoju novog Sportaga Kijini inženjeri su najviše pažnje namenili postizanju učinkovitosti i voznih performansi novih vozila s različitim jedinicama za napajanje. Svaki motor je u skladu s najnovijim Euro 6 emisionim standardima, što rezultuje čišćim izduvnim gasovima. Sve postignuto ne samo da nije narušilo performanse na putu, već ih je poboljšalo.

Kao i kod prethodnog modela, potpuno novi Sportage nudi fizičkim i pravnim kupcima širok izbor benzinskih i dizel motora. Model četvrte generacije zadržao je brojne motore svog prethodnika, a najviše koristi je dobio od širokog raspona modifikacija vezanih uz manju potrošnju goriva, manju buku i vibracije i veću snagu motora. Novi 1,6-litarski T-GDI (turbo benzinski motor sa direktnim ubrizgavanjem) je po prvi put dostupan u Sportageu, a nudi se isključivo u GT Line verzijama, pružajući kupcima koji traže sportskiji pogon kombinaciju boljih performansi i ekonomičniju potrošnju goriva.

Pored najnovijeg 1,6-litarskog T-GDI motora benzinske boje brane još i 1,6-litarski GDI motor s direktnim ubrizgavanjem goriva.

GDI motor sa 132 KS i 161 Nm obrtnog momenta nasleđen je iz treće generacije Sportaga, ali uz brojne nadogradnje poput poboljšane aerodinamičke efikasnosti i ISG sistema kupcima pruža niže emisije i manju potrošnju goriva.

1,6-litarski T-GDI ‘Gamma’ motor napravljen je na istoj osnovi kao za cee’d GT i pro_cee’d GT modele i namenjen je svima onima koji vole sportsku vožnju. 1,6-litarski T-GDI motor, koji je dostupan isključivo u GT Line verziji, ima niz nadogradnji kako bi ispunio zahteve kupaca koji traže bržu vožnju uz manju potrošnju goriva i veći obrtni moment. Motor se može pohvaliti najvećom snagom 177 KS i obrtnim momentom od 265 Nm u rasponu od 1.500 do 4.500 okr./min. T-GDI motor ima novi single-scroll turbopunjač s električnim bypass ventilom koji postiže bolji odziv i veću efikasnost motora prilikom ubrzanja.

Dodatna efikasnost 1,6-litarskog T-GDI motora postignuta je novim visoko-energetskim indukcijskim svitkom, većim usisnim otvorima, razvodnim lancem niskog trenja i većim odnosom kompresije (sa 9,5:0 u cee’du GT do 10,0:0 u novom Sportageu).

Dizel motori čine veći deo prodaje Sportaga u Evropi, a novi model i dalje će nuditi 1,7-litarski CRDi motor sa 115 KS, ali i značajno unapređeni 2,0-litarski ‘R motor, koji je veliki korak napred u smislu potrošnje goriva, performansi, buke i vibracija.

2,0-litarski turbo dizel motor je dostupan u dve varijante – sa 136 KS i 373 Nm obrtnog momenta i 185 KS i 400 Nm obrtnog momenta. Oba imaju koristi od 5 kg lakšeg bloka motora, sistema za upravljanje baterijom, kontinuirano varijabilne zapremine uljne pumpe, koja meri i reguliše pritisak ulja u realnom vremenu kao i novog modula filtera ulja.

Niže temperature sagorevanja u novom 2,0-litarskom ‘R’ motoru su smanjile ispuštanja NOx emisija da se zadovolje strogi emisioni standardi. Tome je doprineo i relativno nizak odnos kompresije, novi povratni sistem hlađenja izduvnih gasova, kao i novi NOx katalizator*. Niskoinercioni točak turbine u turbopunjaču i elektronski kontrolisan bypass ventil rezultuju efikasnijim turbopunjenjem od ‘R’ motora prethodne generacije, dok su tvrđe opruge ventila i pumpa visokog pritiska od 2000 bara za ubrizgavanje goriva omogućile bolju kontrolu sagorevanja u cilindrima motora.
*(radi se o skladištenju NOx, kojih je više tokom delovanja motora s osiromašenom smesom)

Buka i vibracije dramatično su se smanjili i kod 2,0-litarskog dizel motora, zahvaljujući novom poklopcu bloka motora otpornog na toplotu, novom poklopcu pogonskog lanca s integrisanim akustičnim štitom, poklopcem koji apsorbuje zvuk filtera čvrstih čestica i novom akustičnom štitu cevi hladnjaka. S novim nanodijamantnim premazom klipa smanjeni su mehaničko trenje, buka motora, a i poboljšana je učinkovitost.

Jača i slabija verzija 2.0-litarskog ‘R’ dizel motora dostupna je i na standardnom Sportage modelu i varijanti s GT Line specifikacijom.

Sportage je dostupan s unapređenim novim DCT-om sa sedam brzina
Novi Sportage dostupan je s Kijinim novim dizel motorom sa 7-stepenim menjačem sa dvostrukim kvačilom (DCT), koji je nedavno lansiran u unapređenom Kia cee’du i dostupan je isključivo uz 1,6-litarski T-GDI motor sa 177 KS. Kijin novi DCT sposoban je za rukovanje turbo motorima s većim obrtnim momentom i nudi sportskiji doživljaj vožnja.

Kijin novi DCT je takođe razvijen unutar korporacije i projektovan je tako da ima nisku potrošnju goriva, u ručnom načinu rada pruža sportsku vožnju, a u automatskom načinu udobnu i glatku vožnju.

Vozači koji odaberu novi DCT imaće koristi od bržeg menjanja brzina i manje potrošnje goriva. Kada je opremljen s novim DCT-om 1,6-litarski T-GDI motor ispušta slične emisije ugljičnog dioksida kao ručni menjač, koji je takođe dostupan s ovim motorom.

Sportage modeli dolaze u širokom spektru ručnih i automatskih menjača sa šest brzina.

Novi Kia Sportage u prodaji u našoj zemlji

Potpuno novi Kia Sportage već je stigao i u Srbiju i kao i svi ostali modeli Kia nudi unikatnu Kia 7-godišnju garanciju (do 150.000 km, prve tri godine bez ograničenja pređenih kilometara). Cena na našem tržištu kreće od 17.990€ za početni model sa 1,6 GDi benzinskim agregatom od 132 KS u LX ACTIVE paketu opreme, dok najsnažniji 2,0 CRDi dizel od 185 KS u GT LINE paketu opreme košta 33.390€.

Za sve dodatne informacije možete se obratiti zastupnicima KIA vozila u Srbiji.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *