Renault Fuego slavi 40. rođendan

 

U martu 1980., coupéi Renault 15 i Renault 17 su ustupili mesto novom modelu nazvanom Fuego: coupéu serijske proizvodnje koji se bazirao na platformi limuzine Renault 18.

Revolucionarni naziv ga nije samo istakao među modelima označenima slovom R i brojkom, već je karakterisao njegovu dinamičnost i međunarodni potencijal. Originalni dizajn je odlikovao njegove performanse, a dugačka vrata olakšavala su pristup zadnjoj klupi.

Namera je bila da osvoji najširu publiku, nezavisno od njene kupovne moći. Zbog toga je stvorena bogata ponuda; između osnovne verzije TL i najnaprednije verzije Turbo su se našle verzije GTL, TS, GTS, TX, GTX, pa čak i verzija sa turbodizelskim motorom. Zapremina motora je iznosila od 1400 do 2000 cm³. Verzija GTS je bila referentni model i činila je većinu od 226.000 modela Fuego proizvedenih tokom pet godina.


Zahvaljujući alijansi Renault-AMC, Fuego stiže na američko tržište 1982.

Ova verzija se isticala standardnim američkim odbojnicima, svetlima, pokazivačima smera i posebnom opremom: aluminijskim naplatcima i gumama Michelin TRX, električno sklopivim platnenim krovom, sistemom centralnog zaključavanja, klima-uređajem i fantastičnim presvlakama.


Jeste li znali?

Renault Fuego iz 1982. je bio prvi automobil sa sistemom za daljinsko zaključavanje. Takođe je prvi automobil koji je na upravljaču imao komande audiosistema.


Osnovni tehnički podaci:

Godina lansiranja: 1980.

Motor: četverocilindarski + Garrettov turbopunjač, 1397 cm3  / 160 KS

Menjač: zadnji pogon, 5-stepeni menjač + MA

Kočnice: 4 disk-kočnice

Dimenzije: Dužina: 3,66 m

Širina: 1,75 m

Masa: 970 kg

Najveća brzina: 200 km/h

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *