Prostranija i sa mnogo više mogućnosti za povezivanje: nova ŠKODA OCTAVIA

 

Još bolja, prostranija, bezbednija, sa više mogućnosti za povezivanje i još emotivnija: lansiranjem četvrte generacije najprodavanijeg modela, ŠKODA je osvojila nove dimenzije. Srce i motor brenda ŠKODA je sada duže i šire od svog prethodnika, ima čak i veći prtljažni prostor i još je emotivniji zahvaljujući novom ŠKODA dizajnerskom jeziku. Novi koncept enterijera kombinuje savremenu prostranost i funkcionalnost sa visokokvalitetnim materijalima i pametnim detaljima. Najnovije mogućnosti povezivanja i novi sistemi asistencije povećavaju komfor i bezbednost i stavljaju ih na još viši nivo.

ŠKODA AUTO CEO, Bernhard Maier, rekao je: „Za brend ŠKODA, OCTAVIA ima ogromnu važnost. To je razlog zašto smo dizajnirali potpuno novi automobil. Rezultat je najbolja OCTAVIA svih vremena – prostranija, praktičnija i bezbednija nego ikada pre. Otkrivajući poslednju generaciju baš u vreme slavljenja 60-togodišnjice, napravili smo ogroman iskorak. OCTAVIA je značajno doprinela razvoju kompanije i brenda tokom poslednjih šest decenija. Uveren sam da će nova generacija igrati svoju ulogu u održavanju pozitivnog razvoja.“

Šezdeset godina nakon što je proizvodnja modela OCTAVIA počela još 1959, ŠKODA sada predstavlja najbolji model od svog ponovnog pokretanja 1996. godine. Četvrta generacija modela OCTAVIA će nastaviti da bude srce brenda i najprodavaniji model. Sa više od 6.5 miliona proizvedenih automobila, najprodavaniji ŠKODA model je dugi niz godina bio ikona brenda, kako na domaćem češkom tržištu, tako i na mnogim drugim tržištima širom sveta. Razlozi za ovo su očigledni: odlikuje se modernim dizajnom i modernim tehnologijama, efikasnošću, praktičnošću i visokim kvalitetom; nudi ogroman prostor i izuzetan odnos cene i kvaliteta.

Veća i još atraktivnija
Nova OCTAVIA je dodatno porasla i, zahvaljujući novim proporcijama i poslednjem razvoju ŠKODA dizajnerskog jezika, sad je još emotivnija i dinamičnija od svog prethodnika. Sa dužinom od 4.689 mm, hatchback verzija je 19 mm, a COMBI verzija 22 mm duža od treće generacije modela. Širina je porasla za 15 mm. Zapremina prtljažnika kod COMBI verzije, koja je najveća u segmentu, porasla je za 30 l i sada iznosi 640 l. Hatchback verzija ima zapreminu od 600 l – 10 l više nego kod prethodne generacije. Novi prednji branik i novi oštri prednji farovi vizuelno oduševljavaju i imaju LED tehnologiju za kratka svetla, duga svetla i dnevna svetla kao standard. Zadnja svetla, kočiona svetla i svetla za maglu takođe koriste LED tehnologiju. Novodizajnirani, plitki krovni nosači naglašavaju produženu siluetu modela OCTAVIA COMBI, dok hatchback verzija izgleda skoro kao coupé. Aluminijumski točkovi mogu biti veličine do 19 inča i daju svim modelima snažan izgled. Crystal crna, Lava plava i Titanium plava su nove boje dostupne za model OCTAVIA; Chrome i Dynamic paketi su dodatna opcija.

Novi koncept enterijera i multi-level instrument tabla
U novodizajniranom enterijeru, OCTAVIA nudi novi dvokraki volan, koji može imati opciju grejanja i – ukoliko se naruči u multifunkcionalnoj varijanti – dolazi sa novim kontrolnim dugmićima i točkićima, omogućavajući vozaču da upravlja sa 14 različitih funkcija bez pomeranja ruku s volana. Instrument tabla, koja je takođe redizajnirana, je modularna i može biti raspoređena na različitim nivoima, a sastavni deo nje je veliki samostojeći centralni ekran. Centralna konzola je elegantna i ukrašena hromiranim detaljima – baš kao i nove lajsne i ručke. Novi i mekani na dodir materijali daju enterijeru vrhunski izgled, dok novo LED ambijentalno osvetljenje pruža poseban vizelni doživljaj osvetljavajući prednja vrata i instrument tablu, a izbor čini deset boja – može se podesiti i kombinacija boja. Takođe se mogu odabrati i koordinirani scenariji osvetljenja.

Head-up ekran doživljava premijeru i posebno udobna Ergo sedišta
Opciona, posebno udobna Ergo sedišta, koja pored drugih opcija nude električnu funkciju masaže, dostupna su po prvi put u brendu ŠKODA. U navišoj verziji mogu biti opremljena funkcijom ventilacije i nositi pečat Nemačke kampanje za zdravlje leđa. Opcioni head-up ekran je još jedna novina u brendu ŠKODA. Projektuje najvažnije informacije kao što su brzina, navigacija, detektovani saobraćajni znaci i aktivne asistencije direktno na vetrobransko staklo koje može imati i opciju grejanja. Multifunkcionalni Maxi DOT sa ekranom u boji od 4.2 inča dolazi kao standard. Trozonski Climatronic debituje u modelu OCTAVIA. Upotrebom KESSY sistema, sada bilo koja od četvoro vrata automobila se mogu prva otvoriti. Standardna oprema takođe uključuje električne podizače stakala i elektromehaničku parking kočnicu. ŠKODA OCTAVIA je sada dostupna sa akustičnim prenjim prozorima, koji smanjuju buku spolja.

DSG sa „shift-by-wire“ tehnologijom i opcionim full LED Matrix farovima
Nova OCTAVIA je prvi ŠKODA automobil koji koristi „shift-by-wire“ tehnologiju za upravljanje DSG- om, koji elektronski prenosi odabranu brzinu do menjača. Na mestu već poznatog DSG-a, nalazi se novi kontrolor modula na centralnoj konzoli sa malim prekidačem za odabir moda vožnje kao i dugme za parking mod. Inovativni full LED matrix farovi dostupni su kao opcija, omogućavajući vozaču da stalno ostavlja duga svetla bez zaslepljivanja drugih učesnika u saobraćaju. Full LED zadnja svetla sa kristalnim elementima i dinamičkim indikatorima pravca su još jedna opcija. Celokupna ponuda novih bezbednosnih sistema, kao što su Collision Avoidance Assist, Turn Assist, Exit Warning i local Traffic Warning, su takođe premijerne u brendu ŠKODA. Druge karakteristike koje su novina za model OCTAVIA uključuju Panoramski prikaz, Side Assist i prediktivni tempomat, koji – zajedno sa novom verzijom sistema za prepoznavanje saobraćajnih znakova i Lane Assist sistemom, poznatom kao Traffic Jam Assist i Emergency Assist – čini sveobuhvatni Travel Assist sistem. Upotrebom „Using Hands-on Detect“, ovaj sistem takođe proverava da li su ruke vozača na volanu. Do devet vazdušnih jastuka, uključujući vazdušni jastuk za kolena vozača i zadnje bočne vazdušne jastuke, štiti putnike u slučaju sudara.

Novi alternativni pogonski sistemi i efikasni motori
Nikada pre OCTAVIA nije bila efikasnija, ekološkija i dostupna sa toliko alternativnih pogona kao u četvrtoj generaciji. Po prvi put, serijskoj proizvodnji se dodaje plug-in hibrid, OCTAVIA iV. Neki benzinski pogonski agregati, koji su dodatno optimizovani, sada su opremljeni inovativnom mild hybrid tehnologijom, dok dizel agregati dolaze iz poslednje EVO generacije i emituju do 80% manje NOx. Širok raspon pogonskih sklopova isporučuje od 81 kW (110 PS) do 150 kW (204 PS). Sa 17.7 kg prirodnog gasa (CNG) u rezervoaru, OCTAVIA G-TEC može da pokrije do 523 km u ekološkom i efikasnom CNG režimu. U modelu OCTAVIA iV, 1.4 TSI benzinski motor i elektromotor isporučuju izlaznu snagu od 150 kW (204 PS). Sa kapacitetom od 37 Ah pružaju 13 kWh energije, litijum-jonska baterija visokog napona pruža potpuno električno napajanje do 55 km u WLTP
ciklusu. Verzija e-TEC je opremljena poslednjom generacijom EVO motora. 1.0 TSI ili 1.5 TSI benzinski pogonski agregati se odlikuju mild hibridnom tehnologijom kada su opremljeni DSG-om. Korišćenjem 48-voltnog motora i litijum-jonske baterije od 48-volti, moguće je regenerisati energiju kočenjem čime se pruža podrška motoru sa unutrašnjim sagorevanjem, tako da automobil može da krstari sa potpuno neaktivnim motorom. EVO dizel motori primenjuju novi tretman izduvnih gasova sa dvostrukim doziranjem gde AdBlue® se ubrizgava ispred dva katalitička konvertera koji su postavljeni jedan iza drugog. Dinamička kontrola šasije uključuje odabir moda vožnje, koji je opcioni i sada dolazi sa točkićem u različitim režimima vožnje, omogućavajući vozaču da menja individualne parametre kao što su suspenzija i karakteristike upravljanja ili rad DSG menjača prema svojim potrebama.

Poslednji infotainment sistemi i novorazvijeni Virtual Cockpit
OCTAVIA ima u ponudi četiri infotainment sistema iz poslednje generacije sa ekranima od 8.25 do 10 inča. Nekima od njih se može upravljati gestom ili glasom preko Laura ŠKODA digitalnog asistenta. Najnapredniji Columbus infotainment sistem može, po prvi put, da prikaže mapu navigacionog sistema u drugačijem uvećanju na ekranu Virtual Cockpit-a od 10.25-inča (koji je sada još lakši za upotrebu). Ova nova funkcija može se podesiti pomoću slajdera koji se nalazi ispod ekrana, koji se takođe može koristiti za podešavanje jačine zvuka. Zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici, OCTAVIA je uvek online; pristup poslednjim ŠKODA Connect mobilnim uslugama je uvek moguć. Ovo uključuje eCall, koji je obavezan u EU, sveobuhvatne aplikacije za daljinski pristup i infotainment aplikacije. Automobil je opremljen sa do pet USB-C portova za punjenje ili povezivanje uređaja i USB stikova, od kojih jedan može biti smešten na konzoli iznad retrovizora. Stariji uređaji tipa USB-A 3.0 mogu se lako povezati korišćenjem adaptera koji je dostupan u ŠKODA dodatnoj opremi. Pored toga, pametni telefoni se mogu puniti induktivno korišćenjem opcionog Phone Box-a. Na kraju, akustično optimizovana unutrašnjost i novi opcioni CANTON sound sistem omogućavaju savršeno audio iskustvo.

Nova Simply Clever rešenja
Za dizel automobile, ponuda Simply Clever rešenja sada uključuje levak za lakše punjenje AdBlue®, što omogućava da se puni i sa mlaznicom za punjenje kamiona. U zadnjem delu unutrašnjosti, dve pregrade za pametne telefone na naslonima prednjih sedišta su po prvi put dostupne u brendu ŠKODA. Paket za spavanje za zadnje sedište je sada takođe opciona oprema za OCTAVIA COMBI. Pored toga, dostupna je nova roletna za zaštitu od sunca za zadnje bočne
prozore. Postoji i multifunkcionalna pregrada ispod pokrivke prtljažnika u hatchback i OCTAVIA COMBI verziji; kasnije će biti dostupna opcija automatskog uvlačenja pokrivke prtljažnika. Pregrada sa kišobranom i četkom u prednjim vratima je opcija. Levak integrisan u otvor posude sa tečnošću za vetrobransko staklo je nova karakteristika koja je po prvi put dostupna za model OCTAVIA.

Eksterijer: poboljšane proporcije i još više prostora

› OCTAVIA četvrte generacije je još veća i nudi pravo čudo od prostora
› Čiste površine i skulpturalni elementi u kombinaciji sa odličnom aerodinamikom
› Farovi i zadnja svetla sa LED tehnologijom i točkovi do 19 inča

OCTAVIA četvrte generacije je veća i, zahvaljujući novim proporcijama i ŠKODA
dizajnerskom jeziku, još emotivnija i dinamičnija od svog uspešnog prethodnika. Nova prednja maska, uži farovi i novodizajnirani plitki krovni nosači ističu izduženu siluetu automobila OCTAVIA COMBI, dok hatchback izgleda elegantno poput coupé. Sve u svemu, nova ŠKODA OCTAVIA zrači samopouzdanjem i kvalitetom. Oliver Stefani, direktor ŠKODA AUTO Dizajna, rekao je, „Sa novim modelom OCTAVIA, uz emotivne i skulpturalne elemente aktuelnog ŠKODA dizajnerskog jezika, posebnu pažnju posvetili smo elegantnim i dinamičnim proporcijama, istovremeno povećavajući unutrašnji prostor. Izdužena silueta i veliki točkovi dimenzija do 19 inča daju automobilu OCTAVIA moćan izgled.“
Sa 4.689 mm, nova ŠKODA OCTAVIA COMBI je 22 mm duža od svog prethodnika, dok je hatchback dobio 19 mm (takođe dužine 4.689 mm). Sa 1.829 mm, oba su šira za 15 mm; dimenzija međuosovinskog rastojanja im je 2.686 mm. Povećana dužina i širina automobila doprinela je njenom samouverenom izgledu. Štaviše, poznata, impresivna unutrašnja prostranost je još izdašnija, pretvarajući ŠKODA ikonu u najneverovatnije čudo do sada. Dobivši 5 mm, prostor za kolena u zadnjem delu sada iznosi 78 mm. Kapacitet prtljažnika COMBI verzije, koji je najveći u segmentu, povećan je za dodatnih 30 l na 640 l. Hatchback sada može da primi 600 l – 10 l više nego ranije.

Novi ŠKODA dizajnerski jezik sa skulpturalnim elementima i čistim površinama
Nova prednja maska i oštri, uži, novi farovi sa LED tehnologijom za kratka, duga i dnevna svetla su standardni vizuelni užitak. Zadnja svetla, kočiona svetla i svetla za maglu takođe imaju LED tehnologiju. Novodizajnirani plitki krovni nosači ističu izduženu siluetu OCTAVIA COMBI, dok hatchback izgleda gotovo kao coupé. Najnovija dostignuća u dizajnerskom ŠKODA jeziku odlikuju se skulpturalnim elementima, preciznim linijama i modernim, čistim površinama, a automobilu daju
autentičan, ali i dinamičan izgled, stvarajući visokokvalitetni izgled.

Odlična aerodinamika, smanjenje emisije CO2 i potrošnje goriva
Novi dizajn ne samo da izoštrava vizuelni izgled modela ŠKODA OCTAVIA, već omogućava i izvrsnu aerodinamiku. Sa koeficijentom otpora vazduha (cd) od 0,24 za hatchback i od 0,26 za COMBI, nova OCTAVIA je jedan od najaerodinamičnijih automobila u svom segmentu. Poboljšana aerodinamika takođe rezultira manjim emisijama CO2 i manjom potrošnjom goriva. Aluminijumske felne prečnika do 19 inča (665 mm sa ugrađenim gumama) daju svim verzijama modela moćan izgled. Crystal crna, Lava plava i Titan plava su nedavno dodate u opseg boja; Chrome i Dynamic paket su opcioni dodaci za nivoe opreme Ambition i Style.

Enterijer: novi dizajn poboljšava ergonomiju i izgled

› Instrument tabla na više nivoa sa tasterima za važne funkcije
› Novodizajnirani, praktični volan sa dva kraka i točkićima za pomeranje
› Trake na vratima u novom dizajnu i ambijentalno LED osvetljenje sa više opcija

ŠKODA je redizajnirala koncept enterijera svoje ikone brenda. Pored samostojećeg centralnog ekrana i novih, još kvalitetnijih materijala, OCTAVIA je prvi ŠKODA proizvodni model koji je opremljen novom instrument tablom na više nivoa i novodizajniranim volanom sa dva kraka. Novi slajder za upravljanje dodirom ispod 10-inčne varijante centralnog ekrana, tasteri za važne funkcije kojima se pristupa jednim dodirom, kao i dugmad i točkići za pomeranje na multifunkcionalnom volanu poboljšavaju ergonomiju i pojednostavljuju upravljanje.

ŠKODA dizajneri kreirali su četvrtu generaciju automobila OCTAVIA sa potpuno novim enterijerom. Novi upravljač sada ima dva kraka, opciono se može grejati i poseduje hromiranu oblogu. Ako su naručeni kao višenamenska varijanta, kontrolni tasteri su potpuno preuređeni i zajedno sa novim hromiranim točkićima za pomeranje čine upravljanje još lakšim. Pomoću dugmadi i točkova može se izvršiti ukupno 14 različitih funkcija, uključujući – po prvi put – aktiviranje opcionog grejanja za upravljač i upravljanje Travel Assist-om. Višenamenski sportski upravljač sa tri kraka dostupan je kao opcija.

Instrument tabla na više nivoa
Instrument tabla je modularna i raspoređena je u različite nivoe. Ispod velikog i samostojećeg centralnog ekrana, područje kontrastne boje oslikava liniju ŠKODA rešetke. U donjem delu nalazi se nova centralna konzola koju odlikuje elegantan i vrlo pregledan dizajn. Tasteri za važne funkcije vozila, kao što su Izbor režima vožnje ili Pomoć pri parkiranju, pomereni su gore ispod centralnog ekrana. Hromirani elementi krase centralnu konzolu i obloge vrata, koje imaju ručke na vratima u novom dizajnu. Obloge prednjih vrata sada su delimično perforirane, dugme za upravljanje električno podesivim retrovizorima je sada smešteno na naslonu za ruke pored tastera za električno podizanje prozora. I vrata i kontrolna tabla izrađeni su od novih i mekanih materijala za posebno kvalitetan izgled.

Nove opcije za LED ambijentalno osvetljenje
Novo LED ambijentalno osvetljenje u ŠKODA OCTAVIA je vizuelni užitak, indirektno osvetljavajući prednja vrata, kontrolnu tablu i deo kabine za noge. Vozač može da bira između do 30 RGB boja i dodeli jednu boju kontrolnoj tabli i prednjim vratima, a drugu odeljcima za noge. Pored toga, mogu se odabrati i pojedinačne pločice raspoloženja koje spajaju boje i vrstu pozadinskog osvetljenja kako bi se stvorili koordinisani scenariji osvetljenja poput zore, sunca ili oblaka. Odlučujući se za ambijentalno osvetljenje, vozači će takođe imati koristi od natpisa ŠKODA koji se projektuje na zemlju pored ulaznih vrata kad god se otvore.

Udobnost i bezbednost: head-up ekran i ergonomska sedišta debituju u ovom modelu

›Head-up ekran projektuje važne informacije u nivou očiju vozača kao opciju
›Ergonomska sedišta prvi put dostupna – vrhunska verzija sa ventilacijom i pečatom odobrenja nemačke kampanje za zdravlje leđa
›Elektromehanička ručna kočnica i električni podizači prozora su deo standardne opreme, debi za trozonski klima uređaj Climatronic kao opcioni dodatak

ŠKODA je nov automobil OCTAVIA opremila brojnim bezbednosnim karakteristikama koje su obično rezervisane za vozila višeg segmenta. Na primer, head-up ekran koji najvažnije informacije projektuje direktno na vetrobransko staklo u nivou očiju vozača, debituje u kompaniji ŠKODA. Ostale nove karakteristike uključuju dve vrste opcionalnih ergonomskih sedišta, a vrhunske varijante imaju mogućnost ventilacije i nose pečat odobrenja nemačke kampanje za zdravlje leđa.

Novi head-up ekran prvi put se pojavljuje u nekom od ŠKODA vozila. Dostupan je kao opcioni dodatak za Style paket opreme. Ova inovativna karakteristika povećava sigurnost i udobnost za vozača. Radi pomoću jedinice za obradu slike koja stvara slike na osnovu podataka koji se prikazuju, poput brzine, navigacije, otkrivenih saobraćajnih znakova i aktiviranih sistema asistencije.

Dobijene slike se zatim prikazuju u nivou očiju vozača pomoću optičkog modula koji direktno projektuje informacije na vetrobransko staklo. To im omogućava da čitaju takve informacije neskidajući pogled s puta.

Opcija sedišta posebno prilagođenih leđima
ŠKODA po prvi put nudi posebno prijatna sedišta kao opciju u novom automobilu OCTAVIA. Dostupni su od nivoa opreme Ambition i isporučuju se sa elektronski podesivom lumbalnom potporom, kao i funkcijom električne masaže. Njihova dužina i visina se mogu prilagoditi – čak i u početnoj varijanti; grejanje nije obavezno. Pored grejanja sedišta, koja su standardna, i električnog podešavanja sedišta, uključujući memorijsku funkciju, bolja verzija ergonomskih sedišta – dostupna kao opcija za Style paket opreme – ne samo da nosi pečat odobrenja nemačke kampanje za zdravlje leđa, već takođe sadrži perforiranu kožnu presvlaku sa ventilacijom i funkcijom električne masaže.

Trozonski klima uređaj Climatronic i KESSY za sva vrata
Novo izdanje najprodavanijeg modela češkog proizvođača automobila je, u zavisnosti od nivoa opreme, standardno opremljeno manuelnim ili dvozonskim klima uređajem Climatronic. Trozonski Climatronic dostupan je kao novi opcioni dodatak. Grejanje vetrobranskog stakla je još jedna opcija i koristi tanak, provodljiv srebrni film. Opcioni KESSY sistem za ulazak u vozilo bez ključa
obezbediće još veći komfor u budućnosti, omogućavajući da se prvo otvore bilo koja od četvoro vrata automobila. Svi novi modeli sada imaju prikladno dugme za pokretanje motora, električne podizače za sva četiri bočna stakla i – po prvi put u brendu ŠKODA – elektromehaničku parking kočnicu. ŠKODA OCTAVIA je sada dostupna i sa akustičnim prednjim bočnim prozorima, koji još više smanjuju buku u kabini.

Nove tehnologije: shift-by-wire, full LED Matrix farovi, kao i brojni novi sistemi bezbednosti

› Nova OCTAVIA je prva ŠKODA koja je koristila tehnologiju shift-by-wire za upravljanje svojim DSG menjačem
› Full LED Matrix farovi i full LED zadnja svetla sa dinamičkim indikatorima su opcioni
› Ostale premijere uključuju pomoć pri izbegavanju sudara, pomoć pri skretanju i upozorenje pri izlasku (Collision Avoidance Assist, Turn Assist i Exit Warning)

ŠKODA je opremila četvrtu generaciju modela OCTAVIA brojnim novim tehnologijama i inovativnim sistemima asistencije koji debituju u ŠKODA brendu. To uključuje tehnologiju shift-by-wire za upravljanje DSG-om, kao i nove sisteme za povećanje bezbednosti, kao što su pomoć pri izbegavanju sudara, pomoć pri skretanju i upozorenje pri izlasku. Ipak, premijera za model OCTAVIA su i full LED Matrix farovi, Side Assist i Emergency Assist, kao i prediktivni tempomat i Area View.

Nova OCTAVIA je prva ŠKODA koja je ikada koristila tehnologiju shift-by-wire za upravljanje svojim DSG-om. Birač brzina više nije mehanički povezan sa menjačem. Umesto toga, prenosi koja je brzina izabrana elektronskim putem. Ovo štedi prostor i nudi nove mogućnosti dizajna. Umesto poznate DSG ručice, centralna konzola je zbog toga dobila novi upravljački modul koji sadrži mali
prekidač za klackalicu za odabir režima vožnje – R (unazad), N (neutralno) i D/S (napred / sport) – kao i dugme za režim parkiranja, P.

Full LED Matrix farovi kao opcija
Najnovije izdanje najprodavanijeg modela brenda sada se takođe može naručiti sa inovativnim full LED Matrix farovima, od kojih svaki sadrži posebni modul za kratka i duga svetla. Svaki modul sadrži 22 LED diode kojima se može pojedinačno upravljati kako bi se stvorio snop svetlosti koji se sastoji od nekoliko segmenata. Kamera na vetrobranskom staklu otkriva vozila kao i ljude i predmete koji reflektuju svetlost, a inteligentna tehnologija osvetljenja zatim automatski isključuje pojedine segmente snopa svetlosti. Ovo omogućava vozačima da stalno imaju duga svetla bez zaslepljivanja ostalih učesnika u saobraćaju. Farovi takođe pružaju različite režime osvetljenja za različite situacije i vremenske uslove, poput vožnje u gradu, na autoputu ili po kiši. Opciona full LED zadnja svetla uključuju osvetljene kristalne elemente, dinamičke indikatore i animiranu funkciju Coming/Leaving Home koja se aktivira zaključavanjem/otključavanjem automobila.

Inovativni sistemi asistencije
Nekoliko novih sistema asistencije u četvrtoj generaciji modela OCTAVIA ima svoj debi. Aktivnim povećanjem momenta upravljanja, nova pomoć za izbegavanje sudara pomaže u sprečavanju predstojećeg sudara sa pešakom, biciklistom ili drugim vozilima koristeći kontrolisani manevar izbegavanja. Na raskrsnicama, asistencija za skretanje može u ranoj fazi da otkrije nadolazeći saobraćaj kada skrećete levo, upozori vozača ili automatski zaustavi vozilo. Sistem upozorenja pri
izlasku putnicima daje do znanja da se drugo vozilo ili biciklista približava od pozadi kada su vrata automobila otvorena. Još jedna nova karakteristika je funkcija lokalnog saobraćajnog upozorenja, koja automatski upozorava na zadržavanje saobraćaja u neposrednoj okolini automobila.

Novi i poboljšani sistemi asistencije u vozilu OCTAVIA
Mnogi sistemi asistencije debituju u vozilu OCTAVIA, dok su drugi ažurirani. Prilikom parkiranja ili manevrisanja, sistem Area View, dostupan od CW 48/20 (nedelja koja počinje 23. novembra 2020), pruža pregled neposrednog okruženja. Za ovo, četiri kamere stvaraju sliku od 360 stepeni oko vozila koja se prikazuje na centralnom ekranu. Side Assist upozorava vozača na vozila koja se približavaju pozadi ili su u mrtvom uglu automobila. Nadgleda površinu do 70 m iza vozila, a takođe efikasno pomaže u sprečavanju nezgoda na autoputevima i putevima s dve vozne trake. Sistem upozorava vozača emitujući svetlo u unutrašnjosti kućišta spoljašnjih retrovizora, gde je to jasno vidljivo. Side Assist nije aktivan kada su prikolica ili nosač bicikla pričvršćeni na kuku za vuču. U urbanim sredinama, Front Assist, uključujući predviđanje pešaka i biciklista, upozorava na sudare vizuelno, akustično i laganim pritiskanjem kočnica, usporavajući automobil kada je potrebno. Otkriva pokretne i nepokretne prepreke u smeru saobraćaja, kao i bicikliste i ljude koji se kreću ispred automobila.

Poboljšani adaptivni tempomat za još veću sigurnost i udobnost
Prediktivni tempomat je ažurirana i poboljšana verzija adaptivnog tempomata (ACC), koji automatski prilagođava brzinu automobila na osnovu vozila koja idu ispred brzinom do 210 km/h. U kombinaciji sa DSG-om, ACC ima funkciju zaustavljanja i kretanja, što znači da može zaustaviti automobil i automatski se pokrenuti u roku od do tri sekunde. Sistem takođe zaustavlja automobile opremljene manuelnim menjačem, pod uslovom da je odabran odgovarajući stepen prenosa i vozač na vreme otpusti kvačilo. Tempomat će se ponovo aktivirati kada se automobil pokrene. Nova verzija sa predviđanjem takođe koristi slike sa kamere na vetrobranskom staklu i podatke iz navigacionog sistema za automatsko podešavanje brzine.

Travel Assist: napredniji sistemi pomoći i otkrivanje hitnih medicinskih slučajeva
Novi ACC – zajedno sa ažuriranom verzijom sistema prepoznavanja saobraćajnih znakova i adaptivnog sistema za zadržavanje u voznoj traci (takođe u stanju da identifikuje radove na putu), kao i sistem za pomoć u slučaju zastoja u saobraćaju i pomoć u slučaju nužde – čine sveobuhvatan sistem pomoći pri putovanju. Koristeći Hands-on Detect, Travel Assist takođe proverava da li vozač dodiruje upravljač najmanje na svakih 15 sekundi ili više nema kontrolu nad vozilom zbog
potencijalne medicinske nužde. U ovom slučaju, pomoć za slučaj nužde aktivira svetla za opasnost automobila i zaustavlja automobil u njegovoj traci.

Poboljšani proaktivni Crew Protect Assist: optimalna zaštita putnika u slučaju nezgode
Poboljšana proaktivna pomoć za zaštitu putnika: optimalna zaštita putnika u slučaju nesreće. U slučaju predstojeće nesreće, proaktivni sistem zaštite putnika Crew Protect Assist – koji je takođe poboljšan – priprema automobil, kao i putnike, za sudar čeoni ili otpozadi, ili čak na kotrljanje. Pojasevi prednjih sedišta zatežu se čim ESC senzori sistema registruju naglo kočenje ili radarski senzori na prednjem delu automobila otkriju predstojeći čeoni sudar. Nova verzija proaktivnog Crew Protect Assist-a takođe koristi podatke senzora za prevrtanje i radarskih senzora na zadnjem delu vozila. Ako vozilo počne da klizi ili preti da se prevrne, sistem zatvara prozore na sigurnosni razmak od 55 mm, a takođe zatvara električni panoramski krov. Ako zadnji radar otkrije predstojeći sudar
otpozadi, proaktivni pomoćnik za zaštitu aktivira svetla opasnosti. U slučaju nesreće, putnike štiti do devet vazdušnih jastuka. Nakon udara, Multi-Collision Brake zaustavlja vozilo i sprečava njegovo dalje nekontrolisano okretanje.

Pogonski agregati: veliki izbor efikasnih pogonskih sklopova

› Najnoviji dizel motori generacije EVO emituju do 80 procenata manje azotnog oksida
› OCTAVIA je sada dostupna i kao plug-in hibrid ili mild hibrid
› Pogon na sva četiri točka i četiri opcije šasije, uključujući dinamičku kontrolu šasije sa izborom režima vožnje

Četvrta generacija ŠKODA OCTAVIA je ekonomičnija i ekološki prihvatljivija nego ikad ranije. Efikasni dizel motori najnovije generacije EVO emituju do 80 procenata manje azotnog oksida (NOx); njihove emisije CO2 su takođe manje jer troše manje goriva. Benzinski motori su dodatno optimizovani, a neki od njih – koji su debitovali u kompaniji ŠKODA – bili su opremljeni mild hibrid tehnologijom. Plug-in hibrid OCTAVIA iV je još jedna premijera u asortimanu, a linija takođe uključuje varijantu sa prirodnim gasom (CNG) – OCTAVIA G-TEC. Nude se četiri verzije šasije, i naravno, nova OCTAVIA je dostupna sa pogonom na sve točkove.

Christian Strube, član odbora za tehnički razvoj kompanije ŠKODA AUTO, rekao je: „Kada smo razvijali novo vozilo OCTAVIA, fokus nam je bio na smanjenju potrošnje goriva kao i emisija CO2 i NOx. Pored OCTAVIA G-TEC koji radi na prirodni gas, mi sada po prvi put nudimo i plug-in hibrid OCTAVIA iV. OCTAVIA e-TEC ima novu mild hibrid tehnologiju koja pomaže u smanjenju potrošnje. A zahvaljujući primeni metode dvostrukog doziranja tretmana izduvnih gasova, najnovija generacija EVO dizel motora emituje oko 80 procenata manje azotnog oksida.“

Nova OCTAVIA dolazi sa naprednim, modernim TDI i TSI motorima, kao i znatno poboljšanom aerodinamikom, koja ne samo da smanjuje potrošnju goriva već i emisiju izduvnih gasova. Nova OCTAVIA takođe ima novu generaciju manuelnog menjača MQ281, koji smanjuje emisiju CO2 za 1,4 g/km u WLTP ciklusu za 1,5 TSI/110 kW, u poređenju sa prethodnim menjačem MQ250. Štaviše, emisije CO2 su 2,4 g/km niže u WLTP ciklusu za 2.0 TDI/110 kW od emisija istog motora kada su uparene sa MQ350 menjačem. Izlazna snaga motora kreće se od 81 kW (110PS) do 150kW (204 PS).

SCR tretman izduvnih gasova koji sada sadrži dva katalitička pretvarača je dodatno optimizovan, što znači da su emisije azotnog oksida (NOx) koje generišu dizel motori iz najnovije generacije EVO smanjene za do 80 procenata. Koristeći ono što je poznato kao „dvostruko doziranje“, AdBlue® se posebno ubrizgava ispred dva SCR katalitička pretvarača, koji se nalaze jedan za drugim. Kao rezultat, EVO motori ispunjavaju tehničke preduslove za budući Euro 6d standard
emisije. Postoje tri varijante snage za novi 2.0 TDI koji se koristi u vozilu OCTAVIA. Početni motor ima snagu od 85 kW (115 PS) i može biti povezan sa manuelnim menjačem ili 7-stepenim DSG-om. Dostupna je i varijanta od 110 kW (150 PS) sa pogonom na sve točkove, što je – zajedno sa 7-stepenim DSG-om standardno za OCTAVIA sa 147 kW (200 PS). Pored promena u tretmanu izduvnih gasova, TDI je prečišćen i u drugim oblastima. Između ostalog, sklop radilice je učinjen efikasnijim, što smanjuje gubitke toplote i na taj način osigurava veću brzinu sagorevanja i temperaturu komore za sagorevanje. Štaviše, turbopunjač sada ima promenljivu geometriju lopatica. Oba ova aspekta znače da 2.0 TDI koji generiše 85 W (115 PS) odnosno 110 kW (150PS) troši do 0,4 l manje dizela na 100 km od uporedivih motora prethodnika – sve uz dinamičnije
karakteristike vožnje.

Efikasniji TSI motori
OCTAVIA vozila koja rade na benzin takođe dolaze sa motorima iz EVO generacije. Četiri cilindra 1.5 TSI proizvode 110 kW (150 PS), koja se manuelnim menjačem prenose na prednje točkove. Opremljen je tehnologijom aktivnih cilindara (ACT), koja automatski isključuje dva cilindra kada je opterećenje motora malo, smanjujući tako potrošnju. Trocilindarski 1.0 TSI ima snagu od 81 kW (110 PS). Takođe ima turbopunjač sa promenljivom geometrijom lopatica i radi koristeći Millerov ciklus koji štedi gorivo. Obloge cilindra povećavaju efikasnost oba motora, dok pritisak ubrizgavanja do 350 bara osigurava manje hidrauličke gubitke i smanjenu brzinu dovoda goriva. EVO motori se mogu ugraditi u automobil sa 7-stepenim DSG menjačem kao model e-TEC koji sadrži mild hibrid
tehnologiju, a koji je prvi put predstavljen u kompaniji ŠKODA. Među benzinskim motorima vrhunska je nova generacija 2.0 TSI snage 140 kW (190 PS), a po prvi put linija uključuje i plug-in hibrid OCTAVIA iV koji proizvodi 150 kW (204 PS). Naravno, četvrta generacija OCTAVIA takođe će imati izbor od četiri varijante šasije, uključujući dinamičku kontrolu šasije sa izborom režima vožnje.

Alternativni pogonski sistemi u modelu OCTAVIA
Pored toga što je opremljen klasičnim dizel ili benzinskim motorom, ŠKODA OCTAVIA je dostupna i sa širokim spektrom alternativnih pogonskih sistema. Prateći korake modela SUPERB iV, OCTAVIA iV je druga ŠKODA koja ima plug-in hibridni pogon, koji se sastoji od benzinskog motora 1.4 TSI snage 110 kW (150 PS) i električnog motora od 85 kW. Ukupna snaga sistema je 150 W (204 PS), dok je potpuno električni domet do 60 km u WLTP ciklusu. OCTAVIA iV će biti dostupan od nivoa opreme Ambition. Dva modela e-TEC sa mild hibrid tehnologijom slave svoju premijeru u brendu ŠKODA. Kada su opremljeni 7-stepenim DSG-om, 1.0 TSI i 1.5 TSI koriste starterski motor sa 48-voltnim remenom i 48-voltnu litijum-jonsku bateriju. To omogućava regeneraciju energije
kočenjem i skladištenje u bateriju, podupiranje motora sa unutrašnjim sagorevanjem pružanjem električnog pojačanja ili obaranje uz potpuno isključen motor. Ovo još više smanjuje potrošnju goriva i emisiju CO2. OCTAVIA je posebno ekološki prihvatljiva kao G-TEC varijanta sa pogonom na prirodni gas. U poređenju sa automobilom koji radi na benzin, OCTAVIA G-TEC proizvodi oko dodatnih 25 odsto manje CO2, znatno manje azotnog oksida (NOx) i bez čestica čađi. Motor 1.5 TSI ima snagu od 96 kW (130 PS) i, opremljen sa tri CNG rezervoara, ima domet do 523 km, radeći na prirodni gas.

Četiri opcije šasije, uključujući dinamičku kontrolu šasije sa izborom režima vožnje
Pored standardne šasije, za model OCTAVIA su dostupne i druge opcije: 15 mm niža sportska šasija, Rough Road koja pruža 15 mm veći klirens od tla i Dynamic Chassis Control, koja konstantno prilagođava ogibljenje i prigušivanje, i karakterisitke odabira moda vožnje. Korišćenjem klizača u različitim režimima vožnje, vozač sada može – po prvi put – da promeni pojedinačne parametre poput karakteristika ogibljenja, prigušenja i upravljanja ili rada DSG-a u skladu sa svojim
željama. Kada su opremljene dinamičkom kontrolom šasije, sve varijante su spuštene za 10 mm; međutim, razmak od tla plug-in hibrid varijante ostaje nepromenjen.

() Primenjuje se na COMBI
◻ Nije još dostupno
* Kombinovana maksimalna izlazna snaga (motor sa unutrašnjim sagorevanjem i elektromotor)
** Maksimalna brzina samo kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem

Digitalna tehnologija: moderni infotainment i vrhunska povezanost
› Novi ekran od 10 inča sa inovativnim slajderom na dodir za podešavanje jačine zvuka
› Najnovija generacija opcionog Virtual Cockpit-a sa ekranom od 10,25 inča
› Opciono strimovanje medija i CANTON sound sistem sa dvanaest zvučnika

Nova ŠKODA OCTAVIA opremljena je sistemima najnovije generacije modularne
infotaintment matrice i nudi vrhunsku povezanost. U ponudi su četiri različita infotaintment sistema sa ekranima osetljivim na dodir dimenzija do 10 inča. Inovativni klizač na dodir za podešavanje jačine zvuka ili dela mape navigacionog sistema slavi svoju premijeru. Mape se po prvi put mogu prikazati na centralnom ekranu i u najnovijoj generaciji Virtual Cockpit-a u različitim nivoima zuma.
Izbor čine četiri različita infotainment sistema iz modularne infotaintment matrice najnovije generacije Volkswagen Grupe. Čak i Swing, početni sistem, dolazi sa 8,25-inčnim ekranom osetljivim na dodir koji se može personalizovati i sa DAB tjunerom. Pametni telefoni se mogu upariti putem bežične tehnologije SmartLink i Android Auto, Apple CarPlay ili MirrorLinkTM, nudeći pristup infotaintment aplikacijama kao što su vremenska prognoza ili vesti. U tom cilju, OCTAVIA je uvek online zahvaljujući ugrađenoj eSIM kartici.

I Bolero infotaintment sistem, za koji se funkcija navigacije može aktivirati u kasnijoj fazi, i navigacioni sistem Amundsen imaju 10-inčni ekran osetljiv na dodir i biće dostupni od CW 48/20. Njima se može upravljati pokretom ili glasom pomoću Laura ŠKODA digitalne asistencije, koja razume tečno izgovorene kompletne rečenice na šest različitih jezika. Mape se ažuriraju online, dostupni su i Internet radio i usluge streaminga za muziku i TV, kao što je opciona ŠKODA Media Command. Vrhunski infotaintment sistem Columbus takođe ima ekran od 10 inča i može prikazati mape navigacionog sistema u različitom nivou zuma od Virtual Cockpit-a. Ova nova funkcija može se podesiti pomoću inovativnog slajdera na dodir ispod ekrana, koji takođe kontroliše jačinu zvuka.

Virtual Cockpit je sada još jednostavniji za korišćenje
Za četvrtu generaciju svog bestselera, ŠKODA je još više poboljšala Virtual Cockpit. Najnovija generacija digitalne i individualno prilagodljive instrument table ima 10,25-inčni ekran i sada je još jednostavnija za upotrebu. Vozač može da bira između četiri različita rasporeda – Osnovni, Klasični, Navigacioni sistem i Sistem pomoći vozaču – i određuje željeni sadržaj pomoću kontrola na multifunkcionalnom volanu. U rasporedu sistema za pomoć vozaču, aktivirani sistemi su prikazani trodimenzionalno – i čak se preslikavaju na centralni ekran.
ŠKODA Connect mobilne online usluge ŠKODA Connect mobilne online usluge ESIM modela ŠKODA OCTAVIA omogućavaju pristup mobilnim online uslugama ŠKODA Connect. Tu spadaju eCall, koji je obavezan u EU i automatski poziva hitnu pomoć u slučaju nezgode, i Proactive Service (proaktivne usluge) koji prenosi položaj i status vozila službi za kvarove u slučaju tehničkog problema. Izveštaj o stanju vozila automatski čuva važne podatke svaki put kada se kontakt isključi. Pored toga, zakazivanje servisa može da održi kontakt sa servisom, omogućavajući prenošenje servisnih obaveštenja, zakazivanje termina za popravku ili prenos relevantnih podataka u slučaju kvara. Daljinski pristup vozilu putem aplikacije

ŠKODA Connect ili veb portala ŠKODA Connect omogućava vlasnicima, na primer, da preuzmu informacije o vozilu i podatke o vožnji, prikažu lokaciju gde je automobil parkiran i aktiviraju daljinski upravljanu funkciju Honk & Flash što olakšava pronalaženje na parkingu, kao i za zaključavanje i otključavanje vrata i zatvaranje svih otvorenih prozora. Usluge Infotainment Online podržane mrežnim podacima nude proračune ruta, informacije o saobraćaju u realnom vremenu, kao i pomoć u potrazi za benzinskim stanicama i parking mestima. Za usluge strimovanja ili pružanje Wi-Fi pristupne tačke za putnike, paketi podataka mogu se lako dodati iz vozila.

Dostupno je do pet USB-C portova i CANTON Sound Sistem
Nova OCTAVIA nudi do pet USB-C portova. Dva USB-C porta na prednjoj centralnoj konzoli za punjenje ili povezivanje uređaja i USB memorija sa infotainment sistemom je standard; kao opcija, još dva za punjenje mogu se ugraditi pozadi, zajedno sa utičnicom od 230 V, a treći dodatni USB-C priključak za punjenje može se postaviti u gornju konzolu iznad retrovizora. Uz adapter USB-A-3.0 za USB-C iz ŠKODA originalne dodatne opreme, stariji uređaji sa USB-A-3.0 portom mogu se povezati vrlo lako. Korišćenjem opcionalnog Phone Box-a, pametni telefoni se takođe mogu napuniti induktivno i upariti sa spoljnom antenom vozila. Akustično optimizovana unutrašnjost i novi opcioni zvučni sistem CANTON osiguravaju savršeno audio iskustvo.

Simply Clever: nove karakteritike za najprodavaniji ŠKODA automobil

› Prvi put u kompaniji ŠKODA: pogodno punjenje AdBlue®-a pomoću mlaznice za kamion
› Dva džepa za odlaganje pametnih telefona i nove mreže za prtljažnik SigmaQuick
› OCTAVIA je sada opciono dostupna sa paketom za spavanje i četkom za sneg u pregradi za odlaganje u vratima

ŠKODA je proširila listu svojih Simply Clever rešenja koja su dostupna za novu OCTAVIA kako bi vozaču i putnicima pružila najviši stepen funkcionalnosti i udobnosti. Otvor za punjenje AdBlue®-a, koja omogućava punjenje pomoću mlaznice za kamion, potpuno je nova karakteristika. Dva džepa za odlaganje pametnih telefona na naslonu prednjih sedišta takođe imaju svoj debi u brendu ŠKODA. Paket za spavanje, koji se može naći i u drugim ŠKODA modelima, sada takođe debituje u vozilu OCTAVIA, kao opcija, dajući zadnjem sedištu dva udobna, veća naslona za glavu i pokrivač. Pored toga, nove zavese za zaštitu od sunca na zadnjim bočnim prozorima omogućavaju blokiranje svetla. Nove SigmaQuick mreže u prtljažniku su bolje i pogodnije za upotrebu, jer se mreže posebno lako otvaraju. Postoji višenamenski džep za odlaganje – na primer za odlaganje kaputa – ispod poklopca prtljažnika u hatchback verziji, dok OCTAVIA COMBI ima automatski uvlačivu roletnu za prtljažnik. Sigurnosnim bravama za zadnja vrata može se upravljati električno, pa zato nije potrebno izlaziti iz automobila. Pregrada za odlaganje u prednjim vratima sada umesto poznatog kišobrana može imati i četku za sneg. Ostale nove karakteristike za automobil OCTAVIA uključuju levak integrisan u poklopac rezervoara za pranje vetrobranskog stakla i vodene kanale na vetrobranskom staklu koji omogućavaju
optimalno odvođenje kišnice, što doprinosi najmanjem mogućem zadržavanju. Zahvaljujući integrisanoj funkciji Tip-To-Close, vrata prtljažnika se mogu lako zatvoriti laganim pritiskom dugmeta. Takođe dolaze sa virtuelnom pedalom. Dugme za električno otpuštanje opcione kuke za vuču nalazi se u prtljažniku.

Odabrane Simply Clever karakteristike
Pogodno punjenje AdBlue®, takođe pomoću mlaznice za kamion
Dva džepa za odlaganje pametnih telefona na naslonima prednjih sedišta
Automatsko uvlačenje roletne prtljažnika (OCTAVIA COMBI) (CW 25/20)
Paket za spavanje (OCTAVIA COMBI)
Kuka za vuču sa električnim otpuštanjem
Levak integrisan u poklopac rezervoara za pranje vetrobranskog stakla
Prostor za odlaganje na prednjim vratima sa kišobranom ili četkom za sneg
Mreže za prtljažnik sa prikladnim mrežnim otvorom SigmaQuick
Zavesice za zadnje bočne prozore
Vodeni kanali na vetrobranskom staklu
Električna vrata prtljažnika uklj. Tip-To-Close funkciju i virtuelnu pedalu
Višenamenska pregrada za odlaganje
Držač čaše Easy-Open
Dvostrana patosnica za prtljažnik
Lažni pod za prtljažnik (OCTAVIA COMBI)
Držač tableta na naslonima za glavu i za zadnji naslon za ruke
Držač karte na A-stubu sa strane vozača
Kanta za otpatke u vratima
Držač za multimedijalne uređaje
Kuke za torbe u prtljažniku
Pričvršćivači tereta u prtljažniku (takođe za lažni pod prtljažnika)
Držači za boce od 1,5 litra u prednjim i zadnjim vratima
Strugač za led u poklopcu rezervoara za gorivo sa meračem dubine profila gume
Pregrada za prsluk u svim vratima
Električna sigurnosna brava za zadnja vrata
Prostor za odlaganje poklopca prtljažnika ispod lažnog poda

ŠKODA OCTAVIA RS iV: održiva, a opet sportska
››Prvi plug-in hibrid u ŠKODA RS porodici orjentisan na performanse Izlazna snaga od 180 kW (245 PS), kao i tipična RS spoljašnjost i unutrašnjost ŠKODA prvi put nudi model iz svoje RS porodice sa plug-in hibridnim pogonom. Nova
ŠKODA OCTAVIA RS iV opremljena je benzinskim motorom 1.4 TSI i elektromotorom snage 85 kW koji isporučuju izlaznu snagu od 180 kW (245 PS). Uključujući crne detalje na karoseriji, OCTAVIA RS iV odmah može biti prepoznata kao sportska vrhunska varijanta bestselera brenda ŠKODA, sada u svojoj četvrtoj generaciji.

Christian Strube, član odbora za tehnički razvoj u kompaniji ŠKODA, rekao je: „Uvođenjem OCTAVIA RS iV započinjemo novo poglavlje u priči o uspehu našeg RS portfolija. Po prvi put koristimo plug-in hibridni pogon u sportskom vrhunskom modelu. U novoj OCTAVIA RS iV ovo istovremeno povećava performanse i smanjuje potrošnju goriva kao i emisiju CO2.“

ŠKODA je automobil OCTAVIA RS iV opremila 1,4-litarskim TSI benzinskim motorom (110 kW/150PS) i 85 kW električnim motorom. Zajedno imaju izlaznu snagu od 180 kW (245 PS) i nude maksimalni obrtni momenat od 400 Nm, koji se prenosi na prednje točkove pomoću 6-stepenog DSG menjača. Emisija CO2 iznosi oko 30 g/km u WLTP ciklusu*. Litijum-jonska baterija visokog napona ima kapacitet od 37 Ah što je jednako 13 kWh, čime automobil ima potpuno električni domet do 60 km u WLTP ciklusu*. U režimu Sport, OCTAVIA RS iV ubrzava od 0 do 100 km/h za samo 7,3 sekunde. Njegova najveća brzina je 225 km/h. Progresivno upravljanje koje dolazi kao standardno i dinamično podešavanje sportske suspenzije, tipično za RS seriju, udovoljava energičnim stilovima vožnje.

Sportski crni akcenti pružaju prepoznatljive vizuelne karakteristike
ŠKODA OCTAVIA RS iV standardno ima LED svetla za maglu i crne 18-inčne alu felne; u oči upadaju kočione čeljusti u crvenoj boji tipične za RS. 19-inčne felne su dostupne kao opcija. Rešetka hladnjaka, vazdušne zavese, difuzor na prednjoj maski specifičnoj za RS, difuzor na zadnjem braniku i okviri prozora dolaze u sportskoj crnoj boji. Hatchback ima crni RS zadnji spojler; na combi verziji krovni spojler odgovara boji automobila.

Dinamičan enterijer u RS stilu
Pogledom u unutrašnjost OCTAVIA RS iV ističe se pretežno crna unutrašnjost. Kožni multifunkcionalni sportski volan sa tri kraka ima vRS logotip i ima lopatice za upravljanje DSG-om. Prednja sportska sedišta presvučena su crnom tkaninom, dok opciona Ergo sedišta dolaze sa kožnim presvlakama kao i podešavanjem dubine sedišta. Sedišta krasi RS logo i obojeni ukrasni šavovi u crvenoj ili srebrno-sivoj boji, koji se takođe mogu naći na kožnom volanu, na naslonima za ruke i na instrument tabli pokrivenoj Alcantara®. Dekorativne trake u RS paketu i pedale sa aluminijumskim dizajnom zaokružuju sportski utisak.

* Ovi podaci su privremeni i podložni su promenama.

Istorija: 125 godina kompanije ŠKODA i četiri generacije automobila OCTAVIA

›2020. godine ŠKODA, jedan od pet najstarijih svetskih proizvođača automobila koji još uvek proizvode automobile, proslavlja godišnjicu osnivanja kompanije
›Četvrta moderna generacija modela OCTAVIA nastavlja jedinstvenu priču o uspehu modela
›Više od sedam miliona vozila od 1996. godine jasno čine ovaj model bestselerom brenda ŠKODA

Lansiranjem četvrte moderne generacije svog bestselera, ŠKODA savršeno obeležava svoju 125-togodišnjicu. Godine 1895. Vaclav Laurin i Vaclav Klement osnovali su kompaniju koja je danas jedan od pet najstarijih proizvođača automobila na svetu koji još uvek proizvode automobile. Godine 1905. predstavili su svoj prvi automobil, 1959. godine prvi OCTAVIA automobil je izašao na scenu. Proizvodnja ovog automobila je pokrenuta 1996. godine, a njegovi podaci o prodaji od više od sedam miliona primeraka potvrđuju da je apsolutni bestseler brenda.

ŠKODA OCTAVIA je svoju priču o uspehu započela 1959. godine, kao osmi model brenda nakon Drugog svetskog rata. Njegovo ime, što na latinskom znači „osmi“, takođe predstavlja da je osmi automobil brenda ŠKODA koji ima vrhunsko nezavisno oslanjanje za sve točkove koje je češki proizvođač predstavio 1933. Godine 1961. usledio je prvi OCTAVIA COMBI koji se proizvodio do 1971. godine. Proizvedeno je ukupno 360.000 automobila OCTAVIA, uključujući više od 54.000
COMBI verzija. Tri uzastopne pobede u klasi na legendarnom reliju Monte Carlo 1961, 1962. i 1963. godine učinile su sportski OCTAVIA TS svetski poznatim.

Kada je u aprilu 1996. godine pokrenuto prvo moderno izdanje, OCTAVIA je postala sinonim za čitav brend. Karakterističan hatchback sa velikim zadnjim vratima pratio je još prostraniji OCTAVIA COMBI u martu 1998. godine, koji je bio posebno uspešan u Evropi. Godine 1999. ponudi je dodata varijanta sa pogonom na sva četiri točka, a 2000. na scenu je stigla prva OCTAVIA RS. Do novembra 2010. napravljeno je 970.000 hatchback verzija i više od 470.000 combi verzija. Ovom uspehu doprinela je druga generacija: 1,7 miliona hatchback i 870.000 OCTAVIA COMBI proizvedeno je između 2004. i 2013. godine. Pored još višeg nivoa korisnosti, tehničke inovacije poput benzinskih motora sa direktnim ubrizgavanjem i upotrebe prenosa dvostrukog kvačila (DSG) učinili su ovaj model impresivnim. Treća generacija modela OCTAVIA debitovala je u novembru 2012. godine, a sveobuhvatno ažuriranje dobila je u februaru 2017. Ukupno, više od 2,5 miliona kupaca odlučilo se za automobil iz ove generacije povećavajući broj proizvedenih vozila u svim generacijama do više od 7 miliona.

Pre 125 godina: Vaclav Laurin i Vaclav Klement su osnovali kompaniju
Priča o uspehu brenda ŠKODA započela je 1895. godine kada su Vaclav Laurin i Vaclav Klement osnovali kompaniju i uspešno proizvodili bicikle i motore. Samo deset godina kasnije, 1905. godine, predstavili su svoj prvi automobil, Voiturette A. 115 godina kasnije, ŠKODA je aktivna na više od 100 tržišta i isporučila je 1,24 miliona vozila kupcima širom sveta. Tokom 2020. godine brojne aktivnosti, kampanje i događaji neće odati priznanje samo korenima kompanije, već i velikim
godišnjicama važnih modela u istoriji kompanije: ŠKODA 935 Dynamic iz 1935, prva OCTAVIA COMBI iz 1961, ŠKODA 110 R iz 1970. i prva ŠKODA FABIA COMBI iz 2000. godine. U isto vreme, ŠKODA neprestano napreduje sa svojom kampanjom elektromobilnosti koja je započela 2019. godine, a do kraja 2022. godine lansiraće 30 novih modela, od kojih će više od deset biti delimično ili u potpunosti električna.

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *