RENAULT nastavlja da raste na segmentima koji generišu veću poslovnu vrednost i odgovara na izazove elektrifikacije

Renault potvrđuje svoju brzu preorijentaciju na elektrifikovana vozila impresivnim rastom udela prodaje električnih i hibridnih vozila od +52 % u segmentu putničkih vozila u Evropi.  Verzije E-TECH čine 30 % prodaje Renaultovih putničkih vozila u Evropi u 2021., na tržištu koje čini 26 % ukupne prodaje.

U Evropi se Renault smestio na pobedničko postolje u segmentu električnih vozila: u Francuskoj je prvi, u Italiji drugi, a u Nemačkoj treći.

Predstavljen 2012., Renault Zoe zadržao je snažan tržišni položaj u segmentu električnih vozila: najprodavaniji je model u Francuskoj i drugi najprodavaniji u Evropi.

Renault beleži odlične rezultate i u prodaji hibridnih putničkih vozila: Clio 19 %, Captur 24 %, Megane Conquest 56 %.

 

Vrednost na prvom mestu

I dalje se oseća uticaj pandemije COVID-19 i nedostatka komponenti na tržištu pa je Renault odlučio da primeni selektivnu prodajnu politiku. Na svetskom nivou je prodato 1.751.089 vozila (-6,7 % u odnosu na 2020.) sa tržišnim udelom od 4,7% (-0,6 postotnih bodova u odnosu na 2020. na tržištu koje ne uključuje Kinu i Severnu Ameriku). U Evropi je Renault ostvario tržišni udeo od 7,1 % (-0,7 postotnih bodova) sa 984.784 prodatih vozila.

Renault je 2021. uspostavio strategiju miksa ponude i optimizacije cena. Prodajni miks putničkih vozila je ostvario rast od +11 postotnih bodova između prve polovine 2021. (40 %) i druge polovine godine (50 %), uz više neto prihode po vozilu.

Renault se fokusirao na strategiju „vrednost pre količine“. To je započelo i pre nedostataka zaliha uzrokovanih pandemijom bolesti COVID-19 i predstavlja pravi napredak u razvoju strategije cene i prodajnog miksa. Za veće neto prihode po vozilu su zaslužna dva faktora: prodajni udeo tehnologije E-TECH i prodajni udeo bogatije opremljenih verzija modela Megane Conquest (verzija RS Line čini 49 % prodaje u Evropi, a verzije Intens i RS Line zajedno čak 86 % prodaje).

Ponovno osvajanje C-segmenta je uspešno započelo prodajom novog Megane Conquesta. Od izlaska na evropsko tržište u junu je prodat u više u od 60.000 primeraka, od čega 56 % sa pogonom E-TECH.  Udeo vozila C-segmenta u Renaultovoj ukupnoj prodaji putničkih vozila porastao je sa 22 % na 25 %.

 

Renault potvrđuje svoju globalnu strategiju

Tržišni udeo van Evrope sada čini 44 % prodaje (+2 postotna boda u odnosu na 2020.) sa većim naglaskom na dobit. Novi Renault Duster je doprineo uspehu naše strategije snažnim prodajnim rezultatima: 41.000 vozila u Rusiji (+31 %), 22.000 u Brazilu (+15 % u odnosu na 2020.), 6200 u Meksiku (+55 %) i 9100 u Kolumbiji (+34 %).

U Indiji je veliki uspeh ostvario novi Renault Kiger sa 29.000 prodatih primeraka. Sa 30 % udela u prodaji Renaultovih vozila, Kiger potvrđuje ispravnost Renaultove strategije prodaje skupljih vozila na ovom tržištu.

Renault je ponovo osvojio mesto najvećeg proizvođača LKV-a u Evropi (bez pick-upova) sa nekoliko uspešnih lansiranja modela. Našim kupcima dostupni su potpuno novi modeli LKV-a: novi Express Van i Kangoo Van.  Organizatori nagrade „Međunarodni kombi godine” krunisali su novi Kangoo Van titulom međunarodnog kombija za 2022. i time odali veliko priznanje Renaultovom odeljenju za laka komercijalna vozila.

U Evropi je tržišni udeo na tržištu LKV-a dostigao 15,7 % (+1 postotnih bod u odnosu na 2020. bez pick-upova). Renault je prvi u segmentu malih kombija i drugi u segmentu srednjih/velikih kombija.

Renault ostaje neprikosnoveni predvodnik u prodaji LKV-a u Francuskoj sa tržišnim udelom od 28,8 % zahvaljujući 124.700 prodatih primeraka svojih uspešnih modela: Renault Master, Renault Trafic* i Renault Kangoo Van*.

*dostupan u zavisnosti od tržišta

 

Renaultov viši potpredsednik odeljenja prodaje i operacija Fabrice Cambolive je izjavio:

Zahvaljujem našim poslovnim partnerima i prodajnim timovima na ostvarenju impresivnih rezultata uprkos teškim uslovima. Renault je uspeo da ostvari trećinu prodaje verzija E-TECH i polovinu prodaje privatnim kupcima. Odličan uspeh u 2021. Renault će iskoristiti za izgradnju puta prema ponovnom osvajanju C-segmenta u 2022., čemu će doprineti lansiranje novog Megane E-Tech 100%  Electric i novog Australa. U 2022. smo spremni da odemo i korak dalje zahvaljujući snažnom portfoliju proizvoda i pristupu poslovanju.”

*uključujući hibride (HEV) i priključne hibride (PHEV) ali ne i mikro-hibride (MHEV).

 

Renault na srpskom tržištu

Na srpskom tržištu Renault je napravio fantastičan rezultat, zauzevši treće mesto u ukupnom plasmanu na kraju 2021. god. sa 6,81% tržišnog udela. Ovaj sjajan rezultat je postignut pre svega zahvaljujući prodaji modela Clio koji je prodat u 420 primeraka i nalazi se na trećem mestu u ukupnom rezultatu za B segment, dok je kada je reč samo o poslovnim kupcima završio na zavidnom drugom mestu u ovom segmentu. Dostizanju visokog trećeg mesta na kraju 2021.godine je doprineo i dobar rezultat na polju poslovnih kupaca gde je Renault zauzeo treće mesto kada su putnička vozila u pitanju sa ukupno 1025 prodatih automobila. Drugi pokretači ovako izvrsne prodaje su dva potpuno nova modela lanasirana u leto 2021.god, lako komercijalno vozilo Renault Express Van i vozilo C-SUV segmenta, atraktivni Megane Conquest. Za Express Van je važno napomenuti da je u pitanju model koji u poslednja dva meseca 2021.godine utrostručio svoju prodaju.

UKUPNO PV + LKV
  Uk. krajem decembra*  
2021 2020 % varijacija
RENAULT      
PV 1 318 785 1 471 276 -10,4
LKV 374 824 314 945 19,0
PV + LKV 1 693 609 1 786 221 -5,2
RENAULT SAMSUNG MOTORS      
PV 57 480 90 300 -36,3
TOTAL      
PV 1 376 265 1 561 576 -11,9
LKV 374 824 314 945 19,0
PV + LKV 1 751 089 1 876 521 -6,7
* sva tržišta osim Kine

 

 

PLASMAN 15 GLAVNIH TRŽIŠTA – DECEMBAR 2021.*
Plasman Tržišta Količine PV+LKV udeo
  (br. vozila) (u %)
1 Francuska 393,688 18.8
2 Nemačka 134,029 4.6
3 Rusija 131,550 7.9
4 Brazil 127,159 6.5
5 Indija 95,878 2.7
6 Italija 89,240 5.4
7 Turska 81,280 11.0
8 Španija + Kanarska ostrva 72,708 7.2
9 Južna Koreja 61,096 3.6
10 Velika Britanija 50,554 2.5
11 Kolumbija 47,606 20.7
12 Argentina 35,374 9.9
13 Belgija + Luksemburg 35,011 6.8
14 Poljska 30,739 5.9
15 Meksiko 28,218 2.8
* Perimetar = Renault + RSM i PV+LKV

 

Renault Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena.