Pet miliona Fabia: početni model kompanije Škoda Auto dostigao je veliku prekretnicu

Petomilionta Škoda Fabia nedavno je sišla s proizvodne trake u Mladá Boleslavi. Od 1999. ovaj pristupačni početni model – uz model Octavia – označio je ključnu prekretnicu u modernoj istoriji brenda Škoda. Prva generacija Fabie izgrađena je na potpuno novoj platformi Volkswagen Grupe i istakla se kao jedan od najprostranijih automobila u svojoj klasi, kombinujući praktičnost, izvrsnu vrednost za novac i mnoštvo Simply Clever karakteristika. Ova pobednička formula učinila je model Fabia uspešnom kod dugogodišnjih i novih kupaca u Evropi i šire. Današnja četvrta generacija ima moderne, efikasne motore s unutrašnjim sagorevanjem i napredne sigurnosne sisteme. S obzirom na njenu trajnu popularnost i važnost za brend, proizvodnja aktuelne Fabie će se nastaviti i nakon 2030. godine.

„Postizanje prekretnice od pet miliona vozila Škoda Fabia zaista je izuzetan uspeh – kako za naš proizvodni tim, tako i za kompaniju u celini. Prvi put predstavljena 1999. kao drugi potpuno novi model razvijen pod okriljem Volkswagen grupe, Fabia je brzo postala simbol brenda i kamen temeljac naše linije. Kao Škodin osnovni model, do danas ostaje sinonim za automobile visokog kvaliteta „Proizvedeno u Češkoj Republici“. S obzirom na kontinuirani uspeh četvrte generacije – praktičnog, efikasnog vozila s modernom tehnologijom i širokim rasponom sigurnosnih karakteristika – nastavićemo da proizvodimo model Fabia i posle 2030. godine.“
Andreas Dick, član uprave Škoda Auto za proizvodnju i logistiku

Škoda Fabia: Jedan od najpopularnijih modela brenda
Škoda Fabia već je dugo među najprodavanijim modelima brenda. U 2024. bila je treće Škoda najpopularnije vozilo, sa 117.100 isporučenih jedinica širom sveta. Prva generacija predstavljena je na 58. sajmu automobila u Frankfurtu 1999. godine kao naslednica toliko voljene Felicije. Izgrađena na potpuno novoj platformi, u ponudi je bila sa širokim izborom motora, menjača i stilova karoserije. Tokom godina, Fabia je odigrala ključnu ulogu u povećanju popularnosti brenda Škoda na evropskim tržištima. Njeno ime je takođe postalo čvrsto ukorenjeno u istoriji motosporta – uključujući najnovije generacije. Fabia Rally2, Fabia Rally2 evo i aktuelna Škoda Fabia RS Rally2 među najuspešnijim su reli automobilima svih vremena u svojim kategorijama.

Četiri generacije pristupačne mobilnosti
Prva generacija Škoda Fabia (1999 – 2008) imala je svoj debi kao hatchback s petoro vrata, dužine 3.960 mm. Manje od godinu dana kasnije, predstavljena je karavanska verzija, a zatim i limuzina 2001. godine. Njen prepoznatljiv stil delo je dizajnerskog tima predvođenog tadašnjim glavnim dizajnerom Dirkom van Braeckelom. Izgrađena na naprednoj PQ24 platformi za male automobile, prva Fabia nudila je širok izbor pogonskih sklopova. U martu 2003. lansirana je sportska RS verzija, s 1.9 TDI turbo-dizel motorom (96 kW) koji je kombinovao brze performanse s niskom potrošnjom goriva.

Druga generacija Škoda Fabia (2007 – 2014) premijerno je predstavljena na Ženevskom sajmu automobila u martu 2007. Zasnovana na istoj platformi kao i prethodna generacija, bila je 22 mm duža i 47 mm viša. Godine 2009. linija je proširena tako da uključuje Scout varijantu sa karakteristikama terenskog dizajna i RS model s 1.4 TSI turbo benzinskim motorom koji proizvodi 132 kW. Ova generacija predstavila je i popularno Monte Carlo izdanje.

Treća generacija Škoda Fabia (2014 – 2022) predstavljena je u oktobru 2014. na Sajmu automobila u Parizu. Izgrađena na modernoj platformi PQ26, imala je nove proporcije koje su joj dale dinamičniju prisutnost – 90 mm šira i 30 mm niža od prethodne generacije. Sigurnost i udobnost takođe su značajno poboljšani: Fabia je sada bila dostupna s Front Assist-om, adaptivnim tempomatom i detekcijom umora vozača. Facelift iz 2018. dodao je dalje nadogradnje, uključujući Full LED prednja svetla i nadzor mrtvog ugla.

Četvrta generacija Škoda Fabia (2021 – danas) stigla je u proleće 2021. kao hatchback s petoro vrata bazirana na platformi MQB A0. Dizajn je razvio Škoda Design tim na čelu sa Oliverom Stefanijem. Ova generacija je premašila 4,1 metar dužine, a kapacitet prtljažnika porastao je za 50 litara na izdašnih 380 litara. Može biti opremljena najnovijim karakteristikama i sistemima, kao što su automatsko parkiranje i Travel Assist 2.0, koji uključuje adaptivni tempomat, prediktivnu zaštitu pešaka i biciklista, prilagodljivo navođenje u traku i prepoznavanje saobraćajnih znakova.

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *