Otkrivamo vozila sa najčešće vraćenom kilometražom: dominacija premijum nemačkih automobile

Prevara sa kilometražom je jedna od najčešćih prevara na tržištu polovnih automobila. Nezakonito povećava cenu polovnog vozila i uništava iskustvo posedovanja automobila. Kako je nedavna studija carVertical otkrila, kupci premijum nemačkih automobila su u najvećem riziku da kupe automobil sa izmenjenim očitanjima kilometraže.

TOP 10 modela automobila koji su najčešće kompromitovani: BMV M5 na vrhu liste
Da bi sačinili listu automobila sa najčešće vraćenom kilometražom, kompanija za informatičke podatke, carVertical, analizirala je više od 700.000 izveštaja o istoriji polovnih automobila generisanih između novembra 2020. i novembra 2021. Analizirano je osamnaest različitih tržišta, uključujući Poljsku, Rumuniju, Mađarsku, Francusku, Sloveniju, Slovačku, Češku, Litvaniju, Letoniju, Estoniju, Ukrajinu, Bugarsku, Srbiju, Nemačku, Hrvatsku, Rusiju, Sjedinjene Američke Države i Italiju.

Kao što podaci o kilometraži pokazuju, BMV M5 je najčešće kompromitovan, sa nešto više od jedne trećine proverenih modela kojima je možda kilometraža vraćena. Međutim, ova jedinstvena statistika potcenjuje skalu problema vraćanja brojača kilometara unazad za BMV automobile – kako je gospodin Matas Buzelis, stručnjak za automobile u carVertical-u, nedavno istakao, BMV automobili dominiraju na listi:
„Polovinu TOP10 liste zauzimaju automobili proizvođača. Ovo je u korelaciji sa potražnjom za korišćenim BMV vozilima na različitim tržištima. Podaci takođe otkrivaju da je veća verovatnoća da će skupi automobili imati vraćenu kilometražu, i to se mora uzeti u obzir kada se traži polovno vozilo. Upravo u tim slučajevima dobro dođe provera kilometraže automobila“.
Drugo i treće mesto na listi zauzimaju BMV serije 7 i Subaru Outback sa 33,4 odnosno 31,8 odsto automobila sa mogućom malverzacijom brojača. Audi A8 je bio peti automobil sa najčešćim vraćanjem kolometraže, dok je njegov sportski brat, A7, zauzeo deseto mesto sa nešto više od jedne četvrtine (25,8 procenata) takvih vozila u studiji sa smanjenjem pređene kilometraže.
Matas Buzelis objašnjava da je prisustvo premijum vozila među onima koji se najčešće koriste je razlog za veće dobitke. Vraćanje brojača kilometara unazad je relativno jeftin i jednostavan proces koji daje dodatni novčani prihod nepoštenim prodavcima automobila.
Proširena lista od 20 modela automobila sa najčešće vraćenom kilometražom može se naći u ovoj studiji.

Modeli automobila sa najčešće vraćenom kilometražom po godini proizvodnje: najstariji automobili imaju najviše prevara

Kako pokazuje istraživanje, neophodno je proveriti pređenu kilometražu pri kupovini polovnih automobila, posebno za starija vozila. Najpopularniji modeli sa smanjenom kilometražom proizvedeni su između 2006. i 2016. godine. Međutim, stručnjak za automobile, Matas Buzelis, naglašava da postoji korelacija između mogućnosti prevare i klase automobila:
„Lista automobila sa najčešće vraćenom kilometražom sastoji se uglavnom od premium vozila, ali ima i modela ekonomske klase, ali sa manjim učešćem u ukupnom broju modela. Automobili Subaru, Ford i Folksvagen pripadaju istoj starosnoj grupi kao i vozila više klase. Čini se verovatnije da će automobili stari od 5 do 15 godina biti kompromitovani po pitanju broja pređenih kilometara“.

Ford Mustang je najnoviji model na ovoj listi. Budući vlasnici šeste generacije Mustanga trebalo bi da vode računa o tome tako što će proveriti istorijske podatke o kilometraži na mreži. Vlasnici BMV-a M5 iz 2006, serije 5 iz 2007 i X5 takođe bi trebalo da istraže da li njihov automobil ima pravu kilometražu.
Matas Buzelis objašnjava da najnoviji modeli mogu biti malo teži za promenu očitavanja kilometraže. Takođe je manje verovatno da će noviji automobili biti kompromitovani zbog kilometraže koje su zapravo prešli jer su novi:
„Nema smisla vraćati kilometražu vozila sa, recimo, 50.000 ili 80.000 kilometara na satu, ali, za kupce, vredi proveriti da li su ovakva očitavanja kilometraže tačna ili ne.

Većina modela automobila sa vraćenom kilometražom prema vrsti goriva: veću šansu za ovo imaju dizel automobili

Većina modela automobila sa vraćenom kilometražom opremljena je dizel motorima. Kao što automobilski stručnjak, gospodin Buzelis, naglašava, ovo je oduvek bio slučaj:
„Dizel automobili su dizajnirani da pređu veće udaljenosti, što znači da je veća verovatnoća da će takve mašine imati prevare u kilometraži. Međutim, stvari se mogu promeniti u budućnosti jer prodaja dizel automobila opada“.

„Ako pogledamo brojke, jasno vidimo da su obično do 80 ili 90 odsto modela sa vraćenom kilometražom vozila sa dizel motorima. Na primer, uzmimo Folksvagen Phaeton – od 10 kompromitovanih modela, devet je opremljeno dizel motorima, a samo jedan pokreće benzinski motor“.
Automobili BMV serije 6 sa pogonom na dizel i benzin su skoro identični po pitanju vraćanja kilometraže, ali to je zato što su benzinske verzije ovog modela mnogo popularnije. U nekim slučajevima, u asortimanu nekih modela nema dizel motora. Pogon na benzin je jedina opcija za BMV M5 i Ford Mustang modele.
Zaključak: prevara sa kilometražom značajno povećava vrednost polovnih automobila i uništava iskustvo vlasništva

carVertical je analizirao vrednost automobila sa vraćenom kilometražom i otkrio da je 16,1 odsto vozila proverenih tokom poslednjih 12 meseci imalo netačno prikazanu kilometražu. Pošto je prevara sa kilometražom prilično česta na tržištu polovnih automobila, važno je koristiti onlajn provere istorije automobila kako biste izbegli da postanete žrtva.
Dok su kupci automobila ekonomske klase izloženi nešto manjem riziku od užasnog vlasničkog iskustva, oni koji kupuju dizel vozila premijum klase između 5 i 15 godina su najviše izloženi riziku, jer je ovo tip vozila koji se najčešće koristi u ovoj vrsti prevare. Performansni modeli takođe imaju veliku šansu da postanu žrtva prevare kilometraže, a kupovina jednog takvog vozila bez provere istorije automobila na mreži može dovesti do finansijske noćne more.

 

Car Vertical

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *