Opel pre roka ispunio Euro 6d-TEMP norme sa 79 novih pogonskih jedinica

 

Danas, oko 14 meseci pre nego što Euro 6d-TEMP postane obavezan za sve novoregistrovane automobile u septembru 2019. godine, 79 Opelovih pogonskih jedinica već ispunjavaju striktne nove limite. Zato Opel ima vodeću ulogu u implementaciji budućih evropskih emisionih standarda, koji uključuju stvarne emisije izduvnih gasova (Real Driving Emissions) koji se mere na javnim putevima. Benzinske i jedinice na tečni naftni gas u skladu sa Euro 6d-TEMP normom su dostupne kroz celu gamu Opela – koja obuhvata modele ADAM, KARL, Corsa, Astra, Cascada, Mokka X, Crossland X, Grandland X i Zafira – plus i usaglašene dizel verzije.

„Opelov brz prelazak na Euro 6d-TEMP je deo našeg cilja da preuzmemo vodeću ulogu u smanjenju emisije automobila”, rekao je generalni direktor inženjeringa Kristijan Miler (Christian Müller). „Sledeći koraci su 4 elektrifikovana modela do 2020. uključujući i novu generaciju modela Corsa kao električnog modela sa baterijama, kao i Grandland X kao naš prvi plug-in hibrid. Do 2024. bićemo u potpunosti elektrifikovani, sa hibridnom ili električnom verzijom na baterije svakog putničkog modela automobila.”

Pored različitih novorazvijenih motora, Opel takođe dodaje najsavremeniju tehnologiju svojim aktuelnim pogonskim jedinicama, kako bi dodatno optimizovao tretman izduvnih gasova za Euro 6d-TEMP. Zafira, na primer, dobija novu verziju 1,6-litarskog benzinskog motora sa direktnim ubrizgavanjem. Shodno tome, sve pogonske jedinice Zafire su sada opremljene filterom čestica (uključujući i benzinsku varijantu), dok su dizeli dodatno opremljeni tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR).

Nova verzija benzinskog agregata proizvodi 100 kW/136 ks i dostupna je sa šestostepenim manuelnim i automatskim menjačima (potrošnja goriva verzija sa pet sedišta: grad 10,1-8,8 l/100 km, otvoreni put 6,6-5,9 l/100 km, kombinovana vožnja 7,9-7,0 l/100 km, 182-160 g/km CO2). Blisko spajanje filtera čestica benzina (GPF) omogućava optimalnu regeneraciju (tj. oksidaciju čestica koje se skupljaju u filteru), što smanjuje emisiju čestica što je više moguće.

U SCR procesu za dizel motore, AdBlue se ubrizgava u izduvni gas. Rastvor se razlaže u amonijak. Azotni oksidi (NOx) ulaze u katalizator u izduvnom gasu, a zatim se selektivno redukuju na azot i vodu. Sa SCR i Euro 6d-TEMP kompatibilnošću, na Opelove dizel automobile ne utiču zabrane za dizel vozila u centrima gradova o kojoj se trenutno raspravlja u Nemačkoj.

Kompaktni SUV Opel Grandland X donosi novi dizel u portfolio pogonskih jedinica brenda. Novi motor je dizajniran da ispuni striktne buduće zahteve za emisijama zahvaljujući inovativnom oksidacionom katalizatoru sa mehanizmom adsorpcije azotnih oksida koji je uparen sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR).

Novi 1,5-litarski, četvorocilindrični, turbopunjeni dizel koji proizvodi 96 kW/130 ks i maksimalni obrtni moment od 300 Nm pri 1750 o/min je ponuđen sa šestostepenim manuelnim menjačem (potrošnja goriva1: grad 4,7-4,7 l/100 km, otvoreni put 3,9-3,8 l/100 km, kombinovana vožnja 4,2-4,1 l/100 km, 110-108 g/km CO2) kao i sa naprednom osmostepenom automatskom transmisijom (potrošnja goriva1 grad 4,5-4,4 l/100 km, otvoreni put 4,0-3,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,2-4,1 l/100 km, 109-108 g/km CO2). Osmostepeni automatik ne samo da nudi besprekorne promene brzina, već i zahvaljujući niskom unutrašnjem trenju smanjuje potrošnju goriva i emisiju štetnih gasova.

1,6 litarski dizel motori modela Insignia su takođe opremljeni sa SCR tehnologijom (potrošnja goriva1 81 kW/110 ks 1.6D Grand Sport: grad 5,2 l/100 km, otvoreni put 3,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,4 l/100 km i 116 g/km CO2; Sports Tourer: grad 5,4 l/100 km, otvoreni put 4,2 l/100 km, kombinovana vožnja 4,6 l/100 km i 121 g/km CO2; potrošnja goriva1 100 kW/136 ks 1.6D Grand Sport: grad 7,0-5,8 l/100 km, otvoreni put 4,6-4,2 l/100 km, kombinovana vožnja 5,5-4,8 l/100 km i 144-126 g/km CO2; Sports Tourer: grad 7,0-6,0 l/100 km, otvoreni put 4,7-4,5 l/100 km, kombinovana vožnja 5,5-5,0 l/100 km i 146-132 g/km CO2).

Uprkos umerenoj potrošnji goriva, Insignia 1.6D pruža superirorne performanse, ubrzavajući od 0 do 100 km/h za 10,5 sekundi i dostižući maksimalnu brzinu od 212 km/h.

Opelova Euro 6d TEMP ofanziva se nastavlja sa modelom Astra.  Benzinski motor zapremine 1,6 litara koji proizvodi 147 kW/200 ks i 300 Nm obrtnog momenta, sada sadrži filter za čestice benzina (GPF). Sa šestostepenim manuelnim ili automatskim menjačem, 1.6 turbo omogućava Astri hečbek I Sports Tourer maksimalnu brzinu od 235 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 7,8 odnosno 7,9 sekundi (potrošnja goriva1 hečbek: grad 8,4-8,2 l/100 km, otvoreni put 5,4-5,0 l/100 km, kombinovana vožnja 6,5-6,2 l/100 km i 151-144 g/km CO2; potrošnja goriva1 Sports Tourer: grad 8,5-8,3 l/100 km, otvoreni put 5,5-4,9 l/100 km, kombinovana vožnja 6,6-6,2 l/100 km i 151-144 g/km CO2)

1,6 litarski turbo dizel motor Astre hečbeck sa 100 kW/136 ks i 320 Nm obrtnog momenta (potrošnja goriva1 šestostepeni manuelni menjač: grad 5,5-5,3 l/100 km, otvoreni put 4,1-3,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,6-4,4 l/100 km i 121-116 g/km CO2; potrošnja goriva1 šestostepeni automatski menjač: grad 6,1-5,9 l/100 km, otvoreni put 4,2-3,9 l/100 km, kombinovana vožnja 4,9-4,6 l/100 km i 130-122 g/km CO2) je opremljen sa tehnologijom selektivne katalitičke redukcije (SCR) radi daljeg smanjenja emisije azotnih oksida. Novi 1.6D će takođe biti dostupan i za Sports Tourer karavan u bliskoj budućnosti.

opređivanja.

 

1 Merenja po WLTP standardu pretvorena u NEDC vrednosti za svrhu opređivanja.

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *