Škoda uvodi ekološki prihvatljivu tehnologiju bojenja

ŠKODA je uvek u potrazi za inovacijama koje poboljšavaju održivost. Nedavno je češki proizvođač automobila predstavio novu, ekološki prihvatljiviju tehnologiju bojenja koja omogućava upotrebu tanjih slojeva.

„U kompaniji ŠKODA AUTO dosledno radimo u bliskoj saradnji sa našim partnerima kako bismo dodatno smanjili štetne emisije u procesu proizvodnje. U međuvremenu, takođe preispitujemo utvrđene metode i oslanjamo se na inovativne, ekološki prihvatljive materijale, poput onih koji se koriste u našoj farbari,“ objašnjava Christian Putz, koji je odgovoran za eksterijere ŠKODA vozila. „Nanošenjem tanjeg sloja boje štedimo 720 tona materijala godišnje bez ikakvih kompromisa u pogledu kvaliteta“, dodaje. Ušteda će eliminisati otprilike 50.000 kilometara koje bi inače prevalili kamioni koji prevoze materijal od dobavljača.

Bitno je da dobijena boja zadržava postojeći prvorazredni kvalitet u pogledu izgleda, trajnosti i zaštitne funkcije. Nepotrebno je reći da je nova tehnologija rigorozno testirana. Tokom 10 meseci kompanija je izlagala vozila obojena na novi način direktnoj sunčevoj svetlosti, prašini i udarcima šljunka, simulirajući širok raspon klimatskih uslova tokom testova. Testovi su potvrdili da je novi materijal barem jednako izdržljiv kao prethodno rešenje.

Novi recept

To što novi tanji sloj ispunjava ekstremne zahteve koji se postavljaju u pogledu trajnosti i kvaliteta je zahvaljujući činjenici da se radi o novom materijalu. U principu, novi osnovni premaz se ne razlikuje od tradicionalnih jer ima uobičajene sastojke, ali je receptura za njihovo mešanje potpuno nova. I tajna, naravno.

Kao i pre, osnovni premaz je takođe topiv u vodi. Korišćenje ove vrste materijala pomaže smanjenju uticaja proizvodnje automobila na okolinu. „Već koristimo novi materijal u svim našim pogonima u Češkoj. U našim proizvodnim pogonima koristimo visokotehnološke procese i dosledno ih razvijamo. Na primer, naša farbara, koja je puštena u rad 2019. u Mladá Boleslav, merilo je za celu industriju u smislu održivosti, troškova i efikasnosti procesa,“ kaže Marek Jancák, rukovodilac proizvodnje ŠKODA automobila.

Inovacije brenda ŠKODA, kada su boje u pitanju, ne završavaju se tanjim osnovnim slojem: stručnjaci kompanije takođe rade na drugim inovacijama. Na primer, testiraju mogućnost korišćenja osnovne boje bez potrebe za baznim premazom, istražuju upotrebu novih, efikasnijih voskova i razmatraju mogućnost korišćenja tanjeg sloja prozirnog laka. Takođe planiraju da koriste više biomaterijala u procesu bojenja.

 

ŠKODA Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *