Sportske RS verzije upotpunjuju novu Škoda Enyaq porodicu

Škoda Auto predstavlja vrhunsku verziju RS kako bi upotpunila svoju novu Enyaq porodicu. Nova Škoda Enyaq RS i Škoda Enyaq Coupé RS su proizvodni modeli češkog proizvođača automobila koji se najbrže pune i ubrzavaju, uz novi Elroq RS. S dva motora, izlaznom snagom sistema od 250 kW i pogonom na sve točkove, oni ubrzavaju od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde. Njihova visokonaponska baterija može se puniti brzinom do 185 kW, a sada nudi i dvosmerno DC punjenje kao novu karakteristiku.

Johannes Neft, član uprave Škoda Auto za tehnički razvoj, kaže: „S modelima Enyaq RS i Enyaq Coupé RS, učinili smo vrh ponude nove Enyaq porodice još dinamičnijim, zadržavajući visok nivo
udobnosti i svakodnevne upotrebljivosti. To smo postigli velikim delom zahvaljujući progresivnom sistemu upravljanja i, iznad svega, revidiranoj sportskoj šasiji s optimizovanim postavkama amortizera. Opcioni DCC još više proširuje raspon performansi – od delimično sportskog do vrlo udobnog, zavisno od individualnih preferencija, dodatno smo optimizovali aerodinamiku – za nižu potrošnju i stoga povećani maksimalni domet.“

Dva elektromotora, 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde i punjenje do 185 kW
Dva elektromotora ukupne snage 250 kW i pogon na sve točkove osiguravaju dinamičke performanse, maksimalnu brzinu od 180 km/h i ubrzanje od 0 do 100 km/h za 5,4 sekunde. To čini RS verziju Škodinim proizvodnim modelima s najbržim ubrzanjem, uz Elroq RS. Pored toga, podržavaju stope punjenja do 185 kW. Punjenje visokonaponske baterije kapaciteta 84 kWh (79 kWh neto) od 10 do 80 posto traje samo 26 minuta na DC stanici za brzo punjenje, što Enyaq RS i Enyaq Coupé RS takođe čini Škodinim proizvodnim modelima s najbržim punjenjem, uz Elroq RS. Električni domet u ovoj konfiguraciji je preko 560 kilometara za Enyaq RS i više od 570 kilometara za Enyaq Coupé RS po WLTP ciklusu. AC punjenje je moguće na 11 kW; punjenje baterije od 0 do 100 posto traje 8:30 sati. Nova karakteristika je dvosmerno punjenje, koje omogućava bateriji da služi kao dodatna jedinica za skladištenje energije kod kuće.

Prva javna predstavljanja u Stokholmu i Herningu
Škoda Auto predstavlja novi Enyaq RS i novi Enyaq Coupé RS na velikom međunarodnom sportskom događaju. Oba će biti prikazana u hokejaškim arenama tokom IIHF Svetskog prvenstva u hokeju na ledu 2025. u Švedskoj i Danskoj (9. do 25. maja). Oba modela će biti prikazana po prvi put na dve utakmice prilikom otvaranja, gde će se Češka susresti sa Švajcarskom u Herningu u Danskoj, dok će se Austrija i Finska susresti u glavnom gradu Švedske Stokholmu. Škoda Auto podržava IIHF Svetsko prvenstvo u hokeju na ledu kao zvanični glavni sponzor od 1993. godine.
Martin Jahn, član uprave Škoda Auto za prodaju i marketing, kaže: „IIHF Svetsko prvenstvo u hokeju na ledu u Švedskoj i Danskoj čini savršenu pozornicu za novu Škoda Enyaq RS i novu Škoda Enyaq Coupé RS. Svetska premijera sportskih RS verzija koje dopunjuju novu Enyaq porodicu i njihovo predstavljanje na mestima događanja predstavlja idealnu vezu sa onim što je Škoda i najdugoročnije u istoriji glavno sponzorstvo nekog svetskog prvenstva. Štaviše, hokej na ledu je nacionalni sport u matičnoj zemlji naše kompanije, Češkoj Republici, i sa zadovoljstvom možemo po prvi put da predstavimo našu potpuno električnu ponudu i radujemo se zajedničkom uživanju u uzbudljivim igrama, uzbudljivoj akciji i uzbudljivoj atmosferi.“

Spoljašnji detalji obojeni u crno, posebno podešena sportska šasija i dva zvuka
Novi Enyaq RS i Enyaq Coupé RS dolaze s opsežnom standardnom opremom, uključujući na primer vrhunska LED Matrix prednja svetla, LED zadnja svetla s dinamičkim pokazivačima i električno podesivo sedište vozača s funkcijom memorije, masaže i lumbalnom potporom. Pored toga, Škoda nudi i ekskluzivne aluminijumske felne veličine do 21 inča. Dinamika vožnje modela poboljšana je progresivnim sistemom upravljanja, osiguravajući savršenu kontrolu vozila. Sportska šasija spušta prednju osovinu za 15 milimetara, a zadnju za 10 milimetara, za agilnije postavljanje. Sportske gume takođe dolaze kao standard. DCC adaptivna šasija dostupna je kao opcija. Ima dinamičniju postavku amortizera u poređenju sa prethodnom verzijom i ima 15 postavki za krutost amortizera. Odabir režima vožnje nudi poseban način prijanjanja prilagođen pogonu na sve točkove. Zbog visokih performansi, RS varijante imaju jače kočnice na prednjoj osovini, s dvoklipnim čeljustima. Dva zvuka, Sport i Futuristic, dodeljena su različitim profilima vožnje ili se mogu odabrati u individualnom modu putem opcije profila vožnje menija infotainment sistema.

Sjajno crni Tech-Deck Face zaštitni je znak dizajnerskog pravca Modern Solid
Škoda Enyaq RS i Enyaq Coupé RS sada imaju nove elemente Škoda dizajnerskog pravca Modern Solid. Njegovi najupečatljiviji elementi su novi crni Tech-Deck Face visokog sjaja na kojem su smešteni važni senzori, uključujući radar, kao i atraktivna svetlosna traka u obliku vertikalne svetlosne rešetke. Ovo dolazi kao standard, kao i LED Matrix prednja svetla, čiji je četvorooki izgled
karakterističan za ponudu Škodinih SUV modela. LED Matrix prednja svetla i svetlosna traka nude animaciju Coming/Leaving Home na prednjem delu vozila. Druga animacija Coming/Leaving Home dostupna je kao opcija, koja takođe uključuje standardna LED zadnja svetla s dinamičkim pokazivačima.

Isklesani dizajn s tipičnim crnim RS detaljima
Karakteristični RS vizuelni naglasci i dodaci obojeni u crno, koji uključuju ramove bočnih prozora, krovne šine za Enyaq RS, natpise na poklopcu motora i prtljažnika i kućišta retrovizora, izoštravaju spoljašnji dizajn Škoda modela Enyaq RS i Enyaq Coupé RS. Prednji i zadnji branik s prepoznatljivom reflektorskom trakom pune širine takođe su specifični za RS. RS oznake krase prednja krila. Aluminijumske felne s aero oblogama još su jedan element dizajna ekskluzivan za RS verzije. Metalik crni 20-inčni Draconis točkovi s novim mat crnim umetcima su standardni, dok su opcioni 21-inčni Vision točkovi u antracit metalik boji potpuno novi. Uz sve boje nove Enyaq porodice, vrhunski modeli takođe su ekskluzivno dostupni u Mamba zelenoj boji. SunSet zatamnjena zadnja bočna i zadnje staklo daju elegantan izgled, a takođe nude privatnost i udobnost. Laminirano staklo akustičnih bočnih prozora napred smanjuje nivo buke u vozilu. Aerodinamika je dodatno poboljšana: za Enyaq RS koeficijent otpora počinje od 0,251, dok koeficijent otpora za Enyaq Coupé RS može biti samo 0,239.

Dve Design Selection opcije za unutrašnjost: RS Lounge i RS Suite
Za sportsku, praktičnu unutrašnjost, dostupna su dve posebne Design Selection opcije: RS Lounge i RS Suite. U standardnom RS Lounge Design Selection, crne presvlake sedišta presvučene su kombinacijom Suedia mikrovlakana i veštačke kože, s limeta zelenim kontrastnim šavovima. U opciji RS Suite Design Selection, presvlake imaju kombinaciju kože i veštačke kože sa sivim šavovima. Paneli prednjih vrata i instrument tabla ukrašeni su karbonskim izgledom. Trokraki grejani sportski volan presvučen je perforiranom kožom. Dolazi s oznakom RS i limeta zelenim šavovima za RS Lounge i crnim šavovima u kombinaciji s RS Suite. Grejana prednja sportska sedišta sa integrisanim naslonima za glavu i presvlakama od nerđajućeg čelika dopunjuju dinamičnu privlačnost unutrašnjosti. Vozačevo sedište je uvek električno podesivo i nudi funkcije masaže i memorije kao i lumbalnu potporu. Za suvozačevo sedište električno podešavanje, masaža i funkcije memorije deo su dodatnog Maxx paketa. Trozonski klima uređaj Climatronic i mehanički zaštitnici od sunca za zadnja bočna stakla deo su standardne opreme.

13-inčni infotainment ekran kao standard, AR head-up prikaz kao opcija
Novi Enyaq RS i Enyaq Coupé RS standardno dolaze s 5-inčnim digitalnim kokpitom i 13-inčnim infotainment ekranom. Head-up ekran s proširenom stvarnošću deo je opcionog naprednog paketa, koji takođe uključuje Area view kameru i zvučni sistem CANTON s 12 zvučnika ukupne snage 635 W. Svi ekrani imaju grafiku specifičnu za RS. Dugme Grejači na ekranu infotainment sistema uključuje ili deaktivira do četiri funkcije grejanja odjednom.

Škodin zaštitni znak: brojne Simply Clever karakteristike
Novi Enyaq RS i novi Enyaq Coupé RS standardno uključuju mnoge tipične Simply Clever karakteristike. Dolaze s četiri USB-C priključka za brzo punjenje s izlaznom snagom do 45 W. Uz to, Phone Box s bežičnim punjenjem i ventilacijom nudi do 15 W snage punjenja. Standardno električno upravljanje vratima prtljažnika s virtuelnom pedalom omogućava praktičan pristup prtljažniku u kojem se nalazi QR kod za jednostavno povezivanje sa instrukcijama za upotrebu i videozapisima o raznim funkcijama pokretanja na pametnom telefonu ili tabletu. KESSY napredni pristup vozilu sada standardno nudi karakteristiku Open-On-Approach, koja otključava vrata i vrata prtljažnika kada se osoba koja drži ključ približi automobilu na manje od 1,5 metara. Walk-Away Locking automatski zaključava nove modele Enyaq RS kada se ključ odmakne više od 2,5 metra od automobila. Navigacioni sistem pruža online upozorenja u stvarnom vremenu o nesrećama, kvarovima i klizavim uslovima na putevima u neposrednoj blizini. Vozila standardno nude pripremu za kuku za vuču. Kao i kod drugih Enyaq modela, kuka za vuču s električnim otpuštanjem dostupna je kao samostalna opcija. Kapacitet vuče je do 1400 kg (na usponu od 8%).

Inteligentni sistemi bezbednosti i pomoći i pametno parkiranje putem pametnog telefona
Škoda Enyaq RS i Škoda Enyaq Coupé RS nude brojne inteligentne sigurnosne i pomoćne karakteristike kao i mogućnosti povezivanja. Najnovija verzija Travel Assist, koja dolazi kao standard,
kombinuje Adaptive Lane Assist, prediktivni adaptivni tempomat, Traffic Jam Assist, Emergency Assist i Side Assist. Korišćenje online swarm podataka sada omogućava još bolje performanse. Uz karakteristike kao što je opcija Plug & Charge, koja omogućava besprekornu autorizaciju na kompatibilnim stanicama za punjenje, nadograđena aplikacija MyŠkoda podržava nove funkcije za opcioni Intelligent Park Assist. Remote Park Assist omogućava vozilu automatski ulazak u paralelna i perpendikularna parking mesta dok vlasnik upravlja manevrom putem aplikacije MyŠkoda na svom pametnom telefonu. Sistem temeljen na Bluetooth-u zahteva od vlasnika da stoji pored vozila dok drži ključ. Nakon odabira željene vrste manevra, modeli Enyaq RS samostalno upravljaju, koče i kreću se. Funkcijom Remote Trained Parking takođe se upravlja putem aplikacije MyŠkoda. Kada vozilo dođe do jednog od do pet prethodno upamćenih prilaza parking mestima, može automatski da se odveze do željene pozicije. U međuvremenu će vlasnik, umesto da sedi u vozilu, pokrenuti i pratiti proces na svom pametnom telefonu.

RS zaostavština ulazi u električnu eru
Novi Enyaq RS i Enyaq Coupé RS nastavljaju Škodinu 25-godišnju tradiciju sportskih RS modela, koja je započela 2000. s prvom generacijom modela Octavia RS, a svaka sledeća Octavia generacija od tada ima RS varijantu. Godine 2003. RS portfolio se proširio s modelom Fabia RS, nakon koje je usledila druga generacija modela uključujući karavan varijantu. Godine 2018. Kodiaq RS je bio prvi Škoda model u SUV segmentu. Škodini RS modeli postali su električni 2022. lansiranjem Enyaq Coupé RS, nakon kojeg je usledio Enyaq RS. Oba modela imaju pogon na sva četiri točka s dva motora i početnu snagu od 220 kW (299 KS), koja je 2023. povećana na 250 kW (340 KS), što ih čini najsnažnijim serijskim automobilima u Škodinoj istoriji. Do 2025. Enyaq RS porodica zabeležila je više od 21.000 prodatih modela i primila više nagrada, uključujući „Flotno električno vozilo godine 2023“, „Omiljeni automobil u Švajcarskoj 2023“ i „Zlatni volan 2022“.
› uspešno posluje u novoj deceniji s Next Level Škoda Strategy;
› ima cilj da postane jedan od pet najprodavanijih brendova u Evropi do 2030. s atraktivnom linijom u nižim segmentima i dodatnim e-
modelima;
› pojavljuje se kao vodeći evropski brend na važnim rastućim tržištima kao što su Indija, Severna Afrika, Vijetnam i zemlje Azije;
› trenutno svojim kupcima nudi dvanaest serija putničkih vozila: Fabia, Scala, Octavia i Superb kao i Kamiq, Karoq, Kodiaq, Elroq,
Enyaq, Slavia, Kushaq i Kylaq;
› u 2024. godini je isporučeno preko 926.000 vozila kupcima širom sveta;
› član je Volkswagen koncerna već 30 godina. Volkswagen koncern jedan je od najuspešnijih proizvođača vozila na svetu;
› deo je Brand Group CORE – organizaciono spajanje brendova Volkswagen grupe – kako bi se postigao zajednički rast i značajno
povećala ukupna efikasnost pet serijskih brendova;
› nezavisno proizvodi i razvija, ne samo vozila, već i komponente kao što su MEB sistemi baterija, motori i menjači u saradnji sa
Volkswagen Grupom; ove komponente se takođe koriste i za vozila drugih brendova u okviru Grupacije;
› posluje na tri lokacije u Češkoj; ima dodatne proizvodne kapacitete u Kini, Slovačkoj i Indiji prvenstveno kroz partnerstva Grupe, kao i u Ukrajini sa lokalnim partnerom;
› zapošljava preko 40.000 ljudi širom sveta i aktivna je na preko 100 tržišta;

 

Škoda Srbija

Ostavite odgovor

Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *