Forester je ključni model u SUBARU liniji od svog prvog lansiranja u februaru 1997. godine. Sa više od 5 miliona prodatih vozila širom sveta u proteklih 27 godina*1*2, potpuno novi Forester nastavlja tradiciju ovog SUV modela za sve terene i vremenske uslove. Trenutno zauzima treće mesto među najprodavanijim SUBARU modelima u Evropi.
Šesta generacija Forester-a redizajna kako bi prikazao svoju izuzetnu sposobnost da se kreće u svim uslovima i vremenskim prilikama kroz jednostavan, suptilan i rafinisan stil; nudi poboljšanu upravljivost i veću sposobnost na putu i van njega u poređenju sa prethodnim modelom robusnijeg dizajna, a sve to u zrelijem i sofisticiranijem izdanju.
Novi Forester se odlikuje poboljšanim dinamikama vožnje na putu i off-road sposobnostima. Kombinuje jedinstveni SUBARU simetrični pogon na sve točkove sa unapređenom verzijom SUBARU-ovog e-BOXER blago-hibridnog pogonskog sistema. Opremljen je naprednijom verzijom X-MODE sistema, koja nudi funkciju pomoći motora i pri vožnji unapred i unazad, kao i visinom od 220 mm koja je najbolja u svojoj klasi.
*1 369,000 prodatih vozila u Evropi
*2 U poslednjih 5 godina, Forester je činio oko 25-30% globalnih prodaja i 28% prodaje u Evropi
Udobnost i funkcionalnost tokom vožnje su znatno unapređeni zahvaljujući sedištima koja sprečavaju ljuljanje glave, čime se smanjuju bolovi u leđima i vratu, kao i simptomi putne mučnine.Kabina sada pruža smanjeni zvučni pritisak, čime se redukuje buka sa puta i zvuk motora, pružajući tiši doživljaj, što je izuzetno korisno na dugim putovanjima. Veliki prostor u prtljažniku može da primi četiri velika kofera, čime se poboljšava praktičnost i komfor vozila na dugim putovanjima.
U skladu sa filozofijom SUBARU-a o sveobuhvatnoj bezbednosti, potpuno novi Forester dolazi sa savremenim bezbednosnim tehnologijama. Nadograđena EyeSight tehnologija za asistenciju vozaču sada uključuje širokouglu monokularnu kameru, prednji radar i električni pojačivač kočnica za poboljšane performanse, sa ukupno 15 funkcija (od kojih su 5 nove). Potpuno novi Forester takođe nudi optimizovane nivoe sveobuhvatne vidljivosti koji smanjuju mrtve uglove zahvaljujući novom dizajnu i dodatim karakteristikama. Sa više od 90 nagrada za bezbednost širom sveta, Forester nastavlja da bude odličan primer SUBARU-ove vizije nulte nezgode do 2030. godine*3.
UPRAVLJIVOST
Potpuno novi Forester čuva jedinstvenu kombinaciju stalnog simetričnog pogona na sve točkove i specijalno konstruisanog e-BOXER blagog hibridnog pogona. On prilagođava raspodelu snage između motora i električnog motora prelazeći između 3 režima vožnje (vožnja motorom, vožnja na električni pogon i pomoć motora) kako bi se što bolje prilagodio uslovima vožnje, uz poboljšanu potrošnju goriva.
Opremljen je motorom sa direktnim ubrizgavanjem zapremine 2.0 litra, sa horizontalno suprotnim četvorocilindarskim NA motorom, uparenim sa električnim motorom u Lineartronic transmisiji, što omogućava glatkiju i bržu reakciju pri ubrzavanju i obrtni moment. Motor*4 i menjač*5 su dodatno unapređeni radi poboljšanja dinamičnosti, pouzdanosti i energetske efikasnosti.
Subaru Global Platform (SGP) je dalje unapređena usvajanjem potpune unutrašnje konstrukcije, većom primenom strukturnih lepkova*6 i povećanom krutošću tačaka za montiranje suspenzije, što je dovelo do čvršće i lakše karoserije za poboljšane vozačke performanse. Povećana je torzijska čvrstoća šasije za 10% u odnosu na prethodnu verziju modela.
*3 SUBARU ima cilj da do 2030. godine smanji broj smrtonosnih nesreća u vozilima SUBARU-a na nulu
*4 24 poboljšanja: glava cilindra, ploča cilindra, blok cilindra, razmaknica za vodeni kanal, prednji zaptivač ulja, gornja uljna čaura, klipni prstenovi, bregasta osovina, AVCS (kontrola varijacije bregaste osovine) lančanik i vodič, nosač kompresora klima uređaja, poklopac kolektora, nosač motora, nosač za motor, rezervoar goriva, EGR ventil, crevo za prethodno grejanje, izduvna cevi/izduvni sistem, trokraki katalizator, GPF katalizator(katalizator sa filtrom čestica) , radijator, prekidač za nivo ulja, upravljačka jedinica motora, glavni relej
*5 5 poboljšanja: cevi za podmazivanje, pregrada za izlaznu spojku, senzor rotacije, konektor za resolver (uključujući nosače), ROM TCU kapacitet
*6 Kod novog modela, dužina premazanih segmenata između tačaka zavarivanja povećana je sa oko 8 m na oko 27 m
Električni servo volan sa dvostrukim zupčanikom: Podešavanje EPS-a je optimizovano kako bi vozači mogli da kontrolišu vozilo tačno onako kako nameravaju. Rezultat je direktan i prirodan osećaj u upravljanju bez kašnjenja u odgovoru.
Hod papučice kočnice je optimizovan za lakše i preciznije upravljanje, što rezultira većom kontrolom.
Aerodinamika je unapređena sa ključnim delovima kao što su prednji otvor za vazduh, tekstura poklopca motora i peraje postavljene na različitim mestima, omogućava bolju stabilnost vožnje čak i pri visokim brzinama. Kako bi se ograničilo podizanje, protok vazduha je optimizovan da teče glatko duž karoserije i ispod vozila. Pored toga, vazduh koji se kreće ka zadnjem delu vozila je kontrolisan kako bi se sprečilo vertikalno pomeranje i bočno zanošenje.
Dolazi sa vrhunskim rastojanjem od tla od 220 mm i dovoljno velikim uglovima razmaka od tla*7, što smanjuje rizik od kontakta prednje strane karoserije sa terenom ili od udara dna vozila, nudeći fleksibilnost za širi opseg aktivnosti pogodnih za vožnju van asfalta.
Standardno je opremljen X-MODE sistemom sa dvostrukom funkcijom koju vozač može da izabere, uključujući kontrolu spuštanja niz padinu, koji optimizuje kontrolu i vuču na klizavim površinama ili strmim nagibima. X-MODE Motor Assist Control se sada takođe primenjuje prilikom vožnje unazad, što rezultira poboljšanom kontrolom.
SIGURNOST
Potpuno novi Forester je opremljen unapređenom EyeSight Driver Assist tehnologijom koja sada dolazi sa 15 funkcija (5 novih, 7 poboljšanih). Sa novom širokougaonim monokularnim kamerom, koja prepoznaje dvotočkaše i pešake u širem području oko vozila, i dodatkom novog prednjeg radara, performanse prepoznavanja EyeSight sistema su značajno poboljšane. Visoko responzivni električni pojačivač kočnica je adaptiran kako bi omogućio brzo kontrolisanje kočenja. Ove poboljšanja omogućavaju EyeSight sistemu da funkcioniše glatkije i brže u širem spektru situacija.
Nove funkcije uključuju:
Sistem za hitno zaustavljanje vožnje (prvi put kod SUBARU-a) smanjuje rizik od nesreća ako vozač više nije u mogućnosti da upravlja vozilom, na primer, zbog medicinske hitnosti. Sistem šalje obaveštenja/upozorenja uključujući fizičke vibracije i pulsirajuće kočenje kako bi nagnao vozača da upravlja volanom ako ne detektuje rad volana određeni period. Ako sistem i dalje ne detektuje rad volana, vozilo počinje da upozorava okolna vozila usporavajući i uključujući svetla za upozorenje na opasnost, zatim se vozilo zaustavlja unutar svoje trake. Kada se vozilo zaustavi, sve vrata se automatski otključavaju, a električna parkirna kočnica se aktivira.
*7 Maksimalni uglovi uspona / nagiba / izlaska: 20,4° / 25,7° / 21,0°
Front Warning Assist i Front Cross Traffic Braking funkcije pomažu u izbegavanju sudara na raskrsnicama. Vozač je upozoren putem instrument panela, zvučnih signala i Eyesight Assist Monitora, a funkcija kontrole kočenja se aktivira ako sistem prepozna visok rizik od sudara.
Sistem prepoznavanja saobraćajnih znakova detektuje znakove za ograničenje brzine i pomoćne znakove, dok Intelligent Speed Limiter, kao što ime sugeriše, ograničava brzinu vozila na vrednosti koje očitava funkcija prepoznavanja saobraćajnih znakova.
Sistem za nadzor vozača (DMS), koji je standardno opremljen, sada uključuje 3 nove funkcije: upozorenja na “skretanje oka”, “kratko ometanje” i “mikrosleep” (pored prethodnih funkcija upozorenja na “skretanje pravca lica” i “uspavljivanje/pospanost”). DMS nudi pogodnost prepoznavanjem registrovanog vozača i automatski primenjuje personalizovana podešavanja za svakog korisnika (do 5 korisnika).
Iz unutrašnjosti automobila, potpuno novi Foreste pruža izvanrednu vidljivost u svim pravcima:
Novi Multi-View Monitor koristi slike sa četiri kamere da bi prikazao 3D pogled odozgo, što omogućava precizno prepoznavanje prepreka koje se nalaze u mrtvim uglovima.
Pogled prema napred je unapređen spuštanjem ivica haube s leva i desna strane, dok nastavak upotrebe trouglastih prozora i smanjena veličina bočnih ogledala poboljšavaju vidokrug vozača. Osim toga, za bolju preglednost, brisači su sada nevidljivi sa vozačevog sedišta, a područje od vrha haube do zadnjeg dela vozila je jasno vidljivo, što olakšava procenu gabarita vozila.
Novi asferični bočni retrovizori smanjuju mrtve uglove prilikom proveravanja prepreka ili vozila u susednim trakama.
Nove LED lampe za skretanje poboljšavaju vidljivost napred tokom noći tako što osvetljavaju prednji deo vozila prilikom skretanja levo ili desno, što pomaže u bržem uočavanju prepreka.
Pogled pozadi je bolji zahvaljujući smanjenju visine okvira prozora zadnjeg dela za 40 mm.
Forester sada ima PIN kod zaključavanje kako bi se zaštitile lične informacije tokom uslužnog parkiranja.
Bezbednost u slučaju sudara s prednje i bočne strane je unapređena proširenjem i poboljšanjem rasporeda prednjeg nosača branika, dodavanjem podokvira i povećanom upotrebom čelika visoke čvrstoće.
Potpuno novi Forester ima devet vazdušnih jastuka kao standard. Novi vazdušni jastuk sa suprotne strane vozačevog sedišta smanjuje težinu sudara između putnika ili između putnika i unutrašnjih predmeta.
DIZAJN
Novi Forester je dobio značajan redizajn spoljašnjosti. Prednji deo ima izraženu horizontalnu liniju koja povezuje rešetku sa farovima, čineći vozilo vizuelno širim. Uski i elegantno dizajnirani farovi i tamna svetla daju mu oštriji, svežiji i moderniji izgled. Izbočeni blatobrani stvaraju na bočnoj strani vozila istaknutu liniju koja se proteže od prednje do zadnje strane, naglašavajući dužinu vozila, dok visoko postavljena linija na zadnjem delu povezuje zadnje svetla. Povišena zadnja vrata omogućavaju dodatni prostor u unutrašnjosti.
Novi Forester je dostupan u 11 boja karoserije, uključujući 2 nove (među kojima je i potpuno nova boja River Rock Pearl), sa točkovima od 18 i 19 inča.
Unutrašnji dizajn novog Forester-a je poboljšan korišćenjem 3D oblikovanja koje formira naglašenu horizontalnu liniju u kabini. Glatke konture se protežu od instrument-table do vrata, čime se povećava prostranost unutrašnjosti. Trapezoidni preseci instrument-table i estetski detalji dodatno unapređuju premium izgled unutrašnjosti.
Novi dizajnerski elementi, poput motiva kolibrija na vetrobranskom staklu i panoramskom krovu, otisaka stopala na prednjim vratima i otisaka šapa na zadnjim vratima, dodaju zabavan duh potpuno novom Forester-u.
UDOBNOST & FUNKCIONALNOST
Unutrašnjost vozila je prostrana i elegantna, pružajući dovoljno prostora za glavu i noge kako za prednje, tako i za putnike pozadi. Potpuno novi Forester nudi odličan kvalitet vožnje, tišinu i udobnost; dolazi sa novim prednjim sedištima koja smanjuju trzanje glave*8*9 i smanju bolove u leđima i vratu tokom dugih vožnji. Tehnička poboljšanja na raznim delovima vozila omogućila su smanjenje zvučnog pritiska u kabini*10, buke sa puta i buke motora. Dodatno, suženi naslon za glavu i ramena prednjih sedišta nude bolju vidljivost i lakši pristup zadnjim sedištima.
*8 Smanjenje tresenja glave u odnosu na ljuljanje vozila za oko 15% u poređenju sa prethodnim modelom
*9 Nihanje glave je smanjeno za oko 44% u poređenju sa prethodnim modelom
*10 Zvučna izolacija je unapređena za 39%, dok je jasnoća razgovora poboljšana za 3,4% u prednjem delu i 12,5% u zadnjem delu u odnosu na prethodni model
Prtljažnik je unapređen spajanjem dizajna, stila i praktičnosti. Potpuno novi Forester pruža prostran prtljažnik sa kapacitetom od najmanje 508 L do maksimalnih 1.720 L kada su zadnja sedišta preklopljena i dolazi sa novim kukama i tačkama za pričvršćivanje, što omogućava širi spektar rešenja i praktičnije korišćenje.
Novi Hands-Free Power Rear Gate sa senzorom za aktivaciju nogom je sada dostupan (prvi put kod SUBARU-a), a minimalna visina otvaranja zadnjih vrata je povećana za oko 30 mm za lakše utovaranje i istovarivanje.
Novi Forester je opremljen novim 11,6-inčnim Full HD infotainment sistemom rezolucije 1920×1080, koji nudi poboljšanu jednostavnost korišćenja funkcija i prekidača. Kako bi se smanjilo ometanje vozača tokom vožnje, hardverski prekidači za odabrane funkcije i dalje su prisutni. Pruža poboljšane mogućnosti povezivanja, sa bežičnim Apple CarPlay*11 i Android AutoTM*12, uz unapređenu navigaciju koja sada podržava Apple Maps*13 i what3words*14.
Brzi bežični punjač snage 10 W dostupan je u centralnom prostoru, dok su priključci Type-C i Type-A sada dostupni za prednja i zadnja sedišta.
Novi Forester nudi kapacitet vuče od 1870 kg.
*11 Apple CarPlay je registrovani brend Apple Inc. u SAD-u i drugim zemljama
*12 Android Auto™ je registrovani brend Apple Inc. u SAD-u i drugim zemljama
*13 Apple Maps je registrovani brend Apple Inc. u SAD-u i drugim zemljama.
*14 what3words je servis za lociranje koji pruža kompanija what3words Limited
Subaru Srbija