Porsche u trci za titulu u Formuli E i svetskom šampionatu izdržljivosti

Porsche je spreman da, sa ambicioznim ciljevima i proširenim programima započne moto-sport sezonu 2022. Primarni fokus će biti na dva polja: ABB FIA svetski šampionat u Formuli E i FIA svetski šampionat u izdržljivosti.  Ekspanzija sportskih aktivnosti klijenata kao i priprema za novi LMDh program su sada dodate u raspored aktivnosti. “Moto-sport je oduvek imao posebnu ulogu u Porsche korporativnoj strategiji, a trkačku pozornicu već više od 70 godina koristimo kao poligon za testiranje naših najnovijih tehnologija. Danas se suočavamo sa velikim izazovima – i u sportskom i u organizacionom smislu. Odlučni smo da igramo aktivnu ulogu u oblikovanju budućnosti, istovremeno osiguravajući zadržavanje našeg DNK u moto-sportu,” rekao je Oliver Blume, predsednik izvršnog odbora Porsche-a AG na digitalnoj Porsche noći šampiona.

„Elektrifikaciju i održivost stavljamo veoma visoko na našu listu prioriteta,“ dodao je Michael Steiner, član izvršnog odbora za istraživanje i razvoj. „ To je nešto što će se svakako odraziti na moto-sport u budućnosti. Kao što možete videti iz razvoja  eFuels u partnerstvu sa ExxonMobil i  našeg Mission R koncept automobila, prvi veliki koraci u ovom pravcu su sada postali vidljivi. „ Studija potpuno električnog trkačkog automobila Mission R je izazvala senzaciju tokom predstavljanja na IAA MOBILITY 2021 u Minhenu, na primer. Ovaj spektakularni trkački automobil sa pogonom na sva četiri točka i 800 kW(1088 PS) maksimalne ukupne snage, predstavlja viziju potencijalnog sportskog automobila budućnosti.

 

TAG Heuer Porsche Formula E tim  ima za cilj da ostvari prve pobede na trkama

TABB FIA Formula E svetski šampionat počinje svoju osmu sezonu u 2022. godini. TAG Heuer Porsche Formula E tim je postavio sebi ambiciozan cilj za narednih 16 trka u svetskom šampionatu: očekuje se da će Porsche 99X svoj veliki potencijal pretvoriti u niz uspeha. “ Bez ikakve sumnje imamo ono što je potrebno za pobede na trkama. Vrhunski rezultati u protekloj sezoni to čine veoma jasnim.“ Kaže Thomas Laudenbach, čovek koji je preuzeo rukovođenje Porsch Motorsport sekcijom od Fritz Enzinger-a 1. oktobra ove godine. „Tokom proteklih nekoliko meseci, naš razvojni tim u Weissach-u je napravio sve modifikacije koje dozvoljavaju propisi i čvrsto smo uvereni da će Porsche 99X Electric biti sposoban da predvodi ekipu u narednoj sezoni. „TAG Heuer Porsche Formula E tim veruje u kontinuitet dva vozača: glavni vozači André Lotterer (#36) i Pascal Wehrlein (#94) će ponovo biti na prvoj liniji za tim iz Weissach-a u 2022. Ukoliko neko od njih odustane, Simona de Silvestro ili Neel Jani će biti spremni da uskoče. Nova sezona bi trebalo da počne 28./29. januara 2022. sa dve trke u Diraji u Saudijskoj Arabiji.

 

Dva automobila Porsche 911 RSR su ponovo ušla u FIA WEC

U svetskom šampionatu izdržljivosti (FIA WEC), Porsche će se ponovo takmičiti sa dva 515 PS 911 RSR u sezoni 2022.  Dva trkačka automobila će ući u narednih šest trka pod vođstvom  Alexander Stehlig-a, generalnog menadžera projekta i šefa operacija i imaće malo drugačiju vozačku postavu. Italijan Gianmaria Bruni i Austrijanac Richard Lietz ponovo će deliti vozačke dužnosti u automobilu broj 91, dok će u sestrinskom automobilu broj 92,  Kévin Estre iz Francuske zameniti mesto sa iskusnim Dancem Michael Christensen-om. Dvojac je odneo pobedu u klasi takmičeći se na 24 časa Le Mana pre tri godine, kao i titulu u sezoni 2018/2019. Najavljeno je da će prva trka nove sezone biti održana 18. marta u  Sebring-u (SAD), a 11./12. juna 2022., dva Porsche-a 911 RSR će se takmičiti u 90. izdanju francuskog klasika izdržljivosti. Kada se takmiče na najvažnijem događaju sezone, dvojici glavnih vozača se priključuju kao podrška vozači Frédéric Makowiecki iz Francuske (#91) i Belgijanac Laurens Vanthoor (#92).

 

Pripreme za uvođenje LMDh: Cameron i Nasr u glavnoj postavi vozača

Dane Cameron i Felipe Nasr će biti uključeni u Porsche Motorsport ekipu od 2022. Cameron, 33-godišnji Amerikanac, osvojio je IMSA WeatherTech SportsCar Championship DPi titulu 2016. i 2019. godine, dok je Nasr, 29-godišnji bivši vozač Formule 1 iz Brazila, osigurao šampionat u severnoameričkoj seriji trka izdržljivosti 2018. i 2019. godine. Dva nova vozača će biti intenzivno uključena u dalji razvoj Porsche LMDh prototipa. Menadžment ovih revolucionarnih trkačkih aktivnosti za Porsche biće u sposobnim rukama iskusnog Švajcarca Urs Kuratle-a. Hibridni trkački automobil od 500 kW (680 PS) bi trebalo da prođe kroz brojne probne vožnjei testiranja tokom 2022.

Početkom 2023, LMDh prototip će uključen od strane Porsche Penske Motorsport i u FIA World Endurance Championship i u North American IMSA WeatherTech SportsCar Championship. Po prvi put u nekih 30 godina će tada biti moguće takmičenje za ukupne pobede u klasicima izdržljivosti u Le Manu, Sebring-u i Dejtoni sa automobilima identične konstrukcije. „Radimo u potpunosti sa našim partnerom Penske na razvoju novog LMDh prototipa i blisko sarađujemo, u svakom trenutku sa proizvođačem karoserija Multimatic“, objašnjava Thomas Laudenbach.“U januaru ćemo započeti intenzivna testiranja kako bismo bili sigurni u optimalnu spremnost za naš debi na takmičenju 2023.“

 

Trke klijenata: snažno prisustvo u SAD, DTM i na trkama klasika.

Tokom sezone 2022. Porsche će ponovo podržati brojne timove koji će se takmičiti sa 911 GT3 na velikim međunarodnim pozornicama. U Nemačkoj će to prvenstveno značiti ADAC GT Masters i takođe, po prvi put DTM, gde će se iskusni partneri takmičiti tokom cele trkačke sezone: Tim SSR Performance je bio izuzetno uspešan na  ADAC GT Masters-u do sada i biće prisutan sa dva modela 911. Tim 75 Bernhard će učestvovati sa identično konstruisanim automobilom snage preko 500 PS u skladu sa FIA GT3 propisima na verovatno osam događaja u narednoj godini. Vozač Thomas Preining (Austrija) će biti za volanom u timu dvostrukog pobednika Le Mana i ambasadora brenda Porsche. Porsche će podržati i dva tima klijenata na DTM-u na osnovu svog isprobanog i testiranog koncepta, koji se sastoji od inženjera, rezervnih delova i vozača iz tima sportskih automobila iz Štutgarta.

U severnoameričkoj  IMSA trkačkoj seriji, timovi klijenata će se ponovo takmičiti za pobede iz 2021. nakon što su osvojili šest titula tokom izuzetno uspešne godine. U novoj GTD Pro klasi, Pfaff Motorsports će učestvovati sa  911 GT3 R i dva vozača,  Matt Campbell (Australija) i Mathieu Jaminet (Francuska). Za GTD kategoriju, planirano je više GT3 automobila koje će ponuditi timovi klijenata. Za evropske trke izdržljivosti klasika na Nürburgring-u i na  Spa-Francorchamps, partneri će poslati brojne 911-ce iz Weissach.a u borbu. Tim Manthey – branilac titule i pobednik rekorda na 24 sata Nürburgring-a, ponovo će se takmičiti sa neverovatnom posadom. Glavni vozači Kévin Estre, Michael Christensen, Laurens Vanthoor i Frédéric Makowiecki deliće kokpit Porsche-a 911 GT3 R, poznatog kao „Grello“. Potvrđen je ulazak i još četiri verzije 911 sa 500+ PS na ovom nemačkom klasiku.

Timovi klijenata koji se takmiče na trkama: Intercontinental GT Challenge, GT World Challenge,  FIA WEC, European Le Mans Series i the Asian Le Mans Series, će zajedno sa ostalima dobiti istu podršku od Porsche-a kao i prošle godine. U brojnoj GT4 trkačkoj seriji koja se održava širom sveta, a koja uključuje i nemački DTM trofej, Porsche 718 Cayman GT4 RS Clubsport, koji je predstavljen u novembru, prvi put će stati na startnu liniju 2022. Homologovani trkački automobil razvija 368 kW (500 PS) i samim tim je znatno snažniji od svog prethodnika. Tokom razvoja novog GT4 trkača, fokus je bio i na voznoj dinamici i još efikasnijoj aerodinamici.

 

Porsche Mobil 1 Supercup pred 30. sezonu: fokus –  novi Porsche Junior

Trenutni  Porsche 911 GT3 od 375 kW (510 PS) takmiči se u svojoj drugoj trkačkoj sezoni 2022. u brojnim kupovima  širom sveta. Fokus u narednoj godini će ponovo biti na Porsche Mobil 1 superkupu. Internacionalni Porsche kup se vodi  kao deo Formule 1 i sledeće godine slavi 30. sezonu.  Iz redova Porsche ekipe velika su očekivanja od nemačkog vozača Laurin Heinrich-a, koji se priprema za takmičenje koje se sastoji od osam trka: na probnim testiranjima u novembru ovaj 20-godišnjak je pokazao ubedljive rezultate u konkurenciji od 12 učesnika i sada će kao Porsche Junior dobiti obimnu podršku od Porsche Motorsport-a.

 

Porsche kup: Jan Heylen pobeđuje Alfred i Robert  Renauer-a

Tradicionalni Porsche kup, koji se svake godine dodeljuje najuspešnijem privatnom Porsche vozaču od 1970. godine, pripašće  Jan Heylen-u u 2021. Zajedno sa vozačem Patrick Long-om i njegovim američkim sunarodnikom Trent Hindman-om, iskusni Belgijanac je osvojio IMSA Michelin Endurance Cup prošle sezone za volanom Porsche-a 911 GT3 R Wright Motorsports. Ova presuda uzima u obzir četiri najvažnije trke izdržljivosti u Severnoj Americi. Heylen je takođe osvojio IMSA Michelin Pilot Challenge za GT4 vozila zajedno sa američkim vozačem Ryan Hardwick-om. U ovom slučaju, tim klijenata iz američke države Ohajo ušao je u Porsche 718 Cayman GT4 Clubsport. 41-godišnji biciklistički entuzijasta , koji već dugi niz godina živi u SAD uz priželjkivani trofej dobiće i novi sportski Porsche automobil vredan 150.000 EUR. Nagrada za uspešne vozače amatere, koja se dodeljuje već 52 godine ustanovljena je na ideji koju je predložio Ferry Porsche.

 

Porsche TAG Heuer Esports Supercup: Joshua Rogers slavi drugu titulu

Na digitalnoj Porsche noći šampiona održanoj 18. decembra, Australijanac Joshua Rogers je po drugi put nagrađen kao šampion Porsche TAG Heuer Esports superkupa. Ovaj 22-godišnjak iz Coanda Simsport tima obezbedio je titulu u trkačkoj seriji, koja se održava na iRacing platformi, po drugi put ove godine nakon što je titulu osvojio 2019.  Porsche TAG Heuer Esports Supercup 2022. počinje 5. februara na virtuelnoj verziji GP staze u Hockenheim-u.

 

Porsche Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *