Operativni profit veći od 60%: Škoda Auto odlično započela 2023. godinu

Škoda Auto ubrzava tempo: Oporavljajući se od nestašice delova i izazovnog okruženja u poslednje tri godine, kompanija je ostvarila značajnu dobit u svim ključnim finansijskim brojkama u prva tri meseca 2023. Prihodi su porasli za više od 30% na godišnjem nivou do 6,794 milijardi evra, dok je operativna dobit porasla za više od 60% na 542 miliona evra. Povraćaj od prodaje porastao je za 1,4 postotna boda na solidnih 8%. Kompanija takođe izveštava o dvocifrenom porastu isporuka vozila kupcima, značajnom rastu na ključnim tržištima u južnoj i zapadnoj Evropi (Velika Britanija +59,1%; Španija +92,5%; Italija +50,3%). Brend tako ispunjava svoje ciljeve u okviru strategije „Next Level – Škoda Strategy 2030“, koja ima za cilj jačanje pozicije kompanije u Evropi i rast tržišnog udela, posebno u južnoj Evropi. Uglavnom pozitivan trend posledica je stabilizacije nabavke komponenti i smanjenja zastoja u proizvodnji. Što se tiče modela, Octavia je i dalje najprodavanija, a slede je SUV modeli Kamiq i Kodiaq, dok su isporuke potpuno električne Enyaq porodice takođe značajno porasle.

„Odlično smo započeli godinu. U svetlu poboljšanja, ali još uvek izazovnog tržišnog okruženja, zadovoljni smo ovim pozitivnim trendom. Naša ukupna dobit porasla je za više od 60% na 542 miliona evra u prva tri meseca ove godine, što je solidan rezultat. Dosledna implementacija našeg programa Next Level Efficiency+ zajedno s prilagođavanjem cena i kombinacijom proizvoda doprinela je ovom uspehu.“ –  Klaus Zellmer, CEO u Škoda Auto

„Činjenica da smo u mnogo boljoj poziciji da odgovorimo na stalnu visoku potražnju za našim vozilima odlična je vest. U prva tri meseca ove godine uspeli smo da povećamo isporuke za 12,6% u odnosu na isti period prošle godine, čime smo značajno skratili rokove isporuke. To nam je omogućilo da zadržimo poziciju na našim tradicionalnim tržištima i ostvarimo značajne dobitke, posebno u zapadnoj Evropi. S povećanjem isporuka od 40,7%, uspeh potpuno električne Enyaq porodice je izuzetan.“ Martin Jahn, član Uprave Škoda Auto za prodaju i marketing

Škoda Auto ponovo na pravom putu: pozitivni rezultati u prvom kvartalu 2023
Nakon nedavnih eksternih uticaja koji su negativno uticali na finansijske rezultate kompanije, Škoda Auto je uspela da preokrene ovaj trend i vrati se na pravi put. Proizvođač automobila zabeležio je povećanje prihoda od prodaje na godišnjem nivou od preko 30% na 6,794 milijarde evra i rast operativne dobiti od više od 60% na 542 miliona evra. Ovaj pozitivan rezultat je u velikoj meri posledica poboljšanog snabdevanja delovima i doslednom primenom programa Next Level Efficiency+. U međuvremenu, Škoda se priprema za dva velika lansiranja ove godine: novu generaciju modela Superb, koji će biti predstavljen u karavan i limuza verziji, i Kodiaq, koji će i dalje imati u ponudi opciju sa sedam sedišta.

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *