Povećano tržišno učešće Toyote u Evropi

Prodaja Toyote Motor Europe(1) (TME) porasla je u 2022. godini na ukupno 1.080.975 Toyotinih i Lexus vozila, dok je istovremeno na ukupnom evropskom tržištu automobila zabeležen pad od 11 odsto u odnosu na prethodnu godinu. U istom periodu, tržišni udeo TME je porastao na rekordnih 7,3 odsto, što je povećanje od 0,9 procentnih poena u odnosu na 2021. Toyota je takođe učvrstila svoju poziciju kao drugi najprodavaniji brend putničkih automobila u Evropi. Ključni činilac ostvarenih rezultata TME-a bila je kontinuirana, velika potražnja kupaca za atraktivnom ponudom elektrifikovanih vozila koja obuhvata verzije s pogonom na električne baterije, gorivne ćelije, kao i plug-in hibride i samopunjive hibride. Ukupna prodaja TME elektrifikovanih vozila porasla je za 14 odsto u odnosu na prethodnu godinu, na 718.608 primeraka, što sada predstavlja 66 odsto ukupne prodaje, odnosno 74% u zapadnoj Evropi.

“Veoma smo zadovoljni još jednom godinom u kojoj su ostvareni značajni prodajni rezultati, čime nastavljamo da nadmašujemo prosečan rast tržišta uprkos veoma izazovnim uslovima u Evropi. Svedoci smo velike potražnje za novim modelima kao što su Yaris Cross i Aygo X, dok je prodaja naših drugih prepoznatljivih modela ostala na visokom nivou. Radujući se 2023, očekujem dalji rast obima i tržišnog udela kako dalje budemo razvijali naše multitehnološke, elektrifikovane modele. Što se tiče Toyote, očekujemo uspeh u prodaji modela bZ4X i Corolla Cross, koji će imati svoju prvu punu godinu na tržištu. Kada je reč o Lexusu, verujemo u izvesno poboljšanje posle prošlogodišnjih ograničenja u snabdevanju, ali i dodatno povećanje prodaje zbog lansiranja novog modela Lexus RX, kao i potpuno novog električnog Lexusa RZ. Uporedo s drugim novim proizvodima sa nultim i niskim sadržajem CO2 koji se očekuju, postepeno ćemo se kretati ka našim ciljevima neutralnosti ugljenika i ispunjavanju ciljeva zacrtanih u Evropskoj Uniji i Velikoj Britaniji (2)”.

Matt Harrison, predsednik i izvršni direktor Toyote Motor Europe

 

U decembru, tokom godišnjeg Kenshiki događaja, Toyota i Lexus predstavili su nekoliko novih modela koji će dodatno proširiti svoju multitehnološku liniju 2023. godine. Ostajući pri svojoj prethodnoj posvećenosti ciljevima za 2035. godinu, koja se odnosi na 100% smanjenje CO2 u svim novim vozilima u Evropskoj Uniji, TME je najavila i novi cilj – da dostigne potpunu neutralnost ugljenika u svim poslovnim aktivnostima najkasnije do 2040. godine.

 

Brendovi i prodajni rezultati po modelima

Toyota je prodala 1.030.508 vozila u 2022. godini, što je povećanje od tri odsto u odnosu na prethodnu godinu. Najprodavaniji modeli bili su Corolla, Yaris, Yaris Cross, RAV4 i C-HR sa 74 odsto ukupnog obima. Lansiranje novih modela u ovom periodu, uključujući potpuno novi Aygo X, Corollu Cross Hybrid i bZ4X, kao električni SUV s baterijama, povećalo je ukupnu potražnju kupaca. Ukupni udeo elektrifikovanih Toyotinih modela uvećan je za 16 procenata u odnosu na prethodnu godinu, na 677.823 prodata vozila, što predstavlja 65 procenata u ukupnoj prodaji brenda.

Lexus je u istom periodu prodao 50.467 vozila, s prosečnim udelom elektrifikovanih modela od 81 odsto od ukupne prodaje brenda. Velika gama SUV modela – RX, NX, UX, GX i LX – predstavljala je 89 procenata ukupne prodaje. Dok je 2022. bila opterećena problemima u lancu snabdevanja i obustavom izvoza u Rusiju, trenutno su izgledi za 2023. mnogo svetliji i zbog uvođenja nove generacije modela RX ovog meseca, s tri različita elektrifikovana pogona, odnosno dolaska verzije RX 350h Hybrid, zatim RX 450h+ Plug-in Hybrid, uz prvi RX 500h turbo Hybrid. Nešto kasnije, na proleće, Lexus će početi isporuku i svog novog električnog vozila RZ 450e koji će imati pogon na baterije, a konstruisan je na novoj namenskoj platformi.

 

Toyota Motor Europe – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:

  • Ukupna prodaja: 1.080.975 (+0,5% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Tržišno učešće: 7,3% (+0,9% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Ukupna prodaja elektrifikovanih vozila: 718.608 (+14% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 74%, istočna Evropa* 32%, ukupno: 66%.

 

Toyota – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:

  • Ukupna prodaja Toyote: 1.030.508 (+3% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Najprodavaniji modeli: gama Corolla (182.278), Yaris (185.781), Yaris Cross (156.086), RAV4 (113.297), C-HR (109.543), Aygo X (74.427).
  • Najprodavaniji elektrifikovani modeli: Yaris Hybrid (147.082), Yaris Cross Hybrid (146.988), Corolla Hybrid (138.386), Toyota C-HR Hybrid (108.950), RAV4 Hybrid/Plug-in Hybrid (94.447).
  • Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 677.823 (+16% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 73%, istočna Evropa*: 32%, ukupno: 65%.

 

Lexus – najvažniji podaci za period januar – decembar 2022. godine:

  • Ukupna prodaja Lexusa: 50.467 (-30% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Najprodavaniji modeli: NX (17.504), UX (14.599), RX (10.750)
  • Najprodavaniji elektrifikovani modeli: UX Hybrid/EV (13.969), NX Hybrid/Plug-in Hybrid (16.173), RX Hybrid (6.440).
  • Ukupna prodaja elektrifikovanih modela: 40.785 (-13% u odnosu na prethodnu godinu).
  • Ukupno učešće elektrifikovanih vozila: Zapadna Evropa 99%, istočna Evropa* 21%, ukupno 81%.
(1) Toyota Motor Europe je odgovorna za sve zemlje zapadne, centralne i istočne Evrope, uključujući Tursku i Rusiju, kao i Izrael, i niz centralnoazijskih tržišta (Jermenija, Azerbejdžan, Gruzija i Kazahstan).
(2) Pod flotom EU C02 podrazumevaju se prosečne emisije automobila registrovanih u EU27 + Island i Norveška. Planirani ciljevi ovde se odnose na prodaju vozila Toyota i Lexus, na osnovu preliminarnih internih podataka pre redovnog rasporeda objavljivanja zvaničnih podataka Komisije EU.
 *Istočna Evropa obuhvata Rusiju, Kazahstan, Kavkaz, Ukrajinu, Tursku i Izrael.

 

Toyota Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *