Škoda Auto slavi svoju 130. godišnjicu ograničenom serijom od 130 Laurin & Klement ručnih satova koje je kreirao češki proizvođač satova Prokop & Brož. Ovi ekskluzivni satovi nadahnuti su retkim i istorijski značajnim modelom Laurin & Klement BSC, sportskim automobilom iz 1908. koji predstavlja vrhunac ranog automobilskog inženjerstva. Izdanje ručnih satova odaje počast časovničarstvu i automobilskoj izradi, pa će biti dostupno na odabranim evropskim tržištima u septembru ove godine.
Zajedničko obeležavanje zanatske i inženjerske tradicije
Ova ograničena serija stvorena je povodom 130. godišnjice od osnivanja kompanije Laurin & Klement iz Mladá Boleslave, preteče današnje kompanije Škoda Auto. Laurin & Klement BSC iz 1908. godine, amblem automobilske inovacije i izvrsnosti s početka 20. veka, služi kao savršena inspiracija za ovaj prigodni, čisto mehanički sat.
„U sklopu proslave 130. godišnjice kompanije Škoda Auto, pripremili smo brojne iznenađujuće kolaboracije koje ne samo da ističu našu dugu, izuzetnu istoriju, već i odaju počast umeću ljudi, njihovom pristupu i domišljatosti, koji imaju jaku tradiciju u Češkoj. Jedan od tih zanimljivih projekata je saradnja kompanije Škoda Auto s brendom Prokop & Brož. Rezultat ove saradnje je Laurin & Klement 130 Limited Edition, koji savršeno spaja talenat za izradu satova i nasleđe robne marke naše kompanije.“
Martin Jahn, član uprave Škoda Auto za prodaju i marketing
Priča o brendu Prokop & Brož započela je 2012. godine i od tada se mala manufaktura satova razvila u proizvođača satova po narudžbini. „Proizvodnja mehaničkih ručnih satova jedan je od prestižnih pokazatelja tehnološke zrelosti jedne nacije. Češka je među deset zemalja u svetu koje su ovladale ovom vrstom finog zanata“, dodaje Jan Prokop, direktor kompanije Prokop & Brož.
Nadahnut sportskom verzijom Laurin & Klement BSC iz 1908. godine
Dizajneri kompanije Prokop & Brož bili su inspirisani jednim od najdragocenijih eksponata Škoda muzeja u Mladá Boleslavi, Laurin & Klement BSC iz 1908. Ovaj automobil predstavlja rani primer automobilske izvrsnosti i inovacije, s linijskim rasporedom motora i različitim tipovima karoserije kako bi zadovoljio potrebe kupaca u to vreme. Sat jubilarnog izdanja odražava jedinstvenost automobila na razne načine: položaj kazaljke za sekunde izvan centra ispod 12 sati preuzet je sa sata na instrument tabli ovog modela. Ostali delovi koji su inspiraciju pronašli u džepnim satovima integrisanim u kontrolnu ploču su glavne kazaljke. Svojim oblikom, materijalom i tehnologijom kaljenja u tamno plavoj boji odgovaraju tradicionalnom časovničarskom zanatu. Brojčanik sata izrađen je jedinstvenom Brosmalt tehnologijom koju je razvila kompanija Prokop & Brož. Pigmentacija podlaka odgovara visoko poliranoj biserno beloj boji korišćenoj na karoseriji istorijskog automobila. Svaki brojčanik je ručno izrađeni unikatni komad koji nosi broj sata u seriji. Grafika brojčanika osmišljena je da bude što vernija estetici 19. veka, ali i da privuče ljubitelje i kolekcionare klasičnih satova koji ne gube svoju vrednost i ostaju atraktivni decenijama.
Na krunici je laserski ugraviran amblem Laurin & Klement, isti onaj koji krasi hladnjak starog automobila koji je inspirisao ovu ekskluzivnu seriju satova. Ograničeno izdanje biće ponuđeno u dve verzije: prvih 30 komada rezervisano je za prestižnu verziju, gde su kućište i njegovi delovi izrađeni od 18K zlata, dok osnovna verzija od 100 komada ima te komponente od nerđajućeg čelika. Boja kaiša je odabrana tako da odgovara nijansi kožne trake koja je korišćena za zatezanje platnenog krova BSC automobila.
Laurin & Klement BSC: jedini sačuvani primerak je biser Škoda muzeja
Sportski automobil Laurin & Klement BSC, koji je od 2016. godine deo zbirke Škoda muzeja u Mladá Boleslavi, prošao je potpunu restauraciju koja je trajala dve godine, a tim stručnjaka koristio je sačuvane originalne crteže i druge jedinstvene izvore. Sve važne mehaničke komponente ovog potpuno operativnog jedinstvenog automobila su originalne, uključujući i motor s autentičnim serijskim brojem s kojim je sportski automobil napustio proizvodnu halu u Mladá Boleslavi 1908. godine.
Serija modela BS ima važno mesto u istoriji proizvođača automobila iz Mladá Boleslave. U poređenju sa prvim automobilima brenda, Type A, B i B2, razlikuje se po svom linijskom rasporedu motora i mnogim vrstama karoserije kako bi bile zadovoljene potrebe raznih kupaca u to vreme.
Škoda Srbija